Hallo allen...
Mijn mégane I, 1996
k7m, 1.6e met vialle g3
met verdamper(oud systeem)
vonkt niet meer
Na wat vreemde dingen bij het starten (lang starten, gas geven enz) liep een reed de auto nog wel gewoon maar wou niet meer stationair lopen op benzine. warm startte die nog wel maar zonder gas geven viel die dood.
na een uur slaat hij niet meer aan...
Nu gaat de motor nog rond en heb ik geen vonk (bougie gepakt en los tegen blok gehouden)
benzinepomp doet het
bdp sensor en bobines al uitgewisseld
lampje van startblokkering gaat ook uit
accu is goed en vol
computer aansluiting check ik vanavond, net als stroom op de bobines.
Heeft iemand de voorwaarden op een rij van signalen en sensoren die nodig zijn om vonk te krijgen?
Welk signaal is er op de polen van de bobines, en waar komt dit vandaan?
stel...als ik een backfire gehad heb... zijn de sensoren op je gasklephuis en inlaatkanaal nodig voor een vonk?
Mogelijkheden die nog open staan zijn:
Computer uitwisselen,gassimulator vervangen, of gas elektrisch afsluiten, en uit laten lezen is een optie,
maar dit zou met wat meten toch te vinden moeten zijn?
is er iemand met een bedradingsschema van de coupe met k7m
iig bedankt voor de reacties
Arjen
heb je de bougies er uit gedraait,en tegen en blok aangehouden tijdens starten (of er echt een vonk is)??
Sorry verkeerd geplaatst....
Modenator kunt u dit topic verwijderen...
het gaat om een megane 1, 1996, niet een phase 2...
MOD: Heb het verplaatst voor je. Topic kan gewoon open blijven.
Zitten de aansluitingen van je Dynamo nog wel goed?
check je noodknop is hier was ik ook ingetrapt :x
Noodknop sluit de brandstoftoevoer af. Heeft niets met de ontsteking te maken.
Ik zou denken aan doorgeslagen bougies, of versleten bougiekabels.
Het probleem zit in je ontsteking, niet in je LPG-systeem.
Het vonken wordt bepaald door de BDP-sensor. Ongeveer alle andere sensoren regelen het mengsel en de inspuiting.
Bedankt Allen!
Hij loopt weer,
maar waar het in zit zat?..... geen idee
BDP sensor gereinigd, alle stekkers van: computer, bobines, startmotor, lpg systeem,
losgehaald, schoongemaakt en met wd40 ingespoten.
heb de bobines en de bdp sensor doorgemeten, voor de bobines heb je wel een aardige meter nodig!
zo'n goedkope meter met als kleinste schaal 0-200 ohm is niet echt geschikt om waardes rond 1 ohm te meten...
k had de info een pdf van de renault25.cz site voor als iemand het zoekt
ik heb het vermoeden dat het in de stekker van de computer zat, maar die was verder droog en schoon.
Nu is er niks meer aan de hand,
binnenkort op de sloop ff een rezerve setje bobines,bougiekabels en bdp sensor halen, om zoizo bij me te hebben.
In ieder geval mooi om te horen dat je weer kan rijden!
Gisteravond was het weer zover......
nu bleef het bij uitvallen.
het zat in de kabelboom, de gasinstallatie wordt met 2 zekeringen gevoed.
de draden en zekeringen die dichtbij de computer zitten heb ik er tussenuit gehaald. en opnieuw tussen gesoldeerd...
achja t was geen dure auto in aanschaf
maar na een koprevisie, nieuwe baksteun, nieuw lv wiellager, lekke gastank afdichting en andere schokbrekers achter
kon dit er makkelijk bij
zolang je het maar zelf kan fixen,