kan iemand mij vertellen wat de zwakke punten zijn van de uitlaat van de meg ph1 HB 1.6e.
Heb dit gezocht op het forum maar kon er niks over vinden 8)7 8)7 l-
Nu is namelijk het geval dat de auto een wat meer brullend geluid maakt(best mooi maar niet de bedoeling bij een standaard uitlaat).
Dus waar zitten de zwakke punten zodat ik er van het weekend een beetje makkelijk kan zoeken (dus wat sneller klar in de kou).
gr juul
srry vor het verkeerd plaatsen 8)7 l-
Meestal onderaan (gaten door roest oid), en anders zijn de lasnaden en omgeving een zwak punt. Bij mij was pas de pijp geheel doorgeroest.
Even luisteren met een draaiende motor vergemakkelijkt het zoeken enigzins.
Succes
Citaat van: juul op 15 december 2010, 21:42:56
srry vor het verkeerd plaatsen 8)7 l-
No problem, heb het voor je opgelost... ;)
als de sneeuw minder wordt dan gaan we er maar is onder liggen (anders zo koud l-)
of ff in een garage doen zie het wel weer
vandaag spruitstuk vervangen was gescheurd :neen:
nu kwam ik er ook achter dat ie bij deverbinding van de katalysator en de middendemper lekt
(het gedeelte net voor het flexibele stuk) nu is mijn vraag lekt deze op de verbinding zelf of is het bijv.
de middendemper
Gr julien
Hier ligt nog wat sneeuw en heb geen zin om daar in te liggen rollen
Tussen de verbinding zit meestal een soort van pakking. Misschien is die verduurd, katalysator zou je ergens een gaatje moeten kunnen vinden.
Als je die monteert kun je het beste de pakking erbij halen, of er montagepasta van gun-gum tussen doen.
Korotm de kans is groot dat het alleen de pakking (en klem uiteraard) is.
Heb de klem vervangen en het geluid is weg.
Bij het los draaien van de oude brak deze al doormidden (aardig verrot dus en gelukkig uitlaat er niet onderuit geknaaid)
Heb vorige week ook een paar dagen rondgereden met een uitlaat die klonk als een brute V10....begon nadat ik over een heuvel met sneeuw / ijs heenreed. Bij de garage bleek het ook de klem te zijn die al aardig doorgerot was en dus door de sneeuw van zijn plek is geduwd. Pijpen zaten dus niet fijn meer aan elkaar ;) inmiddels al opgelost (hoewel hij best stoer klonk:P)
kost bijna niks en scheelt zoveel
even terughalen dit topic 8)
Nu ik de auto wat lager heb liggen raak ik wat makkelijker drempels en dergelijke met de uitlaat. l- Is wel
logisch maar nu heb ik dit het liefste niet voordat ik hem eronder uitrijd.
Dus mijn vraag is moet de uitlaat over de hele lengte ongeveer gelijk met de bodemplaat liggen of kan het kloppen dat ie bij
de katalysator iets lager ligt.
ja zou kunnen.
bij mij hangt hij nu helemaal in de goot zegmaar.
maar dat heeft er meer mee te maken dat hij vorige week op straat lag l-
dus heb nu stangetjes eronder laten lassen zodat hij zoizo nooit meer naar benede kan komen vallen.
Heb je originele of imitatie katalysator? Ik had zelf een imitatie er onder gehad, maar mijn laagste punt v/d uitlaat was ook het laagste punt van de voorbumper. Niet ideaal, maar was wel nog makkelijk te rijden. Aan de achterkant had ik een uitlaatsysteem voor een CRX hangen onder de reservewielbak. Hier heel af en toe wat geschraap.
Sinds juni heb ik er een kat en middenstuk van Bosal onder zitten en zie misschien net de aansluiting kat -> middendemper wat lager liggen.
heb volgens mij nog origineel en jah ook bij die aansluiting hangt hij iets lager en raak ik iedere keer de drempel.
Zal zo even een foto maken om het te laten zien.
Moet toch even kijken of mijn ashoes nog goed zit en niet lekt.
Kan iemand aub een foto maken van hoe de middendemper opgehangen wordt? Daar ben ik nog steeds niet achter (mijn middendemper zweeft). Alvast bedankt!
Gungum en nieuwe klemmen zijn altijd !-!
ja die van mijn zweeft ook toen ik een nieuwe kocht zaten er wel 2 stangetjes.
Deze zaten niet op de oude middendemper. Heb ze wel laten zitten (komt nergens tegenaan) maar kon nergens een bevestiging vinden ervoor om op te hangen.
Misschien is dit wel mijn probleem.