een goede middag
laatst vroeg mij iemand even een auto te starten via de startkabels
ik de kap open en aangesloten
via de gashendel een beetje gas bij gegeven en wat ik daar zag werd ik niet blij van een dikke vette straal koelvloeistof onder de kap vandaan zoveel dat ik nat was
het blijkt het onluchtertje te zijn daar zat al wel een schroef ingedraaid maar goed
nu blijkt dat de slang lengte genoeg heeft heb ik hem voorbij de ontluchter afgezaagt en hij lekt nu niet meer
hebben jullie ervaringen hiermee of kan het kwaad ik kan via het vaatje toch gewoon ontluchten
verder heb ik het vaatje gevuld tot boven het max. punt
verder heeft de slang lengte genoeg dus ik denk dat ik geen problemen verwacht
maar als jullie tips en trucs hebben hoor ik het graag
mvg albert
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4H7KJUH-D.jpg)
hier een pic. van mn megane under construction moet nog een hoop aan gebeuren..... :afro: :afro:
Over het algemeen zit er in dat slangetje naarmaal geen ontluchtingsnippel naar mijn weten,of je moet even een foto posten hier van hoe of wat je hebt gedaan.
Er zal ook nog wel een ontluchtingsnippel op je radiateur zitten en idd dop van je vaatje af voor ontluchten.
Het zal licht beter zijn zo dan een lek in je koelcircuit.
Ik heb wel een ontluchtingsnippel op een slang bij de radiator.
Alleen begrijp ik het verhaal verder niet zo goed.
Citaat van: matthew op 16 mei 2010, 23:12:24
Over het algemeen zit er in dat slangetje naarmaal geen ontluchtingsnippel naar mijn weten,of je moet even een foto posten hier van hoe of wat je hebt gedaan.
Er zal ook nog wel een ontluchtingsnippel op je radiateur zitten en idd dop van je vaatje af voor ontluchten.
Het zal licht beter zijn zo dan een lek in je koelcircuit.
De ontluchtingsnippel is een plastic kartelvormig dopje op de slang van de bovenste (toevoer) verwarmingsslang. Die zit echt op alle Meganes I. Dat is ook de nippel die je het eerste open zet (verwarming op hot) tjdens het ontluchten. Hierna pas de ontluchting op de radiateur (rechts boven, zijkant radiateur) openzetten.
Afzagen en doorverbinden is geen goed idee. Omdat je hiermee het verwarmingscircuit en thermostaathuis ontlucht. Dus die kan z'n lucht dan ook niet goed kwijt. De hele slang vervangen is de enige goede remedie.
het ontluchtingschroevje wat er boven op zat was afgebroken vraag me niet hoe het kan dus ik dacht ik draai daar een boutje in met de zelfde schroefdraad verpakt met teflon tape
de lekage was er nog steed ik heb dus voorbij het ontluchtertje de slang met koude moter overgens doorgezaagd en hem weer op het th. huis gezet
toen heb ik de kachel aangezet en de moter heet laten worden paar keer flin gassenn en het vaatje helemaal met koelvloeistof gevuld de dop eraf want naar mijn weten is het vaatje het hoogste punt tijdje stationair laten draaien (mijn koelfan doet het niet op automatich die moet ik op hand bediend zetten
dus de moter ff lekker heet laten worden toen de fan aangezet
en nu vanochtend stukje gereden en het vaatje blijft op max zitten en ik zie geen lekage sporen meer echt mn hele bekleding van de kap zit onder die troep net als mn moter blok zelf
ik neem aan als het vaatje op max blijft zitten ook met koude moter (ik zal vanmiddag even kijken en zo nodig bij vullen ) dat het system vol zit
verder zal ik vanmiddag een foto posten van wat ik heb gedaan
ik spreek jullie weer
mvg albert
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFYJ8MHK-D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4LW3XKKJ-D.jpg)
je ziet het stukje afgezaagd pijp met de nippel er nog op dus dat is er tussen uit er is lengte genoeg zoals je ziet
ik moet wel koelvloeistof bij vullen er is ook wel wat uitgelopen maar hoe kan ik dit het beste doen volgen jullie vaatje open draaien met draaiende moter en wachten tot hij daald
graag tips en trucs in deze
greets
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JQGLMM4I-D.jpg)
je ziet een scheurtje naast het nippiltje daar kwam de straal uit
wat is weisheid laten zitten zo of een sloop slangetje halen
Ik zou zeker een nieuw slangetje monteren. Met je koeling kun je maar beter geen problemen hebben.
Ah nu zie ik het idd,die hoort er gewoon te zitten en is idd beter om de slang te vervangen zodat je ook weer gewooon goed kunt ontluchten.
update
nog steeds lekage nu aan de linkefr kant van het blok als ik het vaatje vul loopt het aan de andere kant weer uit
wat kan dat zijn toch geen gescheurt blok of zo he
zit daar achter de kap een waterpomp of zo
laat het ff weten er is haast bij
Zou je mischien een lekke kop hebben , Vanwege dat je slang nu weer gescheurd is , mischien kan hij zijn druk niet kwijt zodat de slangen scheuren.
Kijk eens of je auto koelvloeistof gebruikt , veel grijze rook , ruikt het zoet is het je koppakking.
vrg marcel
Linker kant = bestuurderskant.
De waterpomp zit rechts (bij distributie).
Als de vloeistof er zo uitloopt, moet dat wel een hele grote scheur zijn.
Check alle slangen en metname de plaats van de slangklemmen. Het thermostaathuis kan ok nog lekken, maar kijk zelf even goed waar precies de vloeistof vandaan lekt, dat kan ik hier niet beoordelen.
bij de dis riem het is de waterpomp dus de dis riem moet helaas ook net 30000 km geleden gedaan heb ik weer
ik breng hem straks naar de garage
ze gaan eerst een koppakingtest doen en daar krijg ik de uitslag van
julie horen het zsm
even een update
ik ben vanavond naar mn prive reperateur geweest
en die heet de natianale koppakingtest gedaan met een buis in het vloeistofreservior
en het is gelukkig de koppaking niet want er zit geen uitlaatgas mengesel in de koelvloeistof
wel is mn dis. riem aangeyast en laat ik ook gelijk vervangen en JA het is de waterpomp die overleden is ik ben nu 5 liter koelvloeistof kwijt van alphen aan den rijn naar delf de mensen achter me op de snelweg bleven ver achter me omdat het nog al lekte ik zag het aan de ruitenwissers van de bestuurders
maar gelukkig is hij er gekomen en het wachten is op een telefoontje van hem waneer hij klaar is
o ja ik heb het even nagevraagt over de slang ZONDER de ontluchtings nippel rn dat kan absoluut geen kwaad dus daar gaat hij niet meer lekken
nou jullie horen het wel weer
ik had nog wel een vraagje waar zit de sensor van de buitentemp.
inm de spiegel zit ie niet ook geen draadjes en ik heb een race bumper erop mischien zit ergens daar een draadje zonder sensor want hij geeft -40 aan
ik hoor het wel weer greets megalbert
sensor zit in de rechter buitenspiegel. Aan de onderkant hangt er een zwart 'dopje' uit, dat is de sensor. Spiegeltje verwijderen, buitenkapje eraf en vervangen die handel. Deze is gewoon overleden.
er zit een vierkant open gaatje geen druppeltje
Dan is de sensor eruit gehaald.
In dat vierkante gaatje hoort namelijk de sensor te zitten.
In de FAQ staat de handleiding buitenspiegel de/monteren.
--UPDATE--
ik heb hem nog niet trug wat duurt dat w88 lang zeg!!!
hij is trug en het was alleen de waterpomp dis. set was nog zo goed als nieuw !-!
kijken hoeveel kmrss ik er nu (onbezorgd) mee kan rijden
topic mag op slot
bedankt voor de reactie rmc clubbers
mvg albert :afro: :afro: :afro: