Ik heb sinds zaterdag 225/40 R18 banden, hoe weet ik wat het ideale aantal bar aan lucht is voor deze banden? Ik neem aan dat het instructie boekje niet meer geld. 8)7
waarom zou het niet meer gelden,het gewicht dat op de wielen drukt is toch niet verandert??
O gaat dat zo :D nou bedankt dan weet ik voldoende. Dacht dat de 'luchtkamer' nu wat krapper was dus minder bar nodig heeft. De velgenboer heeft ze kneiterhard opgepompt vind ik nl.
2.3 of 2,4 bar
Wou k ook ff weten idd :P Kaart bij de pomp geeft 2.1 bar, maar dat vind k te zacht... k doe achter meestal 2,5 en voor 2,3
Is dat ook goed?
Ja is goed hoor.
Ik heb een keer verkeerd gekeken met m'n banden oppompen.
En toen had ik er 3 bar in gepompt :p
Reed wel lekker zuinig maar stuitert wel enorm :p
Je voelt tenminste alles wat je auto doet :P
Na zo'n 2 km rijden, bij normale temperaturen, is de bandenspanning met 0,3 bar opgelopen.
Kan dat exact bijhouden bij m'n Laguna met correct werkende ventielsensoren icm display.
Op 2.8 bar zit ik maximaal tijdens een lange (vak.)rit, bij start op 2.4 bar.
Banden te hard opgepompt, slijtage in het midden/ te zacht: slijtage aan zijkant(en)/ en goed is goed :-)
groet,
2,5 rondom doe ik altijd in mijn 225/40/18 Y
Net iets harder om cuppen wat tegen te gaan.
Ik heb vanmiddag m'n banden ook even op gepompt.
En op de
Band staat 44psi das dus 3 bar.
Maar is dit niet wat veel ?
Ik heb hem wel zo hard op gepompt en je voelt wel ieder drempeltje nu :p
3 bar is veeeeeel te veel
Ik rijd achter op 2.9 en voor op 2.4 ivm camber
Het gaat bij mij vooral om de gewichtsverdeling en de grip die ik dan wel of niet heb.
Het is vaak spelen en die 44 psi is maximaal met volle lading.
Zou beginnen met 2.3 en dan langzaam opvoeren tot je het het beste en fijnste vindt rijden.
Iedere rijder vindt het anders rijden en niet elke instelling geldt voor iedereen als goed
ik doe op mijn standaard banden gewoon 2.2 rondom
mja is wel een meg 1
Bij mijn ruim 1400 kg wegende Mitsu werd geadviseerd om een waarde aan te houden tussen de 2.0 en 2.5 bar. Ik heb een tijdje op 2.0 bar gereden en de communicatie is goed te noemen. Daarna opgepompt tot 2.2 bar en met de huidige banden een goede waarde. Het zijn dan wel 234/45/17 banden.
Ik zou met bijv 2.0 beginnen en dan telkens wat meer doen tot jij het prima vind.
Ja ik rijd er meestal alleen of maximaal met z'n 2e in.
En bagage heb ik nooit bij me.
Maar als ik dus op vakantie ga met volle achterbak.
Zal ik dus rond de 2,5 bar moeten gaan zitten ongeveer.
Want vind harde banden wel veel beter rijden
Maar te hard is ook niet goed he.
Gaan ze rond staan en slijt het midden te hard.
Zo hard zetten dat je gehele loopvlak plat op de weg staat. En je druk wordt hoger als je band warmer wordt.
Gassen zetten uit bij opwarming ;)
Verder vindt ik het ook fijn rijden maar te hard is niet goed voor je band
Bij mn drifter en mn rallybak stonden ze vaak hard maar driften had ik ze op 3 a 4 bar staan achter. Glijdt het beter ;)
Nee dat snap ik.
Maar het staat op de band.
Dus dan zou dat to wel
Een beetje moeten kloppen ?
Haha het is niet de bedoeling dat ik weg glij hè :p
Jij snap, ? ;)
Vaak is dat wat erop staat je maximale druk bij maximale bandbelasting per stuk.
Dus als er 485 kg laadvermogen per band opstaat is dat maal 4= 1870 kg totaal bij 3 bar
als je hiermee gaat rijden zonder belading gaat je band rond staan en is de verdeling anders op de band
Hierdoor is het contact met de weg minder,
Hoe slapper je band hoe meer rubber op de weg is meer grip
Zou het slapper zetten en dan rijden en proberen.
Net als wat benjamin zei, met 2 beginnen en dan verder tot je het goed vindt rijden
Is vaak de beste indicatie ;)
Ja nu ik snap :p
Dus hoe meer belasting hoe harder de band moet zijn.
Ja ik zal Ze morge
Maar wat leeg laten lopen dan.
Zal ik is kijken wat het beste is :)
Zoizo bedankt !-!
Moet je wel mee uitkijken, want elke band heeft een maximale luchtdruk bij maximale belasting ;)