Ik krijg een storing op mijn boordcomp. Lekker band verwissel maar de band is helemaal niet lek? l-
Hoe krijg ik deze storing van mijn display af.
Bedankt.
Misschien even de bandenspanning controleren.. Bij mijn Meg2 verdwijnt de melding dan.
Of geeft hij normaal wel een andere melding bij te lage spanning?
Bandenspanning controleren en anders is je ventiel/zender kapot
Ik heb geen bandenspanningsmeter maar heb hem opgepompt bij de pomp met het juiste aantal bars, de melding is er nog steeds..
Wat kan ik eraan doen om de melding weg te halen mocht de zender/ventiel kapot zijn? Zonder dit te vervangen uiteraard.
Bij de dealer aan de computer hangen en laten resetten denk ik dan.
Ja of die ene sensor die stuk is laten uitschakelen, maar dan ziet je auto dat wiel helemaal niet meer..
Gewoon vervangen lijkt me het beste...
Citaat van: Rens op 12 mei 2011, 22:27:35
Ja of die ene sensor die stuk is laten uitschakelen, maar dan ziet je auto dat wiel helemaal niet meer..
Gewoon vervangen lijkt me het beste...
Krijg je dan geen melding: stoppen, auto mist wiel, zoek in berm :D
Sorry grapje,
Als die sensor uitgeschakeld is kun je dan geen andere storingen krijgen.
Weet wel dat er auto's zijn die een soort van noodloop ging gebruiken met zoiets.
Meer omdat er dan iets niet klopt zeg maar
is het wel dat wiel op die positie?
stel dat je wielen in de winter of na de winter gewisseld zijn of bij je garage b.v. van voor na achter dan geeft hij op display b.v. aan van links voor maar dan kan het in werkelijkheid maarzo rechts achter zijn.
En ik denk dat je sensor gewoon kapot is.
Deze zou je dan moeten laten vervangen.
Een dealer bezoekje verplicht in ieder geval,is niet zelf uit te schakelen.
Wat kost zon sensortje nou weer dan? :P
ik heb de bandsensoren uit laten zetten bij de dealer kost 35 euro. En ze kunnen het zo uitzetten dat het auto'tje in het display gewoon zijn wielen behoud :)
Oh ok dan weet ik dat ook weer. Ik heb hem net laten inlezen bij de dealer en de sensoren laten checken. Was niks mis mee. Dus de storing is nu weg.
ik heb vd week nieuwe banden laten leggen met stikstof nu heb ik ook een band die zegt controleer bande spanning ;-) maar hij is nog goed. even wat stikstof uit het ventiel laten lopen en weg lekker band. Nieuw ventiel kost ongeveer 45 dan nog er op laten zetten in laten lezen en je bent 100 euries kwijt en wat voor nut heeft het ? Juist niks
@ Res, mag ik vragen waar je dat hebt laten doen? Ik denk nl dat commercieel gezien de dealer dat niet zomaar doet of wel?
Its all about the money, money, money 8)7
Mijn dealer zette ze ook gewoon uit, ook iets van rond de 30-40 euro, alleen zag ik daarbij mijn wielen niet meer weergegeven..
Ik wil de bandjes nog wel graag zien :P
Bij de een blijven de wielen weg en bij de ander blijven ze staan,dit licht aan de uitvoering van de auto.
het bandenspanningssysteem geeft ook melding als er te veel lucht in zit.
Dus als je bv koude banden met warm weer op 2.5bar zet en je rijdt even dan zet de band uit en meer druk dus en kan die dus aangeven teveel lucht.(melding controleer bandenspanning).
Het kan idd met opnieuw inlezen van de sensoren dat alles weer werkt,echter leert de praktijk dat de sensor dan toch aan het overlijden is en zul je een keer een nieuwe moeten.(als je het systeem juist werkend wilt houden).
De sensor zelf zit op 30 euro ex en dan arbeid voor montage en inleren kom je vaak rond de 90-100 euro uit.
Ik las een opmerking dat het zinloos is,maar om het systeem perfect werkend te houden niet zinloos.
Het systeem werkt goed(lees ander bericht geeft melding zat teveel in).
Ik ben het echter wel eens dat het jammer is dat als zo'n sensor stuk is dat het wel wat euro's kost om het te maken.
Kun je ook andere leuke dingen van doen.
Ik heb daarnet de melding weer gekregen, verdorrie. Ik heb de band opgepompt naar 2,5 bar en de melding was weer weg. Ik denk zelf dat er dus wel een lek in mijn band zit.
Ja hoor opnieuw de storing, ik moest net 0,3 bar bijpompen links voor. Worden waarschijnlijk weer twee nieuwe bandjes l- (snap niet hoe de lek is ontstaan)
Kan elke bandenboer met deze banden/sensoren overweg of moet ik hiervoor weer naar de dealer?
Zit het niet in de ventiel..?
Na hoeveel tijd loop ie leeg? 1 dag, 2 dagen of 5 dagen?
Het meest gebruikelijke is een ventiel die lekt. Wat ook kan is een scheurtje in je velgrand, dit komt niet heel veel voor. (was wel het geval bij een set velgen voor de Evo)
ik had hem eergisteren of daarvoor opgepompt toen de melding opnieuw verscheen na vorige week bij de dealer langs geweest te zijn, die hem opnieuw had ingelezen e.d. kon niks vinden, de sensoren waren ok.
Twee dagen daarna kwam de storing terug, ging ik het oppompen, storing weg. Twee dagen geleden v.a nu dus hetzelfde verhaal en vanavond eveneens opnieuw. Ik vrees dus of mijn band is lek waar ik de oorzaak niet van bedenken of het ligt idd aan het ventiel?
Kan ik dit bij de bandenboer laten vervangen/repareren?
Als ze hem in een bak water doen, dan zou je bubbels moeten zien als ie ergens zou lekken.
En mocht het het ventiel zijn? Kan de bandenboer dit?
Mogguh btw
Elke bandenboer kan jou band wisselen.
Daar is niks snappends aan, als jij maar zegt dat het ventiel moet blijven zitten
Als het aan het ventiel ligt moet het ventiel niet blijven zitten natuurlijk...
Nou, ff langs de bandenboer geweest ging het besproeien met water of iets dergelijks, begon hij te bubbelen bij het ventiel, ze hebben het nu slechts alleen aangedraaid en het hield op.
Citaat van: Danillio op 14 mei 2011, 11:40:55
@ Res, mag ik vragen waar je dat hebt laten doen? Ik denk nl dat commercieel gezien de dealer dat niet zomaar doet of wel?
Its all about the money, money, money 8)7
ik zie net pas je vraag aan mij 8)7 ik heb het bij Renault Bochane laten doen, je kan dit gewoon verzoeken ze zetten dan in je rep. historie dat je er zelf om gevraagd hebt.
Citaat van: Danillio op 18 mei 2011, 12:21:29
Nou, ff langs de bandenboer geweest ging het besproeien met water of iets dergelijks, begon hij te bubbelen bij het ventiel, ze hebben het nu slechts alleen aangedraaid en het hield op.
Dat kan idd,want het komt voor dat het wat los gaat zitten en als je het ventiel dan aandraaid op het juiste aanhaalmoment is het vaak weer goed.