Hoi beste forumleden,
ik heb sinds kort een Megane 2.0 16v dynamic de luxe uit 2004 het is een mooie uitgebreide uitvoering ben er blij mee maar er zijn een paar irritaties die ik weg wil hebben ik zit er nu de hele tijd op te letten 8)7.
Nu heb ik het forum al aardig doorgespit en heb een hoop antwoorden gevonden maar nog niet helemaal.
De motor produceerd een aardige resonatie door de hele auto waardoor er andere delen van het interieur gaan trillen zoals het bakje onder de radio, zonneklep, kap waar digitale tijd in zit en rechter voor en achter deur (zwaar irritant). Dit is meestal zo met stationair draaien en met optrekken al wat minder maar je voelt b.v. aan bepaalde delen van de auto dat er nog een hoog frequente trilling is. Als ik terugschakel en de toeren komen dan even rond de 1000 dan hoor je het weer erger.
ik las ergens dat dit een rechter motorsteun kon zijn of aandrijfas?
Het andere euvel is dat ik iets hoor meeslepen op tempo van de snelheid, dus bij langzaam rijden hoor ik sleep..............sleep...........sleep bij harder sleep..sleep...sleep. Het klinkt lijkt wel hol en overstemt bij lage toerental het motorgeluid en hoor hem niet als hij stationair draait. Ik heb hem al bij Renault minute gebracht er is ook iemand meegereden en heeft de klacht geconstateerd echter die konden niet zo snel iets vinden (op de brug gezet, hebben snel de banden gecheckt, motorschutplaat opengeschroefd en met 3 man staan kijken) en hebben meer tijd nodig (dat wordt a.s. dinsdag)
Het zit niet in de banden tenminste als ik de koppeling intrap en laat uitrijden dan hoor ik niets het is dus puur als hij in een versnelling staat. Ik ben laatst wel over een stoepje gereden die aan de andere kant lager uitkwam en dus even over de onderkant van de auto schraapte, mijn inziens was het niets ernstig en ik zag ook geen duidelijke raakplekken onder de uuto. Nu is het misschien mijn verbeelding dat het erna is gekomen maar zit er iets direct achter de metalen motorbeschermkap onder de Auto iets kwa aandrijving (nu niet de motor roepen) ik bedoel een aandrijf riem of zoiets die geraakt kan zijn of dat de metalen kap er nu tegen aandrukt.
Alvast bedankt voor de tips !-!
Die resonantie houd ik op een versleten motorsteun aan de rechterkant (distributiezijde) laat ze daar eens goed naar kijken.
En laat ze eens goed kijken naar het steuntje wat bovenop de motorsteun zit wat naar het schutbord gaat. Die heb ik ook al een paar keer vervangen ivm resonatie. Ze moeten deze er echt uithalen om goed te kunnen bekijken of de bus nog vastzit in het rubber.
Het sleep-geluid zou dan eigenlijk uit de versnellingsbak moeten komen maar dat is vanaf hier moeilijk te concluderen.
Eerste klacht klink inderdaad naar motorsteun d-riem zijde.
Bij 2e klacht zou het iets uit de bak kunnen zijn,dit omdat het ontkoppelt weg is.
Hoop het niet voor je.
aandrijfas?
bedankt voor de tips allemaal !-!
ik laat ze in iedergeval kijken naar die motorsteun en ik hoop voor het 2e euvel inderdaad niet dat het de versnellingsbak is, die jongen die erin reed zei van niet kan ik mij herrineren. Als je ontkoppelt dan ontkoppel je toch ook de rest van de aandrijfing in je motor ipv alleen de bak of zie ik dat verkeerd?
het 2e euvel is verholpen, het waren de banden.
Ik heb mijn velgen laten spuiten en reed even op mijn winterbanden, nu ik mijn velgen weer terug heb met nieuwe bandjes erop hoor ik helemaal niets meer !-!
alleen nog het trillen laten nakijken dan ben ik helemaal blij ;)
oja ik laat trouwens gelijk even de banden sensoren uitzetten in de boardcomputer wat een ondingen die meldinge van bandenspanning controleren en wielsensor kapot en dan ook nog in het display een auto weergeven met een zwart vlak ipv een wiel werkt alleen maar psychisch negatief 8)7
Nu blijft alleen je service lampje continu branden zeker?
Dat heb ik in de winter setup namelijk.
Je kunt het laten wegprogrameren.
Echter zullen ze daar ook wel geld voor vragen natuurlijk.
De een vind het iritant de ander een gemak.
Als het systeem in orde is werkt het ook perfect,en dus alleen maar handig altijd wel de goede bandenspanning.
Maar ook de optische service melding matthew?
Want dat kon mijn dealer niet, ze kregen alleen de geluidsmelding eruit zeiden ze.
Betaal nu iedere keer als in mijn banden wissel, maar als de melding in zn geheel wegkan, laat ik hem uit!
Citaat van: Rens op 29 april 2011, 22:26:09
Nu blijft alleen je service lampje continu branden zeker?
Dat heb ik in de winter setup namelijk.
nee niet het servicelampje maar de berichtgeving "wielsensor defect" en het auto'tje heeft 1 zwart vlak waar normaal een wiel zit.
Kun je trouwens ook een rode sensor ipv de gele installeren, dan heb ik 2x rood en zwart en groen. Die gele is bij mij kapot maar heb nog wel van de andere kleuren een reserve liggen.
vandaag bij Renault geweest, motorsteun was verzakt en is compleet vervangen, bandensensor meldingen uit laten zetten kosten inclusief twee x diagnose (van vorige week meegerekend) €342,- (slik) maar hij is wel weer mooi stil.
Citaat van: Res op 3 mei 2011, 17:16:24
vandaag bij Renault geweest, motorsteun was verzakt en is compleet vervangen, bandensensor meldingen uit laten zetten kosten inclusief twee x diagnose (van vorige week meegerekend) 342,- (slik) maar hij is wel weer mooi stil.
Res: Kun je vertellen welke motorsteun het was ?
Citaat van: Teunis85 op 3 mei 2011, 18:15:34
Res: Kun je vertellen welke motorsteun het was ?
natuurlijk, op de rekening staat: uit en inbouwen pendelophanging rechts van de motor inclusief rubber.
Even hierop inhaken nog..
Ik heb alleen die rammels in mn dashboard wanneer ik over een niet-vlakke weg rijdt.
Het is zelf zo erg dat ik extra isolatie tussen mn dashboard en mn ruit druk. (dit: (http://www.buis-isolatie.nl/Sanflex.jpg)
Kan dat ook iets met de steun te maken hebben, of zit het echt meer achter mn dash verscholen..?
@Rens,
Aan welke kant rammelt het?
Je had toch ook een probleem met je airco? Zou het geen combinatie kunnen zijn? dat er iets los hangt of iets gebroken is.
Ik heb momenteel ook een rammel aan de rechterkant bij het dashbord kastje. Ik denk dat er iets los ligt te rammelen maar ben er nog niet aan toe gekomen.
Het is eigenlijk de gehele breedte volgens mij.
Want ik stop er een stip van een meter breed tussen zoals afgebeeld, en dan hoor ik het niet.
Kan natuurlijk zijn dat het van 1 kant komt, ik zal dat eens proberen te zoeken..
Is de voorruit een keer vervangen? Hebben wij eens met een traffic gehad zat de ruit niet goed gecentreerd waardoor het geheel ging rammelen tegen het dashbord.
Oei, niet in mijn bezit in elk geval.
Al wil ik dat wel laten doen, zitten veel pitjes in.
Heb nog niet echt het idee dat het van 1 kant komt eerlijk gezegd..
Toevallig een meg grand tour gehad van de week met trillingen in dashboard.
Daar kan ik zien dat de ruit in ieder geval een halve centimeter scheef erin zat.(ruit was elders kort geleden vervangen).
Ruit eruit gehaald en opnieuw erin en alle rare dash rammels weg.(en wat windsuizingen).
Waarop moet ik letten als ik wil zien of de ruit scheef zit?
Welke plekken exact?
Gewoon ervoor staan en erop kijken,dan kun je in hoeken zien of er verschil zit.
Er zit ook nog een fohm laag tussen voorruit en dashboard,als de ruit vervangen is geweest en de fohm niet en net niet lekker zit kan dit ook resonantie veroorzaken.Dit zou je kunnen oplossen door het fohm weg te halen.
Aha, juist weg te halen ik stopte er juist extra isolatie tussen.
Ik zal morgen eens kijken of ik wat aan je tips heb..