Goedemorgen,
Ik heb gisteren een megane gekocht, nu wil ik hem vanmorgen starten en deed hij dat niet. Accu lader erop gehad maar hielp niks. Na tig keer starten ging hij eindelijk aan de praat.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Accu simpelweg leeg.. radio kost een stuk minder spanning dan de CV
ja klopt .... accu leeg.
bekend verhaal ik heb het zelfde gehad efgelopen winter
laat de accu maar eens doormeten die is waarschijnlijk ter ziele! Garantie lijkt me toch?
Idd accu leeg.
Tevens topic verplaatst,gaat hier om meg 2
heb het ondertussel echt al een paar keer gehad, laat je je lichten aanstaan (gaan automatisch uit als je de auto sluit)
en dan kom je er later achter dat je nog iets moet halen uit de auto. Haal er dan meestal via de passagierskant eruit,
en dan springen de lampen dus weer aan. zonder waarschuwing!
En als ik dan om 5 uur naar huis wil rijden ist weer leeg allemaal!
Ondertussen lachen m'n collegas er al om, maar blijft irritant!
Als je hem probeert te starten, valt dan ook alles uit? (dashboard en radio??)
Het bleek niet de accu te zijn, accu lader erop gehad, hielp niks, na tig keer proberen ging hij toch aan de praat en heeft de rest vd dag prima gestart en gereden.
Vanmorgen wou ik hem dus weer starten en precies hetzelfde verhaal als gisteren, de buurman er weer bij gekomen, stuk of 25 x proberen te starten en daar ging hij weer..
Behoorlijk irritant als hij dit elke ochtend gaat doen, iemand die zich in dit verhaal beter herkent? Laat het mij aub weten! Ik denk dat ik morgen sowieso even een bezoekje aan de dealer breng.
draait hij wel rond?
want als hij wel rond draait dan kan je bdp gever nog wel eens stuk zijn.
Ik ben niet zo heel auto technisch aangelegd, wat bedoel je precies met het rond draaien?
De twee keer dat ik hem nu sochtends heb proberen te starten hoor je eigenlijk niks, het enige wat je hoort is een zacht elektronisch geluidje, tevens kwam er ook een elektronisch piepje onder de motorkap vandaan.
hoor je de motor rond draaien?
want als je dit niet hoort dan kan je start motor kapot zijn.
De motor zelf hoor je niet rond draaien, je hoort hem wel contact proberen te maken zodra je op de startknop drukt.
Hij is dus inmiddels weer gestart vanochtend na tig keer drukken, en nu start hij gewoon weer probleemloos, maar ik heb het gevoel dat hij na een nachtje stilstaan, morgenochtend dus weer hetzelfde gaat doen.
Is het iets om de zekeringen even na te kijken?
kan je doen.
maar ik denk toch eerder dat je starmotor inwendig happert en hij daarom deze klacht geeft en als hij warm is dat hij wel comform werkt.
Ok, kdenk dat morgen maar langs de garage moet rijden
Gisteren dus na het eenmaal gestart te hebben reed en startte hij de rest vd dag prima. Savonds rond een uurtje of tien na zon 5u te hebben stilgestaan ook prima (neem aan dat ie dan wel koud is toch?)
Vanochtend dus weer startproblemen, nja erg wazig allemaal..
Hoor overigens verder totaal geen gek geratel, of maakt dat niet uit voor een defecte startmotor?
Denk dat de beste optie een dealer is,
Het klinkt als iets met je motormanagement, niet kapot maar wordt veroorzaakt door een kapot onderdeel.
Dat er ergens verkeerde waardes binnenkomen en dat er een soort van noodprogramma van toepassing is.
Zou dan heel goed bdp of nokkensensor kunnen zijn.
Een rateltje, tikje of een schuurgeluid is goed te raden maar doet de motor niets dan is het best moeilijk op afstand.
Je kunt hem beter even laten uitlezen. Kom je een stuk verder.
Heb je nog garantie of is het via een particulier gegaan ?
Via een particulier, hij is wel altijd bij renault in onderhoud geweest en februari jl. daar nog gekeurd.
Wel balen voor je zeg, net een nieuwe auto en nu dan gezeur.
Heb je anwb ?
Bel hun even als de auto koud is, hun kunnen ook uitlezen.
Het kan ook zijn dat er ergens een stekkertje slecht contact maakt
Misschien is je massakabel los. Die van je accu naar je chassis of vanaf je chassis naar de motor. Waar ze zitten weet ik niet maar goed. Het zijn die gevlochten platte kabels vaak.
Ik denk zelf ergens een stekker los, bedrading kapot of stekkertje kapot
Ja zeker balen, het is verder een erg nette auto en rijd ook prima zover, kga morgen even langs een kennis met een garage. Ik zal jullie aannames zeker even voorleggen, hoop dat het een niet al te grote reparatie gaat worden.
Had hem toevallig net even gebeld, kvertelde dat ik mijn Clio heb verkocht en een Megane heb gekocht hij antwoordde; nog slechter. (hehe)
Heb net de uitdraai van de renault dealer ook ff goed bekeken, waar de auto altijd in onderhoud is geweest. De auto heeft eerder last gehad van het slecht aan slaan, zoals de uitdraai het zegt hebben ze toen het smoorklephuis gereinigd
als het je bdp gever was of je nokkenas sensor is dan draait hij nog wel rond.
dus denk eerder aan een startmotor want daar lijkt het namelijk meer op dat die gewoon happert.
Startmotor draait niet altijd rond dus kan een massa probleem ook een optie zijn.
Kabeltje voor de voeding of de startpuls op de startmotor kunnen dit ook veroorzaken
Dus hoop voor je dat tie niet kapot is. Is wel mogelijk was jesse zegt
Met een startmotor heb ik dit nog niet eerder meegemaakt gelukkig
Ps laat je het ons nog weten wat de oplossing is ?
Nou ik hoop dat dat het zal zijn, iets kleins dus. Anders zit ik eraan te denken om em meteen maar weer te gaan verkopen.. Dit is natuurlijk geen goed begin met de Megane, voor mn Clio waren probs als deze ongekend.
Waarom gelijk negatief doen over verkopen.
Het zal wel iets heel ###ligs zijn waarna de startproblemen verholpen zijn.
Gewoon even langs een garage rijden en eventueel laten staan zodat ze het zelf kunnen proberen de andere ochtend.
Ik denk aan een BDP-sensor of een zekering die op de accu bij de + pool zitten deze willen nog wel eens kapot gaan.
Ben het met A110 eens,ik heb de eerste 3 maanden ook probs gehad met mijn net aangeschafte Grand Tour,heb er serieus over nagedacht om hem terug te brengen naar de handelaar (dwars door de pui....)Maar achteraf bleek het ook iets simpels te zijn (dynamo)maar sinds het is opgelost eigenlijk geen gekke probs meer gehad. En vind het eigenlijk de fijnste auto die ik tot nu toe gereden heb,ok iets meer vermogen was wel fijner geweest maar dat weet je met een 1,4tje 8).De afgelopen 40.000 km echt zonder probs (behalve normale slijtage en onderhoud ) gereden. Oh en wil je hem laten uitlezen ga dan aub naar de dealer of een Renault Specialist (vind ik beter dan de dealert) want de gemiddelde garage kan gewoonweg niet alles uitlezen (net als de ANWB btw0
Niet verkopen joh, het zal echt iets kleins kunnen zijn.
Is het iets groots kun je er altijd nog aan denken.
Anwb kunnen wel uitlezen op veel voorkomende storingen. Als ze bij de anwb het probleem kunnen vindrn is het uitlezen gratis.
Vinden ze het niet heb je maximaal 10 dagen recht op een vervangende auto terwijl jouw auto bij de dealer of specialist staat. Kost je geen leenauto boven op de uren bij de garage.
Daarbij heeft de anwb rechtstreeks contact met importeurs met info die dealers hebben en soms niet eens dealers maar eigen ervaring wat ze meemaken.
Er zitten zeker prutsers bij maar als je geluk hebt dan hebben ze een oplossing ;)
Niet geschoten is altijd mis. Waarschijnlijk moet je toch een keer anwb bellen als je stil komt te staan wat niet te hopen is uiteraard
Volgens de ww zelf kunnen ze ongeveer 20% uitlezen,zou de rest dus afgeschermd zijn....
Oh, bij mn broertje met de clio rs konden ze alles uitlezen
Onze k7m konden ze helemaal uitlezen, kwam zelfs iets uit wat de dealer niet wist ;)
Dan wordt het de dealer als het zo is inderdaad
Ik ben bang voor een 'probleemauto', ik heb uiteraard ook al zitten googlen naar het één en ander en kom veel problemen tegen mbt de megane. Vandaar mijn reactie.
Maar ik wacht morgen even af en hoop dat iets positiefs uitkomt.
Weet je wat het is met een probleemauto ? Eens houdt het op en heb je een probleemloze auto.
Indien het niet te gek wordt kun je het misschien op het gemakje doen.
Verder kun je het ook met een nieuwe auto hebben, vaak hebben ze het over een auto waar de kop vanaf is en dat deze dure reparaties achter de rug heeft.
Het ligt er echt aan hoe of wat je wilt. Anders vragen aan de dealer om het een en ander te keuren of het een wrak is of niet, klinkt wel hard he.
Je hebt ergens gelijk, maar goed, als je net een 'nieuwe' auto hebt gekocht en hij de volgende ochtend meteen al met startproblemen kamt zie je de toekomst natuurlijk niet al te kleurig. Dat heb ik althans. Ik doe altijd mijn best om een goede auto te kopen, zoveel mogelijk research met de kennis die ik heb.
Had het probleem zich nou over een maand opgedaan had ik gezegd ok, maar de volgende dag? Kom he! Dat is toch niet echt motiverend ... Toch?
Ik snap je wel hoor. Wij hadden de auto net een half uur. Hierna temp meter die opliep, accuprobleem en een constatering van een lekke koppakking.
Ook een probleembakkie hoor, maar iedere keer als ik iets had gemaakt liep ze weer goed.
Auto's zijn geen goede investeringen hoor.
Anders even het oordeel van de dealer afwachten en dan besluiten wat je doet.
Sommige problemen zijn ook echt niet te zien bij een koop of proefrit.
Het enige wat je kan hebben is inderdaad je garantie, maar soms is de garantie zelfs niet toereikend. Lees verhalen van mensen bij alle merken dat er iets niet onder garantie wordt gemaakt. Met 2de hands auto's heb je of pech of geluk.
Garantie waarschijnlijk tot de hoek,begreep dat je hem particulier gekocht hebt?Zou vandaag de auto helelmaal laten uitlezen door de dealer als ik jou was.Rottigge is met de huidige techniek dat een sensor van een paar euro de hele zooi kan ontregelen. Enne sommigge auto's hebben de naam storings gevoelig te zijn,maar heb zelf veel "betrouwbare" duitsers gehad,en daar ben ik met sommigge ook op leeggelopen.
Klopt, de tijd zal het zeggen.
Tot mijn verbazing startte hij net zomaar ineens na een nachtje stil te hebben gestaan! :D
Btw als je start trap je dan je rem of je koppeling in? Ze hebben als het goed is alletwee een aparte schakelaar (je moet een van de twee intrappen met starten)zou dus ook kunnen dat 1 van de twee dan stuk is en dat je toevallig de andere intrapt als ie wel aanslaat?
Ja dat doe ik, eveneens vanmorgen weer een prima start!
Zonder 1 van de 2 in te trappen start ie helemaal niet dus ik begrijp dat je 1 van de 2 intrapt,bedoel eigenlijk stel dat je bij het starten je koppeling indrukt,en hij start dan niet dat je dan moet kijken of ie wel start met de rem ingedrukt. Als dat zo is dan is waarschijnlijk de schakelaar van je koppeling stuk,of andersom dus als ie niet start met de rem ingedrukt,maar wel met de koppeling ingedrukt.
Zover ik weet kan ik met beide starten, zowel de rem als koppeling, maar zal het idd nog even testen om er zeker van te zijn!
Ik had gisteren ook een megane in de garage met start problemen maar dan wel met uitval van accu tijdens starten.
Auto voor het eerst bij mij in de garage, voor een ruitmechaniek, maar de klant vertelde wat voor problemen ze nog meer had en dat was alleen het wegvallen van de accuspanning.
Ik heb gezecht dat ik er naar zal kijken en wat bleek binnen 5 minuten opgelost, de min-pool op de accu zat los.
Ik bedoel maar het kan soms iets heel simpels zijn.
Succes verder met je auto en hopelijk blijft hij het nu goed doen.
Het is weer zover, de hele week prima gestart maar vanochtend weer niet :(
En nu start hij dus helemaal niet meer...
Weet iemand het kosten plaatje als de renault dealer hem op komt halen?
Zal per dealer verschillen denk ik? Zelf heen slepen geen optie?
Geen ANWB lid? Dat is kosteloos dacht ik
Nee geen anwb, ben wel van plan lid te worden en ik heb nieuws.
Ik heb hem net aangeduwd met een maatje en hij pakte hem meteen, nu is mijn vraag kan dit dan ook de bdp sensor zijn of is het dan echt alleen de startmotor?
Als je iemand kent die lid is kan hij/zij ook even bellen.
Staat op persoon niet op auto, moet diegene het probleem uitleggen en dat jij (eigenaar) thuis zit. Startmotor kunnen ze zo nakijken en evt. of je spanning erop krijgt.
Je kunt wel een hoop uit laten sluiten zo. Op je startmotor zit een dun draadje waarop spanning komt te staan bij het starten dacht. Dat draadje kan ook kapot zijn of stekkertje lam of los. Als je hierop een startkabel of ander draadje zet zal de startmotor aan moeten slaan. Auto in zn vrij en contact aan en dan evt testen.
Maar voor veiligheid misschien via anwb !
Pfoe kheb geen idee wie tegenwoordig nog is van de ANWB?
Wat zou het anders kunnen zijn? Connectie startknop? BDP Sensor?
Ik denk toch aan een startmotor. BDP sensor kun je zelf ook bekijken. Even eruit halen en kijken of er heel veel slijpsel aan zit dit schoonmaken en weer terug plaatsen.
Het slijpsel bezorgt een verstoort startbeeld voor de computer en zal daarom niet aanslaan.
Als de sensor echt kapot is doet de auto het ook niet maar dat kan alleen de dealer zien met uitlezen.
Dat doet ie het ook niet met aanduwen als het de sensor is?
Vanochtend aangeduwd, naar de garage gereden, hij spanning gemeten van de startmotor maar kon niks vreemds vinden. Hij starte ook weer gewoon achter elkaar de hele tijd.
Pfff, hier word je toch moe van. Straks wil die morgen weer niet starten..
Hoe zit het met het startrelais ?
Misschien blijft dat 'plakken' bij het schakelen.
Garage had verder geen opties, er zit ergens iets niet goed qua bedrading denk ik.
Heb je startkabels ? Als hij niet start probeer dan dit eens, klem op de min van de accu en op een metaal dee van de motor. Mss je massa niet goed.
Ik heb het over de massa gehad of bekabeling maar dit bleek allemaal in orde te zijn..
Startelais? daar heb ik nog nooit van gehoord sorry :P
Relais is een automatische schakelaar om met bijv dunne draden hoge vermogens te schakelen.
Omdat er veel vermogen doorheen gaat kan het inbranden.
Ook kunnen de stuur draden versleten zijn of beschadigd.
Het lijkt gewoon dat de startmotor geen spanning krijgt, geen aansturing of geen massa.
Hoor vaker dat het in orde is maar helaas zie je dat niet aan de buitenkant.
Ik denk toch echt dat daar he probleem in zit ;)
Er is dus gisteren na gekeken, hij is gereset e.d. startte vanochtend prima. Het vermoeden gaat uit naar de sleutelkaart/contact dus ik heb de reserve maar in gebruik genomen. Maar het toerental is stationair wat hoger nu?? Voorheen was hij erg stil stationair en nu hoor je de motor echt lopen.. Geen idee hoe dit kan?
Hij draait nu btw 1000 toeren, vorige week was dit nog rond de 700/800 en was erg stil
Ik had al een topic aangemaakt maar kon hem niet terug vinden vandaar ik een nieuwe heb aangemaakt.
Het volgende is er aan de hand,
Ik heb onlangs een Renault Megane II 2003 1.6 16v aangeschaft en vrijwel de dag nadat ik hem gekocht had starte hij sochtends niet, pas na een uur drukken sloeg hij aan.
De dagen daarna deed hij het prima tot afgelopen vrijdag, toen startte hij helemaal niet (ook niet na 4 uren drukken op start). Ik heb hem toen aangeduwd en hij liep weer als een treintje.
Het lijkt erop alsof hij alleen constant wil starten als hij warm is. Aangezien je helemaal niks hoort als hij niet start is het t de BDP sensor niet, dan zou je toch de motor moeten horen draaien vertelde de dealer. Ook is hij uitgelezen en er was niks te vinden.
Nu zijn er wat mij betreft twee opties, de startmotor of misschien het contact? De dealer vertelde mij dat het kabeltje naar de startmotor vuil kan zijn maar deze is eigenlijk nog helemaal blank en bij een defecte sleutelkaart moest er helemaal niks gaan branden op de boordcomputer wat hij dus wel doet, radio e.d. slaat gewoon aan.
Heeft er iemand hiermee ervaring of evt. andere suggesties waar het aan zou kunnen liggen?
Bvd,
MOD: Topic samengevoegd met eerder geopende topic die je niet kon vinden
Reacties aub! Heb om 15:30 weer een afspraak bij de dealer zou mooi zijn om nog wat suggesties mee te kunnen nemen 8)7
Aangezien een hoop mensen gewoon aan het werk zijn en niet de hele dag op dit forum kijken, zal je toch echt even geduld moeten hebben hoor... ;)
Jaja kweet het, heb er zelf ook last van maar heb gelukkig internet tot mijn beschikking :P in ieder geval ff een update.
Ik ben dus tweemaal bij de dealer geweest vandaag, vanochtend hebben ze hem uitgelezen nadat ik hem had aangeduwd en het daarna natuurlijk weer deed zoals het hoort. Het uitlezen leverde dus niets op.
In de middag opnieuw een afspraak om hem even op de brug te zetten en het 1 en ander te bekijken, ze konden niks vinden, alles zag er goed uit ook de startmotorbekabeling was niet vuil of iets dergelijks.
Nu is mij aangeraden om s avonds even een accu pool los te schroeven en dit gedurende een week doen om te testen of hij misschien ergens stroom weg trekt. Mocht dat geen effect hebben kan het probleem volgens hun overal zitten, in de eerste instantie zou het dan toch echt de startmotor zijn, is dat het niet zou het toch wel aan de sleutelkaarten of het contact zelf kunnen liggen.
Al met al, ik ben er eigenlijk niets wijzer van geworden en mijn probleem is nog steeds niet opgelost...
Wat krijg ik toch een koppijn vd auto. l-
Inderdaad minder allemaal l-
maar het lijkt toch iets te zijn in de kabels van de startknop of contact ofzo.. :huh:
Lijkt mij ook het meest logisch idd, of de startmotor maar deze maakt geen vreemde tikken of geluiden.
Wat het los schroeven van de accu pool betreft, volgens mij heeft dat weinig nut want dan had hij vorige week met startkabels moeten starten als hij ergens de accu leeg zoog. De accu zelf is helemaal in orde, deze hebben ze net ook gechecked.
Oftewel, bij de dealer halen ze ook gewoon hun schouders op..
Makkelijk... l- l-
kan je niet eens de startknop voorzichtig loshalen (of het stuk dashboard daar omheen) om te kijken of de draden allemaal nog goed zijn / goed aangesloten zijn...??
Je kant het altijd proberen, nu is het ook klote tenslotte..
Nou de elektra laat ik liever aan deskundigen over als die te vinden zijn tenminste, bij Stam halen ze hun schouders tot zover op idd.. Bochane Groep net gebelt, misschien dat hun ervaring hadden met dit probleem maar die konden mij ook niet veel wijzer maken helaas.
Ik houd het toch op je startmotor.
Kun je de auto niet een nacht bij de garage laten staan zodat ze het zelf kunnen constateren? want zo blijf je tobben.
Of gewoon een andere startmotor erop zetten enkel maar om te kijken of het probleem wegblijft (misschien kun je met de garage tot een compromie komen om het te proberen). Als je niks probeert dan blijft het probleem zich voordoen.
En wat het toeren betreft zou ik het gasklephuis goed schoonmaken en opnieuw in laten lezen bij de dealer kijk dan ook gelijk of je BDP-sensor goed schoon (metaaldeeltje's op de magneetkop) is.
Schoonmaken van BDP-sensor en gasklephuis en opnieuw inlezen ben je nog geen uur mee bezig. En daarna loopt de motor echt weer veel lekkerder en reageert hij weer beter op het gaspedaal.
Ja, zou het echt de startmotor zijn? Tussen een koude en warme startmotor zit dus wel degelijk verschil? Zoals ik eerder al zei tikt hij niet of geeft andere geluiden. De aansluitingen zien er ook spik en span uit. Maar ik kan idd kijken of ik zoiets kan voorstellen.
Klephuis is volgens de facturen vorig jaar al eens schoongemaakt, maar ik zal hier na de hand zeker na kijken. Eerst heeft het "koud" starten ff prioriteit. Dit wil ik echt zo graag opgelost zien..
Iedereen nog aan het werk? :O
@ A110, ff terug komend op een nachtje laten staan bij de dealer, het is niet elke dag zo, vorig weekend had ik het probleem maar doordeweeks startte hij telkens prima dus het kan goed voorkomen dat als ik hem laat staan hij de volgende dag het gewoon doet.
Dat is dan inderdaad lastig.
Als de motor niet wilt starten kun je nog proberen om iemand met iets langs, lange schroevendraaier en een hamer een paar tikken op de startmotor te geven. Slaat hij dan wel aan dan weet je het zeker dat de startmotor kapot is.
Oh echt, dan moet ik dat ook maar eens proberen morgen. Bedankt.
Ik heb nu die min van de accu eraf gehaald, ff hetgeen te testen wat Stam me vertelde. Ps; ik heb nooit eerder een accu pool te hoeven ontkoppelen om iets te testen, is 1 pool ontkoppelen voldoende of moeten ze beide?
Nou ik heb de minpool er maar weer op gedaan ik wil natuurlijk wel ff zekerheid, ik kan ik deur dan uiteraard ook alleen nog met de noodsleutel openen..
Vanmiddag opnieuw geen starten na zon vier uurtjes stil te hebben gestaan. Dus toch maar bij de dealer neer gezet voor nader onderzoek als het probleem daar heeft voor gedaan.
Nu vraag ik me toch af, mocht het de startmotor zijn, wat zon grapje gaat kosten bij de dealer?
Wil niet vervelend doen maar was het zo wie zo niet verstandiger om hem meteen bij de dealer te zetten,en dan ook meteen eens vragen wat een startmotor kost??? Btw je kan ook op www.hbase.nl kijken,maar weet niet of het zin heeft om daar te kijken want eerlijk gezegd lijk je me geen dhz-er? Anders ff rondje bellen naar een paar verschillende dealers/specialisten bij je in de buurt?
De auto een nacht bij de dealer achtergelaten, en weer geen resultaat. De monteur kon hem de eerste keer niet starten vanochtend, hij deed precies wat ik hem had verteld, de monteur probeerde het toen nogmaals te starten en toen deed hij het meteen de rest vd dag weer. Dus ik heb hem vanmiddag maar weer opgehaald.
Ik ben idd geen dhz-er maar ik heb een goeie kennis die aardig kan sleutelen, is jaren in dienst geweest bij een bmw werkplaats maar is totaal niet gek van franse auto's. Ik heb iig inmiddels ook al een startmotor gescoord op mp en zo doende de gok wagen op een perfecte megane.
Zo dan, andere startmotor geplaatst, nu hopen dat hij het blijft doen!
Ik hoop voor je dat het gaat werken.