Hallo, heb een probleem, heb gister een andere Megane gekocht, had een 2 liter, maar die werd me te duur, heb nou een 1.6, testritje gemaakt, geen snelweg gepakt l-........rij ik vanochtend naar m'n werk, blijkt dus dat ik met pijn en moeite net over de 100 kom, als ik vermogen vraag komt het niet, na 3000 toeren houdt het allemaal op......
Voor de rest is er niks raars, geen gebok, gestotter of dat soort gezannik, gewoon geen powerrrr.
heb de zoekfunctie er al op los gelaten, maar niet echt iets duidelijks kunnen vinden.....
iemand een idee?
Ik heb toch 8#@$ geen zeperd gekocht...............
Slangetje van de mapsensor misschien gescheurd? Heb ik des tijds ook een paar keer gehad bij mijn 1.6e, dan houd ik ook behoorlijk in.
Even voor de duidelijkheid:
http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=47
mmm. ok, dat zou een optie kunnen zijn.......mik sowieso straks ff een flesje cleaner bij m'n benzine, dat kan nooit kwaad.......zeker met in het achter hoofd dat er de laatste 6 jaar maar 18000 km met de auto is gereden.......
Ben best handig met auto's maar dan met oldtimers......dit is allemaal erg HighTech hahaha
heb net ff snel gekeken, dat slangetje is al vervangen, en ziet er goed uit, zag wel dat het koelvloeistof reservoir niet bepaald schoon was van binnen.........
zie er uit dat de koppakking pas is gedaan, het ziet er vrij nieuw en schoon uit en oranje, distributie is 4000 km geleden al gedaan.....
lijkt me sterk dat het de katalysator is, dan gaat er toch een lampje branden? heb dat al eens met een peug 205 gehad, dat was net of ie stikte........
heb de massa van de accu gehaald, zet hem er straks weer op, wie weet helpt het, dat de computer zich reset....
ik zit niet te wachten op dit gezeik ;(
Toch denk ik idd aan de katalysator. Dat lampje brand alleen als deze te heet is.
zou kunnen, heb alles getjekt, Op valse lucht en zo, maar ziet er goed uit, luchtfilter is nieuw.
hij reed op de terugweg een stuk beter, zeker in z'n 2/3, maar wel met een raar gegrom, hoe hoger hij in toeren komt.
heb ook het idee dat het brandstofgebruik hoger is dan normaal, hij stinkt en er hang zo af en toe een lichte uitlaatgaslucht in de auto.........
Ik verdenk ook de volgende....
Brandstoffilter.
Kvs sensor.
Temperatuursensor inlaatlucht.
Misschien eens laten uitlezen?
kat dicht moet nieuwe kat onder.
Juist door dat de kat stuk is(blok los)gaat dit in de uitlaatgas stroomlijn liggen en blokt die en dat is rond de 100goed te merken.
Somsligt die weer goed en kun je harder.
is dat een klus die goed zelf te doen is?......zag dat je een nieuwe hebt voor 130 euro, is het verstandig om daar een nieuwe bevestigingsset bij te kopen?
zoiets?
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=10941.0 (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=10941.0)
Dat is een katvervanger. Met dat ding zit er dus geen katalysator meer onder je auto, en ga je problemen met de APK krijgen.
Kan je beter een nieuwe katalysator onder doen.
ok, dan hoop ik dat dat het ook echt is...........was het maar al lente dan stond m'n geldboom weer in bloei :0
ben gisteren ff langs m'n vaste garage gereden om ze ff te laten luisteren, hij zei ook dat het voor 95% zeker m'n katalysator is, kan hem a.s. maandag ff op de brug zetten, trekken we hem er onderuit, halen hem leeg, en dan maar hopen dat het probleem weg is.............
to be continued...........
Ja dat is een optie,als het dan goed is weet je dat dat het probleem was.
Dan kun je daarna voor de apk alsnog een nieuwe kat kopen,want hij zal de waardes voor de co test niet meer doorstaan.
nieuwe katalysator er onder, 300 euro lichter, probleem opgelost
uitlaatspruitstuk heeft wat kleine scheurtjes, vandaar de uitlaatgaslucht in de auto...........
Ik heb een soort gelijk probleem..
ik nam gister een bocht.. ietwat hard en ik hoorde een tik? of iets.. en opeens houd me auto in boven de 3000 touren en maakt veel meer herrie als normaal.. zat zelf aan mijn luchtfilter de denken.. aangezien de motor ook helemaal schoon is gemaakt.(niet door mij zelf)..
ik heb dit eerder gehad en toen na een tijdje goed gassen deed hij weer normaal.. toen was ik met mijn uitlaat op een drempel geknalt(had niet verwacht dat die drempel zo hoog was).
zit ik goed? of zou het ook mn katalysator kunnen zijn?
Mvg, Jacky
Dat zou idd je katalysator kunnen zijn.
Maar het vage eraan is dat ik gister mijn auto pakte.. en voor mijn gevoel maakte hij boven de 3000 touren niet meer geluid en trok hij gewoon zo op als hij normaal ook doet.. heel misschien iets minder..
ik vind het maar een vaag probleem.. zou mijn uitlaat niet los kunnen zitten? dat er soms lucht ontsnapt en hij geen tegendruk krijgt ofiets?
Mvg,
Jacky
Citaat van: jackster90 op 28 mei 2010, 09:15:50
Maar het vage eraan is dat ik gister mijn auto pakte.. en voor mijn gevoel maakte hij boven de 3000 touren niet meer geluid en trok hij gewoon zo op als hij normaal ook doet.. heel misschien iets minder..
ik vind het maar een vaag probleem.. zou mijn uitlaat niet los kunnen zitten? dat er soms lucht ontsnapt en hij geen tegendruk krijgt ofiets?
Mvg,
Jacky
Hij hoeft ook niet meer geluid te maken.In je kat zitten schottenblokken in,als ze de uitlaatlucht stroom gaan blokkeren(omdat ze los gegaan zijn)gaat de autoinhouden en kun je vaak niet harder dan 100km/u.Ze kunnen ook zomaar weer wel goed gaan liggen en dan doet je auto het dus ook weer goed.
ja idd ja dan is het achterste blok in he kat los gekomen ik had het deze week ook hij hielt erg in en was niet vooruit te branden.
ik heb gewoon meteen heel me kat leeg gehaald maar zo komt hij niet door de apk meschien als je je alleen je voorste laat zitten meschien nog wel en het hangt er ook maar vanaf hoe handig je zelf ben.
nou.. mijn auto kwam nog wel degelijk boven de 100 uit.. alleen het duurde wat langer als normaal.. het rare is dat hij ''hoorbaar'' tussen de 2500 en 4000/5000 toeren lucht zuigt alsware.. ik denk valse lucht.. misschien pakkingen? en kan lucht te maken hebben met geluid? anders zijn het straks 2 problemen..
Ik snap er niks van.. gister komt er een monteur kijken.. maakt de auto alleen wat meer geluid bij de motor alsof je een dikke hummer hebt..(hand op de uitlaat gehouden is niet lek of iets).. en zn vermogen is weer goed..
beetje vaag allemaal?
Zou mijn pakking bij mijn spreidstuk of spreidstuk niet kapot kunnen zijn?
Als je een hand op je uitlaat houd hoor je overigens niet dat hij lek is of iets dergelijks..
Dan is je pakking ook goed.
Maar als je auto het goed doet op het moment kun je wel gaan zoeken,maar zul je niks kunnen vinden want hij doet het goed.
Als de motor is schoongemaakt met water kijk dan eens of je luchtfilter niet nat is.
Luchtinlaatbuis schoon?
Vacuum test:klik (http://www.youtube.com/watch?v=mYa8rcHeN3A&feature=related)
En temperatuursensors en bobines enz houden natuurlijk ook niet van water.
ja hij doet het goed.. mist misschien wat vermogen.. maar maakt een enorme herrie.. vanaf de motor zelf.. dus helemaal in orde is het ook niet denk je wel?
kan dat te maken hebben met me luchtinlaatbuis? dat hij meer herrie maakt of iets..
Ga even langs een garage en laat er serieus goed naar kijken,want het blijft zo een beetje vaag allemaal en maar gokken zo,want we aandragen ontkracht je weer.
ja indd.. dat gierende geluid.. op die andere topic.. heb ik ook volgens mij:S dus ik dacht.. misschien kan het met elkaar te maken hebben.. misschien tog maar is even goed naar mn auto laten kijken.. want hier baal ik echt van.. is het ene gemaakt.. komt het volgende probleem.. je zou der moe van worden pff...
iig bedankt voor de moeite;)
oke.. het gierende geluid wat in die andere topic ook word beschreven dat als je van 3000 toeren je gas loslaat en laat rollen.... is waars. mijn distributie riem of waterpomp of wat er ook in de buurt zit.. iig 1 van die dingen.. het vermogen.. is waarschijnlijk dat mijn koppelings platen een beetje op zijn.. en het geluid.. is nog niet goed naar gekeken.. binnekort even mijn hitteschild eraf halen.. en kijken of ik iets kan zien bij het spreidstuk..
al met al.. een minder leuke grap denk ik=(
@svenski
Heb je de katalysator bij de dealer laten vervangen of...?