Na het verwisselen van de velgen gisteren wou ik vandaag beginnen met het monteren van mijn nieuwe achterbumper.
Op weg naar het huis van mn ouders begint het linksachter te tikken.
Ik bleef eerst doorrijden maar ben later toch maar terug gegaan.
Bij thuiskomst de garage gebeld en die zei dat het wel eens iets te lange bouten zouden kunnen zijn. Ik heb mijn oude velg er weer opgezet met de bouten die daarbij zaten.
Ik ben een klein stukje gaan rijden maar het tikt nog steeds.
Als ik rem dan tikt het zwaarder. Zou het de remdruk verdeler kunnen zijn.
Deze is nog geen jaar geleden vervangen.
Wie o wie...
De begrenzer zit rechts-achter (half in het midden)
Als je trommels hebt, is er mischien iets losgeraakt.
1.6e trommels dus.
Morgen vroeg ff langs de garage. Klote heb ik net de nieuwe velgen lijkt het me niet verstandig om te gaan rijden.
Bij het monteren viel me voor ook iets op. Daar loopt aan elke kant groene kabeltje en die is aan beide kanten nergens aan gemonteerd maar zit wel een stekkertje op?
Dat is het kabeltje voor je remvoeringen (lampje op dahboard) als ze versleten zijn. Heeft de dealer waarschijnlijk losgelaten of geen detectortjes op je blokken aanwezig.
Denk het laatste. ze zijn aan beide kanten afgeknipt.
Als dat bij dezelfde dealer is gedaan, zou ik die er toch op aanspreken.
Er staat nergens in de pm of rm dat dat eenmodificatie van Renault is.
Die kabeltjes zijn nooit aangesloten geweest.
Wat betreft de trommelrem. De wagen staat nu bij de garage.
Waarschijnlijk de trommelrem zelf, maakte al een beetje een aanslijpend geluid.
Tuurlijk zijn die aangesloten geweest.
Zal als de auto terug is dan eens kijken. zit nergens een aansluiting waar ze op moeten?
Dat zijn losse kabeltjes met een adaptertje die bij de remblokken worden geleverd en daarop worden geklikt.
Ik zou er ook niet vanuitgaan dat bij de APK goed gekeken wordt naar de minimale dikte van je blokken/schoenen
Vandaar dat ik het zo druk heb :)
Auto terug gekregen bleek toch 1 bout iets te lang. Deze is nu 2mm ingekort en het getik is verdwenen.
Dat is wel raar ???
Worden jou bouten zomaar langer?
Daar moet je patent op aanvragen :)
Tony, dr zitten nieuwe velgen op met NIEUWE bouten.
Die waren dus ietsie te lang en raakten net een remschoentjw.
CiteerIk heb mijn oude velg er weer opgezet met de bouten die daarbij zaten.
Ik ben een klein stukje gaan rijden maar het tikt nog steeds.
::)
Dus je had per abuis de nieuwe bouten ook voor je oude velgen gebruikt ???
Ja, hoe zit dat??
snapte ik ook al niet goed.
Nee, ik heb op de nieuwe velgen andere bouten waar een soort van groote inbus sleutel inkomt.
Mijn oude bouten kwam een dopsleutel op. Dat past niet bij de nieuwe.
Maar het getik is nu over.
Ja ja, het smoesje is goed... maar het praatje deugt niet :)
Zal wel ff een foto er van maken zodat je eindelijk het verhaal begrijpt. >:(
Het enig dat ik snap is dat je met de oude velgen geen problemen had, met de nieuwe (en nieuwe bouten) wel, daarna de oude set met originele bouten weer gemonteerd had en het getik er nogsteeds was. Dan rest er toch niets anders dan te concluderen dat je de oude set gemonteerd had met andere langere bouten, en dus niet de originele oude bouten?
dat is het hem juist toen ik mn oude velgen met de originele bouten (de nieuwe bouten passen daar niet op) weer monteerde en ik het opgekrikte wiel weer ronddraaide tikte het nog steeds.
Waarschijnlijk omdat het remschoentje nog op de rem stond. ik heb met de oude velg niet gereden.
Aahh zo :D
Hehe ;).
Zal voor alle duidelijkheid nog ff picca plaatsen van de bouten.
Kun je het verschil zien.
Dat is en goed idee! :D
Want rijden doe je nu eenmaal niet door het wiel rond te draaien ;D
Alles zit nu weer ok onder de wagen, afgelopen zaterdag de boel gelijk maar ff laten balanceren.
Gaat nu allemaal weer trillingsvrij. :D
@ Tony nog ff voor de duidelijkheid.
(http://home.tiscali.nl/fietsvakantie/peter/DSCI0001.JPG)
De linker bout zat op mn vorige velgen en de rechter zat bij de nieuwe (zijn ondertussen dus vervangen door nieuwe verchroomde bouten).