Hallo
ik heb een renault megane coupe uit 99 1.6
de laatste tijd heeft hij wat kuren en snap er niks van.
als hij stationair draait maakt hij wel 2000 touren en soms zelf wel 3000
ook zijn er momenten dat hij normaal doet maar die momenten komen zelden voor.
schaam me soms rot haha aangezien het soms net lijkt of ik met het gas speel.
bv als ik voor het stoplicht sta of gewoon stil sta.
de gaskleppen zijn al schoongemaakt
en de stappenteller ook
maar niks helpt.
kon hier ook niks vinden erop dus vandaar zelf een topic gestart.
hoop dat iemand kan helpen!
groetjes en alvast bedankt
'potje injectiereiniger en bij mij was het euvel weg
halfe tank benzinde een een potje wijns injectiereiniger en ff goed door trekken
eventueel je gaskleppenhuis /stappen moter en de remreiniger zetten
bij mij doet hij het prima weer
mvg albert
Stappenmotor reinigen....
wat ook helpt accu polen er 10 min afhouden en dan 15 min de auto stationair laten lopen ;) hielp bij mij toen ;)
Stappenmotor reinigen is al gedaan hielp niet..
Accupolen verhaal is ook gedaan maar hielp helaas ook niet..
( Bedankt voor de reacties)
injectie reiniger
Me tank is vol dus kan dat nog niet uittesten..
maar dat ga ik zeker proberen.. ! dank u!
bij mij heeft het al 5 maanden geen problemen meer gegeven 1.6e is best wel storinggevoelign vandaar
ff een potje kost 10 euro bij je benzine en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon (bij mij dan )
Ik hoop het zo want het is echt niet om aan te horen..!
zal maandag ff langs een auto zaak voor dat spul :) dan hoor je het wel !!
is goed het is van wijns
Uitlezen bij de dealer. En misschien een nieuwe stappenmotor bestellen.
Wat ik toevallig nog weet bij de BMW van mijn ouders waren het de bougies. Die liep dus inderdaad als je voor stoplicht staat onregelmatig en leek het alsof ie uit zichzelf gas ging geven, weliswaar geen 2000/3000 toeren maar 1000/1500 altijd wel. Zijn toen door garage vervangen en hij reed weer perfect. Miss dat dat dan je laatste optie is?
Een andere stappen motor proberen en even resetten dan kan je deze uitsluiten,mischien was ie niet zozeer vuil maar ook stuk
Jep stappenmotor hoeft idd niet beter te worden van reinigen,want hij kan ook gewoon stuk zijn.
En als je dat eerst niet zeker weet ,ga je een hoop verder zoeken en investeren en misschien dan wel voor niks.
sorry beetje late reactie... stappenmotor vervangen probleem is er nog steeds een vriend gaat binnenkort de gasklep huis ofzo vervangen misschien is dat het aangezien die ook al schoongemaakt was.. injectie reiniger heeft ook niet geholpen..
heb je de stappen motor wel ingeleerd dit moet namelijk ook om hem comform te laten werken.
ingeleerd? wat houd dat in ?! :$
Ik heb hetzelfde probleem ook een 1.6 16v van 1999 en ook ik heb ook al de stappenmotor en gasklephuis schoongemaakt en de accupolen er geruime tijd afgehad, maar dit allemaal heeft niet geholpen.
Ik heb er nu een potje Wynns Injector Power 3 bij de benzine zitten, eens kijken of dit werkt.
Het is net wat jij al aangeeft dat het bij het stoplicht niet echt een succes is, ik laat dan de koppeling opkomen met de rem erop en dan zakt het toerental, maar dat is natuurlijk niet de oplossing en kost het je de koppeling.
Over het inleren van de stappenmotor heb ik begrepen op een ander forum dat de computer dit vanzelf doet, maar misschien dat het ook wel door de dealer gedaan moet worden.
Het vreemde vind ik ook zodra ik het contact uitzet en de auto weer start dat het toerental wel goed is, maar na een stukje rijden blijft het toerental bij mij tussen de 1500 en 2000 toeren hangen. Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik de rem intrap dat ik de wijzer van de toerenteller een schokje zie maken, ik weet niet of dit normaal is en anderen hier ook last van hebben.
zoals je zegt met de rem en de koppeling wat op laten komen hier precies hetzelfde.waars komt er voor februari nog een nieuwe gasklep in wie weet of dat helpt
Heb jij dan een kunstof gasklephuis of eentje van aluminium.
Ik heb hier op het forum gelezen dat een kunstof gasklephuis ook problemen geeft en dat deze vervangen moet worden door eentje van aluminium dit schijnt een bekend iets te zijn.
Ik heb er eentje van aluminium dus kan ik dat bij mij al uitsluiten.
Volgens mij is het alluminum hij is er al eens uitgeweest niet door mij hoor dat soort dingen kan ik niet:P maar het leek geen kunstof iig..
het inleren ervan helpt heel veel dan wordt hij namelijk gereset en zoekt hij zijn standaart ingestelde toerental op.
want als jij hem heb vv dan kan het zijn dat hij net ff anders staat en blijft hij heel hoog draaien.
Geloof dat hij zich zelf heeft gereset hij maakte hele hoge touren had de accu polen er ff af gehad en toen stelde hij steeds wat bij..uiteindelijk leek het alsof ie goed was 1 dag toen weer terug bij af..
Wat zal het inleren bij de dealer dan ongeveer gaan kosten? Misschien dat ik dat dan ook beter kan doen om dat ook uit te sluiten.
weet ik niet dat is dealer afhangkelijk