Mensen ik heb 2 problemen:
de neon die ik dit weekend er in heb gebouwd doet het maar,als ik mijn buiteverlichting aanzet dus de koplampen of de dagrijlichten dan doen ze het niet meer,
Zo heb ik heb aangesloten:
de sigretten aansteker in de auto had 3 draadjes zwart,geel en blauw nu heb ik de gele en de blauwe gebruikt voor de neon en daarbij ook de sigretten aansteker bij gedaan,
wat kan hier het probleem van zijn?
zou het toch iets met de zwarte draad te maken hebben?
probleem 2:
Toen ik vanavond weg reed bleef mijn verlichtin in de auto branden, na lang piele kwam ik erachter dat het mijn achterklep is.
Ik gooi mijn klep dicht verlichting gaat uit,ga ik rijde knippert hij en gaat hij weer aan.
Ik stap uit en druk gewoon met wat gewicht op de klep en hij gaat uit,trek ik nu aan de spoiler gaat hij weer aan,
nu zit er zoown pinnetje als contact dat lijkt niet ver genoeg in te drukken,nu heb ik daar tijdelijk een spons tussen zitten anders is me accu 'n keer leeg maar wat moet ik daar nu aan doen dit heeft hij nooit eerder gedaan.
Hey,
Meestal is je gele draad aarde, blauw de plus en zwart de min dus misschien moet je daar even naar kijken. Het beste is ook om gewoon een schakelaar er tussen te plaatsen.
En je kofferklep, zullen andere wel op reageren.
Zwart is nooit de nul geweest.
Blauw is nul
Bruin is fase
Zwart is schakeldraad
Geel/Groen is aarde
OOK mensen kunnen fouten maken?!
Waarom is het nou zo moeilijk om één standaard aan te houden.... :D
Elektra in huis durf ik wel aan maar in de auto laat ik het met rust ;)
Zwart = massa (min)
Rood = constante +
Geel = geschakelde + (via contact)
Blauw = signaal parkeerlicht (stadslicht)
Dit zijn de standaard kleuren van Renault.
Je had de zwarte draad moeten gebruiken en de blauwe draad.
Je zwarte draad zorgt voor de massa en de op de blauwe draad komt een spanning te staan zogauw je je verlichting aanzet.
Dan je achterklep, daar is of je schakelaar kapot of je moet je achterklep bijstellen.
Gr. Jeroen
Het wordt misschien eens tijd dat sommigen hier deze (http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQyNjc2NDU0MTU=?~template=pcat_product_details_document&product_show_id=843580&no_brotkrumennavi=1&zhmmh_area_kz=8A) eens aanschaffen. :) (niet voor onderdelen die maar een zeer laag ampere aankunnen)
Citaat van: A110 op 9 november 2009, 18:56:27
Zwart = massa (min)
Rood = constante +
Geel = geschakelde + (via contact)
Blauw = signaal parkeerlicht (stadslicht)
Dit zijn de standaard kleuren van Renault.
Je had de zwarte draad moeten gebruiken en de blauwe draad.
Je zwarte draad zorgt voor de massa en de op de blauwe draad komt een spanning te staan zogauw je je verlichting aanzet.
Dan je achterklep, daar is of je schakelaar kapot of je moet je achterklep bijstellen.
Gr. Jeroen
Dus de gele moet ik gewoon laten en de + op zwart en de blauwe op - van de neon?
Het is de bedoeling dat mijn neon het altijd doet met of zonder verlichting dus overdag en savonds,maar wel op contact,of is dat niet mogelijk bij de sigretten aansteker?
En hoe doe ik mijn achterklep bijstellen?
Je wilt de neon over het contact dus schakelen. Neem je de gele draad op de plus. En de min(van de neon) maak je aan de zwarte draad(of aan het chassis)
Huh de een zegt geel op de + en de ander blauw op de +,nou weet ik wel dat de zwarte de - is,,
Citaat van: A110 op 9 november 2009, 18:56:27
Zwart = massa (min)
Rood = constante +
Geel = geschakelde + (via contact)
Blauw = signaal parkeerlicht (stadslicht)
Dit zijn de standaard kleuren van Renault.
Je had de zwarte draad moeten gebruiken en de blauwe draad.
Je zwarte draad zorgt voor de massa en de op de blauwe draad komt een spanning te staan zogauw je je verlichting aanzet.
Dan je achterklep, daar is of je schakelaar kapot of je moet je achterklep bijstellen.
Gr. Jeroen
What he said ;)
de zwart op de min en de geel op de plus? gaan we dat proberen,
wel verkeerde kleuren als je het mij vraagt,(is een doordenker):P