(motormanagement lampje brand en service lampje) staat nu in de lappenmand bij garage en de sensor word vervangen.
heeft minder vermogen
En een hoger verbruik
Zijn dit bijkomende symptomen bij een kapotte nokken as sensor..
Met vriendelijk groet Willem
Dan zal waarschijnlijk ook de electroklep (ook wel actuator genoemd) stuk zijn.
Dan heb je namelijk ook minder vermogen.
Oplossing is dus en nokkenassensor vervangen en de electroklep.(deze zit weer aan d riem zijde).
Wat versta je onder hoger verbruik?
Die van verbruikt 8,1 liter op 100 kilometer en dan rij ik zo rustig mogelijk.
En hij is zo traag als een schildpad.
Ik heb trouwens een megane 2 fase 1 1.6 uit 2004.
ik heb een megane 1.6 16v automaat uit 2005 en is voor de 3000 toeren bijzonder traag..
De Waterpomp en riemen en 2 sensors vervangen
verder no problemo meer maar enkel: hoog verbruik
bij normaal rijden laten schakelen bij de 2.5 komt hij uit op een 9.0 liter op 100 op de computer.
groetjes willem
Haha,nog meer verbruik als die van mij :?
Het gemiddeld verbruik zou 6,8 l/100km moeten zijn.
Ik rij meer autosnelweg dan binnenwegen.
Ik vind het maar raar.
;)
Mijn Meg I's 1.6 16v begint ook 'ineens' meer te verbruiken bij dezelfde rijstijl.
En juist, omdat het warmer weer is geworden en de motor dus eerder op bedrijfstemperatuur is (ook bij korte stukjes), zou dit juist beter moeten worden.
Heb sterk het vermoeden, dat er de laatste weken met de benzine wordt gerommeld (met toevoeging E10 o.a.), waardoor de benzine minder rendement levert.
Zowel bij Shell als Esso.
groet,
willem
Shell en Esso ben ik juist altijd heel tevreden over.
Total en Texaco zijn meestal wat minder.
Maar toch zou het een redelijk verwaarloosbaar verschil moeten zijn.
In geval van snerpo zou ik denken aan een probleem met de inspuiting.
En willem, zou je luchtfilter niet een beetje verstopt zitten?
Opzich zou het niet zomaar ineens kunnen veranderen zou je bijna denken.
Het inlegfilter van het luchtfilter systeem heb ik pas vervangen door een nieuwe standaard inlegfilter
en het daar schoon gemaakt was eigenlijk niet echt vuil :cry:
kwa probleem met inspuiting tja? 1 maand geleden is de software verwijdert en is er nieuwe up to date software op gegaan..
maar het verbruik blijft hoog en geeft soms niet het normale vermogen bij het gewoon! inhalen.
(Rij zonder Airco als of climate control als het gewoonweg niet hoeft ;) laat hem niet onnodig aan)
Maar ik ben heus niet het type dat gaat zitten smooren of het express niet zal gebruiken kwa centen.
heb het nu dus ook over het auto gebruik zonder airco of climate control
dat 9.0 / 9.5 liter op 100 geeft
denk dat het weer een ritje dealer kost :cry:
Bedankt voor de reacties
Groetjes Willem
@Snerpo een automaat verbruikt altijd meer dan een handgeschakelde.
Het gemiddeld verbruik van een 1.6 zit rond de 1 op11 en van een 2.0 1op 10.
Ik weet dat een scenic 2.0 automaat gemiddeld 1 op9 zit.
Dus naar mijn idee valt het allemaal wel mee.
Ik zou wel altijd voor kwaliteit benzine gaan zoals:shell,esso,bp,total.
Jep okeey je heb gelijk dat een automaat meer verbuikt dat ben ik mezelf ook wel van bewust..
Ik krij enkel maar met shell,bp,total Benzine..
Maar het verschil met in het begin dat ik deze auto had was deze hemels ree 7,5 liter op 100 bij mn rijstijl die normaal is.. nu is dat 9,0 tot 9,5 liter op 100 8)7
dit werd nogmaals bereikt na de software verwijdering met de nieuwe software.. dit duurde helaas maar hooguit zoon week dat ik 7,0 7,5 zag staan. :cry:
Bedankt
Citaat van: matthew op 2 mei 2011, 19:58:32
@Snerpo een automaat verbruikt altijd meer dan een handgeschakelde.
Het gemiddeld verbruik van een 1.6 zit rond de 1 op11 en van een 2.0 1op 10.
Ik weet dat een scenic 2.0 automaat gemiddeld 1 op9 zit.
Dus naar mijn idee valt het allemaal wel mee.
Ik zou wel altijd voor kwaliteit benzine gaan zoals:shell,esso,bp,total.
Waarom staat er dan in elk review of bij kenmerken 6,8 l/100km ?
Fabrieksopgave... Nemen ze opa van 85 die nog net zn rijbewijs mag houden en laten ze hem een stukje kachelen.
Maar een probleem met inspuiting hoeft niet perse softwarematig te zijn. Als het mechanische deel niet helemaal goed is?
De fabrieksopgaves zijn in de meest ideale omstandigheden. Bijna niet te vergelijken met de dagelijkse routes die auto's nemen. Je zit bijv meer in de stad of file. Optrekken/afremmen, dan verbruikt ie ook meer.
Citaat van: Benjamin Renon op 2 mei 2011, 20:45:32
De fabrieksopgaves zijn in de meest ideale omstandigheden. Bijna niet te vergelijken met de dagelijkse routes die auto's nemen. Je zit bijv meer in de stad of file. Optrekken/afremmen, dan verbruikt ie ook meer.
Dat bedoelde ik inderdaad :P Wist alleen even niet hoe het te omschrijven.
Ik heb met nog niet een auto aan de fabrieksopgave kunnen voldoen.
Dat is zoals gezegd in meest ideale gebeuren.
Ik rijd elke dag ongeveer in 15-20 minuutjes naar mn werk, en alleen binnendoor.
Komen dus geen lange stukken in voor, begin is een woonwijk en einde is een centrum.
Hierdoor verbruikt mijn 2.0 automaat 1 op 8 ongeveer.
Ja dat kan wel kloppen inderdaad.
"..Heb sterk het vermoeden, dat er de laatste weken met de benzine wordt gerommeld (met toevoeging E10 o.a.), waardoor de benzine minder rendement levert.
Zowel bij Shell als Esso.."
Wel degelijk dus, zie de ANWB Kampioen staat nu op blz.55 een verhaal over E10.
Volgens het Duitse blad Auto,Motor und sport gaat het brandstofverbruik wel degelijk omhoog.
Je betaalt voor 100% benzine, maar krijgt slechts 90%. Schandalig. Die troep trekt ook nog water uit de lucht aan.
Desondanks rijdt mijn 2.0 turbo aut. niet slechter dan 1: 9 op korte stukjes en m'n Megane 1.6 16v aut. 1 : 11, en dat is verslechterd.
De meg uit 2000 gaat minder goed om met die E10 toevoeging, al schijnt dat nu stiekem pas 5,7 % te zijn.
gr,
willem
Ik heb nog niet eerder van E10 gehoord.
Maar hoor wel steeds meer mensen over het "gezuip" van de auto.
Laat 'm anders chippen; mijn 1.6 16V uit 2006 is van 8,6l/100 naar 7,9l/100 gezakt sinds ik het heb laten doen, en ik rij best aardig door (vermogen zou ook van 112 naar 125 pk gegaan moeten zijn, maar dat verschil is slechts licht merkbaar).
Wel ###lig dat "men" met de (kwaliteit van de) benzine rommelt en er dan ook nog de hoofdprijs voor durft te vragen! >:D
gelukkig rij ik gas als ik het zo hoor,al zuipt ie met dit weer weer als een ketter (vol de airco aan :D)