Ik heb sinds vandaag een probleem gekregen met mijn renault megane 2.0 (8V). Ik was met een warme auto aan het rijden, was al ongeveer 20 minuten onderweg tot ik bij het stoplicht aankwam. Voor dit stoplicht moest ik stoppen waardoor ik de auto stationair moest laten draaien. In normale toestand stationair, bleek de auto hevig te gaan trillen. Naarmate de snelheid werd opgevoerd leek het trillen wat minder te zijn, maar daarbij leek het alsof ik vermogen miste.
eerste gedacht is natuurlijk dat er een cilinder niet meer meedoet.
Maar aan dit gedeelte zit nog een extra stuk. Zo rook de motor wanneer die stilstond naar verbrand rubber. Nadat ik net onder motorkop heb gekeken zag ik dat er een kabel los zat. Geen idee of dit directe relatie met elkaar heeft, maar daarom probeer ik hier een antwoord te vinden.
foto volgt nog, maar het ging om een kabel die groen was, met op het uiteinde een rubber. Om de groene kabel zit een soort van krimpkoes die ongeveer 7 cm lang is. Deze kabel zit in de buurt van de startmotor en is gebonden met andere kabels en loopt naar boven richting....
misschien dat iemand meer informatie heeft.
met vriendelijke groet,
Ja dat dacht ik ook, maar deze leken nog in orde te zijn.
De bougiekabels zijn op correcte wijze aangesloten..
Hallo
Is het een kabel of een slang? Als het een slang is dan is het een vacuümslang, anders lijkt het wel de luchttemperatuursensor aansluiting (zit bovenop de rubberluchtinlaatslang bij het gasklephuis.
Maar beter is idd even een foto te plaatsen.
voor de foto zie:
http://foto-uploaden.nl/zie/zbaucky
http://foto-uploaden.nl/zie/etrhw1s
http://foto-uploaden.nl/zie/i9csqd2
misschien dat deze foto is duidelijker het is, het was inderdaad een telefoon waarmee die was gemaakt. Maar ik kon zo snel geen ander toestel vinden, zal anders proberen er vanavond er een betere foto van te maken.
mvg,
Anders misschien hiervan een gebruiken? klik (http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet444265.htm)
Wat je bedoeld is dus niet de startmotor, maar de dynamo.
Kijk eens naar de aansluitingen van de bobines, die hebben elk een steker met 3 aansluitingen. ontstoringscondensator (aan een aangesloten en doorverbonden met de andere bobine), +12 en Computeroutput. Verder zit er bij het oliefilter ook een oliedruksensor. Dus ergens moet daar een loos stekertje zitten, goed kijken dus.
Ik denk dat die losse stekker voor je probleem niks uitmaakt.
Ik denk eerder 1 van de 2 bobine blokken kapot.
Dat is heel goed mogelijk. De omschrijving van stationair en hogere toerentallen duidt wel op een uitgevallen cilinder.
Maar dat verklaart niet de rubber stank (zeker weten dat het geen motorolie is?)
PS gelukkig nieuwjaar Matthew.
Jij ook Tony!
De omschrijving is idd verbrand rubber maar als deze motor idd op een cilinder minder loopt stinkt het behoorlijk,en iedereen omschrijft de stank een beetje anders vandaar mijn verwachting toch bobine stuk.
Of er zit een injector dicht,of toch een bougie kabel stuk of een bougie stuk.
Gezien de klacht lijkt het mij wel zeker dat er 1 cilinder kwijt is.
Ja, bobine opgeblazen, dat stinkt ook aardig. En verklaard dan de lucht en het onregelmatig lopen.
Hij is inmiddels, gemaakt. Het was inderdaad de bobine die defect was. Het stinken werd veroorzaakt door vonken die op een kabel kwamen.
Nou, dan mag je van geluk spreken dat de boel niet afgebrand is. De eerste Megane's waren ook redelijk brandgevaarlijk in de bedrading (sluiting in kabelbomen) Ik heb er verscheidene vervangen in de loop der tijden.
Maar hartstikke goed, dat je auto weer doet wat ie moet doen.
zelfde probleem gehad,was een bobineblok (1 en 4 cil )stuk na de kabels omgedraaid te hebben naar 2-3 bleek dat een stuk was wel 2 nieuwe gemonteerd zodat er geen verschilis voor nog geen 100 erie was hij weer als nieuw met full power.
ps. volgens mij is dat (groene) slangetje een losgeraakte vacuumslang.