Vanochtend onze 1.6e gekeurd, in 1 keer goed.
's Middags nog 100 km gereden, niets aan de hand.
Vanavond ga ik weg, start de megane en eigenlijk al direct een ander geluid.
Ik reed de straat uit en gaf een beetje gas in de 2, vanaf dat moment hield hij in en maakte hij een fluitend geluid uit de regio luchtfilter.
Als ik meer gas gaf ging hij meer grommen en kwam het pingelend geluid.
Het is ook zo ineens weer weg, en dan is het er ook ineens weer.
Maar het houd lang aan, zowel met warme als koude motor.
Dus met optrekken licht fluitend geluid in combinatie met het brommen alsof het onstekings tijdstip veranderd is.
En hij ruikt naar slecht verbrande benzine.
Ik ben visueel al even aan het zoeken geweest maar zie zo geen dingen die niet kloppen.
Heeft iemand een idee?
Net hebben we het geluid even opgenomen..
Op de filmpjes was vol last en deel last.
Net hebben we het geluid even opgenomen..
Op de filmpjes was vol last en deel last.
Klinkt alsof de aanzuigbuis bij het luchtfilter, of bij het spruitstuk los ligt. Ik zou het in die regio eens zoeken. Of dat je luchtfilterhuis kapot is.
zit een open lucht filter op en dit traject is mooi gesloten.
aan het geluid te horen en het pingelen word het onstekingstijdstip veranderd maar weet niet wat dit doet.
hij wil ook niet harder dan 90.
Niet ergens een vacuumslang lek?
We hebben het probleem gevonden.
Roy is net naar een bekende geweest, die werkt in een garage, daar konden ze hem overal goed bekijken.
Bleek dat de kat. en een stuk middendemper verstopt zat.
Probleem is gelukkig nu verholpen! !-!
Mooi zo! !-!
kun je zien wat electronica allemaal aanpast.
op de co meter wat het lambda getal net onder de 1 en co was op een gegevenmoment zo hoog dat de meter streepjes aangaf.
en met de stroboscoop lamp er op had hij 35 graden voor ontsteking.
maar hij is weer klaar
leer ze steeds beter kennen zo.