beste mensen,
hier bij mij in de buurt verkoopt een bedrijf al zijn autostyle producten en nu heb ik een set gevonden voor heel weinig waarbij ik een universele set zilveren buizen samen met filter kan kopen.
naar ik weet dat autostyle niet echt een goed powerfilter merk is waarbij de levensduur niet lang is en de filter niet schoon gemaakt kan worden.
weet iemand mischien hoelang de levensduur is?
zodat ik na deze vast kan sparen voor een nieuw filter haha!
want wat een aantal van jullie mensen al weten rij ik vrij af en toe naar Frankrijk toe voor mijn vriendin. daarom wil ik ook geen motorschade oplopen.
ik heb een 1.6 16v cabrio
Levensduur van de filter zal langer zijn, dan die van je auto met die filter.
Zo'n goedkope filter als autostyle, filtert amper en zuigt dus ook kleine deeltjes troep jou cilinder in.
Kan je niet gewoon beter wat meer geduld hebben en meteen door sparen voor een echt filter... :huh:
Lijkt me veel snuggerder dan eerst geld uitgeven aan zo'n waardeloos autostyle filtertje.. --
k&N of green zijn veel betere merken sportfilters, en het deze kan je wel schoonmaken heb ik gister nog gedaan met me k&n filter zo gedaan ;)
Pipercross kan ik ook aanraden.
Zelfde kwaliteit als een green of k&n naar mijn mening.
Hoeveel kosten die buizen (en welke heb je nodig voor een Coupe Phase 1)?
die buizen hoeven niet zo heel duur te zijn, maar de filters zijn rond de 90 euro ;)
ik heb het zelfde model als wrecked, zo'n facelift.
ik ben zelf al helemaal niet gek op autostyle.
zelfs met me polo wat er niets op van autostyle.
maar met die andere merken is de levensduur dan ook niet iets verminderd?
buizen zijn Idd niet duur. wil ook heel graag een duurdere powerfilter
Een goede sportfilter kan geen kwaad op een auto.
Een slechte sportfilter, filtert niet en kan wel kwaad.
Als ik jou was zou ik doorsparen voor een betere filter.
o.k. bedankt voor de reacties en het goede advies!
Voor de phase 2 heb je geen k&n uit me hoofd.
Ik heb ook een Green filter
Ik heb ook zo'n cabrio 1.6 16V. Probeerde open luchtfilter maar geluid is niet in verhouding tot de prestaties. Maak je je iig belachelijk mee. Neem een inlegfilter van green of k&n.
Vele beter. Prestaties ietske beter, vooral in reactiesnelheid. Maar geen wonderen van verwachten. Open luchtfilter lijkt sneller; maar komt enkel door het geluid.
Maar tegenwoordig moet je toch zo'n 200 pk hebben voor je zoveel lawaai gaat maken lol.
Zo'n 1.6 16V is nu niet bepaald snel he en als je dan optrekt en men hoort je gebrul... Tien jaar geleden kon je het nog met zulke wagens, toen hadden de diesels nog zoveel koppel niet. terwijl zo'n diesel in alle rust versnelt zal je boven de 4500 a 5000 toeren moeten blijven om een beetje vooruit te gaan...En dan wordt het genant
Heb er inmiddels een K&N filter ingebouwd, paste zo op de rubberen slang zonder aanpassing. Er zat helaas geen koudeluchtslang bij, dus ik heb bij de Praxis 75mm buis gekocht en zelf in elkaar gezet. Koude lucht wordt van onderen geschept en zo gedirigeerd naar het filter. Kwam erachter dat de buis bij de Karwei een stuk goedkoper is...Argh! Naja, jammer dan.
Ik twijfel nog een beetje of ik het zo laat zitten of dat ik het originele filter weer terug ga plaatsen. Het geluid is wel een stuk dikker geworden, tussen 3 en 4000 toeren gaat het los (tenminste zo lijkt het haha) en de brom in mn uitlaat is ook een stuk duidelijker te horen. Wel erg vet dat er nu zo'n "roffel" in zit.
Wat DHL zegt klopt wel, die turbodiesels van nu zijn zo krachtig en trekken vele malen sneller weg dan de standaard 1.6 16V. Gewoon "for show" rijden, laat mensen maar lekker keihard voorbijtrekken, loop je ook minder kans op boetes ;)
Nog 2 foto's geschoten van mn constructie. Let op, de dunne tiewraps zijn vervangen door stevige dikkere. De buis is bovenaan vastgezet met tiewraps en onderaan ook (aan het rooster wat in je wielkast zit). De rode stipjes is onopgedroogde olie van K&N, had hem net opnieuw ingeolied (wel netjes laten drogen voordat ik ging rijden).
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/28/1285694381-120.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3081879.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/28/1285694737-920.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3081893.html)
je hebt ook 32 graden bochten in de handel
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BHVLZYKW-D.jpg)
en idd ik heb zo'n vies autostyle filter
Ziet er netter uit, merk je er ook wat van (hopelijk in positieve zin)?
jazeker aantal pk meer maar bniet veel
het ging mij om het geluid en dat is bij dit filter erg zwaar
zware brrrrom zeg maar
Met een open luchtfilter krijg je er echt geen paar pk meer bij hoor... :neen:
Da's echt zo'n fabeltje..
Zeker niet met een simpel autostyle filter.
Je hebt misschien het idee dat het zo is omdat ie een ander (harder / zwaarder) geluid maakt, de voor je beleving lijkt het alsof je meer pk's hebt misschien dan.
Ik heb zelf een Fujita F5 CAI in mijn auto zitten, speciaal voor mijn auto (duur systeem), maar mijn auto is niet sneller geworden hoor ermee... :neen:
Bij een atmosferische motor zal de toename erg beperkt zijn. Bij een geblazen motor zul je wel iets merken, maar niet dat je pk's in eens omhoog schieten. Zelfs bij mijn HKS (in de Evo) merk ik niet heel veel behalve dat ie wat meer lawaai maakt en loopt net wat beter door betere luchttoevoer.
Maar ik vind het er wel beter uit zien en horen, maar verwacht niet teveel wonderen.
Citaat van: albert_coupe op 29 september 2010, 16:53:58
jazeker aantal pk meer maar bniet veel
het ging mij om het geluid en dat is bij dit filter erg zwaar
zware brrrrom zeg maar
Reden dat die filter een zware brom maakt, is omdat hij veel lucht aanzuigt.
Hij zuigt veel lucht aan, omdat hij niet filtert ;)
Nog een tip voor diegenen die een Green filter willen kopen, bij Stroeve Motorsport geven ze nu 20% korting op alle Green Filters
http://www.stroevemotorsport.nl/
Lees net nog wat dingen over carterontluchtingsfilter, is dit aan te raden bij een open luchtfilter (powerfilter) en zoja, hoe merkbaar is dit effect?