Goedemiddag,
ik heb last van een Gierend geluid en denk dat dit uit de versnellingsbak komt.met optrekken hoor je het geluid en afremmen op de motor ook......en soms met optrekken vanuit de 1 hoor ik af en toe een TIK.. denk niet dat het de aandrijf assen zijn of wiellagers!
toen ik deze 2000-16 kocht schakelde hij van 3 slecht terug naar de 2de versnelling ( denk dat het de syngromesh ringen waren), dat is nu een aantal weken weg maar heb vanochtend de Vulplug van de versnellingsbak los gedraaid en in de olie zaten minuscule kleine koperdeeltjes.slijtage dus :(
ik kon op het motorblok zien dat er Fj7r opstond( of iets in die richting ), zijn er andere renault modellen die met deze versnellingsbak overeen komen?? van Espace, laguna, of dergelijk of moet dit Exact van een Megane200016V?
de megane is van 1996 en heb hem al 10 jaar....
denk dat je beter af bent met een revisie van de bak door een profi bedrijf.
Deze vervangen dan de versnellingen die op zijn en de handel wordt eens netjes gesmeerd
Volgens mij staan er hier op de website ook adressen voor dat soort bedrijven.
Leuk zon Profi bedrijf! €1000.- of meer voor revisie en tandwielen ED die nog meekunnen er inlaten maar wel de nota ervan krijgen.
ik wacht nog wel even af hier, zal zien of ik volgende week ergens onderdelen bestellen kan dan haal ik hem zelf wel los en en vervang wat er kapot is.....
Schijnt nogal moeilijk te zijn zon bak te vinden voor zon 16klepper :(:(....1600 versie's rijden er genoeg jammer genoeg de 2000-16V niet....
Mvg.
Kijk eens op het rtc forum en vraag naar ome henk ;)
Die versterkt ook die bakken, misschien heeft hij meer info
Of anders eens aan Jacques. Hier op het forum ook actief.
Hij heeft ook genoeg adressen. Mijn bak wordt mettertijd ook omgebouwd.
ik denk ook een lager die ingesleten is en de pryse as als het ware laat zakken waardoor de tandwielen iets anders tegen elkaar aanlopen en je soort versleten druklager geluiden hoord.
ik heb met mijn bak als ik 90 kmh rijd een soort gehuil net als van een cardan.
stoor me er niet aan maar je hoort het wel steeds.
Misschien kunnen hun je helpen: http://www.dejongmotorsport.com/index.php?id=6&lang=nl&occasion_id=5 (http://www.dejongmotorsport.com/index.php?id=6&lang=nl&occasion_id=5)
versnellingsbakken uit elkaar halen,het blijft een stukje specialisten werk.
ik waag de gok iig niet.
Citaat van: PFVFDiesel op 23 april 2011, 00:34:01
versnellingsbakken uit elkaar halen,het blijft een stukje specialisten werk.
ik waag de gok iig niet.
Nope, ik ook niet. Enkel bij een sloopbak om te kijken.
Als er een veer verkeerd inzit of een lager niet goed en het maakt herrie is het niet zo erg.
Slaat je bak vast heb je een groter probleem.
Ik ken iemand die het als werk doet en weet wat erbij komt kijken en geloof me het is geen brommer.
Er zijn verschillende bakken die erop passen hoor. In rotterdam zit een bedrijf wat motoren verkoopt. Die krijgt vast ook genoeg 2dehands bakken binnen. Je kunt daar eens proberen.
Je zult moeten reviseren of anders een vervangende bak moeten vinden via onderdelenlijn.nl
Je bak heeft ook een code (JCx, JBx enzovoorts) Die zul je moeten zoeken. Je motor heeft als code F7Rxxx (waarbij de x een getal is) wat aangeeft dat het een 2 liter 16v motor is uit een bepaald motortype.
Als je het typenummer van de versnellingsbak hebt, dan kun je op onderdelenlijn gericht gaan zoeken.
Alvast bedankt voor de Reactie's,
ik heb zojuist met de renault dealer gebeld en hoorde dat er 2 revisie setjes zijn te bestellen vanuit Belgie, de 1ste kost €106.- de 2de kost €300.- de laatste moet ik dus hebben, de €300.- set bestaat uit syncromm ringen palletjes, pakkings, kerings, en lagers.etc etc ( complete set dus ) en volgende week haal ik de bak er achterweg en zien wat er kapot is.
Mvg.
Citaat van: 200016v op 23 april 2011, 12:33:37
Alvast bedankt voor de Reactie's,
ik heb zojuist met de renault dealer gebeld en hoorde dat er 2 revisie setjes zijn te bestellen vanuit Belgie, de 1ste kost €106.- de 2de kost €300.- de laatste moet ik dus hebben, de €300.- set bestaat uit syncromm ringen palletjes, pakkings, kerings, en lagers.etc etc ( complete set dus ) en volgende week haal ik de bak er achterweg en zien wat er kapot is.
Mvg.
Kijk dat scheelt weer centen. Ik wens je veel succes en als je in staat bent om foto's te maken zien we ze graag terug.
Foto's maken is zoiezo wel handig dat je dan terug kan kijken hoe iets zat ;)
!-! Dat je dat aandurft
BTW: wie weet waar staat het type nummer van de versnellingsbak staat...Wie O Wie...
Motorplaatje zie ik wel staan alleen van de bak niet :(
is goed ik zal de nodige foto's ervan maken ook wat er vervangen word..en wat de set precies inhoud..
misschien wel handig voor andere 2000-16V rijders om te kijken wat hier loos is met mijn versnellingsbak.
aandurfen is een groot woord, ik heb eigelijk altijd al met auto's gewerkt zelfs de versnellingsbak van mijn Kawa ZZR1100 heb ik gereviseerd, ook zon 4 dagen werk en klaar is klara.
ik heb vroeger een Rover SD1 2600 (6cil) gehad jammer genoeg geen 3500 (V8) dat was een 5 Bak, de koppeling kreeg kuren en aangezien deze rover nogal Groot was wilde ik er een automaat van maken wat ik dus ook gedaan heb....Veel werk zelfs de achteras moest eronder vandaan omdat de overbrenging toen niet meer klopte.naderhand een V8 (SD1-3500) achteras eronder gezet en klaar is kees..
Sleutelen is een mooi vak en als je goed oplet wat je doet kan er eigelijk niets verkeerd gaan, Mits je goed en benodigd gereedschap hebt...
ik weet dat dit ook een flinke klus is maar komt erop neer dat ik deze Coupe BESLIST niet kwijt wil.het had voorheen eigelijk een project moeten worden maar dat komt later wel is aan de orde..
al met al heb ik met deze megane bijzonder weinig problemen gehad OOK zoals hij er nu nog bijstaat verlaagd en op 17Inch is en blijft het nog steeds een Gelikte 16Klepper (*_-)
Mvg.
Op je bak zit aan de achterkant een typeplaatje, is een alu plaatje wat met een boutje vast zit.
Meestal is het een jc5, de 16v's die ik ken hebben die bakken allemaal. Daarnaast heb je de jb1 en jb3 maar die heb ik niet vaak gezien op een 16v.
Zijn wel erg leuke projecten inderdaad.
Hou mezelf meer bezig met blokken tunen, bakken doe ikzelf niet. Bakje van een mt of mb deed ik dan wel haha.
Ik hoor het al, meer een liefhebber dan een rijder. Sleutelen is zeker mooi en rustgevend als je het zelf weer geflikt hebt. Ben echt benieuwd naar de foto's iig.
me 2!
F7R types trekt mij zowiezo wel!
@Rob,
wat voor verschil zit er in die type nummers van die motorblokken?
De bak is een JC5 053. Op RTC staat Canonball ook wel Reinier (uit Goirle) Hij is de man die de JB3 en JC5 bakken revideerd en ook kan modificeren (Circlip van diff vervangen door plaat met 4 boutjes en verstevigde bakhelft, als je dat nodig vindt)
@Jacques,
Oh ja, ome Reinier. Hoe kom ik nu weer op henk 8)7
Hoe gaat het met de cabbie ?
Rijdt ze al ?
Oh ik zou nog foto's van het f7r blok doorsturen o-)
Ondertussen nog meer info gevonden over het blok aan de hand van de oliedruksensor.
Blokken vanaf 97 zijn uitgevoerd met de m14 aansluiting, mijn blok komt uit 1999 volgends de laatste gegevens. Hoever dit betrouwbaar is is maar afwachten en geloven wat er gezegd wordt ;)
Heb ondertussen ook alle info om het blok om te bouwen en ga er een 2de bij kopen. Clio kop ook op het oog en bij een goede prijs worden gelijk de grotere kleppen van de megane eringeslepen.
Alleen nog even kijken hoe ik het inlaatgedeelte ga maken maar hier ga ik wat aparts van maken.
Heb in duitsland een set aangepaste tb's gevonden dus dat is ook een optie.
Moet toch even kijken of het veel aanpassen is met de verdere electronica.
Bak moet ook gereviseerd worden + versterken. Wil het risico niet lopen dat er iets kapot gaat na zoveel werk en kosten. Dan maar in 1 keer goed toch.
Heb je nog meer foto's ?
ik schijn dus een JB5053 Bak te hebben, aan de stuurkant van de versnellingsbak zit een soort (Kleine groene Carterpan ) waar een Sticker_nummercode opstaat heb dit zojuist weer doorgebeld en aanstaande vrijdag is het revisieset binnen, morgen gaat de bak er achterweg en zien hoe de binnenkant eruit ziet.
de aandrijfas ( de lange ) niet stuurkant de homokneet aan de bak kant kon ik ook heen en op en neer bewegen, weet dus niet of deze kapot is of dat het eindlager van de versnellingsbak van de aan diggels ligt?de as moet er toch ondervandaan en merk het dan wel, de bak gierde en kraakte soms. de lange as origineel van Renault kost €185.- EX btw...als die kapot is vervang ik die er gelijk maar bij. ook Drukgroep, Druklager, koppelingsplaat vervang ik gelijk. zit er eigelijk niet op te wachten als alles straks klaar is en de koppeling na een tijd begint te slippen :(:(:(
Mvg.
dat gaat helemaal goedkomen!
Revisieset is binnen, koppelingsset ook+ 2 nieuwe Fuseekogels.
morgen MOET de bak er achterweg en de dagen daarna loshalen en de nieuwe delen erin.
aandrijfassen zijn goed zal die inwendig ook gelijk schoonmaken en voorzien van nieuw Vet
RevisieSet was bij Renault €314,71(( daar zit nogal het 1 en ander in!!!!!!!!!! )) + €9,10 voor 3 zakjes Vet.
Koppelingset bij Brezan €144,00 + 2 fuseekogels €2x 23,00
Hallo,
Vraagje: is er een handleiding van een Megane versnellingsbak zodat je zien kan wat er in een versnellingsbak zit?
ik zit met een lager dat kapot was op de HoofdAs, het onderstetandwiel loopt over in het Grote tandwiel van het Differentieel, aan het eind van de hoofdas zit een lager die dus helemaal aan Gort is, de lagerschaal zit er nog wel in maar de naaldlagers lagen er los in. nu is mijn vraag hoe de achterkant van deze hoofdas eruit ziet? zit daar het lager opgeschoven of???
er zit bij het revisieset wel een tekening bij maar dat is zo klein dat het niet goed te zien is.
het uiteinde van de hoofdas ( waar normaal het lager zit is Konisch en is ingevreten)
waar het lager dus normaal zit zit onder een plasticschijf die dus ook aan gort was.
Sorry, heb al iets gevonden op het Net ;-)
http://renault.injener.net/Laguna/renault%20clio%20mk1%20workshop%20manual,%20gearbox%20manual/gearbox%20workshop%20manual.pdf
Uiteinde van de as was dus goed aangevreten door door de losse naaldlagers en de Hoofdas dus NET niet beschadigd heeft! ben BLIJ dat ik vorige week een begin gemaakt heb zodat ik er niet mee verder gereden heb, zoals het er uitziet en ik nog 50 A 100 KM er mee doorgereden had was de bak letterlijk en figuurlijk rijp voor de sloop en had ook zeker een vastloper ermee gehad..
ben er nog mee bezig en heb net weer 2 kleine differentieel tandwielen opgehaald bij renault ( moest besteld worden ) 1 tandwiel van het differentieel was beschadigd en op 1 tand van dat kleine tandwiel zat de helft nog op. bak was zeker aan reparatie toe!!! ook geen wonder dat de bak schuurde en af en toe kraakte.
ik heb er foto's van gemaakt en als de klus klaar is Upload ik ze..
Mvg.
Heb jij mazzel gehad zeg. Succes met het verder afmaken.
Bak is klaar en rijd weer Perfect!
Enige nadeel is nu de startblokkering, had de accuklemmen eraf gehaalt voor ik de versnellingsbak eruit haalde om sluiting TE voorkomen.
had vandaag tegen 1500 uur alles klaar en wilde starten ( ging perfect ) ik zette de motor eventjes uit om de voorbumper +wielen te monteren toen alles klaar was even proefrit maken en de blokkering klapte erin eens op!!!!!
heb een maand of 3 geleden nieuwe batterijen voor de beide sleutels gehaald omdat die er al een paar jaar inzaten, heb dit probleem wel is eerder gehad en dat ik starten wilde en hij het ook niet deed en toen tegen de zekeringskast drukte en de motor ineens wel starte ( zelfs met knipperend rooie lampje )_____( heb de zekeringskast er weer uitgehaald om te kijken, ook de ontvanger + batterijen nagekeken maar leek allemaal goed
ik heb hier nog een orginele renault sleutel bij maar kan het niet thuisbrengen waar deze sleutel van is? past niet op het contact...het is een normale sleutel die wel VEEL platter is dan de IR sleutels, wie weet waar deze voor is?
PS. de foto's van de revisie Up ik deze week wel even om te zien wat er kapot was.
Goed bezig gozer, snel fotos uppen he ;)
Is die sleutel niet een gewone reserve van achterbak, tankdop of van de deuren ?
Maar start tie nu wel of niet ?
Misschien is je accu wat minder nu, dat tie daarom wat moeilijk doet. Zou gewoon even een goed stuk gaan rijden en dan kijken of het terug komt. Bij de klemmen los moet er niets fout gaan met de stb.
LOL ik heb er net een accu op zitten die 2x zwaarder is dan de standaard megane ( dat wilde ik om startproblemen te voorkomen ook met het vermogen wat de versterker eruit gooit 1100 Watt )
soms start hij wel en loopt de motor.dan zet ik hem even uit en start dan weer dan klapt de blokkering erin!
ben er nu wel achter dat ik de accuklemmen NIET los had moeten halen dan had ik dit er niet bij gehad.
de sleutel weet ik niet, heb hem in het begin al is gepast maar paste niet op het contact of de deuren....
ik heb is een andere renault gehad en onder het dashbord zat een slot waar ook zon soort gelijke sleutel wel in paste.
BTW. Hoe UP ik hier foto's????
Ps. toen ik de Min pool erop deed begon ineens de ventilater achter de radiateur te draaien ( tot 2x toe ) Min eraf en erop.
zekeringen zijn wel goed heb ik gecheckt!!!!
zal morgen is kijken of ik nieuwe batterijen kan krijgen bij renault en of ik de startcode ook kan krijgen ( das makkelijker voor onderweg (*_-) )
de sleutel is goed die stuurt wel een signaal uit!!!
Is wel gek zeg.
Misschien eens opnieuw inlezen als je die noodcode hebt. Procedure staat hier ook op het forum.
Batterijen gaan lang mee hoor. Als hij slechter gaat reageren vernieuw ik ze overigens.
Altijd hetzelfde met die polen, min of plus, het is nooit zoals het moet, ;)
Je hebt toch niet anders aan je Blok gedaan ?
Misschien even teruglopen of alles goed zit.
Stb gaat overigens wel vanzelf aan als je de sleutel uit het contact haalt, dacht bij een f7r na 10 minuten, die van ons na 5 minuten
aan het blok is niks gebeurt ik heb express de beide polen eraf gehaald om sluiting TE voorkomen.( had eigelijk niet gemoeten )
Maar goed nieuwe batterijen? wie zegt me dat ze nieuw zijn EN of deze goed zijn? kan ook een productiefout zijn toch!
de mijne Valt na 11 min in de STB.
dit schijnt nogal vaak voor te komen en heb op het NET gelezen dat dit probleem zich vaker voordoet je het met een Programeerbare Afstandbediening kan oplossen of Omzeilen.... word tijd dat hier dan is aandacht aan besteed word :):):)
ik zal morgen is vragen bij renault.
Je hebt er wel ecu programmers voor maar heb het zelf nog niet gedaan of mee gewerkt.
Bij ons komt er een kdfi op en is de stb er ook uit.
Sommige dealer kunnen het uitzetten en anderen weer niet of het kan totdat de accuklemmen eraf gehaald worden. Op marktplaats staat er iemand die ze eruit kan programeren dus dat zou je ook kunnen doen.
Die ecu programmers kun je in engeland bestellen maar voor 1 betaal je teveel verzendkosten, zeker als je het doet om te proberen ;)
Verder bedrading omleggen naar brandstofpomp of ontsteking werkt niet. Heb zelf alles al geprobeerd maar enkel bij onze oude k7m kon ik er een zekering uittrekken en dan starten. Maar bij de f7r werkt dit ook niet.
Klopt sommige renault dealers kunnen dat voor € 15.00 en je STB uitschakelen.
Op marktplaats heb ik dat ook gezien.denk dat ik het zoals hierboven maar even houd! als ik een code kan krijgen ben ik al tevree.of gewoon is een babbel maak met de garage en gewoon is kijk wat er loos is en wat het kost ( de dingen die ik door de jaren heen zelfs gefixt heb had me bij de garage al heel wat duiten gekost, en of het probleem dan opgelost was is maar de vraag!!!
hoe Uplload ik hier foto's??????? heb al gekeken maar kon niets ondekken! of moet je LID zijn of zo?
Nou hier in de buurt niet hoor.
Is wel balen maar ik zoek nog een adresje, er zit nu een alarm in plus een gps tracker dus die stb is een beetje overkill.
Fotos kun je wel uploaden maar dan via een fotosite en de link hier dan plaatsen.
Als je een reactie plaatst zie je boven het tekstvak een youtube logo een picaso en het plaatje ernaast moet je hebben.
Dan komt er iets met img te staan [img.]hier tussen zet je dan de link van de foto[./img]
Fotos uploaden moet via een fotosite maar hoe of wat weet ik niet.
Vraag het anders in klets maar raak en er was dacht ik een how to op het forum te vinden, dont know where ;)
batterij vervangen en werkt nog niet, ik heb gevraagd om een startcode maar die is er niet voor mijn Meg vertelden ze bij de renault garage.de meg is van Okt-1996 -2000_16V
ze konden hem wel aan de kast zetten om te kijken wat er loos is maar dan moest ik een afspraak maken ( ik gaf weer wat de problemen *soms* waren{ abs lampje brand soms,dan werken de knipperlichten+electrische ramen ook niet} druk ik dan teegn de zekeringskast is het abs lampje uit en werken de ramen ook weer ) andere zekeringskast??? wat kost zon kast??? het was nogal druk daar en ik gaf aan dat ik het wel even zou bekijken en anders wel contact op zou nemen.
rooie lampje knippert om de seconde en als de motor loopt knippert ie sneller!!!!
sleutel is daar ook getest en is goed!
Is dan de uch die problemen geeft, die zijn best prijzig en ook zeldzaam. Startcode hebben ze allemaal want wij hebben hetzelfde management dus ik heb wel een code.
Ik denk dat er ergens een stekker niet goed zit. Je kunt alles even inspuiten met contactspray en goed sxhoonmaken. Soms zit er wat oxidatie op de comtacten.
Er kan vocht via de ruimte onder je parafan bij de circulatieklep naar binnen lekken.
Zelfde plek als de accu maar dan aan de andere kant.
Er zal dus iets met de uch gedaan zijn omdat je wel kan starten met de stb erop.
Zou voor de kast op onderdelenlijn kijken en dan afspraak maken voor het inlezen van de nieuwe zekeringkast.
de uch? is dat de computerkast die rechts onder de motorkap zit ( achter koplamp?? )
ze vertelden mij vanmorgen dat er geen startcode voor mijn meg is, de magazijn medewerker vroeg dat aan een monteur bij het inzien van mijn kentekenbewijs! vond dat al vreemd ook omdat ik al meerdere malen op het Net gelezen heb dat het wel kon..
de zekeringskast heb ik er gister nog uitgehaald en het enige wat er mis mee was is de grote zwarte stekker die ook de kachel aanstuurd ( die deed het ineens niet meer of soms op de hoogste stand, heb toen een nieuw weerstand erin gezet maar hielp ook niet, bleek dus de stekker te zijn op de zekeringskast die slecht contact maakte en na schoonmaken deed de kachel het ineens op alle standen weer zelfs met de vorige weerstand.
zal zaterdag is kijken en de boel is schoonmaken en inspuiten zien of het dan werkt.....
dan nog als de STB erop staat HOE kan het dan dat ik na *soms* 4 keer starten hij het wel ineens doet??? eens de stb erop moet normaliter toch voor altiijd zijn mits je hem eraf haalt met de sleutel.
Uch is de zekeringkast.
Misschien dat je matthew even kan pm-en. Dat is een renault monteur en aan je kenteken kunnen ze toch niet zien of er een stb op zit.
Stb gaat aan na 10 minuten ong of als je de auto op slot zet met een sleutel.
Je hebt toch een phase 1 ?
Normaal heeft elke meg ph1 een stb, die kan er volgens renault niet af gehaald worden.
Als jij het geluk hebt dat je een uch en ecu hebt die neutraal zijn ingeleerd, dus zonder de code dan heb je idd geen stb.
Ik zou die stekkers er ook goed inklikken en ff inspuiten. Zal een hoop schelen.
Doe je die kachelweerstand toevallig weg ? Die van mij is kapot en hier op de sloop nergens te vinden. Is die voor de 2.0 16v ?
Normaal gesproken kan je niet starten met de stb aan, misschien een kabelbreuk ?
In ieder geval wel gek dat soms wel soms niet het starten lukt.
Hoop dat ze met het uitlezen meer kunnen vinden ;) ben benieuwd
met uitlezen daar wacht ik nog even mee, koste € 35.00, als hun me dan aangeven dat er geen startcode voor handen is vraag ik me af wat dit geintje mij dan al niet gaat kosten! ik heb al iets gelezen van €618.00
ze kunnen me dan wel van alles wijs gaan maken dat dit kapot is en nog veel meer...
ik zit regelmatig te lezen op het internet ook problemen van anderen vandaar dat dit me vanmorgen al vreemd voor kwam!
ik zoek het eerst zelf wel uit en mocht ik er dan niet uitkomen kan ik altijd nog bellen..
die weerstand heb ik gewoon bij renault op gehaald meende dat ie tegen de €40.00 was
en ja ik heb Phase 1 Megg coupe 2000-16V ( Tis en blijft een LEKKER Ding )
ik zal proberen om een PB te sturen.
40 euri ?
Bij mijn dealer was tie 135 en op internet stond tie voor 80,
Zijn echt klote dingen, heb nog een probleem met mn airco en testen en afvullen kost 130 euro. Daarna kunnen ze pas zeggen wat het probleem is, wacht er wel ff mee tot het echt warm wordt en de weerstand is gemaakt. Die van een 1.6 past helaas niet want die heb ik nog liggen ;)
Prijzen zijn inderdaad hoog maar je kunt kijken voor een ecu en uch in 1 set met de beide sleutel erbij.
Pm je morgen even een site. Daar staat een progje op waarmee je codes kan genereren. Op onze 1.6 heb ik het gebruikt en de code werkte nog ook :)
Enkel alleen als je de originele sleutels hebt, niet met die van valeo helaas.
Maar je hebt dit niet eerder gehas voor je de bak heb losgehaald, lijkt mij sterk door de accuklemmen eraf te halen dat alles in de soep loopt.
Wat wel kan is dat de code voor de stb gereset is en dan kan tie moeilijk gaan doen.
Wat je nog kunt proberen is dit:
Accupolen los en even tegen elkaar houden dat alle stroom eruit wordt getrokken,
Dan kijk je in je zekeringkast in de auto en op zoek naar 2 5ampere zekeringen van coupe conso,
Dan de klemmen er weer op zetten, auto open met de ab, ledje stb gaat uit,
Op contact zetten, die 2 zekeringen eruit halen, met contact aan, daarna de zekeringen erin, stb gaat weer aan, contact uit, dicht en weer open met de ab, starten zonder gas te geven en dan alles verbruikers aanzetten, verwarming, fans, verlichting, muziek, eigenlijk alles wat stroom verbruikt.
Dit doen als de auto echt koud is na een nacht stil staan, dan moet je met alle verbruikera en zonder gas te geven de auto 10 minuten laten draaien. Dit reset de boordcomputer plus alle foute waardes en zetbde stappenmotor weer op de juiste stand.
Dit heeft al vaak een probleem opgelost voor me en bij meerdere op dit forum ;)
Mocht tie uitvallen, even af laten koelen en weer proberen. Je kunt ook wachten met bepaalde verbruikers aan te zetten. Dus niet gelijk alles aanzetten maar stuk voor stuk.
Misschien heb je hier iets aan ;)
Kost niets en levert misschien wat op
En zeker een leuk blokkie, rijd echt lekker en voor een dikke 2 ton rijdt het nog steeds soepel.
Ga van de winter denk het blok reviseren en gelijk polijsten van binnen en kop van een clio f7p erop.
Met de kleppen van de megane, dan de kdfi compiter en hierna pas hogedrukzuigers alsmede met het versterken van de bak.
Hoop van de zomer ver klaar te zijn met de buitenkant iig
hoe ben je daar eigenlijk achter gekomen den?
vind ik werl tof
kan trouwens bij onze 2 coupes elk maar 1 zekering vinden van coupe conso waarbij in de 16v een 30 amp zekering zit
Er was een zekering volhens het franse forum die ze weleens verzwaarden omdat er andere dingen ook op konden draaien. Bij de zekeringkast werd vaak 1 van de schakelvoedingsdraden naar een ander omgelegd omdat er storingen inkwamen.
Tenmimste dat begreep ik eruit.
Zal morgen de zekeringnummers eens opzoeken. Staat op de pc favo lijst
Problemen met stappenmotoren, k7m's en te laag of te hoog stationair lopen doen veel goed aan rooftochten op internet ;)
Het werkte in ieder geval bij de 1.6, de auto van Koen en de f7r.
Die van ons draait nu echt goed stationair. 750 rpm zonder pingelen, bij het draaien van het stuur schiet tie naar de 950 en zakt dan daarna weer netjes terug
ja €40.00 was ie!
we hebben het toch over dezelfde weerstand die met 2x 8mm boutjes in de kachel onder de parafan geschoefd zit?pokkewerk omdat ding te vervangen ( UT KAN NET )
Ps. van de beide accupolen heb ik elders gelezen, zal morgen is kijken of dit helpt.
U hoort nog van me (*_-)
/////Er was een zekering volgens het franse forum die ze weleens verzwaarden\\\\\ was dat die man die van 20A overstapte naar 30A en het toen wel wilde? LOL
ik heb zon gein is meegemaakt met een Renault 25 waarbij ze verkeerde zekeringen geplaats hadden en IK juist de sluiting kreeg!!!! auto begint ineens te stinken, ventilator stopte, dashbordverlichting werd zwakker en opeens kwam er rook uit de lucht kanalen!!!! snel de auto uit en accupool eraf ( mooi te laat! ) bleek dat er sluiting geweest was in de ventilator achter de radiateur, heb de halve auto moeten slopen, stoelen eruit, dashbord eruit, andere kabelboom er in + nieuwe kabel van de ventilator + andere ventilator er weer in!
onder de motorkap keek ik de volgende dag wat er loos was en kwam uit binnen in de auto ( rechtonder het dashbord ) de hele kabelboom van rechts naar links richiting zekeringskast was weggesmolten.....Leuk om zwaardere zekerings te plaatsen!! denk dat velen dit niet eens weten en daarom zwaarder plaatsen om geen storing meer te krijgen...JAJA!!! lang leve de sleutelaars (*_-)
Ps. Ja ik heb dit voorheen ook gehad met de CV + STB en weet ook dat renault's gevoelig zijn voor electrische storings. maar goed zolang hij het doet vind ik het best. was eigelijk een probleem voor later.vind het alleen vreemd dat zon blokering niet te omzeilen is!!!
in de auto cross gebruikten ze deze motoren ook denk dat niet dat dit ook met STB werkt?
in die 10 jaar dat ik deze megane nu heb heb ik zon 3x de batterijen vervangen naderhand werkte alles weer..
enige wat ik al aangaf is dat ik de polen eraf gehaald heb omdat ik geen sluiting wilde hebben. toen ik ze aansloot +=+ & -=- hoorde ik nadat ik de - pool ineens de ventilator achter de radiateur aanslaan???? das wel vreemd!!!
verder is alles volgens procedure verlopen..
Je hebt verschil in weerstanden vande kachel door de airco.
Voor 40 euro heb je een weerstand voor een auto zonder airco en voor 135 euro heb je een weerstand voor een auto met airco.
Je hoort wel een startonderbreker te hebben met een code.
Echter denk ik dat je uch stuk is.
je kunt zoals Dennis zegt eerst de stekkers even inspuiten en goed monteren en dan proberen.
Mocht je probleem aanhouden,dan is de kans groot dat je een nieuwe uch moet.
Kosten inlc montage ongeveer 500 euro.
massa kabels al gecontroleerd?blok/bak carosserie?
test ik morgen of zaterdag ook gelijk, heb dit ook elders gelezen..
we houden vol (*_-)
Van die zekering is het dat bij sommige mag's dat soms de schakeldraad naar een andere wordt omgelegd.
Als je op de radio en sigarettenstekker bijvoorbeeld je carkit, neon of weet ik veel wat aansluit moet je zekering ook zwaarder worden natuurlijk.
Wij hebben met airco dus daarom duurder ;) thnx Matthew !
Bij de cross wordt vaak de stb gewoon gehanteerd hoor. Ken er zelf 3 die er mee rijden. Veiligheid tegen joyriding ;)
Voor je probleem zal het ergens een contact ziin wat los zit.
Hoe zit het met de zekeringkast ? Zit daar alles goed ?
ik heb er vandaag niets aangedaan, hij starte vanmorgen gewoon ben daarna wezen rijden en 8x aan en uit (niets aan de hand) toen ik thuis kwam om de boodschappen uit de auto te halen, starte ik en gelijk de stb er weer op.na zon 6x geprobeerd starte hij ineens weer.het rooie lampje brande wel zoals bekent!
morgen check ik alles en loop jou bericht even na om te zien of dat een oplossing geeft.
Is echt wel een vreemd iets hoor.
Hoop dat je morgen iets kan vinden, anders heb je mijn hulp met suggesties geven van een afstand ;)
Succes !
Thanks Den..
begin morgen eerst met de zekeringskast daarna de ontvanger ( voor de zoveelste keer ) alles maar weer is schoonmaken en zoeken naar lekkages, daarna jou bericht nalopen en zien wat ie doet..die STB intreseerd me eigelijk niet zoveel MITS hij er niet opspringt vind ik dat best hij heeft me toendertijd met die storing eigelijk overal gebracht waar ik wilde komen..
Maar euuuhhhhhhhhh STEL! als je op de sloop een zelfde versie vind die nog compleet is met (sleutels-IR ) en dat overbouw werkt dat ook? of moet ie dan opnieuw ingeregeld worden of zo???
Als je een complete set kan vinden,
Dus zekeringkast, ecu en sleutels die bij elkaar horen werkt het.
De ecu en de zekeringkast maken samen de stb. Je bent goedkoper uit met een losse zekeringkast en dan in laten lezen bij de dealer. Ecu is vaak de hoofdprijs en soms zijn ze kapot bij de stekker door corrosie of sluiting. Ben daar wat huiverig over ;)
De uch (zekeringkast) geeft het signaal door aan de ecu en die geeft de ontsteking vrij en de brandstofpomp, als die niet met elkaar kunnen praten dan werkt het niet.
Heb het weleens gezien dat het werkte maar dat zal puur geluk zijn. Je hoort vaker dat het niet werkt.
Je kunt ook jacques hier op het forum eens vragen. Die heeft zijn ecu laten herprogrameren zodat de stb eruit is indien je dit wilt ;)
Maar morgen eens afwachten of het schoonmaken zin heeft en als je losse stekkers nodig hebt hoor ik het graag want ik heb ze nog van een megane liggen met een lengte draad eraan. Dus misschien als er een stekker kapot is je er wat mee kan :)
waar zit de ECU bij de 2000-16V?
Mvg.
Rechts vooraan de motorkap,bij de distributie.
Okay, das dus die aluminium kast met die grote stekker erin! ( meende dat dat de kast voor de Inspuiting was ( LOL )
Dat is dus de ECU..... De ECU is ook bekend als de inspuitingscomputer....
CV werkt dus niet!
heb alles losgehaald + schoongemaakt en ingespoten. sleuteld reageren dus niet.
heb de procedure gevolgd en de motor sloeg wel direct aan, nu zien of is na 10Min weer aanslaat.
lampje van de ABS brand wel maar als ik de zekeringskast iets aandruk is het uit.
de beide zekerings van 5 ampere heb ik eruit gehaald en er weer in, toen ik de linker erin deed hoorde ik rechtsachter iets brommen (benzinepomp)
je kunt bij de kap achter de knop door de motorkap vergrendeling kijken. daar zit ee stekker die weleens ABS problemen geeft. het man zijn als je kast aanduwt dat die stekker dan contact maakt. Geeft wel vaker problemen
Hopen dat het startprobleem nu ook weg is
Nope, zelfde en klapt gelijk weer in de STB :(:(
hij start weer!!! ik drukte op de knop van de vergrendeling op het dashbord!
Ga toch denken dat je zekeringkast de geest heeft gegeven :(
Wat je hier nog mee kan doen is bij de dealer uit laten lezen voor de zekerheid en misschien de software erop nieuw laten zetten en gelijk de sleutels in laten lezen. Heb je gelijk de noodcode ook erbij ;)
Als verder alles schoon is en geen slechte contacten is dat het probleem denk ik.
Jammer voor je man, draait net de bak krijg je dit :(
Edit: hoeloopt tie verder nu ? Zet je je stb uit met de vergrendelknop haha
ik bekijk het wel even hier zolang ie loopt vind ik het best, maar dan nog bij de renault garage zeiden ze dat ik geen code KON invoeren????
motor loopt weer en rooie lampje knippert om de seconde!
Foto's zijn Geupload zitten een paar bij die niet echt scherp zijn maar goed tis te zien wat loos was!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=GCLXCH8S
je bent echt goed bezig geweest met die bak !-!
Al met al valt het best mee om zon bak los te halen!
het ENIGE wat je goed in de gaten moet houden is als je de 2 bakhelften van elkaar haalt dat je de KOGELS van de schakelstangen direct opvangt ( die springen eruit als je de bak loshaalt ) 4 kogeltjes + 4 drukveertjes om de schakelstangen TE gelijden, aan de andere kant van die schakelstangen zitten ook 3 gelijders (3 verschuillende lengtes ) die willen er wel is uitvallen als je de bak loshaalt.
bij terugzetten *KAN* het met de schakelvork voor de 5de versnelling wel tegenzitten, omdat de rest wel tegenelkaar aanzit en de 5de er los voor komt......goed kijken en met een schroevendraaier iets aandrukken kogels + veren goed in de gaten houden en test schakelen.
Conclusie! ik zou het zeker zo weer doen ;-)