Hey hey,
Ik Heb een megane Coupe fase 1 uit 1999.
Hij wil niet meer starten..
Nieuwe accu ingebouwd, omdat oude leeg getrokken was door alarm ( clifford 600)
Als ik hem start draait de startmotor netjes rond alleen slaat niet aan.
Ik hoor tijdens ik het contact aan zet geen gezoem meer en denk dat mijn brandstofpom kapot kan zijn of geen spanning krijgt.
Wie kan mij helpen..
ik zou graag willen weten waar de pomp zit en hoe ik dit kan testen?
gr
B
Ik zou dan op je pomp meten of de voeding aankomt zoja geef er dan een tik op.
Wat ook nog wel kan zijn is dat je bdp sensor stuk is.
Ok wil ik gaan doem, maar waar zit die pomp in mijn auto..??
Onder je achterbank. De zitting kun je heel makkelijk verwijderen (leuningen kunnen blijven zitten).
Hoe?
In het midden zit een bakje. In het bakje kun je het kleedje verwijderen en dan zie je 2 moertjes.
Daarna moet je nog 2 klipjes verwijderen om het zitgedeelte los te halen. Deze zitten aan de voorkant.
Succes.
Ok Bedankt, morgen komt iemand me helpen, die heeft meer verstand van dit soort dingen dan ik..
Ik ga het gelijk morgen bekijken want volgens mij doet deze pomp namelijk niets meer.
Heb gister alle zekeringen nagekeken maar zijn ook goed.
Wat doet een BDP sensor eigenlijk.. als deze stuk is kan het dan ook zo zijn dat de brandstofpomp niet werkt??
Gr
B
Ik net effe de bank al weg getrokken, ook de dop eraf gehaald en idd , daar is ie.. stekker eruit getrokken en volgens mij als ik meet , na het contact aan te zetten staat er 12v op..
Alleen volgende weer dat ding heeft 4 aansluitcontacten.. waar dienen die voor..
Als dit het is is die pomp gewoon dood, want ik mep erop en friemel eraan maar er gebeurd niets.
(//)
Bij de F7R motor (2.0 16v) zit onder je motorkap aan de rechter kant een zwart bakje.
In dit bakje zitten ook wat zekeringen en 2 relays.
Hier zit je brandstofpomp op. Ik weet niet precies meer welke 2 het zijn, maar je kunt hem doorlussen.
Als je de achterbank los hebt kun je ook goed horen of je brandstofpomp nog werkt. Zet hem maar eens op contact. Als het goed is hoor je dan dat hij al wat druk op gaat bouwen.
Nee ik hoor helemaal niets.. dus denk echt dat ie dood is, aangezien ik toch wat meet als ik een multi meter op de stekker zet met aangezet contact, alleen 4 pinnen begrijp ik niet (//)
In de pomp zit volgens mij ook je vlotter (je tankmetertje).. Daarom denk ik 4 contacten..
Dat kan idd wel eens kloppen.. helaas staat niet in het boekje welke zekeringen en ook relais van de pomp zijn, misschien dat iemand dat weet..
Gr
B
Type motor??
Heb je toevallig een Clifford Concept 600? (Heb deze ook op/in mijn andere wagen zitten) Deze heeft nog twee andere foefjes. Hij kan nog een beveiliging hebben bij de onsteking en hij kan een fuel guard hebben. Waar deze weggewerkt zitten heb ik geen idee van. Fuel guard locatie moet wel vermeld zijn als je de boekjes erbij hebt.
Het is een 1.6e motor en heb idd een concept 600, ben al bij het bedrijf geweest die de clifford heeft ingebouwd. en die zeggen ( misschien logisch) dat het daar niet aan kan liggen, alles reageert trouwens ook gewoon en hun vertellen mij dat ze de draadloze startonderbrekers niet ingebouwd hebben.. met mijn blackjack switch kan ik alles ingeschakelen.. normaal hoor je dan als ik dat doe ook de brandstofpomp inschakelen.. ik moet erbij zeggen dat de auto uit 99 is en dat ie de laatste jaar vaak stil staat.. zou toch zo kunnen zijn dat de pomp vast is gaan zitten.. dat de accu leeg trek is dat ie stil staat en de clifford ( helemaal als ie af gaat) stroom weg trekt.
Of heb ik het verkeerd..?
Gr
Trek het brandstofpomprelais uit zijn houder en verbind nr 3 en 5 met elkaar (van de houder),de pomp zou nu moeten draaien.
(http://i232.photobucket.com/albums/ee100/56237/relais690x421.jpg)
Of misschien de "botsknop" die afgegaan is.
Deze schakelt de brandstofpomp ook uit.
(http://www.postimage.org/Ts2pzMQS.png) (http://www.postimage.org/)
Hey bedankt voor het schema, ik ga gelijk effe kijken of dat gebeurd, daarna wil ik anders rechtstreek spanning op de pomp gaan zetten om te zien of ie dan wel werkt.. weet je misschien ook welke zekering het kan zijn.. er zitten er 3 van 7,5 ampere en 1 van 40. Het lijkt me zo weinig 7,5amper..
Die knop heb ik overigens al ingedrukt.. deze was idd al ingedrukt dus zou het niet moeten zijn..
Gr
Nou het is in ieder geval niet de pomp maar de spanning ernaar toe die ie niet krijgt..
Geen spanning dus op de contacten..
Heb nu de zekeringkast waar de relais zitten los getrokken en daar gaan meten maar volgens mij krijgen de relais geen spanning en schakelen dus ook niet..
Als je op de foto kijkt zie je bij de dikke pijl een soort zekeringhouder met erin een zwart rond dingetje. wat is dat? de bedrading achter op zijn 2 witte draden uit de draadboom en een paarse hieruit naar een relais gaat en via door de boom in.
Verder zit er achter op de relais houder een zwarte voor de massa, deze is wel goed want als ik meet met de dikke rode (12v) is ie ok..
Ook heb ik alle zekeringen gemeten naast de accu en blijken allemaal goed te zijn.
Verbind ik van de paarse relais de 3 en de 5 door dan gaat mijn vent ineens draaien..
Ik ben nu een beetje de weg kwijt..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-K4VAV3NE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YWEYTP8J.jpg)
Citaat van: subzero op 18 oktober 2009, 19:59:17
Trek het brandstofpomprelais uit zijn houder en verbind nr 3 en 5 met elkaar (van de houder),de pomp zou nu moeten draaien.
Dit is volgens mij niet het ralais voor de brandstofpomp want als ik ze samen verbind gaat meteen mijn ventilator van de radiator draaien.. heb je niet toevallig het complete schema, auto is een magan coupe 1.6e uit 99
Zit er aan de rechterkant van het bakje op jouw foto geen aparte relaishouder,zoals in de tekening??
(http://i232.photobucket.com/albums/ee100/56237/relais690x421.jpg)
Nee. die zit er niet.. wat op de foto te zien is, is alles..
Hmm.....raar,ik heb een vermoeden dat het dan de relais linksboven is,maar geef anders de nummers op de relais eens door dan zal ik eens kijken of ik nog wat info vindt. :)
Ja is goed.. kijk het morgen ff na.. thanks :)
Ik heb gister effe alles nagekeken en het blijkt dat de relais gewoon schakelen..
Het gaat er nu dus om dat de afgaande spanning van de brandstofpomprelais niet aan komt bij de brandstofpomp..
weet iemand met schema's eventuel mij te vertellen wat er nog tussen kan zitten.?
Ben gister bij de jongens van het alarm geweest, ze zeggen dat het dat niet kan zijn maar door aan te dringen gaan ze dinsdag toch kijken wat het probleem zou kunnen zijn..
Ik zal het schema effe doorsturen. :)
(http://s1.postimage.org/ZvFaJ.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gxZvFaJ)
Zover bedankt.. Ik ben vandaag er weer op uit geweest.
Het is in iedergeval niet het Clifford alarm, die hebben ze voor mij tijdelijk er tussen uit gehaald, en ze zijn erg aardig geweest om tijdelijk een bypass op de brandstofpomp te zetten, vroem. !-! in 1 keer starten!!!!
Het is dus kennelijk iets wat de spanning naar de pomp onderbreekt..
Wat kan dat zijn..??
Woensdag gaat ie naar Renault maar ben het liever zelf voor, Kan het zo niet laten zitten want dan blijft de pomp gewoon draaien als het alleen het contact aanstaat..
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Gr
B
Probleem is opgelost !-! _o_ Het was de hoofdzekering pffffff, ongelovelijk..
Bedankt voor alle reacties en mensen die me op weg hebben geholpen.
Gr
B