hallo,
ik heb een monte carlo uit 99´ en zou deze een beetje sneller willen maken,
hij loopt op lpg, hoe kan ik dat doen? ik weet dat er weinig is dat je kan veranderen maar misschien weet iemand het. ...alvast bedankt
gr michael !-!
Wat wil je sneller maken dan?
Je kan zo veel doen, intercooler, supercharger, turbo, Nitro...
Chiptuning is leuke om mee te beginne, heb t zelf ook LATEN doen, scheelt best wel...
ja ik weet niet ik ben een beginner, maar de optrek... power dat zou ik wel wat sneller willen ...
alvast bedank ;)
Vond een luchtfilter en chiptuning een groot verschil, trek wat sneller op en kan em wat hoger in de toeren trekken nu, en door de lucht filter heb je ook nog een mooi geluid.
Met een megane 1 zal je nooit veel vermogen erbij krijgen.
Tenzij er een turbo gemonteerd wordt, maar dat is niks voor een beginner.
ik ben een beginner in de megane wereld ;)
sowieso de lpg eruit halen dat scheelt ook al veel.
wat voor motor heb je er in?
1600 16klepper ;)
Citaat van: sijm138 op 15 maart 2011, 21:51:06
sowieso de lpg eruit halen dat scheelt ook al veel.
wat voor motor heb je er in?
LPG eruit? met de ze benzine-prijzen?:P
EDIT: LPG eruit zal wel schelen...
Citaat van: MichaelL op 15 maart 2011, 21:52:23
1600 16klepper ;)
Onmogelijk de monte carlo is alleen geleverd in een 2.0 8 klepper en 1.6 8 klepper versie.
dan is het een 8 klepper :q
maar de lpg eruit :neen: :q
benzine is wel 2x zo duur :q
ja benzine is idd duurder ja.
maar lgp scheelt 20 %
en ik zeg altijd gas is om op te koken:P
want je kan voor zover ik weet met lpg geen openluchtfilter want dan is de kans op een backfire groter.
Denk dat je da ding nooit veel sneller gaat krijgen.......
Spagettie uitlaatspruitstuk monteren,dan trekt die iets harder en dan daarbij een chiptuning.
Alleen ben je dan al bijna 1000euro verder.
Als je echt sneller wilt kun je beter een 2.0 16v kopen.
Als je sneller wilt, kun je 3 dingen doen:
1 - Auto verkopen en een 2.0 16v kopen
2 - 16 v cilinderkop monteren
3 - Motortje rigoreus aanpakken dmv
- Andere zuigers
- Cilinders honen
- Scherpere nokkenassen
- Vliegwiel afdraaien
- Turbokit
- enzovoorts
Ik denk dat 1 het meest reeel is, 2 een goede optie is maar dan moet de ecu er dergelijk ook aangepast worden en is ook duur en 3. Dat is een optie die je kunt gebruiken als je in een 1600 klasse rally rijdt. Je kunt er veel vermogen uithalen maar als je kijkt dat nokkenassen en zuiger + drijfstangen als bijna op € 1300,- uitkomen dan kun je beter iets anders kopen.
Luchtfilter en spaghettispruitstuk doen niet veel. Komt wat meer lucht in en je uitlaatgassen leggen de zelfde afstand af naar buiten. Dit geeft wat meer trekkracht. Chippen bij een ongeblazen motor heft wat restricties op betreffende inspuiting, lucht en ontsteking maar voor het geld vindt ik het erg duur.
Kun je net zo goed een KDFI kopen en die zelf mappen of laten doen. Kost misschien wat meer dan maar je kunt dan zelf ook het een en ander aanpassen.
Voor straatgebruik is het echter niet interresant.
Zou zeggen, geniet van je auto-tje en wil je sneller denk dan aan een andere auto (geen IDE iig)
2.0-16V kopen.. --
Haha inderdaad,
Of net als ons de f7r ongeblazen opvoeren...
Citaat van: sijm138 op 15 maart 2011, 22:18:37
want je kan voor zover ik weet met lpg geen openluchtfilter want dan is de kans op een backfire groter.
Geldt dat trouwens ook voor de 16V(LPG) i.c.m. een openluchtfilter??
yup Y
Combinatie gas met openluchtfilter is zowiezo niet goed, welke motor dan ook.