Nadat mn eerdere euvel verholpen is doen gelijk 2 en 3 zich voor.
2e is mn airco, die niet koud genoed word.
Nu is er achter mn dashboardkastje een soort regelklep die open en dicht gaat.
Dit doet hij alleen heel langzaam.
Weet iemand de werking van dit ding, en of hij juist wel helemaal open en dicht moet afsluiten of juist half open en dicht.
De airco zelf heeft genoeg druk en koude-middel, dit is helemaal doorgemeten.
Ben ik te ongeduldig... o-) :x :) Of weet niemand hoe dit werkt :neen: ;)
Je kunt alleen weten of er genoeg koudemiddel in zit door het aircosysteem leeg te halen.Is dit gebeurd?
En die klep is waarschijnlijk je luchtmengklep en hangt dus van de temperatuur af hoe deze moet staan.
Oh, geen idee was er niet bij, zal er eens achteraan horen..
Je weet dus niet zo 1-2-3 hoe deze moet staan wanneer ik het ''koud'' wil hebben in de auto.
Heb nog geen antwoord van de airco boer, maar weet er ondertussen al iemand iets over die klep achter mn dashboardkastje.
Over hoe die werkt, en of hij snel of langzaam beweegt, en openstaat of helemaal af hoort te sluiten...?
Vanavond nog even gekeken....
Het is nu de Zonnesensor (zo word ie genoemd) bij de binnenspiegel.
Eerder heb ik dit onder garantie bij de dealer laten maken november vorig jaar, als verlate aflever beurt.
Toen werd het de airco turbine genoemd. ( Hij heeft het daarna blijkbaar nooit meer gedaan, want mn airco ontvochtigde zo ook niet meer.
Gezien mn extreem vochtige ramen, maar ik dacht dat dat ''normaal'' was toen gezien het weer. )
Er gaat totaal geen info van naar de kachel/airco, hij meet 0,0. Bij verwarmen of koelen (wat nu haast niet lukt haha) van de binnenruimte geeft de sensor 0 reactie.
De klep werkt dus naar alle waarschijnlijkheid naar behoren.
Mensen hier die me kunnen vertellen wat ik er nog mee kan doen, of wat de kosten zijn van een nieuwe sensor.
Er zal vermoedelijk nergens gemeld staan dat er in november eentje is vervangen gok ik.. (Stam Dealer Utrecht niet heen gaan mensen, heb er 0 goede ervaring, Stam Amersfoort is niet heel veel beter!)
Heb je nu echt zoveel problemen hiermee dat je er maar niet achter komt hoe of wat ?
Als ik zo lees had ik het allang opgegeven hoor. Thumbs up voor de goede moed ;)
Is er geen andere dealer in de buurt die je kan helpen. Heb helaas al vaker verhalen gehoord over stam, zijn meer voor de leasebakken waar ze zo aan verdienen dan voor de particulieren die zeiken over een rekening heb ik vaak het gevoel.
Ik weet dat het een eind is maar je kunt de renault in etten-leur eens proberen en je verhaal uitleggen. Heb al meegemaakt dat ze met problemen hebben geholpen waar een ander niet aan uit kwam.
Worth a try !
Succes en nogmaals !-!
Ik snap je eerste zin niet goed. Ik ben er ook heus niet elke avond mee bezig hoor. In de tussenliggende tijd van de berichten is er NIET naar gekeken.
Je gaat toch niet een auto niet onderhouden of kapotte delen niet vervangen vanwege dat je er geen zin meer in hebt?
Citaat van: Rens op 30 mei 2011, 21:36:24
Ik snap je eerste zin niet goed.
Je gaat toch niet een auto niet onderhouden of kapotte delen niet vervangen vanwege dat je er geen zin meer in hebt?
Sorry ;)
Bedoelde of dat je nu zoveel problemen hiermee hebt ?
Dat je er niet achter komt wat er kapot is zeg maar.
Je hebt soms van die problemen die je hoofdpijn geven omdat je er maar niet achter komt wat het is.
Was positief bedoelt iig.
ok haha top
Nou ik moet wel zeggen dat ik met de Megane meer prob's heb dan met welke andere auto tot nu toe.
Maar ik wil het gewoon gemaakt hebben, en dan houd ik er vooralsnog aan vast dat er dan even niks meer komt haha.
Dit vind ik overigens een dealer fout, maargoed. Mij zul je er niet meer zien. Ook niet om dit te maken.
Haha tja typisch reno ;)
Vindt het gewoon top dat er echt mensen zijn die het gewoon goed willen hebben en liefde voor de auto tonen ipv dat het ding moet rijden en als vervoer zien. Als je zo met je auto bezig bent is het iets wat ik kan waarderen,
wat de deuren betreft denk ik mee ;)
Nouja goed willen hebben is in dit geval wel erg lekker, anders werkt mn airco niet. Die krijgt nu geen info door haha.
Het zijn de kleine dingen, maar werken moet het.
Dus wie de prijs weet van een Sensor hoor ik het graag.
Even een vraagje tussen door, de zonnensensor zit toch midden op je dashbord dat kleine zwarte rondje voorbij je info schermpje?
En bij je binnenspiegel zit toch de binnentemperatuursensor met daarin de luchtvochtigheidssensor?
Gr. Jeroen
Eumh.. volgens mn renault beun was het hetzelfde..
Hij heeft een PDA waarmee hij alle merken kan uitlezen, en functies kan in- en uitschakelen, en fouten kan opsporen (bij VAG heet dat VAG-com, ken de naam bij Renault niet)
Maar daarop zag hij dat de Zonnesensor 0,0 aangaf. Want mn aircopomp doet het wel, hij kan hem aan en af zetten, alleen de airco gaat niet aan.
Zit er bij de binnenspiegel dan alleen een vochtigheids meter?
Wat kan dan de oorzaak zijn dat mn airco niet aanwil als ik daarom vraag...?
Oh en wat doet de zonnesensor anders dan, als ik het verkeerde voor me heb..
@A110 Hier meld je wel dat het ook met de temp. te maken heeft: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12582.0 (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12582.0)
De sensor bij je binnenspiegel meet de binnentemperatuur en luchtvochtigheid.
De zonnensensor meet de lichtsterkte die in de auto terechtkomt vandaar dat deze op het dashbord zit.
Je weet zeker dat er geen storing in de motor computer zit de berucht DF1070 storing koudekring. Deze is niet te zien door andere uitleescomputers alleen door de originele clip van Renault. Als deze storing aanwezig is dan geeft de computer niet het seintje naar de airco om aan te zetten.
Wat verzorgt de zonnesensor verder dan?
Reageert de blower daarop dan?
En kan die storing die je noemt gemakkelijk verholpen worden...
Ja wissen en dan werkt de airco weer.
Dit komt door een te grote drukval meeting.
renault heeft als oplossing stekker op aircopomp vervangen,maar dat is in de praktijk al gebleken dat het niet altijd is opgelost eigenlijk.
Maar ik lees nu dat de gemeten aircodruk 0bar is.
Je weet 100%zeker dat airco systeem niet leeg is?
Als die vol zit kan ook nog je druksensor kapot zijn,
Dit geeft die bij renault aan als druk koelvloeistofsensor.
Deze gaan namelijk ook nog eens stuk.
Ze wilde bij de garage wel een diagnose doen van wat er nu mis was.
Bij ''mijn garaga man'' was er naar de arico gekeken zei hij, en dat er genoeg druk en koude middel was.
Ga alleen nu overal aan twijfelen.
Wat kan ik van een diagnose verwachten, en wat zou een aircopomp stekker dan kosten.
Probleem is dat ze mij natuurlijk alles (nouja een hoop :q) wijs kunnen maken..
Als ik jou was zou ik toch even langs een Renault dealer rijden en uit laten lezen of de storing DF1070 koudekring aanwezig is, en zo ja dan zou ik hem laten wissen.
Als de storing er niet in zit verder zoeken. Maar deze storing is belangrijk als deze erin zit zal de airco nooit werken. Dus eerst zekerheid en daarna weer verder kijken.
Heb vandaag al een afspraak gemaakt, ga morgen voor een diagnose..
Nou, lekker weer.. de condensor is kapot.
Word vrijdag gemaakt, voor €600,=
Ben er goed zuur van maja je wilt toch dat da airco werkt..
Dan is er ook geen aircodruk geweest.
Wel zuur inderdaad,mar met de warme dagen voor de boeg wel aangenaam.
COndensor's gaan vooral stuk door steenslag.
En er zitten best wel grote openingen in de voor bumper,wat ik altijd doe is daar zwart race gaas achter maken.Dan heb je veel kleine openingen waar steentjes niet goed dorrheen kunnen en toch de rijwind goed door kan.
Dan blijft je condensor ook langer heel.
Wat vind je van de prijs, heb je daar kijk op?
Netjes of is dit een dure dealer?
En van die druk, nee dat kan dan inderdaad niet..
Nee niet duur, nette prijs.
Vandaag de auto gehaald, hij is weer heerlijk koel..