hallo
ik heb de zoekfunctie al gebruikt en al het een en het ander geleden.
maar ik heb nu dus een schroefset gekocht van het merk v-maxx.
maar ik wil heb dus volgende week op me gemakje eronder gaan zetten
maar moet ik verder nog aanpassingen doen als ik heb verlaagd heb.
ik weet dat je hem al moet laten uitlijnen maar wat moet ik nog meer laten doen of is dat alles?
Mvg Ivo
Zo laag mogelijk schroeven ;)
Let er wel op dat je de achterkant doormiddel van torsie-as verstellen moet verlagen!
Precies wat hierboven staat.
Ps wil je laten weten of je last heb van de veren die springen als je instuurd??
Heb hem er al op gewezen maat !-!
Citaat van: Joey Voormolen op 15 januari 2010, 19:05:01
Precies wat hierboven staat.
Ps wil je laten weten of je last heb van de veren die springen als je instuurd??
hoe bedoel je dat precies??:$
ik ga als het goed is volgende week zaterdag beginnen en hij gaat +- 3 cm omlaag
Ja ik wil weten of het bij de nieuwe setje niet meer is. nou als je langzaam rijd en je stuurd in BIJV in parkeren ofzo dan hoor je de veren springen bij mijn.
3 cm is niet genoeg maar is een begin !-! je kan altijd nog lager schroeven :q
Citaat van: carlo op 15 januari 2010, 19:07:17
hoe bedoel je dat precies??:$
ik ga als het goed is volgende week zaterdag beginnen en hij gaat +- 3 cm omlaag
Waarom niet lager? 3cm had met veren ook wel gekunnen?
kon deze set van een maatje van me kopen.. +- 2000km oud ofzo...
alles ziet er top uit.
en me vader vind het al onzin dat ik hem omlaag ga schroeven....
dus beginnen met 3 en later miss 4 5 ofzo...
maar ik wil dus weten wat ik allemaal moet veranderen zoals uitlijnen enzo...
moet er niet meer gebeuren dan alleen uitlijnen?
mvg ivo
Tja mijn ouders vinden het ook onzin. 8)7
Verder hoeft er niets te gebeuren nee! Verlagen, uitlijnen en genieten! !-!
Als je achter ook lager wilt moet je torsiestang laten verstellen. Maar weet niet of dat het plan is?
Ik ga er vanuit dat de set ook onder een megane uitkomt?
Ja de set moet idd onder een megane vandaan komen.
En torsie zouik ook een tandje verdraaien.
En ouders vinden wel meer dingen van hun kinderen onzin,maarja ze meten ze toch een keer los laten he
springende veren had ik ook last van,zeer handig als je een scherpe bocht maakt,dan spring je stuur een stuk terug
de fijne knakkers van KW waren mn onderste lager vergeten,waardoor die nergens goed op kon draaien.
na een goeie ring met lager gemonteerd te hebben was alles opgelost.
mischien nog een tip om er voor te zorgen dat de instel ring geborgd is,zodat deze in loop der tijd niet verloopt van
hoogte,dat geeft ook een raar weg gedrag,bij kw doen ze in de instelring een borgboutje.
okee iedereen harstikke bedankt alvast!,
ons pa zei ook nog zoiets van dat ik mijn remkracht verdeler opnieuw moest laten instelle?
klopt dit?
mvg ivo
Ik heb het niet,of nooit gedaan,dus als dat zo is,ben ik daar ook wel benieuwt naar.
Sommige zeggen dit wel... Maar een maatje van me heeft zijn eigen bandencentrale en steekt iets van een 3 verlaginge per dag en hij zegt dat dit zever is.
Ik heb een KW schroefset steken, helemaal naar beneden gedraait. Voor de rest goed uitgelijnt and that's it...
Rijd bijzonder goed... !-!
Als je een remkrachtverdeler hebt (heeft niet elke auto),dan zou dit officieel wel moeten idd.
Maar dat gebeurd eigenlijk bijna nooit,je gaat wat harder remmen achter als je hem laat zakken achter.
Ik zou er niks aan doen in ieder geval.
iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp!
het is allemaal goed gelukt met resultaat
(http://img202.imageshack.us/img202/7747/img0209r.jpg) (http://img202.imageshack.us/i/img0209r.jpg/)
Dat ziet er goed uit! !-!
ik wil mijn auto ook verlagen alleen ik lees net ( en vorige keren ) over bij de achterkant de torsie as verstellen.
Hoe gaat dit? of wat gebeurt er precies?
Dit (http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8780) gebeurd er.
Even geleend van de RTC.
Oke bedankt!