L.S.
Een paar weken geleden begon het, het bekende probleem. Eerst niet starten dan na 3x starten eindelijk lopen om vervolgens weer af te slaan. Na ca. 10x opnieuw te hebben gestart eindelijk blijven lopen maar wegrijden en weer afslaan. En dat nog ca. 4-5 keer, terug naar de bovag dealer, en deze meldde dat de BDP-sensor weleens defect zou kunnen zijn. Eerst hebben ze hem uitgelezen en de fouten eruit gehaald. Het probleem leek toen over om vervolgens 2 weken later weer op te treden, nu hebben ze afgelopen maandag de sensor vervangen maar helaas het probleem blijft zij het iets minder extreem.
Na het starten koud of warm blijft hij niet stationair lopen en slaat af, tussen de 1000-2000 toeren in de 2e versnelling bokt de motor en wil afslaan, dus moet ik hem in ze toeren houden. Bij het achteruit rijden slaat hij bijna altijd af.
Iemand anders dit ook gehad ook na het vervangen van de sensor en "inleren" van de motor? :0
Gr, Sandro
Megane II 2004 1.6 16v Tourer
Nee, trouwens is de sensor meestal niet kapot. Maar wel de aansluiting. Bij ons lossen ze dit op door de kabels te solderen...
ik had laatst ook zo iets lambda sonde los gekoppeld bleef toen wel lopen daarna vervangen
probleem opgelost hij gaf geen storing in management , 1minuut accupool los is voldoende om te resetten.
ook kan je de lucht massa meter even los koppelen. hij zal beter lopen zonder als met een kapotte sensor
Overigens staat deze in het verkeerde gedeelte. Dit is het Megane I gedeelte, je geeft aan dat je een Megane II hebt....
Reinig je smoorklephuis maar eens,deze zal wel volgekoekt zitten.
Citaat van: RobCoupe op 22 oktober 2010, 05:12:51
Overigens staat deze in het verkeerde gedeelte. Dit is het Megane I gedeelte, je geeft aan dat je een Megane II hebt....
Hij staat toch echt in het megane II gedeelte,,, :-P
staat goed niks aan de hand.
Zie je probleem ook bij ander topic waar deze recent is opgelost met schoonmaken smoorklephuis(gasklephuis).
Alle slangetjes ook in orde?
Geen scheurtjes etc. in slangetjes?
Vorige week weer teruggeweest naar de garage en opnieuw uitgelezen geen storing in het systeem terug te vinden. De garage renault (garage Autohaag in Den Haag) deze concludeerde dat de gasklep vuol moest en gereinigd kon worden met remmenreiniger.
De garage waar ik de auto heb gekocht, Dave heijmans te Leiden, vroeg ik benzine tankte bij de Tango, ja zeg ik, benzine is al duur genoeg.
Hij concludeerde daaruit dat de problemen HIERDOOR worden veroorzaakt. Als ik een paar keer echte benzine zou tanken van de Esso of Shell dan zou het probleem over moeten zijn.
Iemand weleens eerder hier iets over gehoord, vandaag de gasklep schoongemaakt maar het probleem blijt nog steeds. :neen: :? ;(
Als het na het schoonmaken van de gasklep nog steeds niet goed is dan..
Kan idd aan brandstof liggen,want brandstof van Tango of Tinq is kwalitatief slechter dan dat van bv shell of esso of bp.
Je injectoren vervuilen sneller.
Dus nu advies om te proberen vpower gaan tanken en dan zul je na 4 a 5 tankbeurten (wel telkens leegrijden en weer vol tanken dan) en gas en fuel treatment van forte 1malig toevoegen aan je benzine tank.
Na die aantal keren tanken zal het beter moeten zijn.
En dan natuurlijk een goed merk blijven tanken.
(ik tank zelf altijd v power en heb nooit problemen).
Ik wil mij graag bij de laatste reactie aansluiten. Tank eens een paar keer achterelkaar een reinigende benzine van een A-merk (Shell V-Power, BP-Ultimate, Esso-Energy, Texaco XL enz.), dat doet wonderen voor de loopcultuur van een motor. Hij loopt er vaak nog zuiniger op ook is mijn ervaring, dus de kosten zullen mee kunnen vallen.