Verder...
Laten we hopen dat Vettel in de aankomende races ook wat lager eindigt en Alonso / Hamilton weer wint.
Beter voor de spanning in het kampioenschap.. !-!
Alonso is lekker bezig. Massa tijdens de race ook wel. Fijn dat-ie weer inhaalt... In Italië gingen de grappen al dat de SC-bestuurder nog meer inhaalt dan hij... 8)7 Alleen zonde dat-ie tot 2x toe zich in de laatste ronde laat pakken door Vettel...
Zo, hier is al een poosje niet gekletst zeg. --
Vrijdag maar eens in het eggie kijken of dit waar is:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/266363/lotus-renault-vervangt-heidfeld-voor-senna/
ga er maar vanuit als autosport.com het meldt er een hele grote kern van waarheid inzit Y
(zo wisten ze in in augustus 2001 al te melden dat Frentzen dhr Verstappen ging vervangen bij Arrows...wat pas een paar dagen voor de GP in maart 2002 pas officieel bekend gemaakt werd)
Vraag me alleen af of Senna dan wel veel indruk gaat maken :?
(erg overtuigd ben ik nog niet van hem eigenlijk...)
Ach ja, de laatste jaren hebben toch ook wel laten zien dat de rijders keuze niet altijd aan de hand van prestaties gemaakt worden om het maar even netjes te zeggen. En als je de naam Senna in je zwart/gouden Lotus kunt zetten zal dat wel een leuk zakcentje opbrengen. ;)
Hierdoor gok ik er wel op dat ze hun geld inzetten op Petrov en dat hij kennelijk nog wel een jaartje aanblijft bij Renault/Lotus. Ik weet niet hoelang zijn contract nog loopt.... :huh:
eerlijk=eerlijk...de gele Senna helm in een zwart/gouden auto brengt idd wel het verleden terug op de baan Y
Ja, qua kleurcombinatie, maar niet qua prestatie.
Senna jr. heeft het (Helaas) alleen maar aan zijn achternaam te danken dat-ie F1 rijdt, niet aan diens talent of eerder het gebrek daaraan... Net als Rosberg overigens...
Volgens mij heeft ie het in de opstap klasses wel redelijk/goed gedaan. Maar ik ben het met je eens dat ie veel dingen bereikt heeft door z'n naam. Maar goed soms moet je gewoon een kruiwagen hebben en heb je die mazzel. Als hij echt totaal niet rijden kon denk ik niet dat een team als Renault/Lotus z'n naam niet ter grabbel zou gooien door een waardeloze coureur in die auto te zetten. Maar goed, we zullen eens zien hoe hij het er van af brengt.
Niet..? Oh, dan ben je zeker Nelson Piquet Jr. vergeten... ;)
Tja, die heeft het ook niet vergeschopt. Maar daar had Renault zelf ook meer van verwacht maar ook wel schuld aan. Als je zag hoe het er met "crashgate"aan toe gegaan is toen in Singapore. :x
vraag me sowieso af of Renault nou een handig ''debuutteam'' is...jongens als Piquet en Grosjean hebben toch zeer verdienstelijk rondgereden in lagere klassen zoals de GP2 dus racen kunnen ze wel...maar bakten er bij Renault erg weinig van vreemd genoeg :?
Nou hadden die 2 jongens ook de pech dat ze Alonso naast zich moesten dulden. Die had na z'n uitstapje naar McLaren zijn lesje wel geleerd. Kijk maar hoe de verhoudingen nu bij Ferrari zijn.
Citaat van: Dante op 23 augustus 2011, 10:53:09
Ja, qua kleurcombinatie, maar niet qua prestatie.
Senna jr. heeft het (Helaas) alleen maar aan zijn achternaam te danken dat-ie F1 rijdt, niet aan diens talent of eerder het gebrek daaraan... Net als Rosberg overigens...
Dat van Rosberg ben ik niet met je eens...als er 1 is die pappie heeft opgevolgd in de F1 en het wel goed doet is het Rosberg wel. Die plaats ik niet in hetzelfde rijtje als Piquet jr en Senna jr. Hij laat Schumacher toch aardig achter zich in de WK tussenstand (48 om 32 punten)
Villeneuve is natuurlijk ook een goed voorbeeld van hoe het wel kan, of Damon Hill.
Ook daar heb ik bij beiden twijfels of dat die ooit wereldkampioen zouden zijn geworden als ze niet in die oppermachtige point-&-steer Williams hadden gereden...
Dat ben ik wel met je eens... :)
Maar is dat niet een beetje zo met alle wereld kampioenen? ;)
Nou, sommigen (Lauda, Senna, Prost, Piquet, Schumacher) hadden toch wel degelijk talent.
Voor mij zijn de meesten een 1-keer-&-nooit-meer wereldkampioen die toevallig op het juiste moment in de juiste auto (Daar zit 'm... De kneep ;)) zaten:
Rosberg, Mansell, Hill, Villeneuve (Serieus, met die FW auto's van begin jaren 90 kon zelfs ik wereldkampioen worden...), Raikkonen en ja, toch ook Hamilton & Button. Alonso & Vettel zijn voor mij momenteel de enigen die het nog wel eens kunnen worden. Vandaar dat Vettel z.s.m. bij Ferrari moet komen rijden... Massa eruit tyfen... De pace-car rijdt nog snellere rondjes...
Ik denk niet dat het goed voor Vettel zou zijn als ie nou Ferrari zou gaan. A, Ferrari kan geen 2 gelijk waardige auto's op de baan zetten en B, dat zou Alonso nooit pikken en je krijgt gelijke taferelen als des tijds bij McLaren.
Dat Massa moet wieberen ben ik helemaal met je eens, ben nog nooit een fan van hem geweest.
En het is officieel:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/266465/officieel-senna-stapt-in-bij-lotus-renault/
handige info voor de bezoekers van de F1..
CiteerEr is groot dieren nieuws in Spa. Er zijn hier zoveel wespen dat ik bezoeker aanraad een imker om zijn uitrusting te vragen!
aldus Frits van Eldik, F1 fotograaf
dat kan nog ''gezellig'' worden...
Dat word leuk morgen. 8)7
Zo, net even de 666 foto's van gisteren bewerkt. Zal de mooiste vandaag nog wel een keer uploaden. Denken jullie straks als het met bakken uit de lucht komt in Spa nog even aan Benjamin en Michel? Die zitten daar dan waarschijnlijk met een parapluutje en regenpak als een bezopen kat langs de baan te kijken. :D
Daar zou ik wel een foto van willen zien :D
bezopen kat :D
Een kat die aan de drank heeft gezeten :neen:
Of een verzopen kat Y
Ontopic: Laat die foto's maar komen.
En moet zeggen dat de prestatie van Bruno Senna me tot nu toe niet tegenvalt. Had hem eigenlijk minder goed ingeschat.
Ik mag niet klagen over de foto's, heb er maar weinig van weg gegooid. De aller mooisten ben ik nu aan het uploaden op m'n hyves pagina. Zal er wel een paar plaatsen als ze geüpload zijn.
Senna valt mij inderdaad ook reuze mee. Toch op de een of andere manier verbaasd het me niet zo. Gisteren in Spa kreeg ik ook de indruk dat ie lekker in de auto zat. Geen rare zwiebers (op z'n uitval beurtje in VT1 na dan) in de bochten waar we zaten in tegenstelling tot sommige andere rijders.
Nou bij deze dan een paar foto's:
(http://94.100.122.152/1395550001-1395600000/1395568501-1395568600/1395568553_5_oVF1.jpeg)
(http://94.100.127.193/1395550001-1395600000/1395568601-1395568700/1395568667_5_UyYc.jpeg)
(http://94.100.125.2/1395550001-1395600000/1395570601-1395570700/1395570602_5_kg6_.jpeg)
(http://94.100.127.146/1395550001-1395600000/1395576001-1395576100/1395576083_5_9eks.jpeg)
(http://94.100.121.227/1395550001-1395600000/1395576901-1395577000/1395576997_5_Wjof.jpeg)
(http://94.100.121.215/1395550001-1395600000/1395578301-1395578400/1395578387_5_1S5D.jpeg)
(http://94.100.118.212/1395550001-1395600000/1395585801-1395585900/1395585808_5_KY4a.jpeg)
(http://94.100.120.235/1395550001-1395600000/1395588201-1395588300/1395588265_5_a8zA.jpeg)
Voor de mensen die mij op hyves in hun vriendenlijst hebben, er staat nog meer op. !-!
Er zitten erg mooie foto's bij Dennis! !-!
Citaat van: Dennis Postma op 27 augustus 2011, 19:49:11
Voor de mensen die mij op hyves in hun vriendenlijst hebben, er staat nog meer op. !-!
bij deze even vrienden worden :P
Gave foto's Dennis
Dennis is goed bezig. !-! Spa-Francorchamps is goed te doen. Vraag maar aan Dennis, Tim en Michel V. Voor diegenen die er eens heen willen zou ik het zeker aan kunnen raden. Ik streep hem van mijn to-do lijst af.
Tijdens de GP2 race een aardige klapper gezien vlak voor onze neus. De safety-car heeft er lang voor gereden. Straks even kijken als ik iets daarvan kan zien.
Bedankt voor de positieve reacties. !-!
Spa is zeker goed te doen. Y
yup klopt,
Het was zelfs "mijn 1e keer" daar in Spa zoveel jaar geleden.. Y !-!
Mooie pica's Dennis !-!
Leuke foto's Dennis, thnx !-!
Thanks. !-!
Tot nu toe vind ik het een leuke race.
Idem. Het blijft her & der op de baan nu ook nog spannend.
Was inderdaad een goede en ondanks de afwezigheid van regen nog best spannend. Button + Schumacher nette prestatie moet ik zeggen.
Mooie race. Helaas bleef het droog maar daar werd de race niet minder spannend om. Helaas word het kampioenschap er niet spannender op. De kansen van Hammilton lijken nu toch echt wel definitief bekeken voor zover hij realistisch gezien nog kans maakte.
Helaas alleen de eerste 8 rondes van de race maar kunnen zien..
Ik moest naar de dokterspost, en nu weer thuis met 160 tabletten rijker.
Dan maar even op internet kijken naar de race. Y
Je hebt wel wat gemist, dus even terug kijken is zeker de moeite waard. Y
Strakke foto's Dennis !-!
Zoals gezegd zaten Benjamin en ik idd zaterdag in de regen te genieten langs de baan...waar ik dhr Schumacher verdacht weinig voorbij heb zien komen ;)
(tot vreugde van ene D.Postma geloof ik :P)
Foto's zal ik proberen deze week te bekijken..vermoed alleen dat ze minder goed zijn dan de reeds geplaatste...mn cam/lens is niet perfect in de omstandigheden waar we zaten (zon als ie scheen recht van voren...en meerendeel erg bewolkt/grauw wat mn lens niet erg kan waarderen..)
Maar was weer een hele ervaring en super gezellige dag gehad met Benjamin !-!
Mooie foto's hoor Dennis!
Thanks.
@Michel. Tim en ik waren beiden van mening dat ie niet had mogen starten omdat hij buiten de 107% zat. Tevens was de situatie door het los gelopen wiel der mate gevaarlijk dat we hem ook willen bestraffen door 'm 10 plekken terug te zetten op de startgrid tijdens de volgende GP. o-)
8)7
haha blijf dromen :D
Misschien is het ook wel een goede zet. Na de inhaalrace van gisteren, zie ik het hem nog wel eens doen.
het was idd weer een ouderwets goede race van Michael, mooi om te zien Y
Wat picas van mijn kant :) stond steeds links van Dennis ;)
(http://img221.imageshack.us/img221/1167/spa006y.jpg)
(http://img43.imageshack.us/img43/9198/spa007.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/2638/spa008.jpg)
(http://img192.imageshack.us/img192/1235/spa013.jpg)
(http://img830.imageshack.us/img830/5047/spa016.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/4186/spa017.jpg)
(http://img195.imageshack.us/img195/4843/spa018.jpg)
(http://img10.imageshack.us/img10/3353/spa027.jpg)
(http://img577.imageshack.us/img577/2051/spa030.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/1118/spa034.jpg)
(http://img822.imageshack.us/img822/8081/spa035.jpg)
(http://img809.imageshack.us/img809/7692/spa044.jpg)
(http://img560.imageshack.us/img560/8897/spa055.jpg)
Edit: meer foto's zijn te vinden op Facebook :)
Nette pics Tim. Vooral die van Massa die zijn helm vasthoud is leuk. !-!
Die laatste klopt iets niet aan... Die is niet van dit raceseizoen...
De #11 is van Williams & Barrichello dit jaar. Hier staat R. Grosjean op & de livery van het toenmalige Renault F1 Team in 2010, maar da's ook weer grappig want Grosjean heeft geen F1 gereden of getest dat jaar. Alleen een test met Pirelli...
Lang leve de GP2 series die er ook reden :)
Nette platen Tim.
Citaat van: Tim op 29 augustus 2011, 20:30:10
Lang leve de GP2 series die er ook reden :)
Dat verklaart een hoop lol... Ik zag Grosjean & Renault livery, ik dacht "wot de fok..."
Ook nog wat bewegend beeld met geluid!! :q :)
Owja daar heb ik ook nog aardig wat van. ;)
zie idd weer een hoop moois voorbij komen Y !-!
Ga proberen morgenavond of de avond erop een selectie online te gooien...
Zal morgen eens kijken of ik ook wat bewegende beelden online krijg. Al zal dat niet heel veel anders zijn dan wat Tim geplaatst heeft.
maakt toch niet uit !-!
(mn foto's zijn ook niet anders dan die van jullie ;))
Nou een paar bewegende beelden van mijn kant dan:
Veel kijk en vooral luister plezier. !-!
Ik vond die Renaults en en de andere Lotussen wel verschrikkelijk bruut klinken in de bochten. Zo'n heerlijk rauw geluid als of je iets achter uit je keel probeert te schrapen. 8)7 :9~
Dan kan ik niet achterblijven :P
Tijdens de kwalificatie klonken ze weer net wat anders.
Deze komt er nog aan.Je kunt toch merken dat ze met droge baan een superieure wegligging hebben.
!-! heerlijk die sound, alhoewel ik de zaterdag nog lang last had van een ''prop''/doofheid aan de rechterkant :D
wat mij betreft een moment die de geschiedenisboeken ingaat als 1 van de beste/dapperste acties, kan zo in het rijtje Hakkinen-Schumacher-Zonta inhaalactie
Yep absoluut een super actie. _o_
Dank voor de nieuwe foto's + filmpjes !-! Geluid blijft toch echt geweldig Y
Strakke actie, maar om 'm in t rijtje dapperste acties te zetten...niet wat mij betreft. Als ze beide uit La Source vertrokken misschien wel, maar Alonso kwam de pits uit en had minder snelheid dan Webber en reed op banden die nog niet op bedrijfstemperatuur waren. Neemt niet weg dat je 'm d'r wel tussen moet gooien :)
Ik hield mijn hart vast bij die actie.... En ik dacht gelijk aan Stefan Bellof, die dacht ook dat het wel lollig zou zijn om Jackie Ikcx in te halen in Eau Rouge.....
En de kalender is bekend voor 2012: (wat wordt volgend jaar bezocht? :P)
CiteerThe FIA have released a confirmed calendar for the 2012 season following a fax vote by members of the World Motor Sport Council. The addition of the United States round makes for a 20-race season, which will get underway in Australia on March 18. The season finale will take place in Brazil on November 25.
2012 FIA Formula One World Championship calendar:
18/03 Australia
25/03 Malaysia
15/04 China
22/04 Bahrain
13/05 Spain
27/05 Monaco
10/06 Canada
24/06 Europe
08/07 Great Britain
22/07 Germany
29/07 Hungary
02/09 Belgium
09/09 Italy
23/09 Singapore
07/10 Japan
14/10 Korea
28/10 India
04/11 Abu Dhabi
18/11 United States
25/11 Brazil
Belgie staat bovenaan de verlanglijst. Zie dat deze volgend jaar een weekend later valt, wat voor mij gunstig uitpakt ivm het regelen van een vrije dag/vrije dagen(dit ivm de altijd volgeplande schoolvakanties op het werk).Dit zou er nu wel buiten moeten vallen.
Wat kostte die vrijdag nou eigenlijk aan entree & parking?
Vrijdag kostte € 15,- per ticket en eenmalig € 17,- aan administratie-/verzendkosten (via ticket & travel). Parkeren kostte iets van €10,- ter plekke.
Ik zit me te bedenken, net als Ard, dat volgend jaar Spa wel een idee is... Ik kan eventueel zelfs overnachten in me kofferbak :D
Het was inderdaad spot goedkoop. Parkeren was idd een tientje. Bij de prijzen moet wel gezegd worden dat Benjamin gelijk voor ons 3en had besteld en we dus de 17 euro gedeeld hebben. Maar het is zeker de moeite waard om de kaarten in de voorverkoop te kopen. Dit omdat de kaarten aan de poort gewoon minstens het dubbele kostten. ;)
Wat we volgend jaar doen? Ik denk ook weer aan Spa. ;)
Duidelijke info !-! 't Is inderdaad wel lekker dichtbij. Misschien volgend jaar ruim voor de GP een topicje starten..?
Ik zit ook weer aan België te denken, maar dan wel het hele weekend en plekje op Gold8 :)
Grapjas. 8)7
Ik ben heel serieus :)
Prijskaartje? :huh:
Bij ticket travel op dit moment voor de zondag € 385 voor het weekend € 386 (beetje apart die ene euro) ;) dacht dat de prijzen binnenkort worden aangepast (zal wel hoger worden)
exclusief kofferbak/camping/hotel/parkeerkaart. :P :D
Yup en administratiekosten/verzendkosten ;)
Sorry maar zoals ik er nu over denk mij een beetje te prijzig. :x
Vind het nu al een leuke race en goede start van Schumacher. Hij houdt zich voorlopig goed staande.
Het is inderdaad al een mooie race!
Toch best weer genoten van de race vanmiddag. Aangezien nu eigenlijk wel voor 99,9% vaststaat wie er dit jaar kampioen wordt is het eigenlijk spannender om te weten wie dit jaar de tweede plaats gaat pakken in het kampioenschap: Alonso, Hamilton, Button, Webber? Of toch nog iemand anders??
edit: Moet ik hier nu ook een poll voor aanmaken?
Haha nee hoor. Dat hoeft niet. Heb de race net pas kunnen kijken. Was weer een mooi staaltje F1. Als Vettel de volgende wint is ie kampioen dus het moet wel raar lopen wil hij die mislopen. Schumacher zat er goed bij, jammer dat ie het niet vast kon houden tot het eind.
Mercedes heeft weer een paar versterkingen erbij :)
http://www.autosport.com/news/report.php/id/94915 (http://www.autosport.com/news/report.php/id/94915)
Klasse Vettel, namens alle trotse Renaultrijders bedankt Y Y (over een jaartje of wat zien we de RBR techniek in onze karrejes).
Met nog 4 races te gaan nu al zijn wereldkampioenschap geprolongeerd !-!
groet,
Knappe prestatie van Vettel idd.
Maar ook een sterke race van Button. Ook Alonso weer goed bezig geweest. En natuurlijk weer een touche tussen Massa en Hammilton.
Of een incident met Hamilton... Want het is altijd Hamilton die erbij betrokken is...:neen:
Klopt maar het is ook vaak Massa die de andere partij is.
Dus Schumacher, Di Resta, Maldonado, etc. heten allemaal Massa..? Ik heb Hamilton wel ens 2x in een race een tegenstander op het gras zien drukken. Hij is niets anders dan een slechte coureur en een nog slechtere verliezer... Nooit begrepen wat-ie in de F1 doet... :neen:
Nee daarom is ie inderdaad in 2008 wereldkampioen geworden en miste die de titel op een haar na in 2007, notabene zijn debuutjaar. ;)
Maar ik wil Massa niet aanwijzen als schuldige. Sorry als dit zo over kwam. Ik bedoelde alleen te zeggen dat die 2 wel tot elkaar veroordeeld lijken te zijn. Als Hamilton het vaak met iemand aan de stok heeft gehad is het Massa wel.
2007 was mazzel omdat de McLaren superieur was, & 2008 was het jaar dat Alonso met die McLaren kampioen had moeten worden, niet Hamilton... ;) Alonso was namelijk degene die voor de ontwikkeling van die auto heeft gezorgd. Ik denk dat als meneer Hamilton bij Hispania of Toro Rosso oid was begonnen, dan was-ie niet zo ver gekomen.
Ben ook geen Massa-fanboy of zo. Liever kwijt dan rijk, serieus. Die hoort zinds z'n ongeluk al niet meer in de F1 thuis... Maar ik vind Hamilton toch een slordige, impulsieve (Zie Maldonado) & unfaire rijder.
Een beetje vergelijkbaar met Messi... Iedereen houdt van 'm, loopt met 'm weg, maar zodra het tegenzit begint-ie net zo smerig te spelen als een zaterdagamateur (http://www.google.nl/search?q=vechtpartij+zaterdag+amateurvoetbal)...
[EDIT]Linkje toegevoegd :D
Nu moet je niet over voetballers beginnen, daar heb ik de ballen verstand van. 8)7
Maar ik ben het met je eens dat Massa niet meer F1 waardig is. Nou was ik al geen Massa fan voor zijn crash. Heb het altijd een verwend huilebalkje gevonden, met als toppunt 2008 toen de titel er bij kwam kijken. Volgens mij ook iets wat ze bij Ferrari niet verwacht hadden overigens. Na 2007 hadden ze volgens mij verwacht dat Raikonen zijn titel met succes zou verdedigen, dat liep alleen ietsje anders. Wat ik trouwens nog steeds erg jammer vind. :x
Tuurlijk heeft Alonso des tijds de auto ontwikkeld, hoe had Hamilton dat moeten doen in zijn debuutjaar? Maar wat Hamilton toen liet zien kan niet iedere debutant, hij maakte het Alonso toen niet makkelijk terwijl je van hem toch mag verwachten een debutant makkelijk te kunnen hebben. Toen bleek dat 'm dat niet lukte omdat o.a McLaren geen nr1 rijder wilde aanwijzen (en gelijk hebben ze) maar ook omdat Hamilton beter was in zijn debuut jaar dan verwacht begon het te borrelen binnen McLaren. Hoe het verder allemaal gelopen is des tijds tussen Alonso, Hamilton en McLaren weten we allemaal denk ik wel. En zo superieur was die McLaren niet. Tuurlijk was het een goeie auto maar de Ferrari was minstens zo goed, anders had Raikonen geen kampioen kunnen worden in dat jaar.
En dat Alonso en niet Hamilton kampioen moest worden in 2008 met de McLaren is wat lastig. Tuurlijk was dat de bedoeling toen de rijders keuze voor 2007 (en daarna) bekend was. Maar niemand had verwacht dat Hamilton gelijk mee kon komen. En ik denk eerlijk gezegd dat als Alonso gebleven was het McLaren weinig uitgemaakt had wie er van de 2 de titel zou pakken, als er maar één de titel zou pakken. Wie dat dan geweest was werd misschien wel aan de hand van de resultaten bepaald die in dat seizoen behaald werden, maar zolang beide rijders om de titelstrijden...........
Jammer genoeg van het weekend de laatste race van dit seizoen. (Ik kijk alweer uit naar de volgende reis richting Spa-Francorchamps.)
Na de race gelijk door gaan met de documentaire/film over Ayrton Senna.
Yep helaas wel. Zo'n seizoen vliegt voorbij. Heb al vrij geregeld voor spa 2012 ;).
Waarschijnlijk word het opnemen voor mij morgen. Zo wie zo de docu over Senna.
Volgens mij heeft Benjamin ook het manager spel gewonnen trouwens....
Owja nu je typt. Ik heb er helemaal niets meer mee gedaan. Woohoooo de eerste plek!!! !-!
1. Benjamin - 792 punten
2. Team MVRF1 - 759 punten
3. Team Steekvlam - 749 punten
4. N-Coupe - 748 punten
5. Team Tim - 727 punten
6. DPhoto racing team - 725 punten
7. Team sijmpie - 708 punten
8. Team jlrens - 697 punten
9. Team EricMD - 593 punten
10. Team coupe1.6 - 582 punten
11. Klaas J - 516 punten
12. Team Colima - 470 punten
13. Team 13 Black - 444 punten
Bij de docu van Senna kreeg ik gisteren ook weer kippenvel en brok in de keel toen de klapper van hem was gebeurd. Kan me het moment nog goed herinneren van die dag.
Onvoorstelbaar hoeveel pech die man op dat moment gehad heeft, een paar centimeter lager of hoger en hij was er waarschijnlijk nog geweest.
Ik heb hem opgenomen en moet hem nog even gaan kijken die docu over Senna..
Hoe zou het gegaan zijn als hij die fatale klap niet had gehad.... 8)7
Wat ik trouwens wel raar vond is dat er dat weekend nog een coureur verongelukt is, maar de race lieten ze de volgende dag gewoon doorgaan.
Gefeliciteerd Ben !-! ;)
Niks doen en toch gewoon winnen.. da's helemaal knap.
Welkom in het rijtje van f1 manager spellen zou ik zeggen. ;) :)
edit:
Je had trouwens niet het meest actuele lijstje, gp van brazilie zit er nu ook bij
Benjamin
824
Team MVRF1
808
N-Coupe
797
Team Steekvlam
774
Team sijmpie
757
Team Tim
751
DPhoto racing team
749
Team jlrens
731
Team EricMD
630
Team coupe1.6
606
Klaas J
540
Team Colima
511
Team 13 Black
478
Citaat van: Colin op 28 november 2011, 10:52:07
Wat ik trouwens wel raar vond is dat er dat weekend nog een coureur verongelukt is, maar de race lieten ze de volgende dag gewoon doorgaan.
dat de race de volgende dag door is gegaan, is destijds in overleg gegaan met de andere coureurs..... de race van die dag had een eerbetoon moeten wezen voor Roland Ratzenberger die de dag ervoor verongelukt was.
hier even een stukje dat ik van een nieuwssite heb gehaald:
Ayrton Senna overleden na crash
1 mei 1994 - Op 1 mei 1994 stond de Formule 1-wereld even stil. Coureur Ayrton Senna schoot tijdens de Grand Prix van San Marino met ongeveer 300 kilometer per uur uit de bocht en overleefde de crash niet.
De oorzaak van het ongeluk was het doorbreken van de stuurstang waardoor de auto onbestuurbaar werd. Ayrton Senna schoot met volle snelheid tegen de vangrail. Reanimatie mocht helaas niet meer baten.
Het circuit was een dag eerder al toneel van het tragische dodelijke ongeval van de Oostenrijker Roland Ratzenberger. Senna bleek achteraf een Oostenrijkse vlag te hebben meegenomen in zijn bolide om aan het eind van de race, die hij per se wilde winnen, de laatste eer te bewijzen aan de overleden Ratzenberger.
Volgens de docu wilde hij de betreffende zondag toch ook helemaal niet rijden vanwege zijn twijfels en dat de dokter (Sid) hem heeft geprobeerd over te halen te stoppen en dan te gaan vissen.
Wat ik ook opmerkelijk vond was dat hij volgens zijn zus uit de bijbel een passage had gelezen welke hem dichterij god zou brengen. (Kan me de exacte woorden niet meer herinneren). Welke helaas ook gebeurd is.
Citaat van: Gerard Paas op 28 november 2011, 12:41:42
1 mei 1994 - Op 1 mei 1994 stond de Formule 1-wereld even stil. Coureur Ayrton Senna schoot tijdens de Grand Prix van San Marino met ongeveer 300 kilometer per uur uit de bocht en overleefde de crash niet.
De oorzaak van het ongeluk was het doorbreken van de stuurstang waardoor de auto onbestuurbaar werd. Ayrton Senna schoot met volle snelheid tegen de vangrail. Reanimatie mocht helaas niet meer baten.
Dat klopt volgens mij niet helemaal, in de documantaire werd verteld dat hij nog geen bot in zijn lijf gebroken had.
zie ook dit stukje
Citeer
Tijdens een rechtszaak tegen leden van het Williams-team werden uitvoerig alle aspecten van het ongeluk tegen het licht gehouden. Op het eerste gezicht dacht men dat de crash aan een afgebroken deel van de stuurstang lag, maar dit was slechts een gevolg van de crash. In de bocht waar Senna eraf ging, (Tamburello), was het asfalt zeer oneffen; hier maakten vele coureurs zich zorgen om. Bovendien lag aan de buitenzijde van de bocht een muur gevaarlijk dicht op het parcours. Omdat er een rivier achter de bocht lag, kon men de afstand tussen de muur en het circuit niet vergroten. Toen Senna door Tamburello stuurde reed hij over de oneffenheid terwijl alle andere piloten erlangs reden. Hierdoor raakte de bodemplaat van de wagen het asfalt, waardoor alle grip verdween. De Williams reed rechtdoor en boorde zich in de muur.
Maargoed het blijft een tragisch ongeluk.
Was inderdaad een behoorlijk indrukwekkende docu. Heb er vol verbazing en bewondering naar gekeken. De werkelijke oorzaak hebben ze achterhaald met een docu op discovery channel. De oorzaak was niet de stuurstang maar de rij hoogte die extreem laag was waardoor de auto kortstondig puur op de bodemplaat schoof en bijna geen contacht met de wieln op het asfalt had. Hierdoor werd de auto op dat moment onbestuurbaar en schoot zodoende recht door. Hoe dan ook, het blijft een aangrijpend verhaal met een tragisch einde.
Las net op nu.nl dat Kimi Raikonen een 2 jarig contract getekend heeft bij Lotus (Renault). Wat mij betreft super goed nieuws. _o_
KIjk, dat is vet !-! !-! !-!
wordt een volle bak met (ex)wereldkampioenen !-!
Leuk dat ie terug is, hoop dat ie op de baan weer kan knallen, ookal zal hij net als Schumacher wel 1e periode flink moeten wennen weer....van zn interviews moeten we het niet in ieder geval niet hebben :D
Lees net dat Petrov weg moet bij Lotus/Renault en wordt vervangen door Grosjean. Of dit nou echt een goede keuze is vraag ik me af, maar goed zal ook wel een centenkwestie zijn.
Dan moet Grosjean een beste bak geld meenemen. Petrov had toch aardig wat geld uit Rusland mee genomen? Ik vind het stiekem wel jammer dat Senna vervangen word. Hij deed het ten opzichte van Petrov helemaal nog niet zo slecht na dat hij ingestapt is. Ik had 'm nog wel een jaartje gegunt.
Renault & Grosjean = Frans. 'nuff said ;)
Klopt. Ondanks dat het team volgend jaar Lotus heet blijft Renault natuurlijk wel de motorleverancier. Y
Ik mag toch hopen dat ze er bij Lotus geen traditie van maken. ;)
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/272621/raikkonen-gewond-na-crash-sneeuwscooter/
Gelukkig loopt dit beter af. !-!
Gisteren eens gekeken of er al kaarten te reserveren zijn voor Spa op de vrijdag, maar die zag ik nog niet op sites staan. Hopelijk komt dat wel weer goed.
Mijn verlof voor die dag is iig goed gekeurd. ;)
28 mei ben ik er waarschijnlijk ook weer te vinden, maar dan in de pitstraat en aan de binnenkant van Eau Rouge... Is dan weer een circuitdag vanuit een club uit Engeland. Zal alleen niet zelf gaan rijden, maar hopelijk wel foto's maken.
Altijd leuk. :)
Is dit (http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2082902/Tamara-Ecclestone-wears-Rolex-diamond-earrings-25k-bracelet-soaks-Dubai-sun.html) ook F1 nieuws :q
Je moet het toch ergens onder plaatsen he. ;)
Hmmm.... daar wil ik wel een weekend doorbrengen...
Lijkt me ZEER interessant F1 nieuws Y :q
Ik zie trouwens dat voor de F1 op Spa er nu weer andere tarieven/tickets zijn. Je betaald nu voor een heel weekend iets van € 116,00 en dan kun je vrijdag, zaterdag en zondag terecht. Hoop dat ze ook nog alleen de vrijdag en zaterdag tickets gaan verkopen.
m.a.w. je wilde weer een bezoekje plegen dit jaar :? ;)
Als we dit jaar weer met een groepje gaan ga ik dit x tijdig vrij vragen/eisen --
Ik heb vanmorgen al vrij gevraagd voor augustus. Dennis heeft dacht ik ook al vrij... Voor mij is het dit jaar in ieder geval weer die kant op...
dus idee is om net als 2011 met (klein?) groepje richting de vrijdagtrainingen op SPA te gaan?
Is wel weer leuk idee :)
Mijn insteek wel. Ik weet niet of er nog andere mee willen, maar het was zeker gezellig zowel vrijdag als zaterdag. Ik vind het ook niet erg vind om ook weer zaterdag te gaan. ;) Vrijdag tickets heb ik nog nergens voorbij zien komen.
Ik zie dat ook wel zitten.
Moet ik optijd weten of het doorgaat en wanneer dat is.
Dan kan ik dat doorgeven op het werk. o-)
Formule 1 gaat altijd door, ook al zijn wij er dan niet ;) Gewoon vrij vragen dan heb je dat al vast staan, mocht er dan niemand gaan kun je gewoon gaan werken ... o-)
Het is van 31 augustus t/m 2 september.
als ik ga ga ik wel weer aankloppen bij Hotel Renon geloof ik :D
(is vorige iig prima bevallen, prima geslapen :) )
Ik ben inderdaad vrij dat weekend. Dus gewoon aanvragen broertje. Was afgelopen jaar zeer geslaagd. De vrijdag is niet duur om te bezoeken.
zal ook wel vast vrij vragen voor de vrijdag :)
Doe maar. En Stefan? Ga je dit jaar ook mee? En Tim natuurlijk!
Citaat van: Michel Veltman op 10 januari 2012, 14:47:26
als ik ga ga ik wel weer aankloppen bij Hotel Renon geloof ik :D
(is vorige iig prima bevallen, prima geslapen :) )
Je bent altijd welkom @ Casa di Renon!
Ik ga er niet bij zijn, ga die zondag op vakantie en zal de week daaraan vooraf genoeg te doen hebben.....
Welke datum moet ik vrij nemen dan? :q
GP van België is van vrijdag 31 augustus t/m zondag 02 september :)
Citaat van: Benjamin Renon op 10 januari 2012, 20:25:22
Je bent altijd welkom @ Casa di Renon!
!-! goed te lezen!
Hier had ik graag bij willen zijn, echter geen mogelijkheid tot snipperen.
Even een beetje offtopic: Zijn er hier nog mensen die het eerste weekend van juni naar "World Series by Renault" gaan op Spa?. Lijkt me op zich ook wel leuk.
Geen plannen voor in ieder geval. Maar misschien bedenk ik me tzt nog wel. :)
Lees net voor het eerst dat Lotus (Renault) met een mooi foefje ten tonele verschijnd:
CiteerRed Bull maakt geen haast om het rijhoogte-systeem van Lotus te kopiëren. Volgens teambaas Christian Horner moet er eerst worden onderzocht of het wel bij de nieuwe bolide past.
Lotus beschikt over een systeem dat de rijhoogte aan de voorzijde van haar bolide kan reguleren, dankzij een hydraulische cylinder die aan de voorwielophanging gekoppeld is en de hoogte van de voorkant en voorvleugel van de auto zo kan beïnvloeden door uit te zetten of samen te trekken. De uitvinding van Lotus is al goedgekeurd door de FIA, aangezien het een mechanisch systeem betreft dat niet op directe input van de coureur reageert.
Een voordeel van dit systeem is dat de hydraulische cylinder de auto stabiliseert tijdens het remmen en hierbij de voorzijde en -vleugel omhoog stuwt, zodat de aerodynamica minder beïnvloed wordt door het 'duiken' dat een auto tijdens het remmen doet.
Een ander pluspunt is dat dit foefje ervoor zorgt dat de hoogte van de voorvleugel in wezen instelbaar wordt. Aangezien de hydraulische cylinder zowel kan trekken als duwen, kan de vleugel in de bochter dus hoger hangen en op rechte stukken juist dichter op het asfalt worden geduwd, net zoals met de 'flexibele voorvleugels' van Red Bull en Ferrari vorig jaar het geval was.
Redenen genoeg voor andere teams om een soort gelijk systeem uit de mouw te schudden, zou je denken, en bij Ferrari en Mercedes denken ze er ook zo over, want die teams zijn naar verluidt al bezig - of zelfs al klaar - met een eigen variant van deze uitvinding.
Bij kampioenschapsteam Red Bull loopt het daarentegen niet met zo'n vaart. "Net als elke andere ontwikkeling, is het essentieel dat je zoiets goed in het ontwerp van je bolide weet te integreren", legt een voorzichtige Horner uit aan Autosport. "Aan een los onderdeel heb je niets", weet hij. "Het gaat erom dat je auto een goed samenhangend totaalpakket is en goed werkt."
Horner laat verder weten dat hij niet degene is die moet beslissen of het heilzaam voor Red Bull is om dit foefje te kopiëren, maar lijkt door aan te geven dat het een 'interessant concept is' wel aan te geven dat het team het serieus onder de loep neemt.
Met de algehele ontwikkeling van de Red Bull RB8, de auto waarmee men komend seizoen zal aantreden, zit het volgens de teambaas overigens goed. "Het is uiteraard een drukke tijd van het jaar voor ons en iedereen werkt echt ontzettend hard, maar we liggen gezien onze eigen planning prima op schema."
Bron: Formule1.nl
Zaterdag naar ticket & travel gemaild of er ook vrijdag en zaterdag tickets los te verkrijgen komen, omdat ik nu alleen maar tickets te koop zie staan voor een heel weekend á € 115,00. Nu vind ik dat om alleen een vrijdag te gaan een fiks bedrag t.o.v. € 25,00 vorig jaar. Ze verwachten de vrijdag en/of zaterdag kaarten vanaf juli te verkopen en ze zouden me op de hoogte houden.
Dat is goed nieuws Ben. !-!
Om nog even terug te komen op het systeempje van Renault. Helaas is dat deze week alweer verboden door de FIA. Moe word je van zulk geneuzen, zulke vindingen horen er toch bij in de F1, laat de F1 dan ook de F1 zijn. l-
here we go again voor 2012
Caterham
(http://cdn.images.autosport.com/editorial/1327491191.jpg)
morgen meer foto's...
Ik zie een nagemaakte Mercedes snavel. 8)7
nouja dan rijden ze iig op P7-10 dit jaar :D ;)
aanvullend:
(https://p.twimg.com/AkAD-_pCMAA2Rtm.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/408005_10150626573335465_614165464_11195534_799069081_n.jpg)
die neus :x ..niet echt design wondertje o-)
Die neus joh! Wat een gedrogt, maar het zal wel een functie hebben dat het er zo uitziet. Hoop alleen dat het geen voorteken voor de rest van het veld is.
Jawel, dit heeft te maken met veranderde regelgeving ten aanzien van de hoogte van de neus. Dus waarschijnlijk (Ferrari bijna 100% zeker) heeft de rest ook zo'n vogelbekdier...
Klopt. Men moet vanaf de vooras naar het puntje van de neus binnen 150mm van 625mm hoogte naar 550mm hoogte om zo "veiligheid" bij zijdelingse impact te creëren...
Tevens mogen de uitlaten niet meer aan downforce van de diffusor bijdragen. Ze mogen van de zijkant gezien tussen de 10 &30 graden in hoogtehoek hebben & van de bovenkant gezien een 10 graden zijwaartse hoek naar beide kanten. De laatste 10cm van de uitlaten moeten volledig recht & rond zijn.
Het volgende filmpje, weliswaar in het Italiaans, schetst misschien een wat duidelijker beeld:
Overigens is deze neus van de Ferrari in dit filmpje niet definitief...
Voor degenen die geïnteresseerd (http://monoposto2012.ferrari.com/) zijn...!-!
FF registreren & live de onthulling zien Y
En we hebben een nieuwe McLaren:
(http://photos.gpupdate.net/large/191712.jpg)
Op het eerste gezicht vind ik 'm erg op de auto van 2011 lijken. Maar zodra je beter kijkt zijn er uiteraard verschillen om o.a aan de regelementen voor 2012 te voldoen.
Gelukkig hebben ze voor de neus niet voor dezelfde oplossing als Catherham gekozen maar voor een mooi rond aflopende neus. Als Hammilton/McLaren fan vind ik het natuurlijk weer een plaatje. ;)
Dit is eindelijk weer eens een redelijk mooie McLaren. Ik vind het echt een verademing na dat gedrocht van vorig jaar (sorry, dat vond ik echt). Alleen vind ik dat ze eens iets aan hun livery moeten doen. Een McLaren hoort eigenlijk oranje te zijn. Het zilver komt van Mercedes (silberpfeile), maar nu Mercedes een eigen team heeft, hoeft dat niet meer.
Morgen om 10u wordt de allermooiste van 2012 hier (http://monoposto2012.ferrari.com) onthuld ;)
Dat is er niet een met een Renault motor, Dante :neen:
Dat klopt, maar als (nep-)Italiaan kan ik natuurlijk niet anders dan voor het meest gelauwerde, langst dienende Formule 1 team zijn...;) :q
Spagetti racers 8)7
Nee ik ben voor de energie drankjes :q
vind vooral Vettel een !-! !-!
Zolang-ie niet voor ons rijdt, is-ie flop :q
Gadverdamme... Een mooie neus ontwerpen kunnen ze dus niet bij Ferrari...
Narain Karthikeyan ook weer op de grid.. Wordt hij aan de kant gezet na 8 races en komt ie gewoon weer terug :s lekker weer achteraan rijden xD
HRT doet het alleen voor het geld..
Ferrari idd lelijke neus.. Dan heeft McLaren het toch beter voor elkaar
De kansen voor vd Garde zijn in ieder geval bekeken.
En die Ferrari, heb 'm net ook gezien. Hebben ze 'm van Lego gemaakt? Dat was het eerste wat in me op kwam bij dat hok. :D
't Is een sponsor... Zou zo maar kunnen...:x
En we hadden vandaag ook nog de Force India:
(http://photos.gpupdate.net/large/191917.jpg)
Ook met zo'n rare neus. Al moet ik zeggen dat het er vanuit de hoek waaruit deze foto gemaakt is nog wel mee valt. Stiekem vind ik het er nog wel gaaf en agressief uitzien.
Voor de mensen die de Ferrari nog niet gezien hadden:
(http://photos.gpupdate.net/large/191848.jpg)
Ik ben erg benieuwd hoe de andere teams het aangepakt hebben en of McLaren de enige is die een andere weg ingeslagen is. ;)
We hebben ook weer een Nederlander in de F1:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/274138/van-der-garde-test-en-reserverijder-bij-caterham/
Misschien niet helemaal wat de bedoeling was maar al met al denk ik geen slecht plan. Jarno Trulli staat ten slotte al een poosje onder druk voor dat het seizoen uberhaubt begonnen is. --
En sinds vandaag hebben we de Lotus E20:
(http://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2012/02/Lotus-E20.jpg)
En de nieuwe Sauber:
(http://img.skysports.com/12/02/496x259/Sauber-C31-launch-2_2713887.jpg)
Morgen gaat het testen dan eindelijk beginnen. Oftewel, het nieuwe seizoen is weer een stapje dichterbij. !-!
en de RB8
(http://cdn.images.autosport.com/editorial/1328533676.jpg)
geloof dat we toch echt moeten gaan wennen aan die gedrochten van neuzen :x
Ik blijf trouw aan McLaren. ;)
Mc laren heeft wel de mooiste auto van het jaar.
Maar doe mij maar Red bull. 8)7
En de Williams
(http://www.formule1.nl/media/uploads/article/2012-02-07/20120207-0107.jpg.630x420_q85.jpg)
De McLaren wint tot heden de prijs voor mooiste auto..grote vraag is alleen of ie ook snel is ;)
Toch vind ik het knap dat iedereen behalve McLaren zo'n lelijke neus heeft weten te ontwerpen... Of die neus is niet reglementair, of de andere ontwerpers hebben niet verder gekeken dan hun neus lang is... :D
Altijd leuk zo'n vreemde eend in de bijt. In dit geval de McLaren. Ik hoop overigens dat het Williams dit jaar beter af gaat.
Nog 3 auto's te gaan. Mercedes, Marusia en Hrt. Ik verwacht niet dat zij met een mooiere neus op de proppen komen.
Williams heeft nu weer Renault motoren Y, dus zou in principe beter moeten kunnen. Voorlopig doet Raikkonen (http://www.nusport.nl/autosport/2735241/raikkonen-snel-eerste-testdag.html)het erg goed in de Lotus/Renault. Wel jammer dat er van het succesvolle Renault F1 team weinig meer over is.
Inderdaad gaaf Raikonen gelijk op 1. Maar van de tijden van vandaag kun je nog erg weinig zeggen.
Citaat van: Tedo op 7 februari 2012, 22:45:17
Wel jammer dat er van het succesvolle Renault F1 team weinig meer over is.
Zeg maar gerust helemaal niets. Want het Lotus team heeft niets meer te maken met Renault. Buiten de motor die zij, net als andere teams, moeten kopen van Renault.
Breaking news uit de F1:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/274683/trulli-verliest-caterham-stoeltje-aan-petrov/
Wel een beetje een domper voor vd Garde denk ik. Stiekem zal ie wel gehoopt hebben dat ie Trulli halverwege het seizoen te kunnen vervangen. Dat zal nu vast niet meer lukken of Kovalainen moet er met de pet naar gooien. Maar goed, ben wel erg blij dat we Trulli dit jaar vooralsnog niet meer zien. !-!
Gezien de tijden die van der Garde reed tijdens testen niet zo verwonderlijk.Als ik er vanuit ga dat hij dezelfde banden en aantal kilo's benzine had.Trulli was ruim een seconde sneller.Laat van der Garde maar even wat ervaring opdoen met testen en op de vrijdag sessies laten zien wat hij kan.Hopelijk komen de racestoeltjes voor hem dan vanzelf.
Die neuzen zijn inderdaad erg lelijk.Ik hoop dat McLaren met hun normale neus minstens net zo snel is.
Waar op basseer jij dat ze dezelfde banden en kilo's benzine bij zich hadden? :huh: En al zou het inderdaad zo zijn, logisch dat Trulli sneller was, kijk eens naar zijn ervaring ten opzichte van vd Garde. Trulli reed al F1 voordat vd Garde uberhaubt de overstap gemaakt had van de karts naar de echte auto's. Maar ben het met je eens dat Giedo eerst gewoon meters moet maken en even moet "rijpen". Dat was ten slotte ook de grootste fout die Verstappen des tijds maakte.
Ik zeg niet dat ze op dezelfde banden reden,maar dat ik er van uit ga.Is een beetje ongelukkig geformuleerd van mij.Natuurlijk heeft Trulli veel meer ervaring maar hoeveel nieuwelingen rijden er gelijk behoorlijk snelle tijden als je die gaat vergelijken met hun ervaren team genoten?Het zijn niet alleen de Vettels en Hamiltons die gelijk snel waren bij hun debuut maar ook een Buemi,Petrov,Hulkenberg lieten bij hun allereerste tests snelle tijden zien.
Ik wil niet zeggen dat van der Garde geen snelle coureur is maar een supertalent is het in mijn ogen ook weer niet.Natuurlijk hoop ik wel dat hij volgend jaar heeft kunnen laten zien wat hij kan en dat we van hem mogen genieten in de races.
Tsja, Michael Schumacher stond voor de F1 ook niet bekend als supertalent. Iedereen schatte Ralf veel hoger in.
De resultaten vóór de F1 zijn slechts een indicator van je talent, niet een definitie.
En het startveld is compleet:
HRT:
(http://cdn.images.autosport.com/editorial/1330968437.jpg)
En Marusia (voorheen Virgin):
(http://photos.gpupdate.net/large/193724.jpg)
Er moet wel een wonder gebeuren als dit niet de hekkensluiters van het veld worden. :x
Ferrari geeft na de eerste testrondes al waarschuwingen af dat de competetiviteit er niet is...:x
Eerst zien, dan geloven. McLaren is nog niet zo lang geleden op die manier ook een seizoen in gegaan maar ontpopten zich toch tot een van de snelsten na een aantal updates. Het seizoen is nog niet begonnen en is nog lang dus ik vlak ze nog niet uit.
Het is dan geen F1 maar wel autosport. Hebben jullie de Delta Wing van Nissan al gezien waarmee ze gaan deelnemen aan de 24 uur van Le-Mans?
(http://media.autoweek.nl/m/m1fy8fnbcol8.jpg)
Voor meer info:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18913/extreem-nissan-deltawing
Wat een gewaagd en gruwelijk ding :9~. Daar houd ik wel van. ;)
Het lijkt wel de batmobile!
Maar on-topic: dit weekend weer lekker voor de buis F1 kijken! Albert Park behoort wel tot mijn favorieten. Y
Yep, heb er echt zin in. Wekkertje zetten, lekker op de bank, voetjes omhoog. o-)
Ben in ieder geval erg benieuwd naar de verhoudingen en wie er verstoppertje heeft zitten spelen of juist tegen valt. En hoe zal Kimi het doen.
@Dennis: Zeer geinig ding Y
Hmm... Dit weekend al F1..? Ik zie dat het weer tijd is om de F1 app binnen te halen...:D
Het lijkt wel een batmobiel... 8)7
Gaaf ding !-!
Wat doet Massa nog in een F1 auto...:neen:
Wat doet (een) Ferrari (motor) nog in de F1?
De dag dat Ferrari de F1 verlaat, is het einde van de sport. Careful what you wish for... ;)
Begrijp me goed, ik ben juist pro Ferrari hoor (eigenlijk alleen anti McLaren)! !-!
Maar wat ze vandaag lieten zien was beneden peil. --
Massa die rijd geen race meer na dit seizoen voor Ferrari, dat ie dit jaar nog rijd is puur een contract issieu en zolang kan ie mooi de.2e viool achter Alonso spelen.
Ik denk (hoop) dat Ferrari Massa al eerder gedag gaat zeggen, contractbreuk hebben ze al ervaring mee (Kimi). Want bij dat ongeluk heeft Massa niet alleen zijn race-inzicht en gevoel verloren, maar ook zijn hersens.
Ik krijg elk jaar meer en meer het idee dat Formule 1 mooi weer racerij à la Amerika aan het worden is...
Was toch weer wel een leuke race, met dank aan de veranderende omstandigheden door een opdrogende baan. Goed gereden door Alonso/Perez/Raikkonen (mijn mening, dus geen feit Y ).
Ik kreeg deze mail net binnen voor het verdedigen van de GP van Belgie. Ik heb deze petitie ook getekend.
CiteerBent u proactief en gevoelig voor de gevolgen van de Formule 1 Grand Prix van België?
Sluit u zich ook aan bij de projecten van Verdedig Francorchamps?
http://www.grandprixf1.be/welkom.html
Uw handtekening is een enorme steun!
De bewoners van Francorchamps en al hun vrienden verdedigen de economie van het LAND en stellen u de petitie van gezond verstand voor, tegen de afwisseling van de Grand Prix F1 van België.
Wij zijn niet tegen de Grand Prix van Frankrijk, met een FIA president, 3 coureurs, een constructeur en een oliemaatschappij aan de top. De terugkeer naar Frankrijk is enkel een begin!
Aan het einde van het project is het daarentegen onaanvaardbaar dat België de tafel verlaat! Wacht niet, de beslissingen zijn reeds genomen, maar we laten ons niet doen!
Ter herinnering, vele vrienden uit het noorden werken voor de Grand Prix F1 van België als leveranciers. Sommigen werken zelfs al sinds 20 jaar voor de organisatie en hebben een internationale reputatie kunnen opbouwen.
OK, de Waalse regio hoeft de kosten niet helemaal alleen te dragen. DE GEVOLGEN voor de federale taksen zijn de grootste van alle evenementen van het jaar.
Kortom, "hulp vragen aan Frankrijk door de keuze van afwisseling is een GROTE VERGISSING." De politici moeten dit DRINGEND begrijpen!
U ook: bevestig uw ongenoegen van "de afwisseling" van de Grand Prix F1 door onze petitie te tekenen.
Uw handtekening zal doorgestuurd worden naar de autoriteiten van het gehele land.
Laten we samen de economische waarden van het Circuit van Francorchamps verdedigen Onze Grand Prix is de uwe!
U bent bondgenoot van een zeer doordachte en gestructureerde petitie. Uw mening heeft een belangrijke waarde.
U kiest voor dynamisme, hartelijk bedankt voor uw zeer kostbare toetreding.
Met sportieve groeten.
Het comité van Verdedig Francorchamps
http://www.grandprixf1.be/welkom.html
Ik ben nog even aan het kijken voor de GP van Belgie en ik zie pas op één site dat er vrijdag tickets á € 39,00 p.p. worden aangeboden. http://www.sportstadion.nl/f1tickets/belgie-spa-francorchamps/grand-prix-belgie-2012-f1-tickets
Ik hou het nog even in de gaten dat er misschien nog reactie komt vanuit ticket + travel.
Inderdaad wachten op t&t. Die vaak wel goedkoper.
Citaat van: Benjamin Renon op 3 mei 2012, 14:06:50
Ik ben nog even aan het kijken voor de GP van Belgie en ik zie pas op één site dat er vrijdag tickets á 39,00 p.p. worden aangeboden. http://www.sportstadion.nl/f1tickets/belgie-spa-francorchamps/grand-prix-belgie-2012-f1-tickets
Ik hou het nog even in de gaten dat er misschien nog reactie komt vanuit ticket + travel.
Kapaza in de gaten houden. ;) Natuurlijk wel een risicootje maar er zijn genoeg mensen die het laatste moment niet kunnen gaan en toch nog graag een centje terugzien voor hun duur betaald kaartje. Op het circuit zelf kun je ook nog kaarten kopen alleen wordt hier veel geld voor gevraagd.
Dat de kaartjes duur zijn op het circuit weet ik van vorig jaar. Vrijdag tickets zijn nog goedkoop dus dat is nog wel te doen.
Zijn er ook nog liefhebbers die 2 en/of 3juni naar de Word Series by Renault 2 op Spa-Francorchamps? Gratis tickets, Mégane's V6, afstand valt best mee en je ziet een erg mooi circuit zijn toch redenen om te gaan? (Van m'n werk gaan een collega en een oud collega.)
Citaat van: Benjamin Renon op 7 mei 2012, 21:02:45
Zijn er ook nog liefhebbers die 2 en/of 3juni naar de Word Series by Renault 2 op Spa-Francorchamps? Gratis tickets, Mégane's V6, afstand valt best mee en je ziet een erg mooi circuit zijn toch redenen om te gaan? (Van m'n werk gaan een collega en een oud collega.)
Echt geen liefhebbers? Of al andere plannen?
Wel liefhebber, geen tijd.... Dan ben ik druk met www.elerally.nl :-)
Helaas. Spa is een prachtig circuit om heen te gaan en world series lijken me leuk om heen te gaan maar zoals het er naar uitziet moet ik dat weekend werken.
Daar is nu verlof goed voor, Dennis. ;)
Sommigen kunnen niet wanneer men wilt verlof opnemen... ;)
Die Hamilton & McLaren... :D
Hoe laat begint het?
Mijn kaartje voor de World Series binnen gekregen. Dat wordt 2 keer binnen een week naar Spa-Francorchamps afreizen. Kan niet wachten om de Mégane V6 te horen... :grin: Eind juni ook waarschijnlijk naar de Nurburgring... ;)
En de tickets voor F1 op Spa kunnen ook weer besteld worden! Per bestelling worden er administratie en reserveringskosten in rekening gebracht.
CiteerGeachte heer Renon,
Wij verkopen weer de Bronzekaarten voor de vrijdag en zaterdag. Een vrijdagkaart komt op € 20,- per kaart en een zaterdagkaart komt op € 35,- per kaart.
Wij horen graag van u of u kaarten zou willen bestellen.
Met vriendelijke groet,
Ticket+Travel
Alonso!
Jaja, mooi hè...
De "ouwe rot in het vak" zegeviert nog steeds !-!
3 ex-wereldkampioenen op het podium. Oh, en Alonso laat zien dat inhalen in Valencia mogelijk is... !-!
Ja, als je elkaar wat ruimte gunt wel. Wat je niet kunt zeggen van Hamilton (maar die heeft daarvoor gekregen wat 'ie verdient; 0 points!)
Heb alleen de samenvatting gezien. Dus kan er weinig over mee praten. Wel een leuke uitslag met Schumi voor het eerst op het podium sinds zijn comeback.
Wat er tussen Hamilton en Maldonado gebeurd is heb ik terug gekeken op youtube.
Ik las vandaag dat Maldonado een straf gekregen heeft hiervoor en mijn inziens niet onterrecht.
Maldonado zat in eerste instantie naast Hamilton, echter kwam hij naast de baan en stuurt vervolgens doodleuk de baan weer op terwijl Hamilton daar gewoon zit. Daarnaast was hij Hamilton ook nog niet eens volledig voorbij. In dit geval had Maldonado moeten liften, uit moeten huilen en opnieuws beginnen. Dat is het risico als je iemand buitenlangs inhaalt.
Verder was dit een chaotische race voor zover ik heb kunnen zien in de samenvatting. En zeker niet saai zoals we gewend zijn van Valencia.
Nog wat mensen die eventueel mee willen naar Spa dit jaar?
26 augustus is in Rotterdam weer City Racing en daar zal de Renault Alpine A110-50 te bewonderen zijn. Misschien wel leuk om deze in het echt te zien (en horen natuurlijk).
Meer info hier (http://www.cityracing.nl/).
Ik las het. Gaaf. Weet alleen nog niet of ik kan.
Op naar een nieuw deel.