Beste mensen,
Zwabberend geluid van de ventilator. Als de wagen stil staat en de ventilator draaid hard...voel ik dat de auto gaat trillen. Het lijkt wel onbalans. Nu heb ik een bout gevonden op de motor...Ik zag hem liggen schuin onder de accu.
Ik heb aan de, het frame waar de ventilator in zit getrokken......zit wel veel beweging in!?
Ik geloof niet zomaar dat die bout daarvan zal zijn.
Wat wel inderdaad kan is dat de ventilator een onbelans heeft.
En als dat is is het alleen te verhelpen door het te vernieuwen.
matthew, Ik heb nog een maand garantie op de auto en spaar al de mankementen op, omdat ik 2 uur moet rijden om bij de garage te komen. En ik heb er een paar zoals:
Ventilator.
Airco.
Slot benziene klep.
Geen van de sensoren werkt meer in de deuren.
Kleppen.
Dus nu ga ik morgen de garage bellen, is geen Renault garage. Er zit wel een nieuwe D-riem en nieuwe rol??? (dinges) in.
Het mooie is, dat ik via dit forum veel info krijg, kan vragen.... om de niet direkte noodzakelijke reparaties uit kan stellen. Zodat alles dan gemaakt kan worden met totaal 4 uur rijden, heen en terug.....
Welke kleppen als ik vragen mag.
Kleppen...nokken-as.
Daar zijn over het algemeen weinig problemen mee,dus wat is je klacht daarover?
Citaat van: matthew op 17 augustus 2010, 11:55:35
Daar zijn over het algemeen weinig problemen mee,dus wat is je klacht daarover?
Ik had het fout met, kleppen enzo.....het was, is de airco die ratelt. Inmiddels een afspraak met de garage, volgende week, reparatie onder garantie. Wel 4 uur rijden......
Dus hoop nu voorlopig van de problemen, storingen af te zijn.
Oja, nog iets....het gebeurt wel eens dat de snelheid wat te hoog is voor een snelheids-drempel.......Dan komt er een geur in de auto van rotte eieren....Driewerf bah.. is dat...!!!
heb ik ook wellis last gehad in het begin.
vorige bestuur(ster) schakelde altijd al bij 3000 toeren en kwam niet hoger.
Toen ik de auto een paar keer goed intrapte..kwam er een vies eierenlucht in de auto.
Bleek de catalisator die vol met vuil zat.
Oplossing: een paar keer goed laten uitbranden of flink intrappen...de lucht gaat dan van zelf wel weg.
Ik heb het bij een garage laten doen.
Citaat van: meganemaarssen op 17 augustus 2010, 13:15:15
heb ik ook wellis last gehad in het begin.
vorige bestuur(ster) schakelde altijd al bij 3000 toeren en kwam niet hoger.
Toen ik de auto een paar keer goed intrapte..kwam er een vies eierenlucht in de auto.
Bleek de catalisator die vol met vuil zat.
Oplossing: een paar keer goed laten uitbranden of flink intrappen...de lucht gaat dan van zelf wel weg.
Ik heb het bij een garage laten doen.
Bedankt allemaal voor het reageren, raadgevingen. Volgende week zal ik vertellen hoe het verloop bij de garage was, is verlopen......Dan is de garantie voorbij, op, foetsie.....
Citaat van: jmdp op 13 augustus 2010, 01:01:56
matthew, Ik heb nog een maand garantie op de auto en spaar al de mankementen op, omdat ik 2 uur moet rijden om bij de garage te komen. En ik heb er een paar zoals:
Ventilator.
Airco.
Slot benziene klep.
Geen van de sensoren werkt meer in de deuren.
Kleppen.
Dus nu ga ik morgen de garage bellen, is geen Renault garage. Er zit wel een nieuwe D-riem en nieuwe rol??? (dinges) in.
Het mooie is, dat ik via dit forum veel info krijg, kan vragen.... om de niet direkte noodzakelijke reparaties uit kan stellen. Zodat alles dan gemaakt kan worden met totaal 4 uur rijden, heen en terug.....
Ik was bij de garage...omdat het totaal 4 uur rijden is, hadden wij twee overnachtingen geboekt daar in de buurt..Zodat zij daar bij de garage , een volledige dag hadden voor reparatie.
De ventilator...dat was normaal als die op volle toeren draaide, de wagen licht begon te trillen bij stilstand.
De airco is leeg-gemaakt en weer gevuld....Toen wij de auto ophaalde leek alles in orde, maar tien minuten later ratelde de airco weer....In de buurt nog wat rond gereden, terug naar het logement....Als het de volgende morgen nog zo was, gaan wij terug naar de garage, voor dat wij naar huis zouden gaan. De volgende morgen ratelde de airco naar hartenlust...Dus weer terug naar de garage....
De vriendelijkheid leek wat weg toen wij daar kwamen, de monteur begon gelijk over een spanroller of mogelijk de compressor, maar je kunt de airco wel gebruiken. Met een stethoscoop nog wat luisteren....ja ja ....eh kuche. Ik zei maar wat nu ??? Ik wil graag naar huis. Ineens kwam de baas erbij, die kapte alles wat ik zei af.....Ben toen even een rondje gaan lopen en heb ik tot tien geteld....
Maar om kort te gaan...de auto moest een paar dagen terug komen en om niet met mijn woorden uit de bocht te vliegen ging ik akkoord.....Dus, weer terug en met de trein naar huis stelde ze voor....Maar dat kan over twee weken pas dan zijn alle monteurs terug van vakantie.
De benzine klep half gerepareerd met een verhaaltje, dat kan niet anders....
De sensoren van de deuren, dat weten ze niet, is dus ook niet gemaakt....
Dus wel wat balen, erg veel balen.......Maar ja, moet toch weer terug......Ik kreeg het ook nog over internet.......Ach dat internet daar heb je niets aan........Oh..nee...? via dat internet ben ik bij jullie gekomen.....
Heeft iemand nog raad of een idee??? Reis en verblijfkosten zijn ook niet mis......
Als het een bobag garage is kun je bij de bovag aankloppen daarvoor.
Is je nokkenasversteller wel vervangen?
Dan is je aircopomp gewoon kapot,want als je de airco uitzet en het geluid is dan weg dan ligt het nog aan de pomp.
Maar leeg gehaald en weer gevuld,is er ook nog 20ml extra olie toegevoegd aan het aicossysteem?Anders heeft het sowiezo geen nut gehad,en kunnen ze alsnog misschien een aircopomp besparen.
Dat van de ventilator zou ik dan ook eerst even zelf moeten constateren om er nu verder over uit te spreken.Want het kan idd dat de auto dan stilstaant lichtjes trilt.
En sensoren in deuren?
Voor handsfree om te openen ,ze hoeven niet allemaal stuk te zijn als je een 5 deurs hebt,want als er 1 kant 1 stuk is kan dat ondere beinvloeden.
Maar anders is het gewoon het optisch oog achter de klink en dat kost 130 euro per stuk.
Als de auto niet op slot gaat ligt het aan de drukknop en die kosten 25 euro per stuk.
jmdp, ik had reageerd in een topic die ik zelf had geopend een tijd terug over dat de koelvin van de radiateur (soms/vaak) aan blijft tijdens nat weer en of zon.
Is dat opgelost bij je ? Of is die auto al reeds weg?
Citaat van: Zakaria op 27 augustus 2010, 19:21:45
jmdp, ik had reageerd in een topic die ik zelf had geopend een tijd terug over dat de koelvin van de radiateur (soms/vaak) aan blijft tijdens nat weer en of zon.
Is dat opgelost bij je ? Of is die auto al reeds weg?
Ik heb de auto nog....Afgelopen donderdag, twee uur gereden in de regen en dat probleem lijkt over te zijn...Hoe of wat, weet ik niet.
Citaat van: matthew op 27 augustus 2010, 18:41:04
Als het een bobag garage is kun je bij de bovag aankloppen daarvoor.
Is je nokkenasversteller wel vervangen?
Dan is je aircopomp gewoon kapot,want als je de airco uitzet en het geluid is dan weg dan ligt het nog aan de pomp.
Maar leeg gehaald en weer gevuld,is er ook nog 20ml extra olie toegevoegd aan het aicossysteem?Anders heeft het sowiezo geen nut gehad,en kunnen ze alsnog misschien een aircopomp besparen.
Dat van de ventilator zou ik dan ook eerst even zelf moeten constateren om er nu verder over uit te spreken.Want het kan idd dat de auto dan stilstaant lichtjes trilt.
En sensoren in deuren?
Voor handsfree om te openen ,ze hoeven niet allemaal stuk te zijn als je een 5 deurs hebt,want als er 1 kant 1 stuk is kan dat ondere beinvloeden.
Maar anders is het gewoon het optisch oog achter de klink en dat kost 130 euro per stuk.
Als de auto niet op slot gaat ligt het aan de drukknop en die kosten 25 euro per stuk.
Ik hoef niet terug naar de garage in Verweggistan......Moest vandaag naar een ziekenhuis, parkeerde de auto. De airco stond niet aan en toch nog een geratel...Op de terug weg een dealer opgezocht en gevraagd wat dat was en... of ik zo verder kon rijden....Ik moest toen nog 12 kilometer rijden. Nou dat kan nog wel...maar geen grote afstanden...Er is iets met de spanroller of poellie, dynamo. De airco stond uit.....
Toen ik thuis was, de garage verweg....weer gebeld en er ontstond verwarring. Verteld van het bezoek aan de dealer.....Welke dealer was dat, dan bellen wij die ook even, wij bellen je terug.....Weer verwarring...over het geluid van de airco en dat andere geratel...We kwamen er uit.....Ze moesten overleggen en zouden terug bellen.....Dat gebeurde...Ik moest een dealer opzoeken bij mij in de buurt, in opdracht van de verweg garage, zij moeten een onderzoek doen naar al dat geratel.....
Ik heb een dealer en maandag gaan ze kijken.....Ik print deze topic uit en neem die mee...
Citaat van: jmdp op 27 augustus 2010, 20:37:05
Ik heb de auto nog....Afgelopen donderdag, twee uur gereden in de regen en dat probleem lijkt over te zijn...Hoe of wat, weet ik niet.
Als ik je verhaal zo terug lees is de airco leeg gemaakt en weer hervuld. En daar lag wellicht de probleem aan.
Citaat van: Zakaria op 27 augustus 2010, 21:55:02
Als ik je verhaal zo terug lees is de airco leeg gemaakt en weer hervuld. En daar lag wellicht de probleem aan.
@Zakaria,
Een zwabberend geluid zoals hier beschreven had verderniks te doen met de airco,dus ook het leegmaken en vullen hiervan heeft hier geen invloed op,omdat het om de koelventilator ging.
Waarvoor hier de airco leeggehaald en opnieuw gevuld is is voor het geluid dat er zou zijn met de airco ingeschakeld(ratel geluid).
Ja klopt matthew, de probleem is dat bij de topicstarter tijdje geleden de koelvinventilator constant ging draaien op volle toeren. Nu is het dus sinds kort over bij hem, bij mij wilt die af en toe aan en uit springen(onregelmatig draaien)
Nu is mij dus voor de helft duidelijk gemaakt dat het wellicht aan de airco druk kan liggen. Er wordt (wellicht) ( niks ) gemeten en kan de koelvin ventilator onregelmatig gaan draaien.
Bij de dealer werd me duidelijk gemaakt dat het normaal is dat de radiateurvin op zn tijd moet draaien. Daar geloof ik dus niks van.
Ik denk toch dat je 2 dingen door elkaar aan het halen bent.
Als je airco aanstaat,moet je koelven zowiezo gaan draaien,en als je motor warm is en de koelvloeistof moet echt gekoeld gaan worden dan gaat de ventilator een verhoogde snelheid draaien.En op dat moment kan de auto een beetje gaan trillen,maar dit kun je alleen voelen als je stilstaat en dit gebeurd.
Citaat van: matthew op 29 augustus 2010, 11:49:39
Ik denk toch dat je 2 dingen door elkaar aan het halen bent.
Als je airco aanstaat,moet je koelven zowiezo gaan draaien,en als je motor warm is en de koelvloeistof moet echt gekoeld gaan worden dan gaat de ventilator een verhoogde snelheid draaien.En op dat moment kan de auto een beetje gaan trillen,maar dit kun je alleen voelen als je stilstaat en dit gebeurd.
Mijn airco staat nooit aan. Dat klopt inderdaad als de airco aanstaat moet de koelvin draaien om alles weer te verlagen qua druk die erop staat. De motor staat niet ééns op bedrijfstemperatuur en ik wil wel eens de koelvin horen op stand 1/2 tot af en toe gek over springen na een hele hoge stand en weer tot rust, of anders stop ik even aan de kant motor uit/aan dan wilt het wel eens helpen.
Mijn ander megane gebeurd dat niet, daarmee ben ik op vakantie geweest waar het echter 48 graden was. Radiateur totaal niet gehoord.
Maar bij deze fase type 2 megane, klopt er iets niet?
Nee dat klopt dan niet idd,maar het heeft ook niet te maken met de airco om weer leeg te halen en te vullen zal geen zin hebben.
Is ook niet makkelijk gokken om daar iets over te zeggen.
Als je dat opgelost wilt hebben,zou je hem naar de dealer moeten brengen en dan gaan er waarschijnlijk wel wat zoek uurtjes inzitten.
Citaat van: jmdp op 27 augustus 2010, 21:02:36
Ik hoef niet terug naar de garage in Verweggistan......Moest vandaag naar een ziekenhuis, parkeerde de auto. De airco stond niet aan en toch nog een geratel...Op de terug weg een dealer opgezocht en gevraagd wat dat was en... of ik zo verder kon rijden....Ik moest toen nog 12 kilometer rijden. Nou dat kan nog wel...maar geen grote afstanden...Er is iets met de spanroller of poellie, dynamo. De airco stond uit.....
Toen ik thuis was, de garage verweg....weer gebeld en er ontstond verwarring. Verteld van het bezoek aan de dealer.....Welke dealer was dat, dan bellen wij die ook even, wij bellen je terug.....Weer verwarring...over het geluid van de airco en dat andere geratel...We kwamen er uit.....Ze moesten overleggen en zouden terug bellen.....Dat gebeurde...Ik moest een dealer opzoeken bij mij in de buurt, in opdracht van de verweg garage, zij moeten een onderzoek doen naar al dat geratel.....
Ik heb een dealer en maandag gaan ze kijken.....Ik print deze topic uit en neem die mee...
Auto staat bij een dealer....lager airco kapot. De auto gaat op gehaald worden door de garage ''verweg'' En wij mogen hem weer ophalen met de trein....Wat een gedoe, wat een gedoe.........
Dat is balen zeg,maar dat hadden ze in mijn ogen ook wel zelf kunnen diagnoseren.
Ik hoop voor je dat alles nu goed wordt gemaakt en dat je verder van die garage af bent.
Citaat van: matthew op 30 augustus 2010, 23:23:51
Dat is balen zeg,maar dat hadden ze in mijn ogen ook wel zelf kunnen diagnoseren.
Ik hoop voor je dat alles nu goed wordt gemaakt en dat je verder van die garage af bent.
Ja dat is echt balen, vooral dat de wagen een hele dag daar was.......Ik hoop het zelfde wat jij hoopt...Heeft wel een dealer in de buurt op-geleverd....
Auto is er weer.....4 uur met de trein, 2uur met de auto...Wij zijn weer thuis. Een nieuwe airco.....En als ik het goed heb een nieuwe v-snaar....Kon de monteur niet spreken, waren te laat bij de auto. Moet nog bellen. Onderweg ging het service lampje branden, en het motor icoontje.....grrrr...grrrrr...Maar hij rijd wel lekker...!!!
Wel een pech zeg met je auto.
Volgende keer maar beter een auto wat dichter bij huis kopen scheelt een hoop heen en weer reizen.
Succes ermee
Citaat van: jmdp op 4 september 2010, 00:28:08
Auto is er weer.....4 uur met de trein, 2uur met de auto...Wij zijn weer thuis. Een nieuwe airco.....En als ik het goed heb een nieuwe v-snaar....Kon de monteur niet spreken, waren te laat bij de auto. Moet nog bellen. Onderweg ging het service lampje branden, en het motor icoontje.....grrrr...grrrrr...Maar hij rijd wel lekker...!!!
Garantie is voorbij...Op de deur censors na is alles gemaakt....Auto rijdt goed en heb er plezier mee....
Groeten Jan.