Beste mensen,
Heb sinds vorige week een v-maxx schroefsetje onder mijn Megane Cabrio uit 1999 (net 2e model) gemonteerd. Ziet er strak uit en precies de juiste hoogte. Nu heb ik alleen last van springende veren bij het insturen met lage snelheden. Ik heb de veren toch redelijk opgedraaid.
Zou het kunnen dat ik de veren strakker moet draaien om dit verspringen te voorkomen?
Verder was het monteren goed te doen en de prijs (250 euro) was ook goud.
Heb op het forum eerder gelezen over dit probleem maar kon geen oorzaak of oplossing vinden...!?
Ik hoor wel of iemand hier iets meer over kan vertellen.
Alvast bedankt!
Oja deze aanbieding was op de volgende site (winkel in Tilburg ook webwinkel):
http://www.streetperformance.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000239&lang=NL (http://www.streetperformance.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000239&lang=NL)
Greetz Bert
Hallo Bertje,
Ik heb ook net een schroefset gemonteert en had hem net niet om z'n laagst staan en had geen last van verspringende veren.
Heb zelf een megane coupe maar dat maakt volgens mij niks uit.
Als je naar mijn projeckt pagina gaat dan zie je hoe laag die toen stond.
Was vandaag bezig mijn mijn 17Inch eronder te doen maar lukt niet echt, morgen verder kijken.
Citaat van: Bertje op 5 juni 2010, 00:29:53
Beste mensen,
Heb sinds vorige week een v-maxx schroefsetje onder mijn Megane Cabrio uit 1999 (net 2e model) gemonteerd. Ziet er strak uit en precies de juiste hoogte. Nu heb ik alleen last van springende veren bij het insturen met lage snelheden. Ik heb de veren toch redelijk opgedraaid.
Zou het kunnen dat ik de veren strakker moet draaien om dit verspringen te voorkomen?
Verder was het monteren goed te doen en de prijs (250 euro) was ook goud.
Heb op het forum eerder gelezen over dit probleem maar kon geen oorzaak of oplossing vinden...!?
Ik hoor wel of iemand hier iets meer over kan vertellen.
Alvast bedankt!
Oja deze aanbieding was op de volgende site (winkel in Tilburg ook webwinkel):
http://www.streetperformance.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000239&lang=NL (http://www.streetperformance.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000239&lang=NL)
Greetz Bert
Hoi Bert,
Heeft degene die hem gemonteerd heeft, goed gekeken of de veren bovenin goed in de schotel liggen?
Citaat van: Koentje op 5 juni 2010, 01:10:04
Hallo Bertje,
Ik heb ook net een schroefset gemonteert en had hem net niet om z'n laagst staan en had geen last van verspringende veren.
Heb zelf een megane coupe maar dat maakt volgens mij niks uit.
Als je naar mijn projeckt pagina gaat dan zie je hoe laag die toen stond.
Was vandaag bezig mijn mijn 17Inch eronder te doen maar lukt niet echt, morgen verder kijken.
Hey Koentje,
Bedankt voor je reactie! Heb ff op je project pagina gekeken en naar de foto van de veerpoot. Het lijkt alleen wel alsof de blauwe verdraaibare ringen maar net op de schroefdraad zitten. Zou dus zeggen dat hij op zijn laagst staat. Als je deze ringen wat hoger draait dan zal de velg er ook niet tegenaan lopen.
Komt de veer trouwens niet los als je de auto op krikt?
Zou ook zo kunnen zijn dat ik de veren op wat minder spanning moet draaien om het verspringen te voorkomen.
Greetz Bert
hey bertje,
dit probleem heb ik zelf ook met mijn KW schroefset, ik heb dit probleem alleen met me 17inch wielen.
het kan zijn dat je homiokineet kapot is, het kan ook zijn wat wrecked zegt, dat je veren niet goed in de schotels liggen.
ik hoop dat jij je oplossing kan vinden, dan kan ik ook kijken of het bij mij helpt. :P
Hey bert,
Mijn 17Inch die lopen aan de binnenkant aan tegen de schroefringen.
Heb toen leenvelgen van een maat van me geleend om naar huis te rijden en later bij hem mijn eigen 16Inch eronder te doen.
En de veren komen niet los als je de auto omhoog krikt.
Ik weet niet of je de veren zelf omder op spannig kan zetten.
Denk nie dat dat kan.
Citaat van: Bertje op 5 juni 2010, 10:44:08
Heb ff op je project pagina gekeken en naar de foto van de veerpoot. Het lijkt alleen wel alsof de blauwe verdraaibare ringen maar net op de schroefdraad zitten. Zou dus zeggen dat hij op zijn laagst staat. Als je deze ringen wat hoger draait dan zal de velg er ook niet tegenaan lopen.
Pardon?
Zijn schroefset staat niet op zijn laagst, daarnaast moet je een schroefset niet hoger draaien. Met setje 5mm spacers is dat probleem van Koen opgelost. Hoger draaien doen wij niet zomaar! :shocked:
Citaat van: Bertje op 5 juni 2010, 10:44:08
Komt de veer trouwens niet los als je de auto op krikt?
Zou ook zo kunnen zijn dat ik de veren op wat minder spanning moet draaien om het verspringen te voorkomen.
Greetz Bert
Hoeveel heb jij je auto verlaagd Bert?
Want als de veren onder teveel spanning staan heb je amper verlaagd.
Ik gok erop dat de veren bovenin niet goed in de schotel liggen.
En anders heb jij een oude setje vmax te pakken. Deze hebben allemaal het probleem van verspringende veren.
Heb je de set 2ehands gekocht?
@ koen bij mijn komt de vering wel los als ik hem op krik.
@ wrecked dat kwaaltje met die springende veren zit er gewoon nog steeds in bij het v-maxx schroefsetje van de megane(jammer genoeg).
Het enige wat helpt is goed in vette, dat heeft Ivo ook gedaan(Niet naar luisteren werkt ook) :x.
En omhoog draaien doen we niet aan, nee. _o_ alleen maar lager :x
@ bertje ben ook wel benieuwd naar een foto van je megane.
Citaat van: Joey Voormolen op 5 juni 2010, 22:10:27
@ koen bij mijn komt de vering wel los als ik hem op krik.
Had gister bij Koen niet gekeken hierna.
Zag echter wel dat de schroefset uit 2 setjes veren bestond. Een grote onderin en daarboven een kleine.
Is dat bij jou ook Joey?
vanwege off-topic politie misschien even in "klets maar raak" reageren :police:
Bedankt voor alle reacties. Ben erachter dat een Megane lager moet !-! en niet hoog 8)7.
zal volgende week ff een foto van mijn Megane uploaden.
Heb overigens de schroefset 2 weken geleden nieuw gekocht. Mogelijk nog een oude productie begrijp ik. Zal ook eens ff kijken of de poten goed in de schotels vallen.
Tnx voor de tips.
Greetz Bert
wrecked ja klopt de gewone veer en de hulpveer, heb er dus ook 2.
Joey, ik heb ook last van dat probleem dat de veren kraken ofzo iets.
En dat als ik de voorkant opkrik dat de achterkant ook van de grond afkomt. (gisteren wel)
ja dat zou heel goed kunnen iedergeval als ik over een drempel rijd komt mijn achterkant altijd los
Kan als die dadelijk weer rijd wel een foto van maken.
Ja alleen in vetten helpt. Heb toe is een keer extra rubbertjes besteld om er tussen te doen zodat ik er misschien van af zou zijn maar heeft niet geholpen.
Waar bij de veer moet ik hem dan invetten?
Bij een drempel komt de mijne niet los hoor
Ik heb alles in gespoten behalve waar de stel schroef zit.
Maar mijn achterkant is wat stugger als de jouwe!!
bij mijn komt er bij een beste drempel ook een achterwiel los van de grond hoor...... l-
Joey, hoe komt het dat jou achterkant stugger is?
Omdat jij lager zit?
ja ik weet nog heel goed het verschil met toen en nu. Op een klinker weg word je helemaal gek. Als die dalijk weer klaar is mag je wel is mee rijden, als je wilt. Heb voor ook een veerpootbrug die maakt het ook goed stugger.
Als iemand mij uitnodigd om een keer mee te rijden zeg ik nooit nee op :D
Dus ik moet een veerpootbrug nemen om nog stugger te rijden? ;)
Die zitten toch onder je moterkap?
Waarom zou je nog stugger willen? 8)7
Vind het wel leuk rijden 8)7
Alles slijt wel sneller
Ja oke das wel zo...
Maar dat moet je zelf weten natuurlijk als ik jou was zou ik eerst de wielkasten even gaan rollen dan kan je weer verder zakken.
ja dat ga ik morgen ff voor vragen.
Dat wordt als eerste gedaan.
En dan zien we wel weer.
Heb al wel plannen :P
Hier ff een update van het verspringende veren probleem!
Heb alles eens goed bekeken en heb nog op internet zitten speuren. Dacht hierna dat het om mijn veerpootlagers zou gaan. Nu heb ik deze nieuw (van Monroe) gekocht. Heb ze vandaag opgehaald en eens bekeken. Nu zag ik dat er boven (in de schotel die op de carrosserie komt) helemaal geen lager zit. Wil dus zeggen dat je de schroefset koud op de schotel zet, dit terwijl het feitelijk een draaipunt is :?.
Zou het niet kunnen zijn dat de veren verspringen omdat alles bij het insturen wat aan het wringen is. Het draaipunt is immers koud vastgedraaid. Bij de originele setup gaat alleen de schokdemper richting dit punt, en de veer drukt ergens anders tegen de schotel. Nu gaat de gehele nieuwe veerpoot richting dit punt.
Ook zag ik dat er in de v-maxx veerpoot helemaal geen lager zit welke het draaien van de poot op zou kunnen vangen.
Nu hoorde ik mensen over nieuwe en oude producties van v-maxx. Zit er bij de nieuwe productie wel een lager in dan??
Zal ff wat foto's van mijn auto proberen te uploaden (lukte niet echt) l-
Graag jullie ervaren reacties.... !-!
Greetz Bert
Hier ff wat foto's van mijn verlaagde cabrio...
http://bert-cillessen.hyves.nl/album/16215759/Vrienden/AwHs5LJy/fotos/999076625/0/rywM/
http://bert-cillessen.hyves.nl/album/16215759/Vrienden/AwHs5LJy/fotos/999076625/0/rywM/#media=2.999077396.FHo6&__state__=1
http://bert-cillessen.hyves.nl/album/16215759/Vrienden/AwHs5LJy/fotos/999076625/0/rywM/#media=3.999078208.0KGF&__state__=2
Greetz Bert
Dat gaat zo niet werken, want wij kunnen niet op jouw hyves kijken..... :neen:
je kan gratis een account aanmaken op www.mijnalbum.nl en die kan je dan hier posten ;)
Ga morgen meteen ff zo'n account aanmaken!!
Bedankt voor de reactie!!
Greetz Bert
Ik reed vrijdag nog even in de Meg van Rogier, maar het klinkt wel irritant ja :P
http://www.mijnalbum.nl/Album=HDLIIQEZ
Deze link zou toegang moeten geven tot de foto's van mijn cabrio!
Greetz Bert
yup Y !-!
Verlaging ziet er goed uit.
Maar hij kan toch best lager? _o_
Ja kan op zich nog wel wat zakken. Heb alleen het nadeel dat ik in drempelstad Tilburg woon :?.
Maar ik ga het gewoon proberen, zal toch een kwestie van wennen zijn !-!
Zal binnenkort eens wat meer foto's posten, misschien ff een projectpagina openen.
Greetz Bert
Is kwestie van wennen.
Vond altijd best mee vallen met drempels in Tilburg eigenlijk.
Ik woon midden in een wijk waar ze maximaal drempels hebben gestrooid. Maar ik wen er wel aan....komt goed !-!
is de achterkant ook al verlaagd??
Want dat schild namelijk ook al wat als die mee verlaagt is o-)
Nee de achterkant nog niet. Kreeg een van de torsiestangen niet los. Vorige eigenaar heeft de schroefdraad denk ik verpest 8)7.
Ga er over een week weer mee stoeien (warm stoken of zoiets).
Spuit het eerst in met WD40 voor een paar dagen. Zodat roest losgeweekt wordt.
Jep inderdaad.
De aankomende tijd even flink blijven inspuiten met WD40 of een ander soortgelijk spul is wel aan te raden.. Y
.....en de auto half aan één kant op de stoep parkeren, druipt de WD40 lekkar door de hele torsiestaaf (geldt later ook voor de andere kant) !-!.
Bij een 16v zit (dacht ik) in het midden ook nog open gedeelte, dus die ook niet vergeten.
het "knoepent" geluid hoor je niet alleen bij de v-maxx hoor, ik heb kw en daar hoor je het ook bij ;).
zoals robin al zei is het best iritant, maar bij mij hoor je het alleen als je indraait als je heel langzaam rijd en niet als je sneller rijd (rond de 30kmph).
en raar maar waar ik heb dat geluid alleen bij me 17inch wielen.
KW heeft dit zeker niet!
Mijn KW zit er nu al 3 jaar onder en heb dit alleen maar voorgehad wanneer de auto omhoog gestaan heeft en waarna de veer bovenaan niet goed in de schotel ligt.
Vaak springt deze goed in de schotel bij afdraaien, dit hoor je wel, maar daarna hoor je er niets meer van... ;)
Misschien moet je eens proberen bij een dealer van KW een lager te bestellen waar je veer opligt. Deze veer ondergaat deze "torsie" niet meer bij het afdraaien maar draait dan gewoon op de lager zelf waardoor er geen probleem kan ontstaan. ;)
ga ik daar binnenkort maar is na opzoek ;)
heb je nog een andere optie wat het zou kunnen zijn ??
alvast bedankt nick !-!
Inderdaad bij KW nooit last van.
Het is wel belangrijk te zorgen dat je veer goed in de schotel ligt. Toen hij daar één keer niet in lag had ik ook dat geluid.