Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Tuning => Topic gestart door: Rogier op 19 november 2009, 18:04:48

Titel: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Rogier op 19 november 2009, 18:04:48
vraagje, als je een brandstofdruk regelaar monteerd onder de kap merk je dan het verschil en wat merk je dan, heb je dan meer koppel of meer kracht in de hoge/lage touren ?
ik zit er over na te denken om dit aanteschaffen. ;)

hoop op duidelijke reacties.

groetjes rogier.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 19 november 2009, 19:24:33
Over dat D1 spec heb ik niet veel goeie verhalen gehoort,als je gaat voor betrouwbaarheid.

1 van de oplossingen is een dubbelmembraams benzinedruk regelaar van FSE (niet de standaard uitvoering)
op de testbank dagen heb ik vaak gehoort dat dat D1 spul,of de normale fse nog wel eens wil
fluctueren met de druk,vandaar dat ik ook een dubbelmembraam heb genomen,het verschil?
dat weet ik nog niet,hopelijk gaat hij er volgende week op,op de testbank kwam naar voren
dat ik onderin iets wat arm loop

maar als je een regelaar monteerd,en je de druk zou willen opvoeren,is het advies om de auto op een testbank te zetten
doe je dat niet,en de druk is te hoog,(het heeft een naam)maar dan komt de benzine in je olie te zitten  
op de lange duur zal dat niet gezond zijn voor de motor.

ik was 90 euro kwijt voor de regelaar,en ongeveer 20 euro voor een mano meter.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 19 november 2009, 20:49:28
Borewash,dat is de naam,maar naar zeggen is het dan extreem.

in iedergeval,te lage druk is slecht,iets te veel kan,maar te veel is niet goed.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Rogier op 19 november 2009, 23:34:08
Citaat van: Christian op 19 november 2009, 20:49:28
Borewash,dat is de naam,maar naar zeggen is het dan extreem.

in iedergeval,te lage druk is slecht,iets te veel kan,maar te veel is niet goed.

sorry cristiaan dat ik het zeg maar dit is niet de info die ik zoek maar mijn vraag is waar merk ik de kracht
en me neef laat ik het dan monteren hij werkte als monteur in hoofdorp bij een dealer dus dat zit wel goed en hij weet ook hoeveel druk het moet leveren zodat het goed blijft gaan ;)
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Dirk Kuipers op 20 november 2009, 07:56:23
Hey Rogier, hoe weet je neef dat dan? Volgens mij is meten = weten..
Of heeft hij ook de beschikking over een testbank?
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Rogier op 20 november 2009, 08:01:58
hey dirk

ik heb eigenlijk geen idee of ie daar over kan beschikken :P
ik weet wel dat hij erzelf 1 gemonteerd heeft in zijn eigen auto ;) en die loopt als een zonnetje met die druk regelaar
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 20 november 2009, 20:03:34
ik kon niet op de naam komen,dus vandaar dat ik het er nog ff bij vermeld heb.

Wat heb je aangepast aan de motor,of er omheen?filter,ontsteking (bougies,kabels ect..),uitlaat?

Hoe dan ook,als die gemonteerd is,zou ik hem wel laten testen op een testbank,zoals dirk zei,meten is weten.
ik weet niet waar je woont,maar we organiseren om de paar maanden een dyno meeting in goes,voor 25 euro
wordt die getest,indien nodig iets afsteld,en krijg je er een uitdraai van.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Dirk Kuipers op 20 november 2009, 21:17:18
Dat zou ik zeker eens doen dan ja.. Dan stoppen ze als 't goed is ook een meter in je uitlaat en kun je meteen zien of de verbranding wel goed is..
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 21 november 2009, 16:35:03
Citaat van: Dirk Kuipers op 20 november 2009, 21:17:18
Dat zou ik zeker eens doen dan ja.. Dan stoppen ze als 't goed is ook een meter in je uitlaat en kun je meteen zien of de verbranding wel goed is..

Dat klopt,je krijgt dan een uitdraai met pk,Nm en afr (air/fuel ratio) dus de waarde waar je aan kan zien of die rijk of arm loopt.

de sensor die in je uitlaat wordt gedaan is niet meer dan een lamdazonde die de uitlaatgassen meet.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Rogier op 25 november 2009, 16:10:51
dat is wel een idee om te doen ik woon zelf naast arnhem goes is vanaf mij bijna 200 km rijden beetje te ver weg :P wat ik onlangs gedaan heb is bougies veranderd + kabels nieuwe bobine ( mocht dit van toepassing zijn) wat er nog meer anders is ik heb een K&N luchtfilter onder de kap en een dubbele uitlaat onder me wagen liggen vandaag is me kat vervangen ;) hoe kan ik op internet kijken na een dyno bank ? en een betrouwbare wat simpelweg google helpt niet met de beleving van andere mensen natuurlijk

groetjes
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 25 november 2009, 23:17:08
der komen gasten overal vandaan om te testen,uit belgie,en zelf speciaal uit engeland,maar dan om te mappen.

hoe zit je luchtfilter als ik vragen mag?soms monteerd men deze bij de motor,wat nadelig kan zijn ivm warme lucht.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Rogier op 25 november 2009, 23:22:15
me luchtfilter zit niet strak bij me luchtfilter ga der een langere buis voor halen om hem iets verder na benden te hangen in de buurt van de openingen in me bumper ;) alleen ben beetje bang dat er teveel water bij kan komen of is dit bijna onmogelijk ?

en ja belgië is denk wat dichter bij dan arnhem :$ maar het is toch een goeie tip om hem is op de dyno te zetten wanneer wordt het in goes gehouden dan ? misschien kan ik nog wat maten van me zo ver krijgen om mee te gaan met hun wage dan kunnen we er een dagje voor uittrekken :)
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 25 november 2009, 23:28:31
er zijn nog geen datums bekend,meestal als er genoeg aanmeldingen zijn,prikken we weer een dagje

er wordt overgens ook gemapt (gechipt) op die dag,kosten zijn 225 euro all-in ,dit wordt door fast-chip gedaan.
maar das beperkt tot een paar renault modellen.

Ik heb mijn luchtfilter met een buis naar mn koplamp gemaakt,en met een bocht naar beneden,mn filter zit achter de bumper
en om vocht en vuilte tegen te houden,heb ik om het filter een pvc buis gemonteer van 200 of 250mm,op deze manier
krijgt het filter koude lucht,zonder al te veel vocht en vuilte.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Rogier op 26 november 2009, 09:45:54
cristian zou je daar voor mij een foto van kunnen maken ? dan heb ik er een beeld bij ;)
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Dirk Kuipers op 27 november 2009, 15:52:55
Ja, zou daar ook wel een foto'tje van willen zien. ;)
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 27 november 2009, 23:15:29
Als ik dat nu zou doen,zou ik me eigen kapot schamen,2 weken geleden heb ik een kleine aanpassing gemaakt
een buis schuurde tegen het koelvloeistofvat,dus ik heb er een 45grd bocht in gemaakt,waardoor de bocht achter de
koplamp aangepast moest worden,dus dat gebeuren hangt nog met tyraps aan elkaar  l-
volgende week wordt het netjes gemaakt door een beugel,morgen maak ik een foto...

dan ben ik alvast de ty-rap opmerkingen voor  :P

hier is een foto zoals het in 1e instantie uitzag,die lange blauwe buis is nu aangepast.

http://www.imgme.nl/photo/757d72b209f582eb90fecf4ab6098a8f/ (http://www.imgme.nl/photo/757d72b209f582eb90fecf4ab6098a8f/)
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 28 november 2009, 16:17:06
de foto´s,nogmaals ik weet dat het er nu niet uit ziet,maar er wordt aan gewerkt  !-!

(http://www.imgme.nl/images/photos/normal/00/00/04/05/5727576c73306c3653fae985b9d9ad83.jpg)

(http://www.imgme.nl/images/photos/normal/00/00/04/05/cfd027d415ac90c5f051509aae79af31.jpg)
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Robin op 28 november 2009, 16:52:05
Het idee is goed, zo pakt je filter koude rijwind !-!
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 28 november 2009, 22:54:42
voorheen zat die buis niet om het filter,en dat kon je merken ook,nu blijft het filter schooner
en een leuke bijkomstigheid is dat die buis rond het filter als een klank kast functioneerd
nu hoor je het filter goed zn werk doen  :P

voor mij perfect,als luchtfilter en uitlaat op zelfde niveau zitten kwa geluid.
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Rogier op 29 november 2009, 23:32:27
je hebt inderdaad aardig wat ty-raps gebruikt :P maar daar had je me voor gewaarschuwd ;)
en hoe jij het hebt gedaan had ik ook in gedachte :)
trouwens nog meer kleine tips wat toch iets extra's geeft ?
ik ga ook is opzoek na een dyno meeting hier in de buurt ben toch wel nieuwschierig
Titel: Re: D1 brandstofdruk regelaar
Bericht door: Christian de Vriend op 30 november 2009, 18:28:08
ik heb met minder tyraps rond gereden,maar van het geklapper werd ik niet bepaald vrolijk.

ligt er maar net aan wat je er voor over hebt,naast dat luchtfilter heb ik magnecore bougiekabels en denzo iridium bougies
4-2-1 spruitstuk en kat vervanger (met kleine demper) beude van supersprint,middendemper vervanger
en ragazzon eindemper,resultaat is 90pk en 140Nm aan de wielen,van de maand de regelaar er op,en daarna chippen
wat dat op gaat leveren weet ik niet,dat zie ik wel.

destijds was ik voor de kabels en bougies 150 euro kwijt (improve tuning)
spruitstuk is prijzig,ongeveer 350 euro (k-tec,sk-tuning en reichhard-motorsport)
kat vervanger weet ik niet of die nog leverbaar is,anders 150 euro voor een rechte pijp
de middendemper heb ik laten verwijderen,daar was ik een paar 10tjes voor het laswerk kwijt
de eindemper zit op 350 euro.
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev