ik heb dus een 2.0 16v ide nu is mijn vraag hoort er in de polie waar de distributie riem op loopt, dia aan de krukas zit van de motor een halve maan spietje in te zitten??
hopelijk is er iemand die dat weet, heb er namelijk een menings verschil over ;)
bedankt
mvg Joost
Renault schrijft het volgende voor de F5R motor: "Take care not to let the crankshaft pinion fall as it does not have a key".
Dus geen spie. (ook bekend onder de naam Woodruff key:klik (http://en.wikipedia.org/wiki/Woodruff_key))
mm dit lijkt me niet de gene die ik bedoel,
ik ben naar de dealer geweest maar die kunnen hem niet vinden?
weet iemand of er zowiezio een spie in hoord, want mijn probleem is tijdens het vervangen van de riem zat er geen in, en hij is de vorige keer bij de dealer vervangen.
en nu is ie los gelopen, met alle gevolgen >:( >:( ;(
ik heb geholpen bij het vervangen maar wel alles door een monteur laten doen ect.
helaas heb ik er geen foto van gemaakt en staat de auto bij de garage.
morgen krijg ik de kop terug en gaan ze alles weer monteren,
hopelijk weet er iemand meer.
bedankt
met meerdere dealers aan het bellen geweest, en ze zeggen allemaal ondanks dat er een spiebaan in zit er er geen spie in hoort:( :?
als er evt iemand nog meer weet voor morgen avond hoor ik het graag.
voor wie het volgde , ik ben er uit
de poelie is spie-loos en ik heb met de monteur gebeld, en die zeg toe te geven geen nieuwe bout te hebben gebruik en/of vast te hebben gezet met locktight.
dus dat is het probleem geweest dat ik nu met de defecte megane zit :( hopelijk klaar voor 11 april ;)
Succes Joost, !-!
zou zonde zijn als je er 11 april niet bij zou zijn. :neen:
helaas onderwerp een beetje aangepast
de monteur is dus vergeten de nieuwe moer er op te zetten, op de krukaspoelie.
daardoor zijn na 3 km rijden 2 klepstoters afgebroken en alle 16 kleppen krom waarvan 2 gescheurd :(:(
gisteren de gereviseerde kop opgehaald, zag er als nieuw uit :):) maar helaas na dat ze hem gemonteerd hadden en alles nieuw geplaatst, krijgen ze hem niet meer aan het lopen.
vanavond is ie naar de dealer gebracht
ik hoop echt 11 april aanwezig te zijn, maar dat duurt nog een paar weken dus moet lukken ;)
(http://img265.imageshack.us/img265/5892/forummx.jpg)
Je moet met speciaal gereedschap de motor op tijd zetten voor dat je maar iets losdraaid.(zelfs krukasbout mag niet los).
Als dit op tijd staat mag je het losmaken,want is dit niet dan draai de boel al van tijd met losdraaien van bout krukas.
Dezelfde bout terug zetten maakt niks uit.
Ik denk dus dat de fout anders is gemaakt.(maar dat maakt het er natuurlijk niet minder zuur om dat het is gebeurt).
Dus voor volgende keer krukas en nokkenasblokkeer gereedschap.
Want een 2.0 wordt op de krukas links en rechtsom geblokkeerd en als dit goed is en je zou de oude bout er terug indraaien en dan met de luchtsleutel vast is er niks aan de hand.
Succes in ieder geval.
hij is weer terug rijd in 1 woord geweldig, maar dan mag dan ookw el met een nieuwe kop :)
dus van mij mag het slotje er op
en jaja tot 11 april