Vraagje, wie heeft het wel eens geprobeerd, en past het?
Ik heb een standaard 238 mm schijfremsetje op mijn cabrio type I.
Kan ik gewoon de 259 mm remklauwen en schijven van een ander type I of II gebruiken en monteren zonder aanpassingen van het fusee?
Reactie op jpf12@hotmail.com of reply op deze post.
Groeten, Jeroen.
Nee ,want dan loopt deze aan op de remzadel,en draaid de schijf dus niet meer.
Als je ergens schijven besteld moet je daar alart op zijn,dat je wel de goeie hebt
ik heb bij K-tec van de zomer een set schijven en blokken besteld,de blokken passen
maar de schijven niet,die waren te groot
Ik vraag me dan ook af op welk type die wel passen,als ik op h-base mn kenteken invoer,dan komen
er 2 maten naar voren,en dat zijn de maten die Jeroen vermeld,heeft dit te maken met ABS?
1 is voor 1.4 en 1.6 en de iets grotere maat voor 2.0.
Blokken zijn wel hetzelfde van deze types.
Dank u tot zover heren, maar nog even het volgende:
Ik begrijp dat de schijven niet zo maar passen. Maar misschien wel met de juiste bijbehorende remklauwen dus.
Renault heeft voor de "oude" type I de kleine schijven genomen. Daar het remvermogen iets te beperkt was is men overgestapt op de grotere schijf. Hierdoor remt de auto makkelijker en trekken de schijven niet zo snel krom vanwege de lagere hittevorming.
De 2e type I Megane en ik geloof ook de andere uitvoeringen al van begin af aan, zoals de Scenic, hebben dus de iets grotere schijf. Bij die grotere schijf hoort natuurlijk ook een grotere (hogere) remklauw.
Nu is mijn vraag of iemand dat hogere type remklauw al eens op zijn Cabrio of Coupé heeft gezet met bijbehorende schijf en of dit dus past? Of is het fuseelichaam anders?
Het gaat om de remzadel,de remklauw komt er dan weer van boven overheen.
Als je remzadel niet aanpast kan schijf nog steeds niet draaien.
Waarschijnlijk moet je ook een ander fusee lichaam omdat de boutgaten wel net iets anders zullen staan.
Ik heb er nog niet onder gelegen, heb de auto net een weekje namelijk.
Maar ik begrijp dus dat het remzadel vast zit aan het fuseelichaam, en dus niet met bouten is bevestigd? (Misschien dat jij dat me kunt bevestigen)
Dan gaat het inderdaad niet.
Anders zou de hele remklauw dus verwisseld kunnen worden, met remzadel.
Je kan ook bij k-tec een set bestellen,waar er adapters bij zitten,waardoor je de zelfde klauw behoud
maar wel grotere schijven kan monteren.
Maar kan ik ook de grotere klauwen van het nieuwere type nemen en die er op zetten zonder verdere aanpassingen?
die aanpassing hebben ze ook.
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=877 (http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=877)
Mooi spul !!!
Maar ik weet nu helaas nog steeds niet hoe het zit met de originele remklauwen/schijven.
Passen de originele "grote" schijven (259 mm) inclusief de daarbij horende klauwen nu op de klein (238 mm) uitgevoerde auto's zonder het fuseelichaam te wijzigen?
mits je een adapter maakt voor je klauw.... is het antwoord simpel...nee
Hier (http://eos.trw.com/) zie je het verschil in remklauwdrager tussen een 1.6 en een 2.0. (klik rechtsboven op 'catalogue')
Citaat van: JPF op 29 november 2009, 14:47:33
Mooi spul !!!
Maar ik weet nu helaas nog steeds niet hoe het zit met de originele remklauwen/schijven.
Passen de originele "grote" schijven (259 mm) inclusief de daarbij horende klauwen nu op de klein (238 mm) uitgevoerde auto's zonder het fuseelichaam te wijzigen?
Antwoord al gegeven kan niet.
De remklauw zal wel passen maar met een grotere remschijf zal deze aanlopen op je remzadel.Je remzadel is aan het fuseelichaam bevestigd.
Wil je naar betere remmen gaan?
Nu rij ik rond op EBC schijven en greenstuff blokken,ben er super tevreden mee,zonder aanpassingen
en zo heb je meerdere merken die betere remmen leveren dan dat standaard meuk,want dat komt er niet meer op bij mij.
Helder Matt.
Ik ben Amerikanen gewend en dan zit het zadel aan het fusee gebout.
Jammer dat de Megane dat dus niet heeft.
Wel hoor de remzadel zit wel met 2 bouten aan het fuseelichaam vast.Maar ik weet niet of de afstand tussen de bouten van de remzadel hetzelfde is als dat van de andere waar dan wel een grotere remschijf op past.
Maar Renault kennende moet je dan wel het fuseelichaam mee vervangen.
Dan blijft dus toch mijn vraag staan: wie weet het door uitproberen ???