Goedenavond , ben nieuw op dit forum
Heb sinds een maandje of 2 een Megane coupe 1998 gekocht
(http://94.100.121.14/738200001-738250000/738205001-738205100/738205034_5_p6Vv.jpeg)
ziet er goed uit, zeer nette staat. bevalt goed, echter is er 1 probleempje.
Ik krijg mn megane niet zuiniger dan 1 op 6/6.5 .. rijdt er gewoon normaal mee, schakel netjes optijd. Onlangs bougie's vervangen en bougie kabels. en daar ligt het niet aan. Iemand misschien een tip ?
welke motor heb je?een grijze phase 1 zou ik zeggen een 1,6 16v
Inderdaad 1.6e 16v .. verstuivers en al die gein is ook allemaal nog goed, lekt ook niet op de retourleiding of wat dan ook
de 1.6 16v staat er nogal om bekend om zn defecte bobines,daarnaast kunnen er nog andere dingen mis zijn
defecte lamdazonde zou ook kunnen,ik heb dat ook gehad,terwijl men bij de dealer zei dat er niks mee aan de hand was
volgens de computer,maar na vervanging bleek het anders te zijn
Dat klinkt bekend, ik kan met mijn 1.6e ook niet meer dan 480km op 1 tank rijden. En ik rijd er toch niet al te wild mee
Hmzz daar maar is naar kijken dan, enig idee van de kosten als ik het allebei zou laten vervangen ?
Die megane op de foto is inderdaad een Phase1, maar dan wel een 1.6 8v, een 2.0 8v of een 2.0 16v.
1.6 16v is er niet in Ph1.
Ik reed met mijn 1.6e (8v) ook geen 500km met een tank..
480? dat haal ik niet eens,ook niet als ik hem doortrap
500 is het minimale wat ik gehaalt heb,max was 900
1.6e is een 8v.
Ik denk dat de lambdasonde niet goed is.
Het enige wat ik heb tov een normale originele megane 1.6e is volgens mij een sportfilter.
Heb jij een originele filter erin dan ?
Ik heb gewoon een origineel filter er in zitten ja, zou het niet weten maar zit er zwaar aan te denken om een Phase 2 te gaan kopen want..
De fase heeft niet veel te maken met het verbruik hoor
Er is gewoon iets niet helemaal jofel met je auto :neen:
de 1.6e is juist de meest zuinige Y
Nee dat snap ik hehe, maar verder loopt t motortje niet helemaal lekker. en blijft iets hangen van een of ander kachel kleppie ? maar eerst maar is even kijken wat die doet met nieuwe lambdasonde en bobine's
zoek eens op recirculatieklep
Wat betreft dat vastzittende klepje dan he
Bedankt, denk inderdaad nou ik het een en ander gelezen heb dat het dat is!
;)
suc6 dan alvast :)
als het gevonden is,laat het even weten hoe het is verlopen !-!
De volgorde (ong) bij hoog benzineverbruik:
Luchtinlaatsysteem,vacuümsysteem - verstopping
Ecu bedrading/aansluitingen sensors/relais
Brandstoffilter
Brandstofdruk/toevoerhoeveelheid/brandstofdrukregelaar
Brandstofpomp/aansluitingen
Injectoren
Temperatuursensor inlaatlucht
Gaskleppositiesensor
Lambdasonde
Gasklep
Klopsensor
Ecu (motorregelmodule)
Citaat van: PurpleRain89 op 3 december 2009, 22:35:21
Dat klinkt bekend, ik kan met mijn 1.6e ook niet meer dan 480km op 1 tank rijden. En ik rijd er toch niet al te wild mee
WAT?!? Ik heb 1:16.5 gehaald met die auto! 825km gereden zonder te tanken tijdens een ritje naar Monaco. (ja dat was 's nachts op de snelweg)
Bij normaal woon-werk verkeer haalde ik meer dan 650 op één tank.
En ja, normaal reed ik rustig. Altijd overschakelen rond de 2500rpm. 50 in z'n 4, 60 in z'n 5. Geen enkel probleem.
Ik rij nu 1:11 met m'n GT en dat vind ik al erg veel. Kan je nagaan hoe zuinig die megane van je is als je er een beetje rekening mee houdt.
Ik schakel altijd netjes op tijd over, en daarom weet ik het verder ook niet.
Verder dan 500km op 1 tank kom ik met mijn Mégane niet, nou moet ik wel zeggen dat ik bijna alleen maar kleine stukjes van 5 á 10km rijd.
Tijd voor een onderhoudsbeurtje denk ik dan hè.
Als je veel korte stukjes rijdt kan die ook niet zuinig rijden,omdat die in het begin met opwarmen iets meer verbruikt.Tevens gelden dan ook weer verkeer en weers omstandigheden.Veel drempels is veel remmen en stolichten en rotondes.En koud weer helpt ook niet mee.
Jij typt vanavond wel heeel snel Matthew... :D :D ;)
Verklaart het bij mij dus eigenlijk ook al, mijn werk is hier 4km vandaan met drempels en stoplichten. Had het zelf ook kunnen bedenken haha :oops:
Da's (zeker in deze tijd) niet erg gunstig voor je vervruik nee :neen:
In 4 kilometer istie nog niet eens fatsoenlijk en goed warm.
Citaat van: Stefan op 6 december 2009, 23:13:43
Jij typt vanavond wel heeel snel Matthew... :D :D ;)
Jaja moest even wat inhalen ben vrijdag en zaterdag niet online geweest,veels te druk prive.
Weer on topic
Citaat van: matthew op 6 december 2009, 23:09:23
Als je veel korte stukjes rijdt kan die ook niet zuinig rijden,omdat die in het begin met opwarmen iets meer verbruikt.Tevens gelden dan ook weer verkeer en weers omstandigheden.Veel drempels is veel remmen en stolichten en rotondes.En koud weer helpt ook niet mee.
Ja oke maar 1 op 8 voor een 1.6e? No way :)
goeiedag heren
vraagje op lpg rij ik 1 op 10 (snelweg kilometers)een 1.6 8v is dat normaal
groetjes
Nog geen 500 km op 1 tank met een 1.6E... 8)7 8)7
Ik heb er zelf 1 en rijdt +/-700km op een tank (50l) en dat is woon-werk verkeer van 10 km enkele reis met rotondes, drempels en andere narigheid maar ook een stuk van 4km 80km weg. Maar als je nog geen 500 km op een tank kunt is er iets echt niet goed. In dit topic staan al vele mogelijke oorzaken genoemd, maar kijk ook eens naar je bandenspanning (alle beetjes helpen :))
Tijd voor een goede fiets...
!-!