Hallo,
Sinds de aanschaf van de auto (Megane Scenic 1.6e bj. 99-05 lpg-g3) kan ik bijna niet sneller dan +/- 120 á 130 km/h volgens heb ik de katalysator dicht zitten.
Ik heb de kleppen inmiddels al gesteld en de nodige onderdelen vervangen:
bougies
bougiekabels
bobine
krukassensor
luchtfilter
Als ik de viaducten afrij krijg ik ineens wel meer gang in de auto.
Heb ik nu ik het nu bij de rechte eind of moet ik nog ergens anders zoeken.
groetjes,
Lammert
Ik denk het wel.
Anders is een uitlaatgastest laten doen,weet je misschien wat meer. :)
Of dit? "1e : testen of je motor nog onbelast in het rood kan : zoniet : bijna zeker kat verstopt"
Citaat van hier. klik (http://www.autoforum.be/showthread.php?t=38619&page=3)
Citaat van: subzero op 1 april 2010, 22:18:11
Of dit? "1e : testen of je motor nog onbelast in het rood kan : zoniet : bijna zeker kat verstopt"
Citaat van hier. klik (http://www.autoforum.be/showthread.php?t=38619&page=3)
Ik kan in de lagere versnellingen makkelijk tot of iets boven de 5000 rpm komen, echter zodra ik in de 5e versnelling zit is alle fut uit de blok
De auto is dan zo sloom dat inhalen bijna niet meer mogelijk is.
trouwens de laatste tijd moet ik ook al langer starten, zeker wel 10 sec. en dan lijkt het wel of de auto naar benzine gaat ruiken.
Kan dit mogelijk ook nog aan de lambasonde liggen, zodat mogelijk alles met elkaar in verbinding ligt.
groetjes,
Lammert
Controleer ook het volgende eens.....
Vacuümlek in inlaat testen.
http://www.youtube.com/watch?v=YH6306zM-Ug&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mYa8rcHeN3A&feature=related
Inlaatluchttemperatuursensor.
Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:
Bij 0°C 7470 - 11970
Bij 20°C 3060 - 4045
Bij 40°C 1315 - 1600
Temperatuursensor kvs.
Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:
Bij 20°C 3060 - 4045
Bij 40°C 1315 - 1600
Bij 80°C 300 - 370
Bij 90°C 210 - 270
lambdasensor.
-motor op bedrijfstemperatuur
-contact uit
-ontkoppel de stekker niet
-zoek aansluitpunt c signaaldraad,waarschijnlijk met de kleuren grijs-wit
-start de motor en laat het toerental 2 of 3 maal hoog oplopen
-laat nu stationair draaien
-meet de spanning tussen het aansluitpunt 'c' en massa,deze moet schommelen tussen 0,1 - 0,9 volt
(http://s4.postimage.org/rEb2S.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aVrEb2S)
Citaat van: subzero op 2 april 2010, 22:01:46
Controleer ook het volgende eens.....
Vacuümlek in inlaat testen.
http://www.youtube.com/watch?v=YH6306zM-Ug&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mYa8rcHeN3A&feature=related
Inlaatluchttemperatuursensor.
Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:
Bij 0°C 7470 - 11970
Bij 20°C 3060 - 4045
Bij 40°C 1315 - 1600
Temperatuursensor kvs.
Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:
Bij 20°C 3060 - 4045
Bij 40°C 1315 - 1600
Bij 80°C 300 - 370
Bij 90°C 210 - 270
lambdasensor.
-motor op bedrijfstemperatuur
-contact uit
-ontkoppel de stekker niet
-zoek aansluitpunt c signaaldraad,waarschijnlijk met de kleuren grijs-wit
-start de motor en laat het toerental 2 of 3 maal hoog oplopen
-laat nu stationair draaien
-meet de spanning tussen het aansluitpunt 'c' en massa,deze moet schommelen tussen 0,1 - 0,9 volt
(http://s4.postimage.org/rEb2S.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aVrEb2S)
Hoi Subzero,
Het is de lambda sonde, gaf een veel te hoge voltage aan.
Tevens is mijn mengsel niet goed, er blijft een witte pluimpje bij de uitlaat.
many thanks.
groetje,
Lammert