Hallo iedereen!
Ik heb afgelopen donderdag een set spoorverbreders gekocht, 16 mm per kant.
Nu had ik hier nog een paar vragen over, en hoop dat iemand mij helpen kan! !-!
1: Weet iemand waarvoor het 5e gat bedoelt is in de spoorverbreder? Iets voor het monteren oid?
Hier even een foto welk gat bedoelt word:
(http://img.photobucket.com/albums/v702/robertjuh1988/Renault%20Megane%20Coupe/004s.jpg)
En dan mijn 2e vraag: Ik had ze gisteren even gemonteerd, maar tijdens het rijden kwam er een raar ratelend geluid achter vandaan,
heeft dit misschien iets met het 5e gat te maken? Of misschien omdat ik ze gemonteerd had met orginele Lm velgen?
Heb ze er eerst maar onder vandaan gehaald voordat alles kapot zou gaan ;)
De bouten zijn meegeleverd met de set, hier ook even een foto van voor de duidelijkheid.
Donderdag krijg ik als het goed is de slotbouten ;)
(http://img.photobucket.com/albums/v702/robertjuh1988/Renault%20Megane%20Coupe/010.jpg)
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven !-! Het word er wel een stuk fraaier van!
alvast bedankt!
Hallo Stony, ik denk dat het 5de gat is om je spoorverbrders vast te zetten op je remtrommels.
En je 2de vraag zou ik ook niet weten.
hmm ja zoiets had ik ook al gedacht, maar moet ik dan daarvoor zelf gaten boren in de remtrommels?
Ik denk dat het weinig kwaad kan zolang je ze met 4 bouten goed vast zet. Je kunt ze waarschijnlijk niet eens vast maken aan de trommelrem. Wat wel handig kan zijn is om ze even in te strijken met koper(/zilver)vet.
Meet originele lengte van je standaard bouten en tel daar 16 mm bij op. Dan zou je de nieuwe lengte van de bouten moeten hebben.
Als er geen gat zit dan moet je het niet doen.
Ik had zelf een spoorverbreder aan de voorkant met mijn 17Inch maar daar had ik heb ook niet vast zitten en daar lukt dat ook niet.
Een spoorverbreder hoef je ook niet vast te zetten lijkt mij.
je moet er idd geen gat bij boren.
en als jij je wielen gewoon vast zet op het aangeschroven moment dan is er niks aan de hand.
want dat 5de gat zit er alleen maar voor als je wel zo'n gat heb dat je hem vast kan zetten heeft voor de rest geen waarde het enigste wat het doet is zorgen dat je alles sneller in elkaar hebt. ;)
oke dan zijn die reacties duidelijk voor mij! iedereen bedankt!
dan heb ik nu alleen de vraag over het getokkel achteraan nog staan,
kan het ook zijn dat het geheel gaat tokkelen omdat ik de orginele wielen gebruikte? of mag dit geen verschil maken?
gr
Wanneer is het getik begonnen?
meteen toen ik de verbreders gemonteerd had, toen heb ik ze er maar weer onder vandaan gehaald, en toen was het weer over..
Citaat van: Benjamin Renon op 30 januari 2011, 14:05:54
Meet originele lengte van je standaard bouten en tel daar 16 mm bij op. Dan zou je de nieuwe lengte van de bouten moeten hebben.
Doe bovenstaande eerst maar. De lengte is van de nieuwe bouten, meet de oude eens op. Ik denk dat je nieuwe bouten te lang zijn.
Benjamin, je had idd gelijk! Ben vanochtend even naar Stroeve geweest, en het probleem uitgelegd.
Hij zei hetzelfde en hij heeft me meteen kortere bouten meegedaan ! !-! De 'oude' bouten waren 5mm langer dan de nieuwe ;)
Nu komen (als het goed is) volgende week dan ook de langere slotbouten binnen, die waren er nog niet, maar die heeft hij ook maar meteen 5mm korter besteld, anders waren die ook te lang ;)
iedereen bedankt voor de hulp! !-!
Mooi dat het opgelost is! !-! (Heb nl. ook hetzelfde gehad met alleen een slotbout.)