Hallo Allemaal,
Heb het volgende probleem
De auto start netjes op bezine in keer en schakelt ook netjes over naar lpg en kan dan ook rijden op lpg.
na een paar honderd meter gereden te hebben dat de auto uit zijn choke is om maar te zeggen slaat de auto af tot een paar keer aan toe
echter als de auto goed warm is dan blijft ie lopen op lpg
wat me echter wel is opgevallen tijdens het rijden op lpg als men schakelt dat het toerengebied hard n aar beneden zakt 2 keer zo snel als op bezine
heb reeds het volgende al gedaan:
smoorklephuis gereinigd, valse lucht gecontroleerd sensors gecontroleerd en het eurogassystem op nieuw in geleerd dit heeft allemaal niet mogen baten tot nu toe.
wie weet de oplossing wordt er een beetje moe van
Verdamper schoonmaken?
Heeft de auto dit probleem op benzine ook? Dus als je alleen maar op benzine rijdt en niet op LPG?
Zou idd aan de verdamper kunnen liggen, of aan het LPG filter.
nee de auto heeft dit probleem op benzine niet is lekker fel en trekt in alle toerenbereiken goed op
wel heb ik de slugde afgetapt
betekent dit dat ik de verdamper uit elkaar moet halen of is er een andere manier en zover ik weet zit er geen filter op
waar zou die eventueel moeten zitten
het is een eurogas eas g3 system meschien zegt dit meer
Normaal gezien zou hier altijd een filter moeten tussenzitten.
Waar deze zich juist bevindt weet ik niet, zou denk ik normaal ergens in de buurt van de verdamper moeten staan.
Maar nu weet ik nog altijd niet wat jullie bedoelen met een G3 systeem. Is dit direct ingespoten onder damp vorm, of vloeibaar ingespoten?
Hier zijn al zoveel verhaaltjes rond vertelt geloof ik. 8)7
Bij een vloeibaar ingespoten heb je geen verdamper, maar ik denk dat jij een gas installatie hebt met verdamper en 4 apparte injectoren die het gas onder dampvorm inspuiten? Niet?
G3 kan of een direct ingespoten 'damp'systeem zijn, of een vloeibaar ingespoten systeem. Dit heet dan LPi.
Lees even de FAQ's over LPG, dan wordt het een stuk duidelijker.
De Eurogas verdamper (Landi) heeft een sludge aftapplug onderaan de verdamper, dit is een gekartelde plug die je eruit kunt draaien. Maar ik betwijfel of dat daar het probleem ligt. Ik zou de kleppen eens gaan checken (gezien datgeen wat je al gedaan hebt)
Ik denk dat het juist niet aan de kleppen ligt...
Je zou dan toch te maken krijgen met backfire's enzo, en ik denk dat deze dan ook niet echt goed meer draait op benzine.
Nou je zou verbaasd staan. Als je een verdampersysteem hebt van Landi (EuroGas) dan komt het vacuüm zeer nauw. Soms zetten ze er een vlamdover in met vernauwing, om toch meer gas te trekken om hem stationair goed te krijgen. Als je kleppen niet goed gesteld zijn, dan heb je daar ook al een probleem erbij. Wanneer zijn ze voor het laatst gesteld/gecheckt? dat moet om de 30.000 km gebeuren. Die van mij heeft hetzelfde probleem gehad, 1 klep verbrand en de motor liep als een krant. Met de backfires viel het wel mee en op benzine liep ie gewoon goed. Klep vervangen en hij liep weer als een zonnetje op LPG.
Zoals ik al zei, op LPG luisterd alles veel nauwer. Dus als de kleppen niet geheel goed staan hoef je daar op benzine niets van te merken, terwijl hij op LPG niet fatsoenlijk loopt. Hetzelfde geld voor bougies, bougiekabels enzovoort.
Ja, je moet wel rekenen dat de ontsteking voor 20% meer belast word dan op benzine...
hallo willem
heb jij Eurogas probleem opgelost?
ik heb ook hetzelfde probleem
ik weet niet hoe ik moet oplossen kan jij me advies geven? dag
Ik heb ook een soortgelijk probleem. Eurogas EAS installatie die niet stationair wil lopen. Gisteren voor de tweede keer opnieuw laten inleren bij een professioneel bedrijf. Deze heeft ook de smoorklep gereinigd en wat rubbertjes rondom de actuatoren vernieuwd. Gisteren liep hij nog prima stationair, alleen bij een koude motor wat slecht.
Nu vanmorgen helemaal geen stationair toerental meer. Overschakelen van gas naar benzine gaat prima, maar dan slaat de motor stationair eerst 3 keer af op benzine voordat ik op benzine weer fatsoenlijk stationair toerental heb.
18.000 km geleden heeft de motor nog een grote beurt gehad.
Komt dit iemand bekend voor?
Kleppen stellen/controleren. Als een paar kleppen verbrand zijn, dan loopt ie niet meer-goed- op stationair toerental. Op benzine loopt het dan weer wel, maar eigenlijk ook niet goed.