Hallo luitjes
na wat gerammel te hebben gehoord rechts voor kwam ik er dus bij de garage achter dat m'n stuurhuis versleten is.
er staat nu zo'n 140 000 km op detellerd en vind eigenlijk zelf dat dit wel een erg snel probleem is,of vergis ik me hier in.
ik weet niet wat de normale levens duur voor een stuurhuis is maar vind dit wel erg kort.
weet iemand of heeft iemand hier eerder ook mee te maken gehad"?
ik kreeg te horen dat de kosten rond de € 700 komen,ligt dit aan het stuurhuis dat dan zo duur is of is het z'n grote klus dat de sleuteluurtjes gaan spreken.
ik hoor het wel al vast bedankt.
(ps) dit is niet bij de renault dealer.
groetjes peter :)
beide zijn duur.
En komt niet super vaak voor,maar het komt voor.
mijn megane rammelt ook rechts voor en dat zit ook in het stuurhuis,bij mij zit er speling in de binnenste
stuurkogel van het stuurhuis.die is te vervangen en kost bij de renault 180 euro inc sporing afstellen.
de losse spoorstang kost 76 euro.als daar bij jou de speling ook in zit hoeft het stuurhuis niet compleet vervangen te worden.
mn pa heft en stuurhuis gehaald bij de sloop veel goedkoper
Maar wat voor klacht heb je dan? Waarom moet het stuurhuis vervangen worden?
Als het enkel maar om het rammelen gaat dan denk ik dat de binnenste stuurkogels speling hebben dit komt veel voor. Stuurhuizen zelf heb ik nog niet meegemaakt. Maar er kunnen uitzonderingen zijn natuurlijk.
Binnenste stuurkogels zijn los te vervangen. Dit komt veel voor bij Renault.
Binneste kogels komen idd voor,maar dat dat echt rammel geluiden geeft kan ik nnou niet zeggen.
heb het vandaag zelf gezien het stuurhuis was inderdaad versleten,stond voor het blok want ik ga morgen op vakantie met de auto dus ik moest het snel voor elkaar zien te krijgen.
m'n rechter voorwiel ging heen en weer en daar kwam ook het rammelen vandaan.
het leek wel of de hele stuurstang los zat,en daar wil toch niemand mee naar frankrijk.
al vast bedankt voor de reactie's
Ik denk toch dat je dan alleen speling hebt gehad op de hogels en niet op het hele stuurhuis.
Ik heb het niet gezien,maar hoe je je klacht omschrijft kan het mij alleen maar lijken dat je de binneste en buiteste stuurkogel stuk had.En deze zijn los te vervnagen daarvoor hoef je geen heel stuurhuis te vervangen.
de beide stuurkogels waren drie maanden terug al vervangen en er werd al gezegd dat m'n stuurhuis er aan zat te komen,dat daar al speling op zat en de volgende keer niet door de keuring zou komen.
heb er verder geen verstand van maar dacht zo gezien te hebben dat m'n stuurhuis wel kapot was.
Ik ben vandaag gaan stoeien om de hele stuurhuis te demonteren, maar ik stuite op moeilijkheden. Hij wilt er niet af, hij hangt wel los maar bij de punt die in de interieur uitsteekt wilt niet helemaal eruit vallen. Moet dat eruit getikt worden? Heeft iemand ervaring met de stuurhuis ?
Ik weet niets van de laatste megane's, maar bij de R19's en de Megane 1 types kun je de stuurkolom dmv 4 M8 moeren onder het dashbord losmaken en kun je de stuurkolom naar je toe trekken. Dan kun je stuurstang uit het stuurhuis trekken. Succes
er zit een bout binnen bij je pedalen,
aan het eind van je stuur colom