ten eerste wou ik ff zeggen ?:D site..
maar ik had ff een vraagje ben opzoek naar een luchtfilterkit voor een 2.0 8v uit '96 de enigste die ik kan vinden is van
sparco heeft iemand daar ervaring mee zo ja goed of slecht en zijn er ook nog kits van andere merken...
alvast bedankt
K&N???
daar had ik al naar gekeken maar die heeft geen kit voor de 8v alleen een inlegfilter
Green heeft ze wel
http://www.greenfilters.com/
dat is wel vaag want ben vanmiddag bij een shop geweest en die heeft nog met die importeur gebeld en die zei dat ze er niet waren... :-\
en nog 1 vraag hoe komt t dat je kits van k&n en die van sparco bijna 200 euries kosten en die van green maar ruim 100 euries..... :-\
K&N is de ferrari onder die dingen, houdt het daar maar op :D
green is ook een top merk hoor......
Check anders www.stroevemotorsport.nl. Daar staat ook een filter voor de 2.0 8V van green (en JR en K&N)
Greetz,
Peter
Ik heb in m'n vorige auto een kit van Green gehad. Werkte prima en zag er nog eens leuk uit ook. Volgens mij kan je nu ook je eigen kleur bepalen en ik heb gehoord dat Green van Sparco is maar ik kan het mis hebben. Brezan verkoopt Green filters kijk daar maar eens anders.
He jongens :D al die reacties...
heb nu een green kit in bestelling en die kun je idd in verschillende kleuren bestellen...
Nou ik heb m binnen mn kitje...
Alleen nou zei die verkoper tegen mij dat ik beter ff kon wachten met t installeren ervan want t zou niet goed zijn voor de motor als ik dat nu zou doen...lijkt mij een beetje vaag want denk niet dat de mensen die een kit hebben die er 's winters vanaf halen.... ???...
en nog een vraag weet dat ie hier niet goed staat maar heb er ook spoorverbreders bij gekaocht maar kan ik die zo plaatsen en wegrijden of moet ik de auto opnieuw laten uitlijnen enz....
spoor verbreders kan ik heel kort over wezen.....PLUG & PLAY :D :D :D
Gr. gerard
JE hoort wel van meerdere dat ze het normale filter er in de winter op zetten. ivm te koude lucht voor de motor. bij mij zit ie er nog wel op alleen valt er niet mee te rijden, sta nog ingesneeuwd. :(
misschien dat je motor er van slag mee raakt?
ik weet het niet ik laat mijn luchtfilter gewoon zitte, bedoel echt super koud zal het nooit worden omdat ook je filter onder de kap zit waar het warm word
hahaha.... 9 van de 10 keer geeft het originele filter huis koudere lucht af naar de motor dan een 'open' filter. Deze heeft alleen wat meer aanzuigweerstand ten opzichtte van een 'open' filter. Op een GTT zit er wel standaard een luchtklep met een veer en een thermostaat. Op filterpot zitten 2 ingangen waarvan de koude naar voorbumper loopt en de warme naar het hitteschild van de turbo. Maar dit is alleen om de motor sneller op temperatuur te krijgen zodat je eerder je turbo kunt gebruiken. Hoe het bij megane zit weet niet.. uit desintresse heb nog nooit zo onder me motorkap gekeken. Zit te weinig spannends onder :P
idd! ik denk dat het niet erg is om een open luchtfilter in de winter te laten zitten. Een open luchtfilter zal eerder de warme lucht van de motor aanzuigen dan een origineel filterhuis. Ik had geen problemen met het open luchtfilter in m'n vorige auto (met turbo) in de winter. Volgens mij vond de auto het wel lekker al die frisse lucht!
nou ik hou t lekker bij mn koektrommel.....geforceert dan wel want er is geen kit voor te krijgen (1.4e 8V) dan maar vervangingsfilter.
Maakt het voor de 2.0 16V IDE nog veel uit? Heb je hier een speciale kit voor nodig? Iemand anders met een IDE hier ervaring mee?
Ik ben ook op zoek naar een dergelijk optie, maar ben nog aan het kijken wat de beste (en niet de duurste) optie is.
Berry