Ik ben op zoek naar een setje verlagings veren.
Nu kwam ik de volgende merken tegen, Apex en Weitec die mij wel wat leken.
Bij Weitec lees ik echter dit:
Let op bij voertuigen met:
As last met automatische versnellingsbak en airco
Niveauregeling/hoogte regeling
Bij auto's met torsie veren (renault/peugeot, etc) betreft het een set van 2 veren ipv 4
Bedoelen ze niveau regeling voor de xenon hiermee?
En krijgt mijn type een set van 2 of 4 veren. (misschien domme vraag maar ben in Renault nog niet zo thuis haha).
Ze melden ook dat je moet letten op de automaat, maar mijne weegt nauwelijks meer dan een 2.0 16v handbak.
Wie helpt mij verder :q :) !-!
Niveau regeling kan idd van de xenon zijn.
Als je te ver verlaagd kan het stangetje breken of los schieten,en werkt het dus niet meer.
Jij hebt 4 veren nodig voor een verlaging van voor en achter.
En automaat maakt niks uit.
Dank je, ik denk dat ik er wel uitkom nu.
Zal alleen een keuze moeten maken uit de verschillende merken veren..
Welk type uitvoering van de Phase 1's heeft een sportonderstel?
Is dat alleen de RS, of een 2 liter ook al? ( kan niet zeggen dat ik mijne sportief vind, dus het al wel niet maar ff checke :))
Moet ik rekening mee houden met de mate van verlaging namelijk.
naar mijn wete alleen de rs
de 2.0 16v is gewoon een uitvoering en verder niet anders dan de andere in het onderstel.
maar correct me if i´m wrong !-!
Citaat van: Rens op 4 februari 2011, 23:17:11
Dank je, ik denk dat ik er wel uitkom nu.
Zal alleen een keuze moeten maken uit de verschillende merken veren..
Ik heb gekozen voor KW!
Ik hoor hier dat Veel Mensen Byzonder tevreden mee zijn, en de kwaliteit ook erg goed is! Roest niet als de Goedkopere merken.
ik heb een KW Variant 2 Genomen! Als ze er onder zitten zal ik hier wel wat plaatjes dumpen!
Je kunt ook voor Weitec kiezen. Dat is een dochter van KW.
Verder is AST en HR ook een goede keuze. Allebei merken die al lang meespelen in de racerij en rally.
Voordeel bij AST is dat als je toch iets harder wilt qua vering of begrenzing (hoever de auto maximaal mag doorveren) dat je het aan kan laten passen door hun. Tenminste dat was toen. Ik weet niet of dat nu nog is.
Ik ben daar eens op bezoek geweest toen ze net begonnen en moet zeggen de 2 directeuren/eigenaren hebben erg veel know-how samen. Vond het toen al een topinstelling waarmee hun de markt zijn ingestapt.
Is toch echt mijn favoriete merk qua vering.
De rs en de 2.0 L zijn andere onderstellen.
Zou voor KW gaan zit je altijd goed.
Heb bij mijn vorige spijt gehad dat ik geen KW had.
Maar ik ben eigenlijk echt op zoek naar een veren setje, en dus niet een complete set of schroefset.
Ik ben overtuig van KW, had een variant1 op mn Ibiza uit 2005. Echt super.
Wil nu alleen een setje veren steken..
je weet mijn tip... ga niet lager dan 3 cm als je alleen veren neemt.
1. slecht voor de shokdempers
2. comfort is totaal eruit
Good luck!
De bedoeling is ook een 30mm verlaging,
Nu heb ik alleen ik alleen nog en vraag over de niveau regeling van de Xenon.
Ik las bij (ik dacht Weitec of HR) een merk veren dat deze niet geschikt waren voor auto's met deze regeling in de achteras.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit bij mij auto, en of dit bij Eibach veren een probleem oplevert.
Hoe ik ook internet afspeur, daar kom ik niet achter..
Help :) ;)
Als je maar 30mm zakt zal het geen probleem zijn.
Als je diep wil zakken,dan kunnen de hoogtesensor's van de xenon niet aan en zul je de stangetjes moeten loskoppelen(anders zullen ze afbreken).
Als deze zijn losgekoppeld wordt het hoogte niveau van de xenon lamp ook niet meer geregeld.
Voor apk dan ook afkeur.
Ok dat is duidelijk. !-!
Erg laag zal het indd niet worden.
30mm HOOGUIT 40mm maar dat denk ik al niet eens eigenlijk.
Nu is alles me duidelijk :) (voorlopig alles haha)
aangezien je eigenlijk echt niet veel wilt zakken. kan ik uit eigen ervaring zeggen dat je geen H&R moet nemen. onze is nog ietsjes meer gezakt en zitten echt tegen het max van de dempers aan ;).
ik dacht laat het je even weten misschien vermakkelijkt dat je keuze
Zeker makkelijk.
Heb je er inmiddels al foto's van?
Zou ik daar ook last van krijgen matthew als ik de mijne ooit zou verlagen. Met dat xenon niveau regelaar?
Hij gaat niet zo laag als die andere denk max 4cm, want dan weet ik dat alvast mocht ik een schroefset aanschaffen.
Daar dien je wel rekening mee te houden inderdaad.
Al denk ik dat 4cm ook nog geen probleem is.
Ik weet wel met de verlaging die Jochem had dat je ze dan zeker moet los koppelen.
Mijn auto is 3,5cm verlaagd dmv Eibach veren en ik heb geen problemen met de OEM xenon automatische hoogteverstelling :neen:
Ik mag aannemen dat dit bij de Megane ook geen probleem moet zijn dan?
Stefan, kun jij overigens gewoon normaal met 2 volwassenen achterin rijden nog?
(ik moet nog een weekend weg met 4 personen, en beetje bagage. twijfel of ik wacht tot na dat weekend) :D :?
Dat kan wel ja, maar wel met beleid natuurlijk.
Ik heb overigens ook andere wielen onder de auto. 225/40/18 ET50 ipv origineel 205/50/17 ET 52,5
Maar met zijn 4en + bagage moet je bij drempels etc wel zeker oppassen dat je niks raakt..
Oke bedankt, dan zal ik nog is goed over gaan na denken of ik hem wel lager wil leggen.
Citaat van: Joey Voormolen op 16 februari 2011, 17:03:47
Oke bedankt, dan zal ik nog is goed over gaan na denken of ik hem wel lager wil leggen.
Zo zie je maar dat OEM xenon nog nadelen kan hebben ook haha :)
ja beetje jammer :D
Maar de RS versie heeft toch ook standaard xenon ???
Want die witte van E-motion die is ook wel minimaal 4 cm gezakt!!!
nee de RS versie heeft standaard geen xenon is een optie zoals alle andere.
Ja maar als er origineel xenon optie op komt sijm, dan krijg je toch nog steeds de hoogte regeling erbij.
Maar in mijn ogen moet 4 cm ook geen probleem zijn om te verlagen.
@Rens een megane 2 staat wel zo hoog origineel dat 4cm geen probleem zou geven met 4 man en wat bagage.De mezda van Stefan ligt al lager af fabriek dan de renault.
Ik ga er nog wel goed over na denken en sparen !-! bedankt voor de hulp
Citaat van: matthew op 16 februari 2011, 19:14:18
@Rens een megane 2 staat wel zo hoog origineel......<knip>
Ja he, dat is echt een mega gat, vreselijk..!
@mathew dat klopt idd ja dat is namelijk verplicht vanaf auto's met bouwjaar eind 2006.
en 4 cm is idd geen probleem alleen ff opnieuw laten kalibreren bij de dealer.
Is het niet zo dat die niveau regelaar zichzelf elke rit een soort van ''kalibreert'' op of met je achteras..???
Verlaagd of niet... :?
Niveauregeling,op de achteras,is niet voor de xenon,maar om de auto vlak te houden bij belading...
Ik heb toch geen Citroen... :? :D
Citaat van: Roadkill op 17 februari 2011, 07:12:09
Niveauregeling,op de achteras,is niet voor de xenon,maar om de auto vlak te houden bij belading...
Is wel voor de xenon,want als je achter belaad dan gaat de auto achterover hangen en dus de lampen omhoog schijnen,dus deze hoogteregeling sensor stelt het dan weer naar beneden.
Als je auto verlaagd hoef je niet perse de xenon opnieuw te kalibreren,heb ik bij mijn megane ook niet gedaan en staat gewoon goed afgesteld en regelt goed.
Hoeveel zou ik ongeveer kwijt zijn om verlagings veren te laten monteren ?
Citaat van: Roelk op 10 juli 2011, 20:37:28
Hoeveel zou ik ongeveer kwijt zijn om verlagings veren te laten monteren ?
Dat ligt allereerst al aan het merk wat je wil, en hoever je hem verlaagd wil hebben. :)
Stel dat je het setje al hebt, dan is het afhankelijk van de tijd dat ze er mee bezig zijn.
Maar het zal zowiezo wel niet meer dan €100 voor montage zijn. :)
Oow dat valt wel mee dan.
Nee Ik bedoelde alleen montage inderdaad !-!
Bedankt hè :)
@Roel je hebt een meg1
Dan heb je alleen voor veren en achter gaat op torsie,en dit is weer afhankelijk van hoe vast ze zitten.