Hallo allen,
Ik heb een probleem met mijn Megane.
De ventilator van de kachel doet het niet meer.
Het volgende is gecontroleerd
Geen enkele stand werkt meer(dus het is niet de weerstand).
Luchtcirculatie knop/lampje doet ook niks.
De zekering is goed.
Geen spanning op de stekkers bij de ventilator
Geen spanning op het bedieningspaneel
Ik ga der voorlopig gemakshalve van uit dat de ventilator dus goed is, en dat het probleem in de bedrading zit (ventilator niet gecontroleerd met rechtstreeks 12v).
Met de zoekfunctie heb ik wel gevonden dat meerdere dit probleem gehad hebben, maar weinig oplossingen.
Behalve dan een draad trekken vanaf de accu naar het paneel.
iemand een betere oplossing hiervoor of iemand die mij kan vertellen op welke pool ik de 12 volt vanaf de accu dan moet aansluiten?
b.v.d
ed
kijk maar eens even bij de accu, daar ligt een wat grotere grijze stekker. Haal die maar eens uit elkaar en bekijk de contacten maar eens. Kan goed dat daar een verbrande pool zit
ik heb het zelfde gehad je
je moet even je paneel er uithalenen dan de voorkand er van afhalen de boevenste gouden regel is je min daar een draaitje op wel met massa de onderste is de plus even een draaitje er op doen met 12v en alles werkt dan weer
maar wel een massa en een 12v he anders heb je vuurwerk
vraag me niet waarom ik ben er met toeval achtergekomen
suc6
ik heb het paneel uit elkaar gehaald en met 12v op het gele draad werkt alles weer.
maar er zitten 2 gele draden en het werkt bij allebei nu wil ik er een relais tussen zetten maar weet iemand op welk geel draadje ik het beste 12v kan zetten of maakt het niet uit..
die 2 gele zijn beiden 12v maar wel geschakeld dus moet je ff meten
Citaat van: cezzo op 2 december 2009, 17:38:48
die 2 gele zijn beiden 12v maar wel geschakeld dus moet je ff meten
wat moet ik er aan meten dan ?
12v komt er sowieso niet op anders werkte het wel :)
gr
Als de zekering eruit is heb je dan spanning op één van de twee contactpunten in de zekeringskast? (met contact aan)
een van de gele staat 12v op altijd
de ander is de schakel draad voor als je de blower op binnen zet dus geen lucht van buiten dan komt op die 12 v te staan
als je 12v op de draad zet waar altijd 12v op staat werk hij weer normaal heb ik ook gedaan
s6
Citaat van: subzero op 2 december 2009, 23:56:18
Als de zekering eruit is heb je dan spanning op één van de twee contactpunten in de zekeringskast? (met contact aan)
Ja in de zekeringkast heb ik wel spanning
Citaat van: cezzo op 3 december 2009, 09:01:08
een van de gele staat 12v op altijd
de ander is de schakel draad voor als je de blower op binnen zet dus geen lucht van buiten dan komt op die 12 v te staan
als je 12v op de draad zet waar altijd 12v op staat werk hij weer normaal heb ik ook gedaan
s6
Maar hoe weet ik nu welke gele dat is :)
is er een stroomschema van ?
ik heb net even bij mij gekeken ik het op de eerste geledraad van boven af gezien en dan via de geledraad die naar je radio gaat die is geschakeld via je contactslot
moet je wel die draad van de radio halen en dan de rode en de gele aanalkaar maken bij de radio
s6
mag ik hier even op door gaan ik heb het zelfde probleem maar helaas ook geen spanning op zekering kast motor heb ik wel op 12v gehad werkt weerstand na gemeten in orde ook de schakelaar vervangen is het ook niet het probleem is dus nu dat ik nergens spanning heb dealer gebelt weet het ook nie :( some1 please help tis zo koud buiten
dus heb je geen voeding en moet je een voeding gaan aanleggen.
Hallo,
kan het niet zo zijn dat de weerstand-unit defect is, met name de NTC?
je kunt ook even hier http://www.renault25.cz/graphics/manuals/139/MR312MEGANE6.PDF (http://www.renault25.cz/graphics/manuals/139/MR312MEGANE6.PDF) kijken voor de foutzoek tabel en de schema's.
Dit is geloof ik niet helemaal legaal, want deze documenten (pdf's) komen uit de dialogys van Renault.
Maar goed, ze staan er nu eenmaal, dus ik zou hier maar ff je werklaats handboeken mee updaten, zolang deze website blijft bestaan !-!
Succes, Tony.
eyey thnx nice pdf btw ik heb nu tijdelijk effe een nieuwe voeding gegeven op me schakelpaneel als het beter weer is ga ik weer effe kijken thnx
@ Furyan
Graag volgende berichten een beetje fatsoenlijk nederlandse zinnen typen.
Met zo hier en daar een leesteken en wat minder afkortingen en andere "turbo-taal"
Bovenstaande bericht(en) lijken daarin helemaal nergens op :neen:
Bedankt voor je medewerking. !-! ;)
dit schijnt nogal vaker voor te komen bij de megane!
heb het zelfde gehad weerstand geen stroom op, kachelmotor deed het wel via de accu..paneel losgehaald en gecheckt kwam ik erachter via het internet op 1 of andere site dat het de zekeringskast was, kast er helemaal uitgehaald en ja..( bovenop de zekeringskast zit een grote zwarte stekker met 2x een Oranje-gele draad.
bleek dat er geen goed contact was, stekker schoongemaakt ( was ingebrand ) en ingespoten met spray en nu werkt alles weer ( ook probleem met ABS lampje en bezinedruk controle lampje.
meeste keren als ik met de auto reed deed het knipperlicht het niet dan even met de voet tegen de zekeringskast aan en werkte het wel( alleen rijd nogal moeilijk )
maar goed problem= solved now ( happy me )