Ik heb mijn megane II grand tour 1.6 op LPG uit laten lezen en de nokkenas positie sensor schijnt kapot te zijn en de spruitstukdruk is te hoog (468 Mbar). Heeft dit met elkaar te maken? Moet ik aan iets ernstigs gaan denken aangezien de auto zelfinstellende hydraulische kleppen heeft en op LPG (hoge verbrandingstemperatuur) loopt? Het doemsenario is al aan mij voorgelegd: lekke koppakking, verbrande kleppen, gescheurde kop (schijnt de Megane gevoelig voor te zijn). Afin, genoeg om vrolijk van te worden.
Ideën of ervaringen??? :huh:
je zult wel g3 zijn gaan rijden vanwege een reden,maar in mijn belevings wereld is gad om op te koken.
ik ken maar weinig autos die door de gas jaren heen heel gebleven zijn of normaal onderhoud hebben gehad,er is altijd wel wat mee.
in principe kun je de fabriek niet verbeteren.
een oplossend antwoord voor je probleem heb ik zo niet daar ik zelf nog niet mee gemaakt heb bij een megane.
hoop voor jedat je een oplossing vind.
Deze onzin antwoorden zit ik niet op te wachten.
Ik heb in mijn vorige Megane 250.000km probleemloos op gas gereden.