Hallo Allen
Ik zal me nog netjes voorstellen.
Echter ik heb een vraagje en kom er niet uit met de zoekfunctie.
Het betreft een Megane coupé 1.6 uit 1999
Op de cockpit gaat er een rood lampje branden ^^^^^(zoiets) (voorlaatste lampje rechts)
Het rare is dat deze gaat branden bij het starten, en dan weer uit gaat.
Zet ik hem in zijn 2 gaat hij weer oplichten, naar zijn 3-4-5 is het weer uit en gebeurd er niets.
Iemand een idee waar die waarschuwing voor dient ?
Heb alle contacten schoongemaakt, koelvloestof en olie nagekeken.
Enige wat ik nog kan bedenken is de airco ?????
Heb je het niveau van je remvloeistof gecheckt?
evt een keer de stekker van je vlotter af halen en rijden om te kijken of dat verschil maakt...
ken je tellerbak niet maar t zou kunnen....
kijk eens in t boekje wat t icoontje is
Is dat niet het motorstoringslampje?
Al is die normaal oranje volgens mij??
krijg er geen pics in
hier even een voorbeeld welk lampje er oplicht
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=175902
Sorry, heb geen boekje (meer)
Is motorstoringslampje inderdaad. (volgens mij was t zelfs elektrische storing).
Bij mij brandde die omdat mijn snelheidsmeter niet meer werkte. Maar volgens mij gaat hij branden met meerdere elektrische storingen (inspuiting e.d.)
Dat is inderdaad het motorstoringslampje.
Bij mij ging hij een periode ook soms branden toen mijn snelheids meter het niet deed.
Maar ook een periode dat hij steeds afsloeg toen ik de koppeling in trapte.
Het kan met meerdere dingen te maken hebben dus.
Ik zou gewoon eerst even je meg uit laten lezen, als daar een storing te vinden is, is het makkelijk.
en anders wordt het zoeken. :)
Heb je verder nog iets ontdekt aan je megane wat "anders" is sinds dat lampje gaat branden?
Meestal moet je het, zoals Nicole al doorschemert, merken als dat lampje brand.
Vaak duidt het namelijk op een elektrische storing. Hetzij ontsteking, hetzij dashboard, enz. enz.
yups,
benzinewijzer gaat wel erg vlug naar de nulstand (volgens dat ding zou ik nu 1>2 rijden)
toerenteller schommelt ook als de P*st.
Nu heb ik ook een Peugeot 306 en weet ondertussen alles van massa schoonmaken (Franse kwaal geloof ik)
Heb hem al uit laten lezen, was niks te vinden.
Vreemde blijft dat het alleen bij het starten en overschakelen naar 2 gebeurd.
Zorgt dat toch ergens voor een kortsluiting, spanningspiek of juist spanningstekort. Problemen met dynamo, of v'bak misschien?
Allereerst, dank voor jullie snelle antwoorden op mijn vragen.
@Don, dat dynamo probleem ga ik direct ff uitzoeken, zou zo maar kunnen.
van 1 naar 2 hoor je geklapper en de zooi gaat knipperen op de dash.
ik laat het jullie weten.
nogmaals thanx.
Happy to (try to) help.
Stel je hier anders ook even voor:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.0
Citaat van: Bengel op 25 mei 2011, 14:21:04
@Don, dat dynamo probleem ga ik direct ff uitzoeken, zou zo maar kunnen.
van 1 naar 2 hoor je geklapper en de zooi gaat knipperen op de dash.
de snaar stond inderdaad wat te slap, dat geklapper is nu weg, echter het lampje blijft aan gaan.
Nu kwam de buurman met het verhaal om de pluspool van de accu een uur af te koppelen zodat hij na weer aankoppelen zichzelf reset.
Ik ben niet zo'n held met elektronica, maar klopt dit verhaal?
Ik wil natuurlijk niet nog meer problemen.
Citaat van: DONRozeboom op 25 mei 2011, 14:27:16
Stel je hier anders ook even voor:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.0
hoe doe ik dat, ben niet zo thuis met deze software, gewoon op antwoord drukken ?
Het kan helpen. De Xsara automaat van mijn oma heeft problemen in de computer, waardoor de inspuiting na een tijdje bagger wordt.
Na een tijdje de accu los te hebben, reset de computer en is het weer goed.
It's always worth the try.
Edit:
Yup, gewoon op antwoord drukken en je ff voorstellen :P
Ik denk dat er ergens een kabelbreuk zit of een stekkertje niet goed
Misschien een stekker met oxidatie erop
Lijkt het meest logisch omdat het niet altijd gebeurd
Je kunt de stekkers even schoonmaken en inspuiten met contactspray
Ik heb pas geleden (paar weken geleden) mn auto ook een reset gegeven ivm beide accupolen los. Daarna de massa + positieve draden tegen elkaar aanhouden, zodat je circuit leegloopt. 15 mins zo laten staan, daarna accu weer aansluiten.
Auto starten en alle vebruikers aan (+ op hoog zetten) en laten warmdraaien. Mijn stationaire toerental is hiermee verhoogd met 250 toeren (750 ipv 500rpm). Bovenstaande uitgevoerd met koude motor.
Thanx voor jullie response
Kwam er net achter dat 1 achterlicht niet brand, ga zo ff een 10km rijden voor een setje nieuwe en kijken of het probleem opgelost zou zijn.
Vreemde auto's die Franse dingen met hun elektronica.
hoe bedoel je nd-photo.nl met polen tegen elkaar houden?
ik ben non-Electra
plus en min los en dan op elkaar hangen :huh:
Yup... er staat geen stroom op de wagen dan, dus dat zou geen kwaad moeten kunnen.
En dit moet met een koude start.
Dus smorgens voor je weg gaat en het liefst 15 minuten.
Stappenmotor en dergelijke worden dan ook opnieuw ingeleerd
Fransen en elektronica is nog steeds een probleem. Ik heb ook heel veel problemen gehad met kortsluiting in de lampen. Moest draadjes direct op de unit solderen om dit te verhelpen. Maar probeer de accu maar ff los te halen enzo, zoals hiervoor beschreven. Als het niet helpt zullen er vast wel nog meer tips binnenstromen :P
Nu weet ik niet wat de oplossing was (tot nu)
Of dat lampje of dat ontkoppelen van de accu, ik had beiden tegelijk gedaan.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat het alleen in versnelling 1-2 ging oplichten.
So far so good, thanx voor jullie hulp _o_
lol, die ga ik straks nodig hebben in het andere topic over bonkgeluiden en een gebroken motorbeugel :D
Ik heb ook electra problemen gehad na het plaatsen van nieuwe achterlampen. Blijkt dat de stekker van de nieuwe lampen teveel weerstand geeft. Na het omleiden van de massa (ook veel voorkomend probleem!), dus van de stekkers af en direct op elkaar het probleem heeft opgelost.
Probleem was: op de rem trappen, achteruitrijlicht ging dan ook branden.
[edit]
Met de polen bedoelde ik de draden die je op de accu aansluit. NOOIT de accupolen op elkaar aansluiten anders hebben we een forumlid minder o-) !
Citaat van: nd-photo.nl op 27 mei 2011, 11:18:42
[edit]
Met de polen bedoelde ik de draden die je op de accu aansluit. NOOIT de accupolen op elkaar aansluiten anders hebben we een forumlid minder o-) !
Hier was ik al bang voor, lekker de buurman laten doen ;)
Bengel en electronika gaan niet samen :huh:
Hahaha :P Het is helemaal niet moeilijk hoor :P
Wat Andy bedoeld is dat de draden die op je accu zitten, dat je die met elkaar moet verbinden.
En niet de polen van je accu zelf.
Om een korte uitleg te geven: Als je de accupolen zelf met elkaar verbind zegt je accu BOEM! :P