Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: zoef100 op 13 oktober 2010, 22:31:44

Titel: EGR unit loshalen Help !
Bericht door: zoef100 op 13 oktober 2010, 22:31:44
Wie kan me uitleggen hoe ik de EGR loshaal uit een renault megane IDE bouwjaar 2000 .
1. Hoe ziet dit vast en in welke volgorde moet ik dit loshalen.
2. Die buisklemmetjes hoe zit dat vast in hemelsnaam ?  Bij andere wagens kun je de EGR loshalen dmv 2 of 3 bouten los te draaien?

Reden ik heb nu de stekker van de EGR klep los laten hangen maar moet weten of de klep wel dichtzit en niet open staat ivm vervuiling van de motor.
Wil toch liever dmv een plaatje 1mm de boel dichtmaken .
Moet er ook nog een gaatje in het dichtplaatje geboord worden van 1 of 2 mm ?

De rode pijlen zijn die klemmetjes , 5 is de EGR unit en de blauwe pijl wijst naar een andere zijbuis ? Wat is dat of waarvoor dient deze  ?

(http://img706.imageshack.us/img706/652/bigegride.jpg)

Nog een vraag wie heeft een beschrijving of link over hoe je de stappenmotor reinigd ?  (liefst met plaatjes )
Titel: Re:EGR unit loshalen Help !
Bericht door: nd-photo.nl op 14 oktober 2010, 09:12:10
Stappenmotor reinigen staat in de FAQ :)
Titel: Re:EGR unit loshalen Help !
Bericht door: zoef100 op 14 oktober 2010, 11:25:20
Geef ff de link dan ?   
Titel: Re:EGR unit loshalen Help !
Bericht door: theniels op 14 oktober 2010, 17:36:02
http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=47

;)
Titel: Re:EGR unit loshalen Help !
Bericht door: zoef100 op 15 oktober 2010, 15:39:57
Heel erg bedankt  !-!

Ik heb ook de complete diagnosys CD van renault kunnen bemachtigen staat alles in van elk type .

Heb het hoofdstuk van de FR5 motor apart eruit gehaald als pdf je .
Titel: Re:EGR unit loshalen Help !
Bericht door: zoef100 op 17 oktober 2010, 14:58:55
Update vandaag begonnen stelt geen ene reet voor . Twee bouten sleutel 13 losdraaien en de EGR komt los van het blok er zit een stalen pakking tussen van 0.2 mm Deze eruit gelaten een metalen plaat gemaakt 1.5 mm comfort de zelfde afmeting alleen geen gat erin uiteraard deze er tussen gezet en vast gemaakt . Nog geen 20 minuten werk inclusief plaatje maken.  Stappen motor er tussen uit gehaald ook 2 bouten M10 en deze flink ingespoten met een intake cleaner van forte . 5 minuten laten intrekken en leeg kieperen en weer gemonteerd.  Motor starten en een stuk wezen rijden .  Mag niet klagen hij rijd best wel goed , af en toe een stottering maar ga nog de bougies en kabels vernieuwen. In ieder geval is die  EGR afgedopt.
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev