De vraag is of het verstandig is om een K&N luchtifilter te plaatsen. (GEEN OPEN) Maar gewoon een replacementfilter in het originlele luchtfilterhuis. (MEGANE HATCHBACK 1.6 16V uit 2004)
Ben benieuwd of dit negatieve of positieve gevolgen heeft. En moet je nog iets laten doen aan je auto als je die geplaatst hebt?
Hij zal wat beter rijden,vervangingsfilter werken altijd wel beter dan de orginele filters.
het is plug and play,dus oude filter er uit,nieuwe er in,filterbak dicht,en rijden maar.
ik had er 1 in mn r19,dat was een 1,7 mono point (75pk) met gewoon k&n vervangings filter,maar ik merkte het toch wel.
Het gaat mij niet eens zozeer om betere prestaties maar heeft moet na het plaatsen van een dergelijk filter nog dingen worden afgesteld ?
nope helemaal niks.
afstelling komt pas kijken als je (veel) verder gaat,dus van luchtfilter,ontsteking,spruitstuk,uitlaat.
ik moest een regelaar instaleren om meer druk te geven,omdat die onderin arm liep,eind deze maand
wordt de mc gechipt,en dan wordt idd,zoals je zei,er het 1 en ander anders afgesteld
Ok. En dat is zeg maar standaard voor elke auto. Maw daar zit geen verschil in of je nu een Meg 1 , 2 of 3 rijdt?
klopt,maakt niet uit,alleen grotere motoren zullen ietje meer winst hebben.
Schijnt enkel wel met LPG probs te kunnen geven....(Maar met de (benzine) auto's waar ik mee gereden heb maakte het niet uit,qua afstelling dan)
Ok dan. Dan laat ik die er in zitten.
Open luchtfilters icm LPG is meestal niet zo'n goede combi nee...
Verder geen problemen. :neen: