Help!!!
ik heb van mijn 1.6 e alle bougiekabels afgetrokken met mijn stomme kop
en nu weet ik niet meer welke waar hoort :s
ik heb op mijn zwarte kapje 1,2,3, en 4 staan
maar welke kabel moet nou naar welke bougie?
ik weet het het is verdomde stom maar wie o wie kan me helpen
De kabels vanaf de bobine:
Bobine links op cilinder 1 en 4
Bobine rechts op cilinder 2 en 3
(http://static.pagenstecher.de/uploads/d/dc/dc7/dc75/HPIM0386.JPG)
Van links naar rechts,
1 op cilinder 4
2 op cilinder 1
3 op cilinder 2
4 op cilinder 3
Normaal gesproken is de kant van de bak en vliegwiel cilinder nummer 1
Rustig op de foto kijken en voornamelijk denken dat van de linkse bobine de 2 kabels op de buitenste cilinder moet ( 1&4 dus), de rechtse bobine moet op de binnenste 2 cilinders (2&3).
Succes !
ik heb er maar 1 zon kastje opzitten waarop staat 1,2,3,4, maar op de bougies staan geen nummers als je snapt wat ik bedoel
Ok enkele bobine.
Op de bobine staan toch nummers ?
Cilinder 1 is de meest rechtse en dan 2, 3 en 4
Ga even kijken of ik een foto kan vinden of in de vraagbaak iets
http://img852.imageshack.us/f/naamloosvx.png
(http://images.forum-auto.com/mesimages/333443/DSCN4802.JPG2..jpg)
Dit zou hem moeten zijn dan ;)
zo moet hij idd ja.
is vrij makkelijk te zien aan de lengte waar ze moeten komen en van cil 3 en 4 zitten ze op de zelfde hoogt ;)
bedankt! nu heb ik dat in ieder geval weer voor elkaar... heb het meteen even geprobeerd nu moet ik nog even een andere stappenmotor zien te scoren op de sloop want die is volgend mij naar god :)
stationair 3000 toeren is een beetje heel veel ( maar dat was voor de bougiekabels ook al )
Linker en rechter bobine eigenlijk net als het eerste plaatje.
Zelfde spanning telkens op cilinders 1&4 en op 2&3
Gaat goedkomen zo denk ik.
Rijdt tie alweer ? ;)
Je kunt ze op ebay bestellen, naam van winkel is sensorberlin. Heb je ze voor € 35,- nieuw.
http://www.autosensorberlin.com/index.php/language/en/XTCsid/090d0967c668e03e945fd583b7db1b92 (http://www.autosensorberlin.com/index.php/language/en/XTCsid/090d0967c668e03e945fd583b7db1b92)
Op de sloop kunnen ze ook kapot zijn namelijk.
Je kunt hem ook eens goed resetten. Staat ook op het forum, vaak al de oplossing en kost niets
Link: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=170949 (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=170949)
Lees net je andere tpoic, haha
Had er al eens op gereageerd op naam van mn meisje.
Maar goed gaan we daar verder. Bougiekabels zitten iig weer goed.
huh?
zon 1.6 heb ik nog niet eerder gezien met 1 bobine.
en die uitlaatspruitstuk van maggie die is wel vet!
Citaat van: PFVFDiesel op 17 april 2011, 22:26:39
huh?
zon 1.6 heb ik nog niet eerder gezien met 1 bobine.
Zijn meer modellen hoor. Ik weet niet of het met bouwjaar of met het land te maken heeft. Bobines kunnen iig niet uitgewisseld onderling. Stekkers verschillen :(
Citaat van: PFVFDiesel op 17 april 2011, 22:26:39
en die uitlaatspruitstuk van maggie die is wel vet!
Heej, thnx. Motortje ziet er nu beter uit nu hoor. Inclusief open luchtfilter en de goede kleur.
Verder is dat niet meer het spruitstuk wat erop zat met de foto. Zit nu een originele op. Draait veel beter en meer koppel onderin. Was helemaal gescheurd en zaten gaten in. De flens was helemaal op. Lijkt wel of ze die flans in elkaar gelast hebben ipv met een cnc-machine.
direct maar een stappenmotor besteld nieuw bij die link die je me gaf Den
ik had hier een post op onderdelenzoeker geplaatst daar vroegen ze tussen de 50 en 70 euro 2ehands
heb je nog een tip voor meer koppel onderin bij een 1.6?
Haha, komt wel uit Duitsland dus het kan even duren maar goedkoper en goede kwaliteit.
Die van ons werkt goed dus daarom kan ik het anderen ook aanbevelen.
Citaat van: PFVFDiesel op 17 april 2011, 23:11:40
heb je nog een tip voor meer koppel onderin bij een 1.6?
Tips zat, wat wil je uitgeven ;)
Van hoge druk zuigers tot blueprinten, snellere nok of vliegwiel afdraaien
hoet geen mega ingreep zijn,dan komt er direckt een 16v in maar iets kleins of leuk trucje.
als je bij een stoep randje omhoog moet met een snelheid om de bumper te sparen dan slaat ie haast af en als je weg rijd moet je altijd zo veel gas geven met die 1600 motoren.
zit er niet ergens iets verstopt,iets heel simpels wat anders af te stellen is?
heb de kleppen al op 20 20 staan en loopt 200.
Je kunt je vliegwiel iets af laten draaien, stationair loopt dat echter iets moelijker
Kleinere rolomtrek van je banden scheelt ook wel, kmteller klopt dan echter niet maar dat hoef ik jou niet te vertellen
Ratio v-bak aanpassen, auto lichter maken, hogere compressie creeren, betere verbranding dmv lucht en benzine, spaghettispruitstuk kan maar levert enkel wat op als je meer aan moet passen, cilinderkop aanpassen.
Zit bij ons een k7m cliokop op met grotere kleppen en gevlakt tot op minimum, je voelt het wel dat het soepeler gaat. Zitten ook iets grotere injectoren op nu.
heb ook wel gezocht naar een ph2 16v kop maar of het past weet ik niet. Heb er geen kunnen vinden die kapot was zodat ik alles kon vergelijken.
Misschien iemand hier die zo'n kop heeft haha.
Dat zijn redelijk goedkope oplossingen.
Als je verder wilt kun je beter aan een 1.6 16v van de ph2 denken. Kun je net wat meer mee doen
zit er weer verschil in met een clio?
bepaalde uitvoering?
Jaja, inlaatspuitstuk paste niet en nok is iets minder scherp.
Dus als je een andere kop nodig hebt kan ik hem wel aanpassen voor je, indien het er een van een clio is.
Daarna grotere kleppen gepakt en die in laten slijpen, inlaatpoorten gepolijst en vergroot.
Is wel wat werk maar rijden nu bijna 750 km met een volle tank in de 1.6.
En het rijdt vlotter
Damn dat is netjes!
Citaat van: nd-photo.nl op 18 april 2011, 09:03:33
Damn dat is netjes!
Thnx, moet wel zeggen dat het alleen zo is volgends het nieuwe rijden.
En enkel als Cher rijdt ;)
Driften en burnouts zitten er dus niet in ;)
Citaat van: nd-photo.nl op 18 april 2011, 13:21:20
Driften en burnouts zitten er dus niet in ;)
Gnagna, heb ik nu de f7r voor he ;)
Moet zeggen bandjes slijten iets sneller ineens :P
Maar jij rijdt toch ook zuinig ? Je rijdt toch op gas
Ik probeer ook een beetje op te letten op mn verbruik ja, heb gewoon standaard benzinemotor (1.6e).
ik haal met de F7R 1 op 9 en met de F3R checmate 1op 10
Haha, wel het verkeerde topic maar goed. Rijdt met de f7r net geen 1 op 12. Wel netjes dacht ik zo.
F3r is die gele toch ;) is wel netjes voor een 8 kletser.
Je 16v kan zuiniger hoor ;)
ON-topic svp.. :police: ;)
Inderdaad, miste de thee en de droge koekjes al ;)
Probleem is opgelost iig
Slotje anders ?
:police:
Nee, geen slotje, men kan in de toekomst evt. verdere vragen stellen hier.
Dus gewoon on topic blijven.