er was water in mijn koplamp gekomen na het afspuiten van de motor,het water heb ik er uit geblazen,maar nu zitten op de binnenzijde opgedroogde plekken,hoe kan dit dit het beste oplossen,moet ik de hele koplamp eraf halen of alleen het glas.
en hou maak ik het los
als je cht het glas eraf wilt halen moet je eerst de vinnen verwijderen (2 luchthappers onder de motorkap).
Daarna de lampen eruit schroeven.
Hierna de lampen langzaam in een voorverwarmde over op 70 graden laten komen, zo wordt de kit zacht en kun je het glas verwijderen.
Het klinkt raar maar het gaat wel goed. Heb deze info van een site waar iemand zelf angeleyes in zijn headunit zet.
tja...
Die aanslag is waarschijnlijk rest van pekel (gezien het jaargetijde)
Gewoon lamp eruit, paar keer goed spoelen met ontkalkt water en weer droog blazen. (je kunt dan even de unit eruit halen)
NIET met doekjes etc gaan zitten frommelen, want die reflecterende laag is opgedampt en dus ook heel gauw beschadigd.
Nog beter is om het gewoon te laten zitten - behalve jij, is er niemand die kijkt of je reflectoren goed gepoetst zijn -.
Koplamp in de oven... weer wat nieuws.
Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 03:31:49
Koplamp in de oven... weer wat nieuws.
Yep kijk hier maar eens.
http://www.prelude-portal.de/workshops/angeleyes/Creating%20Custom%20Angel%20Eyes.htm
De behuising zit met een soort industrieel kit aan het glas en is keihard. Naarmate deze langzaam wordt verwarmd begint deze zacht te worden.
Let wel dat als de lamp afkoelt het kit weer hard wordt.
Nou ja,ik zou het niet doen dus.
Je loopt namelijk een groot risico dat de kunststof delen krom gaan trekken, zodat montage niet goed meer mogelijk is en erger, het lichtbeeld verstoord wordt.
Daarbij gebruikt elke autofabrikant andere kit met andere eigenschappen.
De meeste onderdelen zijn bij een auto van het kunststofsoort ABS gemaakt.
Deze hebben een smelttemperatuur van 220-250 graden.
Dus in theorie..kan het..maar ja..het is maar net waar je zelf lekker bij voelt.
Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 13:18:13
Nou ja,ik zou het niet doen dus.
Je loopt namelijk een groot risico dat de kunststof delen krom gaan trekken, zodat montage niet goed meer mogelijk is en erger, het lichtbeeld verstoord wordt.
Daarbij gebruikt elke autofabrikant andere kit met andere eigenschappen.
Beetje risico maakt het spannend toch ;)
En duur!
mijn megane ph1 heeft geen helder glas dus ik denk dat het resultaat niet egt mooi zal zijn.
bestaat er een heldere kap voor de ph1?
ik bedoel aan een glazen kap niet de hele unit
Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 21:42:55
En duur!
En dus weer extra spannend, hehe nee maare je hebt wel gelijk..
Citaat van: Remko de W. op 14 maart 2005, 21:17:16
Citaat van: Tony op 14 maart 2005, 03:31:49
Koplamp in de oven... weer wat nieuws.
mischien met een lekker sausje.... :)
Kunt het wel raar vinden maar t werkt echt.
Misschien smaakt het wel, met wat curry.
Helder glas bestaat niet maar vanaf 5 maart heeft s-k tuning in duitsland de angeleyes te koop en hier zit wel helder glas in.
Ik snap zowiezo niet waarom iemand zijn motor afspuit en het dan gek vindt dat er overal troep tussen komt te zitten (FAQ niet gelezen zeker?)
Maar je koplampglas demonteren en unit in de oven proppen alleen maar om wat aanslag te verwijderen... dan ben je niet goed snik.
Trouwens: Het koplampglas van Renault is verlijmd met 2-componenten lijm...
Weinig kans dat je die los krijgt in een oven op 70 graden.
Over ABS: De verbrandings temp klopt wel, maar de vervorming kan al op treden bij +60 graden.
Het ligt er maar net aan welke toevoegingen zijn gebruikt voor de versteviging en hitte bestendigheid.
Als je koplamp is vervaardigd van polycarbonaat ( waar bijv je achterlichtglazen van zijn gemaakt) maak je een goede kans (alleen met koolstof of glasvezel versteviging - niet gerycycled voor 2 keer) , maar ABS leeft (in kunststof termen) en is niet vormvast onder allle temperatuur en vochtigheidsgraad omstandigheden. En omdat er een reflecielaag is opgedampt, wordt die kunstof niet echt warm als je licht brandt. In de oven wordt dat een ander verhaal. Dan voeg je hitte toe van buiten af, waardoor vervorming ontstaat. Er zijn ook units die zijn gemaakt van poly vinyl chloride (PVC) en die kunnen helemaal niets hebben.
dus het beste kan ik het laten zitten, of spoelen met kalkvrijwater?
of sparen voor engeleyes.maar hoe gaan de knipperlichten los
???
laat eens een hele lange tijd de fohn erop staan
ff je lampje eruit halen dan
kijken of het dan beter eruit ziet
knipperlichten zijn overigens niet het duurste, of miss. wel van een sloper af te trekken
het water heb er eruit maar er is een aanslag op het crome gebleven
maar hoe gaan de knipperlichten eruit de unit
De unit zelf?
Er zit van bovenaf gezien een klein gaatje in het zwarte gedeelte naast de lamp daar onder zit een torx schroefje.
Deze los draaien en de lamp kan eruit worden gehaald.
Binnenkort komen dit soort dingen op TV... ;D
Ik geloof dat mr.Bean hiermee begonnen is.
Geloof me, dat verhaal van koplampunit in de oven is larie...
Mijn collega's vinden dit het beste onderwerp sinds de Belgenmoppen opgedroogt zijn. :) :) :)
Mijn advies is: Laat die kringen lekker zitten - er is geen hond die wil weten hoe schoon je reflectors zijn - en spuit nooit meer je motor af!
Ik had er vandaag weer zo een... Dynamo kapot vanwege die smetvrees (ik geloof dat het sinds kort een officiele status heeft gekregen als ziektebeeld) Ik heb er maar een paar fotos van genomen... De dynamo voor zover die nog die status had - was een roest bende en de kabels totaal weggerot.. :'(
Kijk ik verdien er best aan (toch weer 400 Euries), maar ik vindt het toch ook weer zielig dat schoonheid zo'n hoge prijs heeft, vooral als de kinderen weer geen gezonde maaltijd krijgen omdat hun pa de monteur geen vuile vingers wil bezorgen. (die worden toch wel vuil, al heb je nog zo'n schone motor)
Laat die koplamp gewoon lekker zitten, en ga vooral geen losmaakacties ondernemen.. ik ben bang dat je je afstelling en bevestiging ook nog naar de eeuwige jachtvelden stuurt, en dat voor een paar vlekjes.
En toch is het mij gelukt, het enige wat soepel werdt was de "kit" laag.
We lachen wat af ;D , dat is het voordeel van monteur zijn.
Eigenlijk verdienen we salarisverhoging, al was het maar voor de extra inspanningen om klanten aan te horen - en te verwerken - :'(
Het wordt op deze manier een zwaar en emotioneel beroep.
Tja, vroeger hadden we een probleem... ???
Sinds kort heet dat een uitdaging - Houston we hebben een uitdaging - Houston antwoordt dan: Daar hebben we een subsidiepotje voor...Zie je het voor je? :)
Het zal niet lang meer duren voordat de eerste technisch-maatschappelijkwerkers - en psychologen - hun intrede gaan doen.
Ik zit al te denken aan een omscholing, ik denk dat dat mij een behoorlijke salarisverhoging zal opleveren, hebben we het toch al gauw over academisch niveau... kijk! ::)