Goedendag, ik ben nieuw hier op het forum.
Mijn naam is Jelle Visser en ben 31 jaar en ik kom uit Aalsmeer.
Mijn vriendin heeft een Megane coupe 2.016v ide uit 2000 en heeft een probleem met haar auto.
Soms slaat de auto niet aan als je de auto start, startmotor draait wel rond maar de auto slaat niet aan.
Wacht je een kwartiertje dandoet hij het ineens weer?. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik eraan doen?.
Het lijkt mij in de startblokkering zitten en kan ik die er niet gewoon tussenuit gehaald worden?.
Ik heb zelf niet meer zo'n groot vertrouwen in onze renault dealer omdat ik hem daar al eens heengebracht had omdat de koelvin niet werkte.
Had van tevoren gemeld dat de motor niet stuk was want als ik er direct 12v opzette sloeg hij gewoon aan.
Vroeg dus of ze hem gewoon warm wilden draaien en dan te kijken of hij een storing gaf (niets meer, niets minder)
Kom ik hem aan het eind van de dag halen, krijg ik eerst een rekening van 75 euro onder mijn neus...dus daarna vraag ik wat er mis is en krijg als antwoord: We zijn er achter dat het in de aansturing ligt van de koelvin!!!!! 8)7. Ja EINSTEIN, dat begrijp ik ook wel!. En kreeg als advies dat ik maar die hele kabelboom + relais en een soort computer moest vervangen omdat ze niet wisten wat er stuk was en dat kostte zo'n 900 euro!.
Ik stuur hem nu dus aan met een schakelaar want dat ging ik dus niet doen.
Temp meter doet het gewoon, weten jullie misschien ook wat dit zou kunnen zijn?.
Met vriendelijke groet,
Jelle
Wel rond gaan en niet aanslaan is bdp sensor defect.Via de zoekfunctie kun je hier heelveel over vinden.
Voor je ven probleem,kan kabelbreuk zijn of de sensor om ven in te laten slaan is stuk.
Kijk, daar heb ik wat aan!. Het rare is dat hij het niet altijd doet.
Soms blijf je starten en dan slaat hij niet aan en dan probeer ik het een kwartiertje later en dan doet ie het direct.
Het lijkt wel of het steeds vaker gebeurd..... Maar jij denk niet dat het aan de startblokkering ligt?.
Alvast bedankt!.
Gr Jelle
Nee aan je bdp sensor,en is gewooon ook bekende kwaal van Renault.
De ene keer doet het wel andere keer niet,en het komt naarmate de tijd idd steeds vaker voor.
Probleem met startblokkering,dan moet rode contrloe lamp die normaal knipperd als auto uit is,snel gaan knipperen tijden het proberen te starten of continu gaan branden dan is het ook niet goed.
Bij Renault zijn deze sensoren gemodificeerd en komt er ook een nieuwe stekker bij.
Sensor + stekker +montage zal rond de 130 euro zitten.
Okee, ik ga morgen een bdp sensor halen en monteren!.
Laat wel weten of het gelukt is!.
Gr Jelle
Bdp sensor gemonteerd en gesoldeerd. Daarna starten en liep gelijk!.
5 minuten later weer starten.....weer niks......
Merk nu wel dat bij het starten dat rode lampje blijft branden en dat de bougie's geen stroom krijgen.
Kan ik die hele startblokkerings rotzooi er niet tussenuit knippen?.
Gr Jelle
Nope, dat zit in de UCH.....
Dus de enigste mogelijkheid is zo'n nieuwe uch???? wat is dat eigenlijk?. En wat zou dat kosten (ik vind een uch best duur klinken :x)
Gr Jelle
de UCH dat is de comp van de auto ja en die is vrij duur wat hij zokost weet ik niet maar rekken maar op paar honderd euro
Zit net ook een beetje op google te kijken over dit probleem en daar staat ook iets over dat de deuren automatisch op slot gaan tijdens het rijden....
Dat doet ie van ons ook sinds een paar maanden en dan brandt er ook zo'n lampje bij het binnenverlichtings paneeltje in het dak?.
Heb vandaag al een sensor gekocht van 66 euro waar niets mee aan de hand was en om nu ook een uhc te kopen en er dan achter te komen dat dat het ook niet is.....weet leukere dingen met mijn geld te doen.
Gr Jelle
ja dat snap ik ja maar je kan hem laten uitlezen he bij de dealer en die kunnen als het mee zit zo zeggen wat het is.
en zo'n uch die moet de dealer toch inlezen en dergelijke.
gr jesse
Dat begrijp ik wel maar heb gewoon niet zo'n vertrouwen in die dealer....zei vanmorgen dat ik een bdp sensor nodig omdat het waarschijnlijk daar aan lag. Hij zei gelijk dat ik nieuwe injectors nodig had?. En zie over mijn eerdere ervaringen met hun.....
Het is misschien wel een idee om hem naar een andere dealer te brengen.
Gr Jelle
ja idd ja want dealers kunnen het meestal zo vertellen werk er namelijk zelf ook bij eentje:P
en nieuwe injectors lijkt me sterk
Dan ga je toch naar een andere dealer toe? Ik heb het geluk dat er twee bij mij in de buurt zitten, ben bij de eerste goed geholpen, anders was ik wel naar die andere gereden.
Ik heb zelf 10 jaar bij een mazda dealer gewerkt maar niet als monteur wel als receptie/magazijn medewerker en een stukje accesoire verkoop. Ik weet dus best wat van Mazda's maar dat wil niet zeggen dat je veel weet over de nukkigheden van andere merken.
Ik rijdt zelf al jaren Alfa Romeo en ik weet ook wel dat ik veel beter Mazda kan rijden maar ik heb daar geen gevoel bij.
Ik ga morgen naar de dealer en zal ze daar eerst uitleggen wat ik zelf al heb geconstateerd en hoop dat ze deze keer wel met een zinnig antwoord komen.....
Gr Jelle
Overigens over dat op slot gaan tijdens het rijden, dat kun je instellen. Door lang op het knopje van de CV te drukken (op het dashboard dus, en ik meen op sluiten) Dit staat ook in het instructieboekje.
Je probleem dat je startblokkeringlamp knippert hoeft niet per se in de uch te zitten kan ook zijn dat je sleutel kapot is.Al de reserve geprobeerd?
Wat de types van 99 en 2000 wel hebben is dat er een configuratie zomaar kan verspringen in de uch en dit kan wel weer gereset worden,maar het probleem kan dan terug komen.
Oplossing is dan nieuwe uch en dat is alleen bij de dealer mogenlijk en moet ook daar ingelezen worden.Aan een 2e handse heb je niks.
Maar ik zou eerst je reserve sleutel proberen.
En het is niet dan wel en dan niet starten mocht het probleem in de uch zitten en dan heb je dus toevallig 2 problemen tegelijk gehad met bdp sensor erbij.
Anders ben je zelf niet volledig geweest hier op het forum,want als het probleem in de sleutel zit dan had het startvergrendelingslampje ook geknippert snel bij je andere pogingen hiervoor.
Nou mensen, bedankt voor jullie reactie's!. Het probleem zat in een kabelbreukje in de bedrading van de bdp sensor!. Heb dus waarschijnlijk voor niets een nieuwe sensor gekocht maar ja...beter als een nieuwe uch!.
Gr Jelle
idd mooi dat het is opgelost
Zag idd de bui al hangen van nieuwe computers etc.....
Valt weer alles mee!.
Gr Jelle