Hallo allemaal,
Ik ben sinds zaterdag 11 september jl. in het bezit van een Mégane Coupé 1.6E uit 1996 met airco, stuurbekrachtiging, electrische ramen voor en achter, ...
Ik heb hem voor een leuke prijs overgenomen, maar er moeten wel een paar kleine dingen aan gebeuren.
Zo ben ik begonnen met het in orde maken van alle lampjes in het dashboard. Hierbij ben ik op 3 plaatsen losse stekkers tegen gekomen, en nu is mijn vraag: weet iemand waar die voor zijn? Ik zet er voor de duidelijkheid wat foto's bij!
Hier het overzicht van waar ik de stekkers gevonden heb, verdeeld in rood, geel en groen:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBCJRNMT.jpg)
Om te beginnen met het rode kadertje, naast/achter het klokje en thermometer. Daar achter vond ik deze blauwe stekker:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VMQJGKFW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TNJODPMF.jpg)
Vervolgens het gele vakje, achter de asbak:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6GSAUHY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MQDUXR6E.jpg)
En tenslotte vond ik deze 4 stekkers, netjes op een rijtje, in zo'n soort spons achtig stukje vlak voor de versnellingspook, onder het klepje dat onder de asbak zit:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GAWZOMIB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VED6MUXW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJ3JQJQY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y384SHUX.jpg)
Ook werken mijn electrische achterraampjes niet. Bij de FAQ staat één manier om te kijken of het aan de motoren in de servo's ligt, maar is er ook een andere manier om snel uit te zoeken waar het aan ligt zonder alles uit elkaar te halen?
Om met mijn klachten te eindigen kan ik ook mededelen dat mijn recirculatieklep ook defect is (dit neem ik aan na alle verhalen die ik gelezen heb over het tikken). Ik heb het geluid ook even opgenomen ter illustratie:
Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt voor jullie inspanningen!!!
dit is een duur geintje, ik heb het zelfde probleem bij onze coupé. ( de oplossing van mijn dealer controleren of de recirculatieklep op en staat en vervolgens de stekker er af halen.) enigste min puntje daaraan is als je de deur van de auto dicht doet je de klep hoor klapperen door de luchtverplaatsing in de auto.
wat ik ook van mijn dealer begreep dat als je hem wel wilt vervangen het hele dashboard er uit moet.
Citaat van: E.tenBrinke op 13 september 2010, 18:40:48
dit is een duur geintje, ik heb het zelfde probleem bij onze coupé. ( de oplossing van mijn dealer controleren of de recirculatieklep op en staat en vervolgens de stekker er af halen.) enigste min puntje daaraan is als je de deur van de auto dicht doet je de klep hoor klapperen door de luchtverplaatsing in de auto.
wat ik ook van mijn dealer begreep dat als je hem wel wilt vervangen het hele dashboard er uit moet.
Ik dacht gelezen te hebben dat je hem juist vanaf de andere kant (motorkap) kunt wisselen.
Het dashboard eraf halen is niet zo'n hele zware klus hoor! Dat lukt waarschijnlijk in een kwartiertje.
Hij heeft airco zo te zien. Dan moet het systeem leeg, om te kunnen wisselen
Recirculatieklep tik had ik ook.
Moet je gewoon een stekkertje los trekken.
zal ff kijken of ik een foto kan maken van waar die zit.
Was in elk geval onder de motorkap.
Zal morgen ff kijken.
Heb trouwens geen last van een tik als ik de deur dicht gooi.