Hallo allemaal,
Vanmorgen ging k even een stukje rijden.
Als ik in z'n 1 optrek en mijn gas loslaat dat hoor ik een gierend / schavend geluid. Dit doet hij ook als ik dat doe in z'n 2.
Als ik weer een klein beetje gas geef of mijn koppeling in trap is het weg.
Het ergst is het in z'n 1 en 2. Maar ik hoor het alleen als hij lage toeren rijdt.
Als ik boven de 2000 toeren mijn gas loslaat hoor ik het niet
Iemand een idee ? Zou het mijn koppelingsplaten kunnen zijn ?
Vorige week is mijn distributieriem en multi riem vervangen, kan dat het ook misschien zijn ??
Gr
Danny
Ik heb een Renault Megane Coupe 1.6e 1996
Als het een hoge(re) pieptoon is dan gok ik een van je riemen.
Het is niet echt een pieptoon. Het is meer soort van schavend of ratelend geluid.
Hij doet het alleen als ik mijn gas loslaat boven de 2000 toeren, onder de 2000 toeren ongeacht weke versnelling hoor ik niets.
Gr
Danny
Bij mij werd toen gedacht dat mijn bak niet helemaal goed meer was, geen idee verder, heb de auto verkocht kort daarna :P
Kunnen baklagers zijn of druklager.
Hoe is het olieniveau van de bak?
Oliepeil is goed.
Wat zo raar is is dat stationair niets aan de hand is, ook niet als ik vlink gas geef.
Het is echt alleen in een versnelling en dan boven de 2000 toeren mijn gas loslaat.
Onder de 2000 toeren niets aan de hand.
Volgens mij kan dat dan niet mijn koppeling zijn, toch ?
Gr
Danny
Nee, dat lijkt me ook niet.
Ik denk toch een lager in de bak. Je zou toch eens moeten checken of dat de juiste olie in je bak zit.
Bij een paar types heeft Renault hier zelf een wijziging in aangebracht.
Waarschijnlijk zit er nu 75 W 80 in, die olie is te dun en hier is een andere op voorgeschreven (80 W 90). Ik heb een aantal jaren terug hetzelfde euvel gehad,maar dan in de 5e versnelling. Olie verwisseld en het euvel was na ongeveer een kleine 100 km weg.
Oh dat klinkt niet goed ?!
Dat wordt weer een duur grapje.
Hij heeft 4 weken geleden een grote beurt gehad, meen aan dat ze daar de goede olie hebben gebruikt.
En na 4 weken pas een probleem is ook vreemd Nu rij ik er niet veel mee, maar toch.
Alleen ik hoor het niet vanuit mijn bak.
Als ik mijn raam open doe hoor ik het duidelijk aan mijn kant (bestuurderskant) links onder de motorkap richting mijn wiel.
Nou ik breng hem maar ff naar de garage.
Thx
Danny
Ik zit nog ff terug te lezen... maar als het niet uit de bak komt en alleen bij gas loslaten, dus afremmen op de motor, dan kun je ook nog denken aan een defect krukaslager. Maar dan hoor je vaak een laag kloppend/ratel geluid. Is niet te hopen dat dat het is. Welk type motor hangt er in? Maar goed: ff naar de garage gaan iis een goed idee. Zo vanaf de PC is het lastig een goede diagnose te stellen, afgaand op een geluid.
Je oliepeil is goed,maar er werd gevragen om het peil van de bakolie,is die wel goed?
Nou vandaag naar de garage geweest !
Het is mijn druklager en mijn complete koppeling moet vervangen worden ! :neen: :neen:
Kost me 850 EURO !
Kan dat een beetje kloppen qua prijs ?
Of heeft iemand nog een idee ????
Gr
Danny
Ik heb even zitten speuren op internet.
1 iemand vraagt 450 Euro.
Maar op marktplaats vind ik iemand die het doet voor 280 Euro. (Koppelingsset met Incl.mech.druklager en montage is 280 euro. Koppelingsset is merk Luk en alles met garantie)
Zie hieronder de link:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/renault-onderdelen/351614004-koppeling-renault-met-montage.html?return=eJxNjsFuwyAQRP8lEr7FxriJLSwrspt7vwHBNkbGsALcVK36713USy%2BzM0%2B7q1Gyld9W8jFJMVzlKYGKeh3XnFE2zRYQfL2ruGV0SuVUe9eoI4dz8AaiAQe%2BieDV4fJ/pAdRr3l3t083tZVJUw6sm1vWLY5kFlfOixfkB5LFWHKFZJpfFsmmd5P%2BIBZY9nfisz92iFZT3J4UqSGCs/5BIKTyRlSIx8QrDCnrYGB6%2B6BaFujszAQHT/KgBD7pVWHC4Kg3E6/E72XNV%2BrJLkvbdz273MlxGlPL%2B%2BHlNP78AmCDYHc%3D&df=1&fta=eNpVkM1O6zAQhV%2Bl8qIrkOz8NLljZQFig8SPBOhuEKqceAhWXceKnTZQ5YHvW1w7aRfsjs4ce745Ago4OSiBDL3eHoR2hDtgeQpk1BVbS1f5DhjXDJINpVwnUCZcKuDaw4%2By3H1KB9x6oHxvwQx77FXDd0fYddaiVqblnVOQrK0dKrq2nfNNJ7F6PmAvFYb49QrNqg0KjWu%2BhHW20xL7q9VdHJu1OL6zIi0%2B3ulHxWhRZpEwA2JFi4SrAOcg4Co5oxcMCEvTUmLRjCz7zNMszaLIkMro1HVS0iKKXNIyOkVGNzI6maxzKsfL87mJ8LPvrJBuq9G0/uuy8Q%2BQvRi3ESLslbOXABFHwgUwOIVUgA567jdM7u/O3NGPMgfyIGrUZ/0YWpk1CxfcimaHRj6JPV4o5vnqBY0YtL%2BYN973qh48vn3bJQkkJQvea9f7eyNxJAsao1FsgPwVeojQZ0667D9XOy0Ac2bG%2Bx0Mzx//tcKEZdM0LScfYoLCaZr%2BA/BstKo%3D&fta_ind=2&fs=1
Ik dat wat ?? En is dan mijn probleem met de druklager verholpen ??
Thx
Danny
Druklager? Je zei dat de auto dat geluid maakte als je gas losliet... Bedoel je het toplager misschien? Het druklager werkt namelijk alleen maar als je je koppeling intrapt.
850 euro bij garage is goede prijs.
280 euro is erg goedkoop,en hier zet ik dus mijn vraag tekens bij,want dan zou die beste man/vrouw maar weinig geld tot niks verdienen voor best nog wel wat werk.
http://www.mijngarage.nl/
Ja 280 Euro vond ik ook al erg laag.
Maar goed, vandaag naar een universele garage gebracht en deze rekent 384 Euro incl BTW.
Onderdelen was 134 Euro en arbeidsloon 250 Euro.
Weer een hoop geld, maar hoop dat het dan opgelost is :grin:
Gr
Danny
Nou net mijn auto opgehaald, hij is weer gemaakt.
MAAAAAAAR nu weer iets.
Nu wilde hij niet starten, de startblokkering wilde er niet af.
- Alles uitgelezen, maar niets
- Deur dicht en oen gedaan, NIETS
- Accu polen eraf gehaald, NIETS
- ECU log gehaald, NIETS
Ik wordt er helemaal GEK :? van
Iemand enig idee ??
Ik zie op het forum dat ik de renault dealer moet bellen voor een noodcode.
Maar is het daarna dan weer opgelost ??
Of kan ik ook iets anders doen ??
HEEEELP ;(
Er zit ook een reset knop ik meen voor de brandstofpomp bij de zekering kast volgens mij
zit de noodcode ook in de auto sleutel als je deze openschroeft.De reparatie van de koppeling is een koopje.(blijft veel geld natuurlijk )
Kijk eens even of dat de brandstofknop (rood) niet per ongeluk is geactiveert. Dat gebeurt wel vaker met versnellingsbak monteren.
Aan de noodcode heb je waarschijnlijk nu niets.
Hoi
Ja dat was ik vergeten te zeggen.
Ik heb de zwarte knop bij mijn linker voorwiel inderdaad ingedrukt. maar hoorde geen klik, dus denk dat dat nog prima was.
Maar ook NIETS.
Het rode lampje op mijn dashboard blijft snel knipperen
Kijk dan even de aansluiting (steker) van de knop na. Als deze onderbroken is doet ie ook niets meer. Anders even doorverbinden.
En zit de steker van de BDP sensor wel goed (zit tegen de voorkant van de bak)
En werkt de brandstofpomp wel? (initieel moet die even aanslaan, bij contact aan) of doet niets het?
Ja de je hoort de brandstofpomp aanslaan
Ik ga morgen eens kijken of die stekkers goed zitten.
Maar heeft dat te maken met mijn startblokkering ? Athans het rode lampje op mijn dashboard die snel blijft knipperen ??
Thx
Danny
De pomp loopt over hetzelfde circuit als de blokkering, alhoewel die niet uitgeschakeld wordt, dan kun je denken aan het relais. Maar die doet het dus blijkbaar. Dan blijven de stekers over. Als je zeker weet dat die goed zijn, dan kun je weer verder zoeken.
Het kan natuurlijk zijn dat het niets met de bak demontage te maken heeft -zul je net zien-, maar toevallig net nu. Werkt de centrale vergrendeling overigens wel?
Ja de CV werkt prima.
Althans ik heb een andere module erop aangesloten welke werkt op FM.
Maar goed die heb ik er al 4 weken opzitten en werkte prima, nooit problemen gehad.
Ik heb de module vanavond ook eraf gehaald, maar helaas dat mocht ook niet baten.
Ik probeer morgen ook meteen even met mijn oude sleutel
Ik houd je op de hoogte.
Heel vreemd ineens !
Thx
Danny
Nou vanmorgen weer geprobeerd, maar dan met de originele sleutel.
En JAAAAAAAA hij starte perfect!!!
Ik denk als hij een tijdje van de accu af is, dat je heb in eerste instantie alleen kan starten met de reserve (originele) sleutel.
Motor uit gedaan en met mijn FM afstandsbediening opnieuw geprobeerd, EN alles werkt weer TOP !!!
Meteen ff een stukje gereden, en HELAAAS ;( het gierende/blikkerig geluid was er nog steeds.
Weer terug naar de garage, en wat bleek !! Mijn middendemper ! l- Er zaten losse deeltjes in die het geluid maakte.
Als ik stationair VLINK gaf geef hoor je het ook.
Nou ja, de koppeling ging toch zwaar dus moest heb zowiezo eens vervangen.
Hoe SIMPEL kan het zijn !
Van de week maar meteen midden en einddemper vervangen, zijn we daar ook weer vanaf !
Thx
Danny
Nou, een hoop gedoe. Maar hoe komen die garagisten er dan bij dat het de koppeling is??? Monteur opleiding nieuwe stijl gehad schat ik zo in?
Ja dat verschil moet je toch weten als je bij de auto staat minimaal een vette korting
op de demper gehad hoop ik?
Vervangen van midden en einddemper + montage was 110 Euro. incl korting.
Dat is erg goedkoop in ieder geval.
Dat is inderdaad goedkoop. Waar heb je dat laten doen?
Het komt omdat het niet mijn koppeling was en de garage dacht het wel.
Ze hebben me daarom korting gegeven, aangezien mijn koppeling wel eens vervangen moest worden maar was dus nog niet echt van toepassing.
Normaal is het uiteraard duurder, maar ik was er tevreden mee
Ik heb net heel je thread gelezen en al antwoord gekregen op mijn inmiddels oude vraag :)