Misschien staat het al op het forum, maar iedereen die de startblokkering zat is hier een oplossing.
NOOIT meer problemen als je batterij of infrarood stuk is.
1. Koop een universele module voor je CV (bv. http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=product&product_id=439 )
2. Sluit de witte en wit/zwarte kabel aan de roze en paarse kabel achter je CV knop op de dashboard. En sluit de rest aan.
3. Zorg dat je de auto open doet met je originele sleutel (dus nog met infrarood )
4. Sluit daarna de deuren met je nieuwe klapsleutel.
5. KLAAAAR je kan nu alleen je klapsleutel gebruiken.
Enige nadeel: Als je je accu loskoppelt, moet je weer met je infarood sleutel de deuren 1x openen en 1x starten. Daarna kan je weer je klapsleutel gebruiken.
SUCCES allemaal.
Gr
Danny
Oke mooie oplossing dit, iig bedankt voor het openen van het topic! Zit er erg aan te denken ook te gaan doen, wordt een beetje simpel van die startonderbreker l-
Heb een tijdje geleden ook al voor dit soort systemen zitten kijken op spy-europe.nl, hebben allemaal van dat soort spul. Alleen wist niet zeker of het ging werken en ik het goed aangesloten kreeg.
Nu heb ik dus ook nog een vraag voor je,op die site stond dus ook een (comfort moduel heet het) module die mijn ramen automatisch sluit (koop ik ook elektrisch raammechanisme bij;)) als ik mn auto op slot doe,lijkt me wel cool idee, loop je weg klik je auto op slot en gaan je ramen autmatishc dicht. Maar is dat nog op deze module aan te sluiten of dat niet?
Verder heb je totaal GEEN last meer van je startonderbreker? Dus niet dat als je binnen bepaalde tijd niet start, de auto niet wil starten? Want dan is het echt een topsysteem! Heb namelijk ook storing via mijn radio als ik een keer met startonderbreker erop heb geprobeerd te starten, dan krijg ik een zoem uit mn boxen die harder wordt (parrallel loopt) met het aantal toeren, dus heel irritant bij schakelen etc. Hebben meer mensen dit probleem?
Simon
Hee Simon,
Ja je kan op deze ook een raammodule aansluiten, geen probleem.
Nee ik heb geen enkel probleem meer. Je kan je deuren gewoon open laten en een half uur later zonder problemen starten
Wat het is is dat de startonderbreker gewoonweg niet meer geactiveerd wordt. Omdat je een andere module gebruikt om de deuren te sluiten.
ALs je de deuren sluit met de module dan gaat het rode lampje op je dashboard ook niet branden.
Startonderbreker wordt in en uitgeschakeld door de infra-rood.
Dan heb ik he wel over een Megane 1
Succes,
Gr
Danny
dus als ik het goed begrijp haal je eigenlijk een beveiliging van je auto af (startonderbreker). Mocht iemand dan een kwade zin hebben is hij/zij zo weg met je auto?
Ja dat is ook weer waar.
Maar je kan ook dan een alarm inbouwen ;)
Nou, het klinkt mij een beetje als van de regen in de drop...
Ben je van je startonderbreker af, krijg er er weer andere (te voorziene) problemen bij.
Waarom niet gewoon een emulator inbouwen, dan ben je van alle gezeur af, ook als je accu het opgeeft (en dat is meestal in de winter). Ohh ja, dan moet je je infrarood sleutel er weer bij halen... Lekker handig als je die thuis hebt liggen en je staat in de Alpen of zo... (en dan maar hopen dat de batterij in de sleutel het nog doet). Ik vind 1 sleutel meer dan genoeg, anders was ik wel cipier geworden.
Sorry hoor, maar ik vindt dit geen goede oplossing.
Hé dat is inderdaad een goede! Zo had ik er nog niet over nagedacht, niet dat ik ooit in de alpen ofzo :q kom maar het gaat om het principe. IR sleutel voor zekerheid in auto laten liggen ergens weggestopt is al helemaal niet veilig dus moet je hem eigenlijk alsnog aan je sleutelbos hangen, en aangezien dat ding niet echt klein is is dat ook niet de ideaalste oplossing. Maar een emulator, hoe werkt dat dan? Kan je daar wat meer over vertellen, krijg je dan ook een andere sleutel ipv die stomme IR sleutel?
Simon
Tja ieder z'n smaak.
Ik heb de sleutel uit mijn houder gehaald en deze op mjn klapsleutel geplaatst.
Alleen de houden (knopje) heb ik gewoon in de auto in mijn onderhoudsmapje.
Ze kunnen er niets mee dan. Alleen de deuren dicht oen :P
Dat is wel handig ja. Vandaag begaf een sleutel het en de auto stond nog op startblokkering 8)7 Gelukkig deed de reserve sleutel het nog o-)
Is het niet mogelijk om van het IF systeem een FM systeem te maken?
Zo'n emulator is makkelijk in te bouwen. Kost ongeveer rond de 40 euro en houdt de code altijd vast, ongeacht of de spanning eraf gaat. Je kunt hem hier bestellen (de iets duurdere): http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?cPath=33&products_id=96 (http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?cPath=33&products_id=96) of hier (de goedkopere) http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?cPath=33&products_id=80 (http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?cPath=33&products_id=80)
Zou je dit nog wat toe kunnen lichten kwa inbouw enzo, moet je dan ook een nieuwe sleutel etc of?
Op die site staan ook de aansluitgegevens (manual) Nee je hoeft geen andere sleutel aante schaffen. Het enige dat de emulator doet is de ECU het opgeslagen signaal (code) geven. Je hoeft dus geen technisch genie te zijn om dit ding aan te sluiten.
dat klinkt wel makkelijk. Enkel een kwestie van de juiste kabels vinden en doorlussen. Weet je toevallig welke kabels het zijn?
Als het goed is, staat dat ook op die site (manuals). In elk geval welke dat zijn. Als je een schema nodig hebt (type 1 met verschillende motor types dan heb ik die hier neergezet (pdf) http://img121.imageshack.us/i/rmcf3relectronics1995an.pdf/ (http://img121.imageshack.us/i/rmcf3relectronics1995an.pdf/))
Dank, ik denk dat we zoon systeempje is ingaan bouwen. Kan ik gelijk een alarm inbouwen o-) >:D
Helaas werkt het niet zoals je in je post beschreven hebt. Ons alarm staat ook zo aangesloten maar de originele startblokkering blijft gewoon werken hoor. Ik weet wel een andere manier maar die zal ik weleens beschrijven als we zeker weten dat dit geen andere problemen oplevert. Het is nogal omslachtig om alles blijvend te maken als dit gedaan is.
Je kunt een originele startblokkering ook laten wegprogrameren bij ac tronics.
Kosten zijn wel rond de 250 euro geloof ik.
Citaat van: Dannyassen op 4 juni 2010, 15:04:51
Misschien staat het al op het forum, maar iedereen die de startblokkering zat is hier een oplossing.
NOOIT meer problemen als je batterij of infrarood stuk is.
1. Koop een universele module voor je CV (bv. http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=product&product_id=439 )
2. Sluit de witte en wit/zwarte kabel aan de roze en paarse kabel achter je CV knop op de dashboard. En sluit de rest aan.
3. Zorg dat je de auto open doet met je originele sleutel (dus nog met infrarood )
4. Sluit daarna de deuren met je nieuwe klapsleutel.
5. KLAAAAR je kan nu alleen je klapsleutel gebruiken.
Enige nadeel: Als je je accu loskoppelt, moet je weer met je infarood sleutel de deuren 1x openen en 1x starten. Daarna kan je weer je klapsleutel gebruiken.
SUCCES allemaal.
Gr
Danny
Ik heb het vandaag ook ingebouwd.
ik heb het setje alleen besteld bij Cargoods http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/66-centrale-deurvergrendeling-klapsleutels/
- wit/zwart op de rose van de autoschakelaar
- wit op de paarse van de autoschakelaar
- geel + geel zwart samen op de massa zetten, ivm met negatief gestuurde cv
Dan kan je nog als optie de 2 bruine draden op de alarmlichten aansluiten.
Tevens heeft deze set nog de mogelijkheid om een raam module aan te sturen, en om je kofferbak apart te openen.
Al met al een leuk setje ..voor weinig.
Zou er wel ook 2 nieuwe sleutelbaarden bijbestellen.
Ben blij dat ik nu geen gezeur meer heb met die irritante IR "afstands"bediening _o_
Totaal prijs €30,- en 30 min werk :)
Let op, bij een cabrio kan je problemen krijgen. je moet dan de ucbic (laten) programmeren als een hatchback.(kan elke dealer/specialist)
Als je de code lijn (draadtussen bic en inspuitcomputer) los haalt als de computer "vrij" is blijft de startvergrendeling er ook af en kan je de infraroodsleutel gewoon gebruiken zonder dat de inspuitcomputer er op gaat!
(kost nix)
kijk hier hebben we wat aan.
Ik had dus al gemerkt dat de SO er dus gewoon weer op gaat ondanks,
"3. Zorg dat je de auto open doet met je originele sleutel (dus nog met infrarood )
4. Sluit daarna de deuren met je nieuwe klapsleutel"..
Ik had hier al rekening mee gehouden, en deze besteld http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?cPath=34&products_id=80
Ben nog aan het wachte dat hij binnen komt.
Maar weet jij toevallig welke kleur draad dit precies is?
Of eventueel het nummer van de aansluiting?
Foto's zou natuurlijk nog mooier zijn.
Alvast bedankt.
Ik heb vandaag ook problemen gehad met de start onderbreker.
Heb mijn radio ingebouwd en daarna wilde ie niet meer....
Via deze link ben ik aan mijn code gekomen....
http://renaulthelp.110mb.com/#CarType (http://renaulthelp.110mb.com/#CarType)
Ook beschrijven ze daar hoe je de sleutel weer geresynced krijgt..echter werkte dat bij mij dan weer niet.
Ik heb toen op een gegeven moment gewoon wat dingen geprobeerd en de autogestart, uitgezet en de c.v knop ingedrukt houden tot het lampje rood blijft en dit meerdere keren herhaalt, nu lijkt het erop dat de onderbreker uit staat of niet meer werkt.
Het lampje gaat niet meer aan en ik kan de auto gewoon starten ook 2 uur later nog.
Gr Nol