Hallo allemaal.
Gister wilde ik een van de nummerplaat lampjes vervangen.
Ik dacht, met mijn domme kop, dat ik dat lampje er wel even snel uit kon wippen met een schroevendraaiertje.
Dat lukte ook wel, maar maakte daar wel contact mee met de massa(?).
Helaas stond de verlichting nog aan... 8)7
Ik hoorde een zachte tik, ergens, en sindsdien doet mijn rechter achterverlichting het niet meer.
Voor de rest doet rechts alles, achteruitrij-, rem- en knipperlicht.
3e remlicht brandt ook.
Nummerbord verlichting allebei NIET.
Stadslicht rechtsvoor OOK NIET.
Voor de rest voor alles ok.
Zit er ergens in de achterklep een extra zekering?
Want alle zekeringen onder het stuur zijn gecheckt en ok.
Bedankt alvast!
Hoofdzekering onder de motorkap...??
Geen idee waar ie zit ...
Volgens mij rechts(????) als je voor de auto staat vóór de accu zit een kastje met (hoofd) zekeringen...
Maar ik weet het niet meer helemaal zeker.
Wellicht is de "nood"knop het probleem, zit ook onder de motorkap
de zekeringskast voor de verlichting zit recht ,naast de accu als je voor de auto staat
met kleine vingers kan je er zo bij,anders effen een gebogen tangetje pakken
Er moet een zekering stuk zijn,want rv stadlicht en ra licht ziten op 1 lijn.
Dus de zekering voor het rechter gedeelte stadslicht is stuk.
En deze zit gewoon binnen.
Wordt dus nog een keer en dan goed kijken.
Is 5 of 7,5 a.
hij zit als je voor de auto staat aan de rechter kant.
als het tegen zit voor je moet je de helle accu + accu bak uitbouwen want ze willen nog wel eens ondersteboven zitten
Citaat van: matthew op 21 januari 2011, 19:26:42
Er moet een zekering stuk zijn,want rv stadlicht en ra licht ziten op 1 lijn.
Dus de zekering voor het rechter gedeelte stadslicht is stuk.
En deze zit gewoon binnen.
Wordt dus nog een keer en dan goed kijken.
de zekeringen voor de verlichting zitten niet binnen in de auto
maar toch echt onder de moterkap naast de accu
CiteerIs 5 of 7,5 a.
Ja klopt ook,ik dacht even dat ik in het megane 1 gedeelte zat.
Blijf er wel bij dat er een zekering stuk is.
Heb zojuist onder de motorkap gekeken.
Valt inderdaad niet mee om er bij te komen.
Ik zie, van voorzijde auto naar achter, alleen de volgende 9 zekeringen:
40 (oranje), 70 (geel), 70 (geel), 70 (geel), 50 (rood), 70 (geel), 40 (oranje),
dan een blauwe waar ik niet bij kan. Amperage onbekend.
Tot slot een transparante waar ik ook niet bij kan.
Zal wel weer één van deze 2 laatste zijn??
Kan ik zomaar ongestraft elke stekker loshalen die ik tegen kom?
Ik bedoel, dat ik niet iets reset wat niet gereset moet worden?
Accu loshalen is niet zo'n probleem.
Iemand nog andere tips?
op de achterkant van het deksel staat waar welke zekering zit
CiteerAccu loshalen is niet zo'n probleem.
Let wel dat de Standaard Radio van Renault opnieuw voor een Code vraagt! 8)7
Mocht je die code niet hebben, dan kunnen ze bij de officiële Renault dealer via je kenteken er achter komen welke het is! ;)
Jep en de accu zal er wel uit moeten.
Dan is de spanning er ook af en kun jij ongestraft alle stekkers los halen.
@kikki12345;
sorry, bij mij staat niets op de achterkant vh deksel, uiteraard!
Nee staat er ook niet op helaas.
Maar het moet een klein zekeringetje zijn.
En de winnaar van vandaag is Sijm138! !-!
Helaas had hij gelijk.
Accu moest eruit, toen de computer van Bosch die erachter zit.
Toen de accubak.
Ik dacht dat ik er toen simpel bij kon, niet dus.
De zekeringen zitten idd op de kop aan deze unit.
Deze zit in een soort bakje. Hij moet hieruit omdat alle kabels net niet lang genoeg zijn om een beetje te spelen.
Je hebt natuurlijk een soort stripje nodig die 2 clipjes aan de kant duwen, zodat je de unit uit het bakje kan schuiven.
Et voila.
Gelukkig was het de eerste die ik tegen kwam.
Tóch nog een half puntje voor Matthew, het was idd 7,5 A.
De complimenten nog voor onze Enschedese Renaultdealer voor alle service, door haarfijn uit te leggen waar ik moest zoeken.
Óf, zoals ze zelf zeiden, laat de auto maar staan, dan kijkt een monteur er straks wel even naar.
Mm, right, € 70,- neerleggen en dan begint de teller te lopen zeker, dacht het niet.
Ben bij een Renault garage net over de grens geweest en hij liet zien en legde uit hoe ik het moest aanpakken.
Hij had er zelf ook een hekel aan om te doen.
Tip voor degenen die in het grensgebied wonen: kijk eens in Duitsland.
Ze werken hier met vaste tijden voor reparaties.
Bijna elke reparatie heeft vastgestelde tijden.
Maakt niet uit hoe lang ze erover doen, je weet van tevoren wat je betaalt en niks meer.
Bij deze garage is het uurloon € 62,50.
Trouwens, de mega intelligente engineer van Renault, die verzonnen heeft om ze op deze plek te plaatsen, moesten ze aan zijn ballen ophangen :x
Iedereen nogmaals bedankt voor zijn/haar reacties! _o_
Wat mij betreft kan dit topic op slot.