Als je je wielen eraf gehaald hebt en je gaat ze weer monteren, met welke momentkracht moet je ze dan weer monteren? Zit hier nog verschil in per maat velg?
Ik heb zelf 17inch.
Hoop dat iemand een antwoord heeft :D
13kg
en hoe kun je die 13 kg druk uitoevenen?
Als mijn wiel gedemonteerd is en ik zet hem er weer op gat dat met een groote dopsleutel.
die zet je vast met een momentsleutel :o
110Nm ;)
Ja dat snap ik ook ja.
Kun je deze instellen op verschillende standen? zodat hij niet verder draait dan 13kg oid?
Je moet hem van te voren instellen op 110Nm, dan draait hij niet verder! :D
Citaat van: peterachterop op 2 april 2005, 10:10:55
Ja dat snap ik ook ja.
Kun je deze instellen op verschillende standen? zodat hij niet verder draait dan 13kg oid?
:D
Bedankt voor het antwoord guys :D
En na een week moet je ze dus nog een keer natrekken toch?
11kg is er bij mij wel eens velg los geraakt, ik zou 2kg zwaarder zetten, kan makkelijker, net als je banden spanning altijd 1bar erbij slijten ze minder hard :D
Maar je rijdt wel harder met een hogere spanning (1 km/h ofzo :) )
Dan kan je HEEL HARD.......
de bocht uit vliegen? :)
110 nM voor alle velgen toch?
heb nu dat het stuur er trilt, had de velgen net na de winter er op gezet en nergens problemen mee maar omdat ik ze te strak had gezet heb ik ze er even afgehaald en opnieuw er op gezet maar daarna trilt het stuur heel erg...
wielen opnieuw laten uitbalanceren.....
Citaat van: wess op 2 april 2005, 16:57:45
11kg is er bij mij wel eens velg los geraakt, ik zou 2kg zwaarder zetten, kan makkelijker, net als je banden spanning altijd 1bar erbij slijten ze minder hard :D
sorry dat ik het zeg maaruhhh
1 bar erbij?????
Dus Wezz zet zijn banden op 3,4 bar???
Lijkt me erg hard.
Of bedoelde je 0,1 Bar?
Y
velgjes vast zetten op 120Nm en dan komt het helemaal goed :D
Kan het niet gewoon met mankracht zo hard mogelijk ??? :o
Nou bij 110 120 nm kan ik ook nog wel even doordrukken :) maar dat zal wel niet goed zijn dan he