Ik wil m'n auto gaan verlagen.
Eerst dacht ik om alleen andere veren voor en de torsieassen verstellen achter en zo dan een verlaging te creeeren van 30 mm. Daarna wilde ik ook eigenlijk de schokbrekers vervangen.
Uiteindelijk wil ik met een schroefset gaan werken.
Nu wil ik weten hoeveel?
Ik zit zelf te denken aan 30 of 40 mm. Het is wel de bedoeling om nog een beetje fatsoenlijk over een snelheidsdrempel te kunnen rijden. Bij MCC in Veghel vertelde ze mij dat 60 mm goed te doen is, maar hierbij heb ik m'n twijfels, hoewel zij natuurlijk wel ervaring hebben met verlagen van Coupeetjes.
Wat is jullie ervaring hierin?
En wat is jullie advies?
groeten
Andrew
Ik weet dat het niet pers? nodig is, maar als ik iets doe, wil ik het goed doen. En idd als ik later de wagen nog wat meer wil laten zakken, kan dat met een schroefset eenvoudig.
Met welke verlaging kun je nog een beetje fatsoenlijk over snelheidsdrempels, zonder de onderkant te beschadigen?
Ik rij zelf met een schroefset, staat behoorlijk laag. 60+ mm?
Problemen met drempels heb ik nog niet gehad, wel bij het inrijden van de garage of het oprijden van een brug bij renault :)
Ik rijd met 30 mm verlaging. Alleen andere veren voor en achter torsie verstelling. Dit rijd zeer strak en is al behoorlijk hard geveerd. Alle hobbels en opstakels komen zeer heftig door in de auto. Drempels kom ik wel nog goed over, mits stapvoets in zijn 1.
Ik weet niet wat voor mt velg + band onder de auto hebt. In combinatie met 17inch voel je wel bijna ieder steentje! Maar dit is een keus en voor de sportieve rijder voegt het alleen maar rijplezier toe vind ik!
Succes met je keus.
Gr.
Citaat van: Wouter op 27 maart 2005, 13:05:14
Ik rijd met 30 mm verlaging. Alleen andere veren voor en achter torsie verstelling. Dit rijd zeer strak en is al behoorlijk hard geveerd. Alle hobbels en opstakels komen zeer heftig door in de auto. Drempels kom ik wel nog goed over, mits stapvoets in zijn 1.
Dat komt door je originele schokbrekers
Ik heb de originele 16 inch velgen eronder liggen.
Citaat van: Erik van Rijn op 27 maart 2005, 13:17:29
Citaat van: Wouter op 27 maart 2005, 13:05:14
Ik rijd met 30 mm verlaging. Alleen andere veren voor en achter torsie verstelling. Dit rijd zeer strak en is al behoorlijk hard geveerd. Alle hobbels en opstakels komen zeer heftig door in de auto. Drempels kom ik wel nog goed over, mits stapvoets in zijn 1.
Dat komt door je originele schokbrekers
Begrijp ik het goed dat als ik anderer dempers monteer ik weer wat meer comfort krijg? En moet dit zowel voor als achter?
Zijn er zo weinig mensen op dit forum, die hun auto verlaagd hebben?
of willen jullie die ervaringen niet met de andere mensen delen?
Het is toch niet moeilijk om aan te geven hoeveel deze verlaagd is en wat je ervaringen met drempels zijn?
3,5 cm verlaagd en de onderkant van m'n voorbumper is nu al verrot :-\
Dan doe je toch echt iets verkeerd, of je bumper is gewoon te laag
of de drempels in die boere klote gehuchten zijn te hoog, daar is ie beschadigt. niet hier in de randstad
Heb 'm zo'n 40 mm verlaagd en nog ruim voldoende bodemvrijheid, maar het is idd met drempels wel echt afremmen tot snelheidje stapvoets.
Maar ik zou zeker verlagen, i.c.m. 17" is het top om te zien. Er kan alleen niemand meer achterin, want dan loopt ie aan.
voor 4 cm en achter 2cm verlaagd. Heb verder weinig last met drempels heb ook geen lage bumpers ofzo maar het blijft altijd uitkijken met die dingen...
(http://tinypic.com/2ivkup)
Zijn er echt niet meer mensen die hun auto verlaagd hebben en die met mij de ervaring hun verlaging willen delen?
ik ben van plan ca. 3 of 4 cm te verlagen, voor en achter.....
Voor de duidelijkheid nog een paar plaatjes ;)
De megane voor de verlaging:
(http://tinypic.com/4gnhc3)
En de megane na de verlaging:
(http://tinypic.com/4gnhhs)
De auto rijd lekker strak maar je moet wel iets comfort inleveren. Je kan het dak van de auto wel beter poetsen ;D
Mijn bevindingen heb je,
Ik heb NERGENS last van met een verlaging van +/- 60mm
Zolang jij maar rustig aan doet, je moet soms echt stapvoets van drempels af.
zijn dat nou dezelfde velgen als ik eronder heb ??? (OZ Hydra)
lijkt er wel verdomd veel op ;D (ook 17inch?)
CiteerZijn er echt niet meer mensen die hun auto verlaagd hebben en die met mij de ervaring hun verlaging willen delen?
Zoek maar even op deze site want er is al genoeg geschreven over verlagingen, de voor- en nadelen.
Citaat van: Timski op 31 maart 2005, 19:17:13
Heb 'm zo'n 40 mm verlaagd en nog ruim voldoende bodemvrijheid, maar het is idd met drempels wel echt afremmen tot snelheidje stapvoets.
Maar ik zou zeker verlagen, i.c.m. 17" is het top om te zien. Er kan alleen niemand meer achterin, want dan loopt ie aan.
Ik heb hem 30 mm verlaagd en rij nog wel eens met z'n 4 en heb niet het idee dat mijn wielen aanlopen, wel heb ik last van? vrijving van mijn knieen tegen het stuur! ;) Een coupe is niet gemaakt voor 4 volwassenen!
cabrio wel, vandaar de achterbank ;)
Citaat van: Michel Veltman op 13 april 2005, 22:16:27
zijn dat nou dezelfde velgen als ik eronder heb ??? (OZ Hydra)
lijkt er wel verdomd veel op ;D (ook 17inch?)
Ja! dit zijn ook Hydra's maar dan in 15 inch uitvoering. Ik denk wel dat deze plaats gaan maken voor wat grotere velgen...
Zit met interesse deze post te bekijken, wil namelijk mijn coupe ook verlagen. Met de nieuwe Bimo's eronder wordt dit alleen nog maar interessanter denk ik. Echter de velgenboer raadde verlaging achter af:
(http://www.fd-united.nl/RTC/AEZ_Bimo_volledig.jpg)
Weet iemand toevallig of ik met de Bimo 17", band 205/40/17 verlaging achter kan overwegen? En wat zou aan de voorzijde verstandig zijn?
Citaat van: Remco v.K. op 18 april 2005, 15:03:26
Zit met interesse deze post te bekijken, wil namelijk mijn coupe ook verlagen. Met de nieuwe Bimo's eronder wordt dit alleen nog maar interessanter denk ik. Echter de velgenboer raadde verlaging achter af:
(http://www.fd-united.nl/RTC/AEZ_Bimo_volledig.jpg)
Weet iemand toevallig of ik met de Bimo 17", band 205/40/17 verlaging achter kan overwegen? En wat zou aan de voorzijde verstandig zijn?
geen probleem
informeer onze clubsponsor MCC eens hierover
idd ff informeren bij MCC.
Geen problemen na verlaging, wel voorzichtiger doen ;D
Heb daar pas mijn auto laten verlagen (zie Topic ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd of mijn ledenpagina)
v??r 3,5cm naar beneden dmv intrax veren, achter kan hij ook best een stukje naar beneden.(als je torsie-as niet vastzit.....)
Die van mij is ook bij MCC verlaagd :D
Citaat van: Stefan op 18 april 2005, 16:55:43
idd ff informeren bij MCC.
Geen problemen na verlaging, wel voorzichtiger doen ;D
Heb daar pas mijn auto laten verlagen (zie Topic ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd of mijn ledenpagina)
v??r 3,5cm naar beneden dmv intrax veren, achter kan hij ook best een stukje naar beneden.(als je torsie-as niet vastzit.....)
en waar moet ik dan in denken qua ? in het laten verlagen? Is dik 106km rijden voor me namelijk...
http://www.meganecoupe.nl/club/clubsponsors/mcc/indexnew.html
ff quote uit bovenstaande url ;)
Citeer
Intrax verlagingset incl. montage, verstellen torsiestangen*, controleren/afstellen sporing
? 220,- incl. BTW
en anders even contact opnemen met MCC :D
(PS Intrax verlaging zit er bij stefan onder en bij mij ook...alleen bij stefan wilde torsie achter niet los..bij mij wel ;))
Citaat van: Michel Veltman op 19 april 2005, 08:33:36
http://www.meganecoupe.nl/club/clubsponsors/mcc/indexnew.html
ff quote uit bovenstaande url ;)
Citeer
Intrax verlagingset incl. montage, verstellen torsiestangen*, controleren/afstellen sporing
? 220,- incl. BTW
en anders even contact opnemen met MCC :D
(PS Intrax verlaging zit er bij stefan onder en bij mij ook...alleen bij stefan wilde torsie achter niet los..bij mij wel ;))
idd, zie boven :D
Bij jou wel ja Michel.... :-\ ;)
Ik denk dat ik er al uit ben.
Even wachten op vakantiegeld en dan ga ik m'n auto verlagen dmv een schroefset.
Het wordt dan een verlaging van 3 of 4 cm.
Na lang wikken en wegen toch besloten mijn auto te verlagen en van een leuke uitlaat te voorzien.
Voorkant is donderdag met 3 ? 3,5 cm verlaagd mbv Eibach-veren.
Achter is een vieze tegenvaller.
Donderdag alles muurvast, vandaag rechtsachter losgekomen, bij links brak het gereedschap :o
Maandag mag ik weer terug om links opnieuw te proberen. Ik hoop dat het dan eindelijk lukt.
Nu merk ik eigenlijk weinig van andere eigenschappen, minder comfort, beter stuurplezier. Veranderd dit zodra de achterkant ook verlaagd is? Of heeft dit ook met mijn rubber te maken (175/65/14)?
Hoi JvE,
Ik had wel het gevoel dat mijn Coup? veel strakker reedt na de verlaging voor. Ook ongeveer 3,5 cm, maar ik had er toen 195/50/15 banden onder. Die van jou zijn nog een stukkie hoger, dus daar kan het aan liggen. Maar als je bijvoorbeeld een drempel oprijdt zou je het weldegelijk moeten merken dat je auto verlaagd is. Dit omdat de vering veel strakker is, en dus iets minder dempt.
Na het verlagen achter, ongeveer 5 maanden nadat ik voor had verlaagd, merk ik niet echt een verschil in wegligging. Ik denk dus dat als je de voorkant verlaagd, dat je daar het meest van moet merken.
Maar goed, ook voor de looks is het natuurlijk positief :D.
Groeten,
Rik
Vanmorgen het eerste drempeltje in de straat al "te pakken" gehad.
Daaraan merkte ik het wel, de looks zijn ook wel wat verbeterd, daar ging het me grotendeels ook om.
Maar goed het is ook niet dat ik zit te wachten op minder comfort.
Ik was er al op voorbereid dat het aan de achterkant wel eens tegen kon vallen.
Die gast bij het bedrijf zei nog: "ach joh dat gebeurd bij 1 op de 10" Dat zet je gelijk aan het denken.
Ik moet wel zeggen dat ze me prima helpen. Maandag gaan we gewoon weer verder.
(Het begint nu op een echt project te lijken ;) )
Ik ben helemaal nieuw op dit forum ::) ik heb sinds maand of 3 een megane coupe 1.6e. Ik ben nu bezig met de install en er komt zo'n 80-100kg achterin te liggen, dus verlagen gebeurd al van achter haha. Ik ben ook van plan om voor te verlagen +/- 3,5 cm. maar wil graag weten hoe jullie ervaringen zijn met verbetering van de grip? ik heb er nu 195/50/R15 onder liggen.
Ik heb NOG geen ervaring met het verlagen, maar het lijkt me logisch dat als je alleen voor verlaagd het gehele zwaartepunt van de auto niet erg veel zakt, daarom merk je misschien weinig aan wegligging. Maar zoals remko al zei lijkt het me beter te worden als je voor en achter verlaagd, zo wordt het zwaartepunt van de auto het laagst. :D
wat is het nadeel als je de rembalans niet bijsteld? ik verwacht dat de auto al zo'n 2 tot 3 cm zakt door de install in de koffer..bij mijn pug 1.4sport was t dik 3cm haha.
Citaat van: dbt20 op 21 mei 2005, 21:55:27
wat is het nadeel als je de rembalans niet bijsteld? ik verwacht dat de auto al zo'n 2 tot 3 cm zakt door de install in de koffer..bij mijn pug 1.4sport was t dik 3cm haha.
Volgens mij kan de auto dan uitbreken, omdat de druk niet in balans is.
Uitlijnen gebeurd als het goed is maandag (behalve als de achterknt niet meezakt,dan zal het
dinsdag,woensdag of donderdag worden :) )
De sporing van mijn auto was voor het verlagen ook niet al te best.
Mijn voorbanden zijn vanaf de wang tot een cm of 6 naar het midden net slicks :) Die zijn dus ook aan vervanging toe.
Voor nieuwe velgen is het eigenlijk te vroeg, het risico op schade vind ik te groot om te wachten.
Lastig dilemma....
De mijne, 1.6e phase1, is voor 3,5 cm gezakt vorige week mbv van verlaginsveren van G&M. Dit is een genot om in te rijden. heb wel tegelijk de banden vervangen van 175 65 r14 naar 205 40 r17. dit is tezamen een hele goede verbetering van het rij gedrag. comfort inleveren? vind ik heel erg meevalen. weg ligging is zoveel te beter. heb er al weer 500km mee gereden, maar wil niet meer anders.
morgen nog ff uitlijnen en dan is alles weer in orde.
afkloppen........ over 4 week apk.................
:D Gelukt!
Vanmiddag m'n coupeetje weer opgehaald en hij is nu achter ook verlaagd.
Inmiddels al 2x m'n nieuwe uitlaat (Remus 90mm) over de straat gesleept :-[ Dit terwijl ik met ong. 20 km uur over
een drempel ging. Snelheid aanpassen leert op deze manier snel? ;)
Wielen ben ik uit, het worden 16 inch velgen met 205/45/16 banden, alleen het wanneer weet ik nog niet.
Met de originele wielen en banden is het effect van het verlagen toch minder goed zichtbaar en zoals gezegd zijn mijn banden net slicks.? :)
kheb net ff profile aan de lijn gehad, en bij mijn coupe 1.6e is t niet mogelijk om de rembalans bijtestellen, het is btw ipv rembalans, remkrachtverdeling. Hij raadde het mij daarom ook af om alleen voor te verlagen met t oog op achterste voren komen te staan met een keer vol in de remmen te moeten. :(
een 1.6e heeft geen remkrachtverdeler :(
Weet er iemand bedrijven in west-brabant die kunnen verlagen en uitlijnen?ik heb nu een prijsopgave van 250e incl uitlijnen en interelloy veren, bedrijf zitten in etten-leur.
En aan gezien er weer extra 50kg aan sub+kist bij komt zal ie achter ook wel weer stukje zaken, nu al met dik 40kg.
De prijs is goed maar of de veren van inter-alloy zo goed zijn?
Citaat van: Martijn B op 30 juni 2005, 22:08:12
De prijs is goed maar of de veren van inter-alloy zo goed zijn?
heb op de mijne 3 jaar gereden en dat ging prima ;) zitten inmiddels weer onder de coupe van een ander lid
desondanks zou ik nu ook eerder voor een ander merk gaan, nu ik weet hoe kw bijv rijd ;D
Ik weet het ook niet, heb alleen ervaring met G&M en Intrax. Dit is wat ik hoor van anderen. Het schijnt dat ze niet zo stug zijn als andere merken waardoor je meer kans heb op schade.
Citaat van: Michel Cijs op 30 juni 2005, 22:09:29
Citaat van: Martijn B op 30 juni 2005, 22:08:12
De prijs is goed maar of de veren van inter-alloy zo goed zijn?
heb op de mijne 3 jaar gereden en dat ging prima ;) zitten inmiddels weer onder de coupe van een ander lid
desondanks zou ik nu ook eerder voor een ander merk gaan, nu ik weet hoe kw bijv rijd ;D
ah ok, ik heb ook een adres waar ze KW kunnen monteren of weitec, is dat dezelfde kwaliteit, KW zat ietsjes duurder volgens mij.
met KW wordt volgens mij de schroefset bedoeld. en die is ietsje duurder ja. rond de 1000 euri's zo uit het hoofd.
Maar ik heb G&M er onder zitten en die zijn aardig hard. geven 3,5 cm verlaging. comfort bij gewoon rijden is nagenoeg gelijk, maar bij de drempels en andere kleinere hobbels merk je goed dat hij keihard is.
Bouwjaar, berry heeft er 1 uit '99 ;)
MCC heeft een mooie prijs voor het alleen verlagen van voor, dik onder de 200e ;D , maar dat is dus met intrax veren. Wat is de ervaring hier mee?
Ik heb nog een bedrijf hier vlak bij en die vraagt 200e incl uitlijnen, en dat is met een blank merk veren uit de fabriek van merwede ofzo, is dit voor iemand bekend?
Ik heb Intrax en ben ook bij MCC geweest en ben er tevreden mee. Frank zal denk ik wel adviseren om de achterkant ook te verlagen vanwege het gedrag van de auto. Het staat ook wat netter en je bent met 250 euro klaar (geen lid 250, leden 220 euro)
ik kijk eerst fftjes aan als ik em ga verlagen of ik de achterkant doe, als t meezit kan de achterbank er over een maandje uit, en dan komt er een 15"gepoorte kist op de achterbank/in koffer. Totaal gewicht zal dan achterin over de 100kg zijn. ik denk dat ie dan al best ver zakt ??? , nu is iig al 1,5 cm gezakt ongeveer.
Citaat van: Martijn B op 5 juli 2005, 17:30:45
Ik heb Intrax en ben ook bij MCC geweest en ben er tevreden mee. Frank zal denk ik wel adviseren om de achterkant ook te verlagen vanwege het gedrag van de auto. Het staat ook wat netter en je bent met 250 euro klaar (geen lid 250, leden 220 euro)
dus je kan beter lid worden ;D
Voor mij al te laat ;D Maar ik heb nog wel wat meer plannetjes dus wie weet.
weet iemand hier welke verschillende type verlagingsveren er op de markt zijn?
ik ken op de schroefsets na eigenlijk alleen de standaard verlagingsveren van 3,5 cm
zijn ze er ook van 5 6 of 7 cm ?
of zit je dan eigenlijk direct al op een complete schroefset?
SK Tuning had/heeft 60mm veren.
Maar dan moet je ook andere schokbrekers en toen kwam het totale plaatje goedkoper uit met een schroefset.
3 a 3,5 cm is max. Ga je lager werken je originele shocks ook niet meer.
Dat bedoel ik
ik heb ooit een verlagingset 2e hands van iemand overgenomen, en deze waren met andere schokdempers ( merk weet ik zo niet uit mijn hoofd)
maar hij staat me voor nog veel te ver op de poten, en wil hem toch graag iets laten zakken, zonder een enorme kostenpost zoals bij een schroefset, vind ruim 800 net iets te gek...
vandaar dat ik dacht, kan k niet gewoon andere veren er onder gooien....
zijn dat deze die je bedoelde jeroen?
http://www.sk-tuning.de/web/shop/product_info.php?cPath=1461_901_907_934&products_id=152
zou ik hiervoor ook weer andere schokdempers moeten gebruiken dan? die wat ik nu heb zaten bij de set van 4 cm verlaging. ???
ben ook aant navragen geweest
nu ben ik bij platimex uitgekomen die hadde een mooi setje van veren en schrokbrekers en die verlaagde ongeveer 45mm
k zit er wel eens aan te denken om er gewoon wat af te slijpen, maar dat lijkt me geen verstandig idee :) ;D
Die bedoel ik ja :D
Of jouw schokbrekers hiervoor geschikt zijn weet ik niet.
Een stuk van je huidige veer afslijpen is het allerdomste wat je kan doen. >:(
Heb gister verlagingsveren van apex onder mn megane gemonteerd (30-35 mm) en aangezien deze veren voor zowel de 1.6 als de 2.0L zijn zou je zeggen dat met mijn 2.0L 8v met airco en gasverdamper dan toch zeker wel 35 mm verlaagt zou moeten zijn... (door het hoge gewicht)..
Nu lijkt het echter alsof de auto eerder hoger staat als verlaagt is, ik had de grondspeling van mijn voorbumper helaas niet van tevoren opgemeten dus excact weet ik het niet..
Hij rijdt daarintegen wel 10 keer strakker!
Hebben meer mensen hier last van (gehad), kan het een productie foutje zijn (ze moesten door apex namelijk speciaal voor mij gemaakt worden omdat ze geen voorraad meer hadden) of is het gewoon een kwestie van inzakken?
Het resultaat moet je gelijk zien, de veren zakken nog wel wat na maar zeker geen 30 mm.
Bij een verlaging moet het resultaat toch wel duidelijk zichtbaar zijn achteraf hoor
:( >:( :'(
heb ik weer...
kan ze moeilijk terug sturen denk ik nou ze eenmaal al gemonteerd zijn..
Citaat van: Meganez op 19 september 2005, 19:32:40
:( >:( :'(
heb ik weer...
kan ze moeilijk terug sturen denk ik nou ze eenmaal al gemonteerd zijn..
waarom niet??
Niet goed, is niet goed lijkt mij.
Nee heb je, ja kun je krijgen zeggen ze toch altijd... ;)
Citaat van: Stefan op 19 september 2005, 21:34:01
Citaat van: Meganez op 19 september 2005, 19:32:40
:( >:( :'(
heb ik weer...
kan ze moeilijk terug sturen denk ik nou ze eenmaal al gemonteerd zijn..
waarom niet??
Niet goed, is niet goed lijkt mij.
Nee heb je, ja kun je krijgen zeggen ze toch altijd... ;)
Ik denk gewoon niet dat ze zomaar veren terug zullen nemen die al gemonteerd zijn geweest. Ik heb nu al van meerdere mensen gehoord dat het meestal toch na verloop van tijd nog aardig kan gaan zakken, dus ik wacht in volle hoop nog wel ff af.. ik zit wel te twijfelen of mijn megane misschien niet al verlaagd was.. wat denk jullie als je deze foto's bekijkt, zowel voor als achter (dit is dus de oude situatie nog maar de nieuwe verscheelt niet veel)
(http://stud.hro.nl/0554422/k05-08-20%20Nieuwe%20velgen%20(0).jpg)
(http://stud.hro.nl/0554422/k05-08-20%20Nieuwe%20velgen%20(3).jpg)
(http://stud.hro.nl/0554422/k05-08-20%20Nieuwe%20velgen%20(7).jpg)
(http://stud.hro.nl/0554422/k05-08-20%20Nieuwe%20velgen%20(16).jpg)
(http://stud.hro.nl/0554422/k05-08-20%20Nieuwe%20velgen%20(18).jpg)
Niet verlaagd.
Zo stond mijn auto er ook bij voordat hij verlaagd werd.
Omdat hij voor zo omhoog staat, staat ie achter zo laag.
Na de verlaging was de voorkant een heel duidelijk stuk gezakt en leek het alsof de achterkant juist ietsje hoger was geworden, maar hij was nog steeds laag genoeg.
Ik heb er ook nog foto's van maar die moet ik ff opzoeken ;)
hij staat naar mijn idee vrij hoog op zijn pootjes!! :-\
En hij staat na de apex veren dus nog steeds zo. De reden waarom ik dus twijfelde is omdat hij nu niet lager is geworden en omdat ik de achterkant al vrij laag vind...
dat is idd het effect van de voorkant die zo hoog staat en de achterkant een beetje "indrukt"
Meet het eens op. Vanaf de grond tot het hoogste punt in de wielkast. Heb dezelfde velgen en heb hem ook net verlaagd, kunnen we eens vergelijken ;)
Citaat van: Remko de W. op 19 september 2005, 12:37:10
Citaat van: matthijs op 18 september 2005, 22:29:02
zijn dat deze die je bedoelde jeroen?
http://www.sk-tuning.de/web/shop/product_info.php?cPath=1461_901_907_934&products_id=152
zou ik hiervoor ook weer andere schokdempers moeten gebruiken dan? die wat ik nu heb zaten bij de set van 4 cm verlaging. ???
hier moet je dan dus ook kortere dempers gebruiken,
anders liggen de veren er gewon los tussen...
met standaard schokdempers kun je een megane toch ook wel 3,5 cm laten zakken?
of zie ik nu iets over het hoofd?
ik heb andere dempers, maar weet niet tot hoeveel die kunnen hebben. heb ze 2e hands overgenomen van iemand dus....
ik denk dat ik ze maar gewoon ga bestellen, past het niet, ga ik gewoon opzoek naar weer een nieuw setje dempers :)
Heb eindelijk is ff foto's gemaakt, nu drie weken na het verlagen van mijn megane.
Zien jullie het ook, die zeeeer grote verlaging??
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%201.0.jpg)
Voor? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%201.1.jpg)
Na
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%202.0.jpg)
Voor? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%202.1.jpg)
Na
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%203.0.jpg)
Voor? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%203.1.jpg)
Na
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%204.0.jpg)
Voor? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
(http://stud.hro.nl/0554422/verlagen%204.1.jpg)
Na
Ga nu toch maar is ff contact opnemen met stroeve en apex want als ze 30 tot 35 mm verlaging zeggen en dit is het resultaat, denk ik toch dat er iets niet klopt
ps. leuk joh als ter ff een *%@# grasmaaier langs je auto rijdt, hij was net gewassen..
ik moet zeggen dat ik gewoon helemaal geen verschil zie eigenlijk.
en dat hoor je echt duidelijk te zien hoor ;)
geen verschil te zien!!
Geen verschil :(
nou...... aangezien we over verlaging bezig zijn dump ik hier mijn (aankomend) probleem oook maar ff :D
nu heb ik sinds een weekje of 2 nieuwe velgjes met nieuwe bandjes dus ( 205/40/17)
en zat dus laats met 2 man bij mij achter in en liep rechtsachter een beetje aan.
ik d8 geen probleem maar auto gaat dus waarschijnlijk deze maand nog verlaagd worden en ik dacht dat ze die achter nog wel meer gaan aanlopen.
ik eens met me kop onder me auto gedoken en eens ff gekeken
nu zag ik dit aan de rechterkant ( bijrijderskant) tus tussen me velg en binnenscherm:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MT7N6FG8)
zoals jullie zien genoeg plaats ertussen dus mag geen probleem geven met verlaging....
ik omgerolt na de linker kant en trof dit aan ( kijk niet naar me uitlaat.nl ;D)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=GKNDD3YJ)
hier heeft renault dus een knik laten in fabriceren waardoor ik er net een pink tussen krijg.....
als ik me auto ga verlagen krijg ik hier dan problemen mee zou het dan gaan aanlopen?
Bij mij was de zijkant van de wielkast het probleem, wat daartegen helpt zijn spoorverbreders monteren. Niet te breed anders moeten je wielkasten omgerold worden. Maar 5 tot 10 mm moet het wel doen.
kijk rechts is geen probleem.....
alleen links zit een soort knik in me binnenscherm en weet dus nie zeker of ik daar last van ga krijgen.....
maar 10mm moet altijd voldoende zijn?
ik weet niet hoeveel hij verlaagt is ik weet alleen dat ik de parkeergarage niet in kom en bij ons in de straat dat gaat maar net.
;D
???
;D
Bas.. je moet gewoon 5mm spacers nemen.. Als je er vanaf wilt..
Bij mij lopen ze voor tgen me schokbreker aan als ik hard door een bocht ga.. En achter linksachter diep die int begin ook tegen (je onderste foto) .. dat is nu weggesleten :D Gewoon lekker weg laten slijten het kan geeen kwaad als het maar niet te ver is:P Alst goed is komen de 5mm spacers van edgar aankomende week binnen.. dus hoop ik dat het opgelost is..
Citaat van: bas1984 op 7 oktober 2005, 17:45:17
nou...... aangezien we over verlaging bezig zijn dump ik hier mijn (aankomend) probleem oook maar ff? :D
nu heb ik sinds een weekje of 2 nieuwe velgjes met nieuwe bandjes dus ( 205/40/17)
en zat dus laats met 2 man bij mij achter in en liep rechtsachter een beetje aan.
ik d8 geen probleem maar auto gaat dus waarschijnlijk deze maand nog verlaagd worden en ik dacht dat ze die achter nog wel meer gaan aanlopen.
ik eens met me kop onder me auto gedoken en eens ff gekeken
nu zag ik dit aan de rechterkant ( bijrijderskant) tus tussen me velg en binnenscherm:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MT7N6FG8)
zoals jullie zien genoeg plaats ertussen dus mag geen probleem geven met verlaging....
ik omgerolt na de linker kant en trof dit aan ( kijk niet naar me uitlaat.nl? ;D)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=GKNDD3YJ)
hier heeft renault dus een knik laten in fabriceren waardoor ik er net een pink tussen krijg.....
als ik me auto ga verlagen krijg ik hier dan problemen mee zou het dan gaan aanlopen?
Citaat van: RaymondTroost op 8 oktober 2005, 19:24:15
Bas.. je moet gewoon 5mm spacers nemen.. Als je er vanaf wilt..
Bij mij lopen ze voor tgen me schokbreker aan als ik hard door een bocht ga.. En achter linksachter diep die int begin ook tegen (je onderste foto) .. dat is nu weggesleten :D Gewoon lekker weg laten slijten het kan geeen kwaad als het maar niet te ver is:P Alst goed is komen de 5mm spacers van edgar aankomende week binnen.. dus hoop ik dat het opgelost is..
Citaat van: bas1984 op 7 oktober 2005, 17:45:17
nou...... aangezien we over verlaging bezig zijn dump ik hier mijn (aankomend) probleem oook maar ff? :D
nu heb ik sinds een weekje of 2 nieuwe velgjes met nieuwe bandjes dus ( 205/40/17)
en zat dus laats met 2 man bij mij achter in en liep rechtsachter een beetje aan.
ik d8 geen probleem maar auto gaat dus waarschijnlijk deze maand nog verlaagd worden en ik dacht dat ze die achter nog wel meer gaan aanlopen.
ik eens met me kop onder me auto gedoken en eens ff gekeken
nu zag ik dit aan de rechterkant ( bijrijderskant) tus tussen me velg en binnenscherm:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MT7N6FG8)
zoals jullie zien genoeg plaats ertussen dus mag geen probleem geven met verlaging....
ik omgerolt na de linker kant en trof dit aan ( kijk niet naar me uitlaat.nl? ;D)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=GKNDD3YJ)
hier heeft renault dus een knik laten in fabriceren waardoor ik er net een pink tussen krijg.....
als ik me auto ga verlagen krijg ik hier dan problemen mee zou het dan gaan aanlopen?
nah.... zal van de week eens ff gaan meten hoeveel in nodig heb.... denk dat ik met 10mm ALTIJD wel wegkom....
heb bij de lokale spacerboer al een prijsje nagevraagd voor een setje met bouten enz....
mzzl bas
Citaat van: Meganez op 20 september 2005, 21:41:06
En hij staat na de apex veren dus nog steeds zo. De reden waarom ik dus twijfelde is omdat hij nu niet lager is geworden en omdat ik de achterkant al vrij laag vind...
Heren, heren, heren, waarom nemen jullie in geval van een probleen geen contact op met ons (APEX). Ik heb begrepen dat je een 2.0 8v hebt en deze ligt net op de aslast grens van verschillende 2 sets. Deze veer verlaagd dus niet genoeg, krijg je gewoon een andere set welke wel verlaagd. Je huidige veer gebruiken we voor de 2.0 16V en de Scenic. Je hebt immers 5 jaar garantie en als je niet tevreden bent neem je contact op met je dealer en komt het allemaal goed.
Ik wil nog wel even het fabeltje van het nazakken van veren uit de weg helpen. Een goede veer zoals de onze is gemaakt van Chrome Siliciumstaal en ontlaten op 400 graden Celcius. Deze zakken nooit meer in! Slechts de goedkope kwaliteit veren kennen dit gebrek en hier herken je ook meteen de slechte veer aan. Verder worden de veren geshotpeend, voorzien van een antiroest behandeling en de flexibele poedercoating wordt met 200 graden aangebracht. Een eventuele beschadiging wordt hierdoor geisoleerd en zal niet verder roesten dan de beschadiging in kwestie. Onze importeur heeft eea reeds aan Stroeve doorgegeven dus je kun binnenkort je nieuwe set verwachten. En laat nog even weten hoe eea afgelopen is.
Citaat van: difranco op 13 oktober 2005, 10:57:34
Citaat van: Meganez op 20 september 2005, 21:41:06
En hij staat na de apex veren dus nog steeds zo. De reden waarom ik dus twijfelde is omdat hij nu niet lager is geworden en omdat ik de achterkant al vrij laag vind...
Heren, heren, heren, waarom nemen jullie in geval van een probleen geen contact op met ons (APEX). Ik heb begrepen dat je een 2.0 8v hebt en deze ligt net op de aslast grens van verschillende 2 sets. Deze veer verlaagd dus niet genoeg, krijg je gewoon een andere set welke wel verlaagd. Je huidige veer gebruiken we voor de 2.0 16V en de Scenic. Je hebt immers 5 jaar garantie en als je niet tevreden bent neem je contact op met je dealer en komt het allemaal goed.
Ik wil nog wel even het fabeltje van het nazakken van veren uit de weg helpen. Een goede veer zoals de onze is gemaakt van Chrome Siliciumstaal en ontlaten op 400 graden Celcius. Deze zakken nooit meer in! Slechts de goedkope kwaliteit veren kennen dit gebrek en hier herken je ook meteen de slechte veer aan. Verder worden de veren geshotpeend, voorzien van een antiroest behandeling en de flexibele poedercoating wordt met 200 graden aangebracht. Een eventuele beschadiging wordt hierdoor geisoleerd en zal niet verder roesten dan de beschadiging in kwestie. Onze importeur heeft eea reeds aan Stroeve doorgegeven dus je kun binnenkort je nieuwe set verwachten. En laat nog even weten hoe eea afgelopen is.
He, als we daar Difranco van de TEC niet hebben!!
jij weet waarschijnlijk niet wie ik ben maar ik weet inmiddels alles van jouw projectwagen! ziet er goed uit, niet mijn smaak maar Respect voor alle dingen die je eraan verbouwd hebt!! zag je overigens regelmatig rijden (lees racen) in hillegom en omgeving!!
:) Haha, zo zie je maar waar je elkaar tegenkomt... Maareh, racen, moi? ::)
Ik heb zelf ook geruime tijd in een paarskleurige tijgert gereden en heb een half jaar lang in Hillegom gewoond (kom er nu nog regelmatig). dus dan is het verband snel gelegd!!
voor de mensen die benieuwd zijn,..
Franco weet waar hij over praat!
zie hier zijn projectpagina. http://home.planet.nl/~difranco/
(hoop dat je het niet erg vind dat ik hem hier gepost heb anders verwijder ik hem weer!!)
Uiteraard niet, wat mij betreft is er geen rivaliteit tussen merken. Allemaal samen, het wordt ons al moeilijk genoeg gemaakt...
We hebben trouwens ook een Clio, dus hoor ik er ook een beetje bij....
Da's een best project...
Ik wist niet dast je zoveel aan een auto kon veranderen... ::) :P ;)
Citaat van: difranco op 13 oktober 2005, 10:57:34
Citaat van: Meganez op 20 september 2005, 21:41:06
En hij staat na de apex veren dus nog steeds zo. De reden waarom ik dus twijfelde is omdat hij nu niet lager is geworden en omdat ik de achterkant al vrij laag vind...
Heren, heren, heren, waarom nemen jullie in geval van een probleen geen contact op met ons (APEX). Ik heb begrepen dat je een 2.0 8v hebt en deze ligt net op de aslast grens van verschillende 2 sets. Deze veer verlaagd dus niet genoeg, krijg je gewoon een andere set welke wel verlaagd. Je huidige veer gebruiken we voor de 2.0 16V en de Scenic. Je hebt immers 5 jaar garantie en als je niet tevreden bent neem je contact op met je dealer en komt het allemaal goed.
Ik wil nog wel even het fabeltje van het nazakken van veren uit de weg helpen. Een goede veer zoals de onze is gemaakt van Chrome Siliciumstaal en ontlaten op 400 graden Celcius. Deze zakken nooit meer in! Slechts de goedkope kwaliteit veren kennen dit gebrek en hier herken je ook meteen de slechte veer aan. Verder worden de veren geshotpeend, voorzien van een antiroest behandeling en de flexibele poedercoating wordt met 200 graden aangebracht. Een eventuele beschadiging wordt hierdoor geisoleerd en zal niet verder roesten dan de beschadiging in kwestie. Onze importeur heeft eea reeds aan Stroeve doorgegeven dus je kun binnenkort je nieuwe set verwachten. En laat nog even weten hoe eea afgelopen is.
De beste meneer van Stroeve Motoren heeft het inderdaad allemaal al voor me geregeld! Echt super service! Gelukkig dat jullie dan ook gewoon achter je product staan anders had het misschien ook niet mogelijk geweest.
De nieuwe veren zijn vanochtend op de post gegaan en zijn met een beetje geluk (als de tpg meewerkt) morgu ochtend binnen. Heb ik zondag weer wat te doen :D ;D
Foto's volgen uiteraard, hoop niet dat de veren nu iets te slap zullen zijn want heb al geen comfort meer over sinds mn platte bandjes.. maarja, wie mooi wil zijn moet pijnleiden.
ps. Erg dik project difranco!!
Citaat van: Meganez op 14 oktober 2005, 11:54:37
Foto's volgen uiteraard, hoop niet dat de veren nu iets te slap zullen zijn want heb al geen comfort meer over sinds mn platte bandjes.. maarja, wie mooi wil zijn moet pijnleiden.
Je bent niks gewend :) :P
nee, alleen voor snel de hoek om en mooie looks is het een bijdrage... ;) ;D
vind zelf comfort juist erop vooruit gegaan maargoed ik hou dan ook wel van stugge autos...dat geschommel met slappe veren word ik zeeziek van ;D
..... ::)
;D
Heb mijn megane 35mm verlaagd maar wel met achterbandenmaat 215 wat behoorlijk breed is. Had heel erg last van drempels omdat mijn band tegen mijn spatbord kwam, maar heb dat ook gefixt bij een garage hier in de buurt die spatbord kon uitdeuken
(http://members.home.nl/speedybreezer/images/velg.jpg)
Citaat van: Michel Veltman op 14 oktober 2005, 15:50:45
vind zelf comfort juist erop vooruit gegaan maargoed ik hou dan ook wel van stugge autos...dat geschommel met slappe veren word ik zeeziek van ;D
Je bedoeld het comfort van normale verlagingsveren naar een schroefset?
Dan geef ik je gelijk.
yep dat bedoel ik
de rebound van normale verlagingsveren is te traag wat dat na-ijl effect geeft als je de drempel al gehad heb...
vooral ''leuk'' over slechte wegen met stenen/kinderkopjes kan je dat goed merken..
en sja bochtensnelheid met een schroefset is nogal fors hoger dan met verlagingsveren...ben benieuwd op circuit park zandvoort volgend jaar ;D
afgelopen x had ik even een ''momentje'' met 140 in scheivlak *oops*..dat zou nu niet meer mogen gebeuren met de schroefset..
zo nog heel verhaal ;D
Ben eidelijk echt verlaagd ;D
foto's volgen snel
Het comfort is er in ieder geval alleen maar sterk op vooruit gegaan. Die andere veren (die bedoelt zijn voor een hogere vooraslast) waren echt zo stug dat 10 km/h over hobbels nog te hard was.. Vind hem nu ook weer lekker rijden ondanks de 35mm verlaging en de plaate bandjes.
zo, even wat uit het slop trekken ;)
Ik wil mijn megane dus rond de 35mm verlagen door middel van een paar veertjes en een torsiebehandelingetje..
Nu zijn de reacties op RTC nogal varierend naar mijn idee wat de gevolgen op het rijcomfort zijn. Tuurlijk is het subjectief, maar hoor van een aantal mensen dat de achterkant een erg sterke 'stuiterneiging' krijgt. (Met name van de vorige eigenaar, die m verlaagd had voor een Ringweekendje)
Wil m zoweizo verlagen, maar is het met veren te doen of zijn een paar andere schokkers toch wel ernstig aan te raden.
(35mm is de max dat ik wil, dus verhalen over lager dan dat en de vereiste kortere schokdempers mogen achterwege blijven ;) !-! )
Owja, tis wel een DTi...voor het geval dat uitmaakt o-)
bij MCC Veghel (clubsponsor) kunnen ze je auto precies mooi 35mm verlagen dmv veren/torsie. ;)
Ik vindt het persoonlijk wel meevallen met dat s" stuiteren" enz.
zoals je zelf al zegt, het is idd subjectief.. Y
Hij wordt gewoon wat strakker in zijn rijgedrag, de 1 omschrijft het als stuiterig en de ander weer anders
Citaat van: Stefan op 23 januari 2007, 18:23:09
bij MCC Veghel (clubsponsor) kunnen ze je auto precies mooi 35mm verlagen dmv veren/torsie. ;)
MCC is me bekend, ben er zelf geweest met mijn clio in opbouw voor wat verbredingswerk aan de achterkant ;)
maar zoals Remko al zegt:
Citaat van: Remko de W. op 23 januari 2007, 18:34:36
Haas is duidelijk een doe-het-zelver... ;)
kortom, uurtje werk ;)
Ik heb mijn Megane 3.5 cm verlaagt met rode Koni's. Bandenmaat 195/50/15. Hij is prettig stug en op enkele drempel na(stapvoets) gaat dit oke. Ik heb de set veren van automat er onder liggen.
Ik zou niet lager gaan als ik jou was.
gr.Marcel !-!
Weet iemand of er in Rotterdam of omgeving iemand is die mijn Megane 5 deurs 1997 kan verlagen ?
Tobias
Mail Robert van RBcartuning.nl even. Zit in Brielle.
info@rbcartuning.nl
www.rbcartuning.nl !-!
Hoorde dat die nogal prijzig zou zijn ?
Ik zou zeggen mail hem en je weet het ;)
Heb ik ondertussen reeds gedaan, hardstikke bedankt trouwens voor je reply.
Ton
Ook ik ben aan het kijken om mijn phase 1 te verlagen...
Op marktplaats kwam ik deze link tegen die mijn de aandacht trok....http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-renault/75170056-renault-schokdempers-megane-laguna-clio-twingo-etc.html (ftp://http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-renault/75170056-renault-schokdempers-megane-laguna-clio-twingo-etc.html)
dus even reageren met onderstaande reactie....
CiteerBeste Henry,
Bedankt voor uw email.
Voor de Renault Megane kunnen wij de verlagingsveren en verlagingssets
(dempers & veren) leveren.
Houdt er rekening mee dat de Megane maar over 2 veren beschikt
(voorzzijde). De achterzijde bestaat uit torsie.
Wij kunnen u het volgende aanbieden:
2 verlagingsveren voorzijde:
Prijs Incl BTW: 85 Euro.
De verlagingsveren zijn leverbaar in de volgende maten: 35mm, 40mm, 45mm
en 50mm.
Verlagingsset (dempers + veren):
Prijs Incl BTW: 245 Euro.
De prijs blijft gelijk, ongeacht de verlagingsmaat die u zou bestellen.
De verlagingsveren worden geleverd van het topmerk V-MAXX!
Voor verdere vragen, informatie en advies kunt u uiteraard altijd
telefonisch contact opnemen. Wij staan dan altijd klaar om u verder te
helpen.
Met vriendelijke groeten,
A-O Parts
Kantooradres:
Niasstraat 1
3531 WR
Utrecht
Tel: 06-14068207
Email: info@aoparts.nl
Nu is mijn vraag...is dit duur ??? en zo ja ...wie is goedkoper ...Zonder lid te zijn van RMC
ik weet het ...niet slim van me :q
Ik zie dat mijn topic nog steeds actief is.
Verlaagd is mijn auto inmiddels al 1,5 jaar.
Ik heb 'm verlaagd middels een KW schroefset en dit heb ik bij MCC sport in Veghel laten doen.
Het is niet de goedkoopste oplossing, maar zoals altijd goedkoop is duurkoop.
Het bevalt uitstekend.
Ik laat het topic nog ff actief voor ik er een slotje op gooi.
goed, inmiddels waren mijn veren binnen, vanmorgen heerlijk aan de slag gegaan...passen de veren niet, :0
Foutje, er was geen rekening gehouden met het feit dat een diesel grotere diameter veren heeft, blijkbaar?
Nu vraagje, de goede veren zijn leverbaar, alleen nadeel is: maar 30mm. Nu ben ik altijd nogal huiverig voor die getallen, aangezien het werkelijke resultaat meestal een cm minder is. Nu vind ik 2 cm nogal aan de karige kant....
Zou het een optie zijn om complete poten van een Megane 2.0 oid eronder te zetten, waar deze veren dus wel op passen? Of wordt dat echt drama ivm het wat zwaardere blok? (wat ik overigens nogal betwijfel tov een 2.0 16v.)
kortom een paar 2.0 16v schokkers scoren, veren erop en klaar? Y
Zit er nog veel onderscheid tussen die vooschokdempers? Heb nu de sportuitvoering, dus de stuggere varianten, maar die zitten ook onder een 2.0 16v/8v en een 1.6 16v? Moet niet van die slappe shit hebben straks...
Weet iemand de renault bestelnummers van die schokdempers? dan kan ik wat makkelijker vergelijken :)
Heb nog een set verlagingsveren liggen welke onder een fase 2 diesel hebben gezeten. Y
boeit me niet zozeer waar ze onderuit komen, als het maar geen slappe shit is en waar de veren op passen.
Kortom, veren zijn voor een Coupé (niet dieselvariant, daarom passen ze niet), daar wil ik dan dus de schokdempers bij hebben.
Heb verder niet veel ervaring met Méganes, dus mijn vraag is, wat kan ik het beste nemen? De schokdempers van nu hebben lager in de onderste schotel...
Citaat van: Reinier op 10 februari 2007, 18:04:59
Heb nog een set verlagingsveren liggen welke onder een fase 2 diesel hebben gezeten. Y
bedankt voor het aanbod, maar OF ik ruil de veren om voor de dieselveren OF ik zoek een paar andere schokdempers voor deze veren... Y
nogmaals bedankt!
@Jochem, bedankt voorje antwoorden!
dat van de gewichten van de coupe's dacht ik al.
Heb idd rechte veren hier liggen en wat eronderuit kwam was idd iets taps toelopend en groter qua diameter.
misschien dat deze fotos wat helderheid scheppen?
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/Megane/P1010339.jpg)
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/Megane/P1010340.jpg)
Dan even iets wat me nu tebinnenschiet: als alleen de onderschotel anders is bij een 2.0 16v, kan ik die dan niet ovezetten? Kortom, eigen schokdempers, veren die ik nu heb en dan onderschotels van een 2.0 16v?
Damn..ik spring wel van de hak op de tak zeg... 8)7 Maja, komt omdat ik huiverig ben voor de veren voor een diesel (omruilenis geen probleem namelijk), die verlagen namelijk maar 30mm..
jazeker! Ik ben totaal niet thuis inde meganes, dus alle info is meer dan welkom!
Ik heb verder geen zin om andere onderdelen zoals fusees oid over te gaan zetten, tis mijn dagelijkse auto en niet mijn projectapparaat ;)
Blijft voor mij dan dus en tweetal opties over:
- de gok wagen en de veren omwisselen voor de juiste, met als risico dat ik dadelijk met veren zit, die niet ver genoeg verlagen naar mijn idee.
- Onderschotels van een 2.0 16v (indien mogelijk)
verdammte scheisse :P
tnx voor de hulp !-!
iemand die weet of dit
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-renault/76000709-schroefset-voor-renault-megane-coupe.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1
gaat passen onder een 1.6e. verkoper zegt van wel maar heb er zo mijn twijfels bij.
de laatste vraag weet ik niet maar denk toch wel dat deze zeker moeten gereviseerd worden ;)
Die koni's zien er slecht uit :q
wat kan je daar aan reviseren? nieuwe olie er in? of zouden ook alle afdichtingen nieuw moeten?
wat zijn ongeveer de kosten om je auto bij mcc te verlagen en duurt dat 1 dag? kweet nog niet wat ik wil. of torsie met andere veren of schroefzet.
thanks
De prijs voor RMC leden kun je terug vinden op de MCC pagina op de site.
Voor niet leden moet je MCC even bellen ;)
goed...vandaag na een vakantie mijn nieuwe veren binnen gekregen. Speciaal op de juiste lengte geperst. Ziet er beter passend uit als de vorige set, dus morgen aan de slag :)
ollekidee, tis gelukt hoor !-!
veren pasten netjes. Voorkant staat wat mij betreft perfect o-)
Owja, had ook nog nieuwe wieltjes aangeschaft gisteravond. De oplettende kijker hier weet waar ze vanaf komen.... >:D
goed, foto's:
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/Megane/P1010002.jpg)
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/Megane/P1010444.jpg)
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/Megane/P1010111.jpg)
8)
ik ben er écht blij mee!
Morgen de achterkant laten zakken en als het droog is de xenon erin zetten, moet nu naar de verjaardag van moeders. Die vind het ook wel eens leuk me te zien, zonder vieze handen of auto's waar ik aan moet sleutelen ;)
iedereen bedankt voor de tips en hulp!
Goh...ik heb een vermoeden! Vet strak...ik zei toch al dat ze mooi zouden staan _o_ _o_
of je daar ff gelijk in had! 8) !-! :)
@Haas,
voorkant ziet goed uit ja,alleen jammer van je RTC stickers 8)7
;)
wie kan mij helpen ;) ik moet een nieuwe achteras onder mijn coupe hebben en die zet de dealer waar ik hem gekocht heb er kostenloos onder !-! nu zit ik er aan te denken ook meteen de coupe te verlagen.
maar nu hebben ze bij de dealer gezegt dat ik achter niet kan verlagen.omdat mijn velgen dan aanlopen in de wielkast.ik heb 17 inch bsa lance velgen wie kan mij vertellen hoe ver ik achter kan zakken zonder de wielkasten te rollen als dit uiteraat mogelijk is ;) want als ik allen voor verlaag denk ik dat het er niet mooi uitziet :?
hey luk als je hem alleen voor verlaagd met 17 inch komt hij er ongeveer zo uit te zien.
(http://i175.photobucket.com/albums/w148/rob1984_2007/Afbeelding011.jpg)
maar achter verlagen gaat bij mij ook gebeuren en lijkt mij geen probleem licht er natuurlijk aan hoe breed je wielen zijn enzo.
gr rob
ik heb dunlop banden 205/40/17
maar ik wil hem op de torsie verlagen niet naar mcc vind ik te duur :x
neem aan dat ze dat bij de dealer ook de torsie kunne verlagen ;)
ik heb hem zelfs nog een 4 cm verlaagd met 215/35/18 band dus dat met jou band moet zeker lukken
groeten joost
wat van verlagins veren heb jij gebruikt kw ???
achter had ik eerst gewoon orginele maar later toch maar kw onder gegooit omdat ik ze gratis bij kreeg toen ik voor had gekocht, (foutje)
maar voor ben je 4 cm verlaagt duz.en hoeveel cm achter dan ? en op de torsie verlaagt ?
achter ongeveer 4 cm voor heb ik schroef.
hier heb je een foto hoe hij is:
(http://img107.imageshack.us/img107/2779/joost1lf4.jpg)
en wat kost zoon setje als ik vragen mag ? kwam jij niet uit de buurt van haderwijk en doe je dat zelf ?
of zit ik helemaal fout :)
ik weet niet meer wat ik toen die tijd voor de voor set heb betaald, en ik kom uit de buurt van arnhem.
Ik doe achter verlagen idd altijd zelf.
jij was ook rmc lid of niet.maar als ik zo kijk heb jij denk ik 16 inch velgen ?
en ik zit met 17 inch en me dealer zegt dat ik achter niet lager kan en als ik voor lager kan en ga wil ik dat achter ook wel maar wil niet me wielkasten laten rollen ook geen geld voor.wat zijn de opties voor mij dan nog ?
zoals ik al zei heb ik 215/35/18 banden dus 18 ince schmidt space wielen,
ik wilde dus ook eerst achter verlagen omdat ik alles wilde verlagen of anders niet, dus eerst heb ik hem achter verlaagt en toen pas de voorset gekocht en er onder gezet.
ik was idd ook eerst lid, maar ik had er voorig jaar zo weinig tijd voor en dit jaar weer dus dat ik mij voorlopig maar een beetje afwezig laat, maar ik kom nog zeker iedere dag op het forum, ook IK kan dat niet missen.
mijn wielkasten zijn niet omgerold, en met zrondom een setje spoorverbreders van achter: 1,5 cm en voor 0,5 cm paste het perfect.
hm oke maar kan je ook zeggen hoeveel cm ik kan zakken opde torsie of weet je dat niet ?
en dat moet dan in combinatie met setje spoorverbreders ;)
dat ligt ook aan de et waarde van je velgen omdat je binnen of buiten de wielkasten komt, als je er binnen komt dan kun je vrij ver zakken maar als je weer te ver naar binnen staat zal hij aan lopen en moet je met spoorverbreders werken.
maar , dat is natuurlijk kwa mening van iedereen anders, ik vind zelf het mooiste dat voor iets lager staat als achter.
Op de foto heb ik 2 volwassenen achter in zitten dus daar staat hij bijna mooi gelijk.
maar dat is weer de voordeel met een schroefkit je kunt hem op de mm nou keurig zetten.
jah dat wil ik wel voor iets lager dan achter !-! maar ik wil graag weten als iemand kan zeggen van voor moet je 4 cm verlagen en achter 3 bijvoorbeeld mooiste is als dat op de torsie kan ? maar anders ga ik wel eve met de dealer over leggen die de nieuwe achteras er onder gaat zetten !-!
is goed suc6 ermee.
groeten
heel erg bedankt tis me nu wel duiderlijker !-!
als er nog meer menssen zijn laat je mening maar horen !-!
Bij MCC was standaard voor 4 cm en achter 3 cm verlagen. Op mijn verzoek heeft MCC de achterkant 2cm verlaagd. Heeft de megane ook niet zo'n hangende kont ;)
dus tot 40 mm verlaging kan dus met originele dempers?
wat denk je van je comfort.. die gaat er helemaal aan als 40mm zakt met ori dempers.. ik denk dat je de harde klappen snel zat zal zijn... 40mm kan je net goed zeggen dat je niet meer veert.. maar de klappen opvangt ;) zou echt max tot 3,5 gaan dat heb ik nu ook.. maar ik vindt dit al ### rijden.. gelukkig is over 3 weken me schroefsetje binnen
ik rij zelfs rond met vering van -4,5cm
en dat valt heel goed mee vind ik hoor. voor het comfort moet je hetniet doen, dat weet je wel bij verlaging.maar voor de rest rijd dat heel goed
Ik reed zelf met 4.0 cm voor verlaagd en 5,5 achter! Maar ik had er niet zo een last van hoor. Het is wel stugger maar zo stug dat je een niergordel om moet zeker niet. Ligt helemaal aan de kwaliteit veren!! hoe je het gaat voelen. Dus ben het niet zo eens met de voorgaande post......
Wat voor veren heb jij dan Michael ?
hoor het graag !-!
Ik heb er 215/35/18 banden onder, 18 inch dus, ik wilde hem voor 4cm verlagen, met de originele schokdempers. Achter niet verlagen, dat zie ik nog wel of ik dat wil, vind het mooi als het kontje wat hoger staat dan voor.
Is dit mogelijk? Aangezien ik gelezen heb dat met originele schokdempers je maximaal 3 a 3,5 cm kan verlagen, maar zijn de velgen ook niet te groot dan?
Zoals hij nu is kan ik nog met dik 60 + over drempels enzo rijden, geen probleem.
(http://img525.imageshack.us/img525/2720/dsc00142mediumjp5.jpg) (http://imageshack.us)
iemand?
jah 4 cm zal net gaan denk ik.. mooie velgen trouwens.. Maar om ff over het veer verhaal terug te komen.. Mijn veren waren van Apex, toch niet echt een slecht merk.. maar het is maar net wat je gewnt bent.. in het begin von ik het ook wel meevallen, maar na verloop van tijd ging ik me er steeds meer aan ergeren..
Ik heb nu een maand een Koni sport setje eronder liggen met op de torsie één klikje omlaag denk ik? Maar in ieder geval het is een stuitermonster geworden bij snelweg snelheid 120 en een hobbeltje springt de gordel al vast.
Maar misschien nog een beetje verstellen k hoop dat het dan beter is.
Citaat van: La Beauté Verte op 23 mei 2007, 16:36:17
jah 4 cm zal net gaan denk ik.. mooie velgen trouwens.. Maar om ff over het veer verhaal terug te komen.. Mijn veren waren van Apex, toch niet echt een slecht merk.. maar het is maar net wat je gewnt bent.. in het begin von ik het ook wel meevallen, maar na verloop van tijd ging ik me er steeds meer aan ergeren..
Thnx, andere mensen nog hun mening of ik hem 3,5 of 4 cm moet laten zakken voor?
Met standaard schokbrekers!
Mvg alain
Ja precies, bedankt man, hij gaat (binnenkort) gewoon 4cm omlaag! ;)
Hi terug van weggeweest hahaha!!! Maar ik reed ook rond met Apex.
Goedemiddag,
Ik lees dat hier veel wordt gesproken over ervaringen en eventuele problemen. Ik heb een vraag omtrent een mogelijk probleem. Mijn Coupé 1.6E phase 1 is voor 3 cm verlaagd met andere veren en achter 2 cm met de as. Voor zijn er meteen nieuwe dempers Monroe Reflex onder gekomen.
Korte hobbels en dergelijke geen probleem, de auto voelt dan vrij stug geveerd aan. Bochten nemen kan erg hard. Tot zo ver zo goed. De wat hogere drempels (waarbij het onderstel dus een lange slag moet maken) dien ik met ongeveer 15 km/u te nemen, omdat ik onders tegen de bumpstops aankom. Mijn ervaring reeds op het Renault forum geplaatst, alwaar men aangeeft dat dat wel heel langzaam is. Terug naar de tuner geweest en die zegt dat de demping/vering goed is.
Mijn vraag: wat is jullie ervaring met 3 cm verlaging met veren en originele dempers? Omdat de tuner zegt dat hij goed is, zou je kunnen zeggen prima zo. Alleen twijfel ik nog. En is er iemand in de buurt van Utrecht die bereid is om een keer te ontmoeten om ervaringen uit te wisselen?
Alvast bedankt,
Bas
Sorry Bas.
Even snel een vraagje tussendoor.
Ik weet dat het ergens staat maar met de zoekfunctie kom ik er niet uit.
Weet iemand de afstand tussen hart achterwiel en de onderkant van het achterspatboord?
Van een Coupe Fase 1 1.6e
Alvast bedankt
Weet iemand hoeveel lucht er in een band moet met de volgende maat: 205/40 R17 80V?
Misschien hoort deze vraag niet hier maar ik wil er geen nieuw topic voor starten ;)
De vraag hoort hier indd niet maar ik zal je gauw antwoord geven ;)
Ergens tussen de 2,1 en 2,4 bar. !-!
zou voor ook heel graag lager willen maar ben dan bang dat ik helemaal nergens meer op kom achter is verlaagd doormiddel van de as.
het ziet er en hel stuk beter uit maar het moet wel functioneel blijven vind ik.
Thanks Reinier !-!
Als je gewoon "normaal" verlaagd bent kan je prima overal komen.
Soms zal je, zoals Jochem al zegt, ff wat meer moeten uitkijken, maar dat is misschien zo heel af en toe maar (bij parkeergarages en dat soort plekken misschien)
Mijn coupe was destijds ook normaal verlaagd en dat ging allemaal prima.
De auto wordt natuurlijk ook wat stugger, dus veert hij iets minder in waardoor je nog steeds over de hobbels etc kan.
Ik kan me voorstellen dat als je auto's ziet zoals die van Jochem(sorry Jochem ;)) dat je denkt dat je nergens meer komt, dat zou ik ook denken namelijk, maar met een normale verlaging maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoor
Ik zou het ook zeker gewoon ff helemaal afmaken met die verlaging Y
he chris zoals ik eerder heb gemeld ik zou even langs cartrend gaan die kan je dan het één en ander uitlegen en voor rekenen.
ik zou zeker zoals jochem zegt geen setje kopen van 50 euri maar neem gewoon een goed of een redelijk goed veer zo voorkom je een hoop gedoe.
en kijk naar mij auto oke ik kan niet met 50 over een hoge drempel maar ik kom toch echt waar ik zijn wil zonder schade of iets te raken van de auto.
dus chris geloof ons nou maar dat als wij er mee kunnen rijden met schoefsets er onder jij het zeker kan met vertjes er onder Y.
ps ben zelf voor ook 6cm omlaag gegaan en achter ongeveer 5 dus weet waar ik het over hem :)
groetjes michel81
Christiaan heeft als nadeel dat z'n achterbumpert al erg laag is dus ik snap z'n probleem. Maar zoals Jochem zegt, terug kun je altijd Y
volgens mij heb je over het algemeen minder last van je achterbumper als van je voorbumper.
Een paar stukjes terug had ik een vraag. Of anders, wie heeft dezelfde instelling en hoe hard (km/u) dien jij dan een flinke drempel te nemen?
Ik weet het zeker, je voelt dat er een bijzonder lange slag wordt gemaakt. En je hoort het. Misschien woont er iemand in Utrecht? Neem de Jumbo in Overvecht en die weg die daar voor langs loopt. Rij richting het station en de laatste hobbel wanneer je tegen de flats aanrijdt. Mocht je die kennen, ik ben benieuwd naar ervaringen. Voor een foto zal ik nog ns kijken.
Het kan goed mogelijk zijn dat ik anders gewend ben. Het is wel mijn eerste verlaagde auto. Maar iedereen, zelf de oudere mensen ;), zitten zowat in mijn bumper als ik over die drempel ga.
ik zal binnenkort eens gaan rondkijken voor paar leuke veren. zoals als jochem zegt kan altijd nog terug en denk zelf ook dat het de auto af zal maken.
bedankt jongens
chris
heb zojuist van benjamin een setje verlagings veren 35mm gekocht om te proberen hoe het gaat jullie horen het zodra het eronder zit
Christiaan, jouw achterkant is nog niet verlaagt begrijp ik?
Zou jij de afstand tussen hart achterwiel en de onderkant van het achterspatboord kunnnen meten voor mij?
Ik wil namelijk weten hoeveel ik gezakt ben.
Alvast bedankt
ja wel dacht dat die 2 cm gezakt was door de as.
achteras is wel gezakt weet niet hoeveel omdat dit al gedaan was toen ik de auto kocht
Ik heb koni gele dempers achter, deze kan je in hardheid verstellen. Iemand een idee of rechtsom of linksom draaien stugger is?
volgens mij rechtsom stugger, maar bind me er niet op vast.
staat ook op de onderzijde van de demper als het goed is bij het montageoog van de draagarm (bij t wiel zeg maar )
Ok dan ga ik even kijke, want in de gebruiksaanwijzing staan alleen grafiekjes waar ik niet uitkom als amateur :P
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=4B3FRBXC)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=HAEKMHKL)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=GLQLFMNS)
de foto's zeggen genoeg denk ik.......
staat erg goed hoor chris !-!
super !-!
echt een verbetering Y
Zijn alle veerpoten van Coupe's hetzelfde? Ik weet dat de 2.0 16v anders is maar verder?
Ik heb wel interesse in het Kw setje wat nu te koop wordt aangeboden maar die komt van een phase 1 1.6e af. En ik heb een phase 2 1.6 16v. :)
Wie o wie... !-!
Als het goed is.. of weet je het zeker? o-)
Ik heb al wat zitten bladeren, maar ben het niet echt tegen gekomen.
Ik wil mijn auto graag ook voorzien van een schroefset.
Ik wil namelijk de stugheid ook kunnen instellen, etc. (hij moet namelijk niet erg gaan veren aangezien ik er 18inch onder heb liggen, en ik niet iedere keer mijn wielkassen wil raken).
Toch wil ik hem wel mooi verlagen.
Op RB Cartuning.nl hebben ze verschillende sets. Ik heb al even gemailt voor de prijzen.
Maar heeft iemand hier ook erg slechte of goede ervaring met bepaalde schroefsets?
Welke set is mij aan te raden? Kijkend naar de prijs / kwaliteit verhouding?
oooh, voor de 2.0 16v heeft RB cartuning er overigens maar 1.
CiteerEr is maar 1 set voor de Megane coupe 2.0 16v en dat is de KW variant 1, dit komt doordat de ophanging voor de 2.0 16v anders is dan andere type motoren. Hij verlaagt voor 20-60 MM en achter krijg je verkorte zuigerstangen. Het verlagen doe je achter door de torsiestangen te verstellen.
Kw is een hele goed set
maar als je ook de stugheid wil instellen moet je zeker variant 2 hebben
en als je ook de in en uigaande slag wilt kunnen instellen moet je voor variant 3 gaan