Is precies 3 maanden goed gegaan met mn megane-tje! (Megane coupe IDE 2001)
Maar dan nu is het eindelijk zover, heb jullie hulp weer nodig 8)7
Het probleem is als volgt:
Koude start, nergens last van!
Na een +/- 15 Km als de motor warm begint te worden of al warm is gaat die stotteren/inhouden (het vage is dat die dit niet ALTIJD doet, dan riojd ik 50Km probleemloos en zo sta ik weer stil?!)
Als die storing eenmaal aan de gang is en ik geef wat gas bij hoor je de motor heel in de verte draaien..alsof die niet op alle cilinders loopt.
Storingslampje gaat branden, en na enige tijd valt die uit..Maar ook dit weer niet altijd!
Kan hem met die storing namelijk wel statonair laten lopen, echter als ik gas bijgeef valt die dus uit!
Eenmaal gestopt omdat we niet verder kunnen, wachten 5 a 10 minuten en kunnen weer zonder problemen de rit afmaken 8)7
Wie o wie klinkt dit bekend in de oren, en wat kan het zijn?
Alvast hartelijk dan!!
wat ik zo zou zeggen is 1 van de injectoren,
Ja, het welbekende vervuilde inhectoren verhaal lijkt het wel op.
gebruik de zoekfunctie eens (vanaf de forumindexpagina!!) op "ide" of iets dergelijks.
Ik denk dat je dan een hele hoop info krijgt.
vernieuwe van alle 4 injectoren is een hele dure grap ik dacht iets van 110 euro ofzo per stuk, ik heb toen zelf via internet compleet 4 injectoren met alles incl kabelboompje voor 120 euro via marktplaats, daar rijdt de auto nog steeds super op :),
heb nu een compleet blok gekocht van 2002 incl injectoren en alles voor 150 euro, dus denk je dan evt het beste naar zo iets kan zoeken, of later reinigen.
suc6 ermee
Pff,wat een hits op dat IDE gebeuren!
Zoals ik lees in een topic, kan dit nog wel eens een staartje krijgen :(
Hoop niet Denman achterna te gaan, die heeft me toch wat problemen gehad zeg...
Maar wat ik lees:
* brandstofdrukregelaar en voeler vervangen
* hogedrukregelaar
* brandstofverdeler
* enz enz..
Denk dus toch eerst maar eens uit laten lezen, zal de foutcode ook hier in het topic plaatsen!
Hoopte eigenlik dat jullie zo 1,2,3 konden zeggen wat het was, maar helaas..
Ik zal het verloop van de auto blijven posten, zodat andere er misschien in de toekomst ook iets aan hebben..
Veel hits idd, want de IDE is echt een typische probleem motor geweest helaas...
Veelal vervuilingsproblemen.
Tanken van 98 wordt ook aangeraden en brandstofreiniger gebruiken eens in de zoveel tankbeurten.
Tank V-power, daar kan het dus niet aan liggen..
Alleen die brandstofreiniger heb ik niet gedaan, bij aanschaf (een +/- 10.000 Km geleden) een flesje injectorreiniger erin gegooid!
Heeft het nu nog zin om die brandstofreiniger erin te doen? :D
V-Power is geen 98... :neen:
Ik zou zeggen, probeer het eens, kan nooit kwaad denk ik :neen:
het is idd een probleem motor het is echt een motor voor de stevige door rijder dus iemand die heb lkkr vaak hoog in zijn toeren laat draaien want als je er mee rijdt als een ouwe oma dan slipt de motor snel dicht heb het er op het werk wel eens over met een collega en die zegt dat het echt een motor is wara je mee moet trappen anders slipt hij dicht
(V-Power is geen 98...
Ik zou zeggen, probeer het eens, kan nooit kwaad denk ik.)
Klopt maar v power is wel beter als gewoon 95 tanken voor deze motoren.
Verder eerst uitlezen idd,wat je storing is.
Kan ook nog erg zijn,en Renault heeft nu een kant en klaar setje om je egr af te dichten.
Dit werd eerst veelal als hobby toegepast,maar Renault heeft het inmiddels overgenomen en er is een set voor te krijgen.
Dit is er ter informatie voor alle ide rijders.
Ja, dat is zo.
Ik tank met mijn eigen auto ook altijd V-Power trouwens.
ps. wat had je allemaal met mijn bericht gedaan Matthew... :? :q
Ja site deed beetje vreemd en heb toen gekopieerd en geplakt en dan krijg je zoiets.
Af en toe zegd die dat ik geen rechten heb om een bericht te plaatsen terwijl ik gewoon aangemeld ben,maar dat deed die op de oude site ook al.
Update:
Vanmorgen weer een 40Km probleemloos gereden, Geen inhouden/stotteren en/of lampjes wat gingen branden!
Maar als iets 'verstopt' zou zitten of kapot is, zou ik het probleem dan niet ieders keer moeten krijgen?
Heb hem net wel eens flink in de toeren gehouden op de snelweg (in z'n 4) en dan steeds even doortrekken, maar niks te merken!
Reed als een bommetje, dus snap er even niks meer van
Overigens aan het doortrekken kan het ook echt niet liggen, hij gaat vaak naar het rode als die mooi op temp. is ;)
Maar daar heb je dan ook een 2.0 voor, anders had ik beter mij 1.6 kunnen houden..
BP Excellium !-!
Is getest en bewezen de best verkrijgbare benzine voor snelle auto's (tenminst voor de 1.8Turbo´s van VAG) :grin:
Vreemd, in andere tests zag ik dat juist de V-power beter zou zijn, en minder duur dan de BP excellium....
Haha zeker werknemer van BP, beetje promoten..
Die Excellium tankers kunnen ze nu wel hard gebruiken ja :P
** Gisteren was het moment van afslepen aangebroken, zoals de beste man van routemobile zei is het de bobine!
Zondag gaat die naar de doktor..nieuwe bonine en dan een update hier!
Citaat van: sijm138 op 2 juni 2010, 20:30:46
het is idd een probleem motor het is echt een motor voor de stevige door rijder dus iemand die heb lkkr vaak hoog in zijn toeren laat draaien want als je er mee rijdt als een ouwe oma dan slipt de motor snel dicht heb het er op het werk wel eens over met een collega en die zegt dat het echt een motor is wara je mee moet trappen anders slipt hij dicht
Dat had ik ooit met de R5 1.4 TSE, voorzien van een twee-traps carburateur. De tweede zat regelmatig 'dicht'. Flink 'gassen' was de remedie.
l- :neen:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-I6ZQUP68.jpg)
Gisteren weggebracht, en vandaag werd ik teruggebeld!
Na het uitlezen bleek het de brandstofregelaar te zijn, vertoonde wat happeringen..
Deze dus maar laten vervangen en hopen dat het dit ook was!!
Maar ben bang dat het hier niet bij blijft, gezien de vele de topics met hetzelfde probleem!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE Y
Oke, het volgende..(Meer aan Matthew gericht deze keer)
Heb gezocht op IDE, kom dus ook bij een topic uit waarin precies dezelfde klacht wordt omschreven.
Zo kwam er bij hun (na het uitlezen) ook de benzinedruk regelaar en sensor naar boven, echter bij 2 man in het topic vervangen maar geen goede uitkomst..Probleem kwam weer even hard terug na een tijdje..
Las ook ergens dat jij een manier beschreven had om deze motoren te reinigen met Forte, zou je me deze kunnen sturen?
Dan laat ik hem eens hiermee beginnen voordat ik het duurdere werk ga proberen.
Of heb jij nog een ding die ik misschien als eerste onderhanden moet nemen?
De EGR is overigens nog niet zo lang geleden vervangen, heeft een +/- 20.000 Km zn werk gedaan en heb ik bij aankoop meteen afgeblind!
Ik tank V-power, en het doortrappen is zeker niet het probleem, dan zouden ze nu van Chrome moeten zijn!:q
Grz
@ onderstaande:
Bij deze gaat het rijtje niet meer verder met Renault!
Schitterende en Heerlijke auto's qua design en zitcomfort, maar de rest hebben ze geen kaas van gegeten lijkt het.
Jammer maar helaas, na 5 keer op mn bek te zijn gegaan moeten we over naar iets anders.
Tja als je een beetje vooronderzoek had gedaan, had je nooit een IDE gekocht.
Daar heb ik nu niks meer aan toch 8)7
Ze hebben me gewaarschuwd, ben het zelf schuld bladiebla..
Al die andere Renaults waren echt geen steek beter met sensoren en dat soort dingen..
Beter kom je met een oplossing !-!
Heb geen oplossing voor je.
Maar vond het hypocriet om een merk af te zeiken om problemen die je zelf opgezocht heb.
o-)(kerk in het midden) :0
Flock je hebt een pm terug.
Benzine drukregelaar gaat stuk door vervuiling van de motor,dus kan zomaar zijn dat deze weer vrij snel stuk is omdat je motor niet gereinigd is.
@ Wrecked,
Leer lezen, of zeg gewoon niks meer! :0
@ Fubar..
?!! Zeer nuttige info ieders keer. :sleepey:
Matthew,
Thanx voor het berichtje..
Zal het doorgeven en eens proberen!
Hopen dat dit een uitkomst is..
Citaat van: Flock op 8 juni 2010, 06:56:17
@ Fubar..
?!! Zeer nuttige info ieders keer. :sleepey:
Flock je hebt binnenkort PM
Mod Break:We houden het wel graag een beetje rustig hiero,alvast bedankt voor de medewerking
@Flock
Succes en graag gedaan.
:police:?
Update !-! :
Werd net gebeld met de melding dat die klaar is, de benzinedruk regelaar is vervangen (160 Euro ex.btw)
Had meteen gevraagd te kijken naar de "vervuiling" maar alles was mooi schoon!
Leve die dichte EGR _o_ _o_
Verder meteen de riem laten vervangen, een grote beurt gegeven en het verhaal van Matthew gevolgd.
Dit alles heeft me 400 euro gekost, maar rijd weer als vanouds!! (maar ik juich nog niet te hard, na het topic van Denman)
mop mop, het gas kan er weer op 8)7
Citaat van: Flock op 14 juni 2010, 15:36:49
mop mop, het gas kan er weer op 8)7
Goed IDE Y
Citaat van: Flock op 14 juni 2010, 15:36:49
Update !-! :
Werd net gebeld met de melding dat die klaar is, de benzinedruk regelaar is vervangen (160 Euro ex.btw)
Had meteen gevraagd te kijken naar de "vervuiling" maar alles was mooi schoon!
Leve die dichte EGR _o_ _o_
Verder meteen de riem laten vervangen, een grote beurt gegeven en het verhaal van Matthew gevolgd.
Dit alles heeft me 400 euro gekost, maar rijd weer als vanouds!! (maar ik juich nog niet te hard, na het topic van Denman)
mop mop, het gas kan er weer op 8)7
Mooi dat alles is gedaan,maar voor dat geld kan dat eigenlijk niet.
Dus is je d riem wel gedaan,en dat stappenplan is dat uitgevoerd?(ik verwacht van niet omdat er is gezegd dat de motor schoon is,maar dat kun je helemaal niet zo snel zien.
Of er is compressie gemeten en cilinder lektest uitgevoerd,als dat in orde was is er niks aan de hand.
D riem vervangen kost al ongeveer 500,het stappenplan ook zoiets en een grote beurt kost ook een paar honderd.
En dan de benzine drukregelaar nog.
Ik vind het fijn voor je dat de auto weer goed loopt,maar ik geloof niet dat al die dingen zijn gedaan voor dat geld.Daarmee wil ik zeggen pas op dat je niet in het ooitje genomen wordt.
Tot heden geen problemen meer kunnen ontdekken, dus al met al gemaakt!!
@ Mattew..
Dit alles is door een familielid gedaan..
Heb geen maakkosten hoeven betalen, dus alleen materiaal..
En daarbij alles tegen inkoopprijs..Olie e.d voor de grote beurt had die nog staan!
Oliefilter had ik nog liggen enz..
Weet niet wat die gedaan heeft, maar zei dat alles er goed uitzag en verder niks had kunnen ontdekken..
Heeft trouwens ook pas 90K gereden nu, en bij 80 is de EGR afgesloten..
Maar goed, Matthew..thanx voor het stappenplan en de rest van de tips,
En een dikke vinger naar alle haters hier in het topic :P
Citaat van: Flock op 3 juli 2010, 10:09:07
En een dikke vinger naar alle haters hier in het topic :P
Flock, bedoel je de clublid in deze topic die jouw opmerkzaam maakte dat je eerst
beter onderzoek had kunnen verrichten, voordat je een IDE zou aanschaffen? Citaat van: Wrecked op 7 juni 2010, 18:26:49
Tja als je een beetje vooronderzoek had gedaan, had je nooit een IDE gekocht.
Jouw opmerking met je dikke vinger is m.i. zéér ongepast, en kennelijk probeer je alsnog :neen: je IDE-frustratie uitgherekend op clubleden af te schuiven. Ik zou je adviseren samen met je 'familielid' en al je garagefacturen en overige onderhoudskosten naar de betreffende verkoper/garage te gaan en daar je ongenoegen te uiten. Misschien levert dat nog wat
coulance op. Mocht dat niet lukken, kun je altijd nog ter plaatse je dikke vinger gebruiken. Waarvan akte.