Hier weer verder......
Zie net dat ik wel aardig gescoord heb met het aantal punten dat ik heb behaald. Tenminste van de laatste plek af.
Lekker doorgaan zo Ben!!!!!! !-!
Wow...renault heeft Piquet echt opdracht gegeven om te crashen...http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/16/renault-zet-briatore-en-symonds-op-straat/
Mooi dat Briatore trouwens weg is, gozer liep al heel wat jaren alleen maar te zeuren...
pfff, wat slecht van die 2 figuren zeg hee..
Mooi dat ze de zak hebben gekregen Y
Goeie zet van Renault. Goeie zaak zat zulke figuren aan de kant zijn gezet. Hoe ziek en wanhopig moet je zijn om tot zulke akties over te gaan :x
Je weet toch op het moment dat je zulke dingen gaat bedenken dat dat uit gaat komen, wel goed op gereageerd door Renault alleen vrees ik voor ze dat we ze dit seizoen niet meer aan de start zien verschijnen. Ze hadden al dat akkefietje in Hongarije waar ze een waarschuwing voor hadden gehad, nu deze affaire er overheen.....
Op zich vind ik het wel een geniale strategie, ondanks dat het competitievervalsing is. Ferrari heeft dat in het verleden wel eens minder tactisch aangepakt ;)
Zou wel jammer zijn als Renault uit de formule 1 zou verdwijnen, hoop dat ze minimaal als motorleverancier aanblijven.
Punt voor Mollie ook in de Schumacher-era ging het soms niet correct. Maar dat gebeurde openlijk en ze zijn er uiteindelijk niet voor gestraft, dus was het voor de FIA geen competitievervalsing. Hier kon iedereen het zien wat er gebeurde, nu was dat niet zo en dat is liegen...en dat mag niet! :-)
Na dat geschuif in posities tussen Barrichello en Schumacher (grote voorbeelden oostenrijk en vs 2003?? oid) zijn er ook strengere regels gekomen volgens mij. Juist omdat niet duidelijk was wat wel mocht en wat niet.
Geniaal had het plan pas geweest als er geen onderzoek naar werd gedaan ;)
lees: als Piquet Jr niet zo ongeloofelijk over de zeik was geweest en zijn beklag was gaan doen bij de FIA, dan was het geniaal. Maar dan snap ik Briatore niet helemaal, hij was nota bene Piquets manager! En dan nagel je hem zo publiekelijk aan de schandpaal, ondanks dat hij tweederangs materiaal kreeg, de slechtere strategie en nog eens express moet crashen???? En het dan vreemd vinden dat zo'n jongen gaat praten! Ik vraag me af of de rechtzaak, die Briatore heeft aangespannen tegen de familie Piquet, nog doorgaat....
Dat gedoe met die rechtzaak van Briatore tegen de Piquetjes was meer iets van "een kat in het nauw maakt rare sprongen" :)
Ik ben trouwens benieuwd waar Alonso het volgende seizoen rijd.... o-) Y
Citaat van: RobCoupe op 17 september 2009, 19:33:43
lees: als Piquet Jr niet zo ongeloofelijk over de zeik was geweest en zijn beklag was gaan doen bij de FIA, dan was het geniaal. Maar dan snap ik Briatore niet helemaal, hij was nota bene Piquets manager! En dan nagel je hem zo publiekelijk aan de schandpaal, ondanks dat hij tweederangs materiaal kreeg, de slechtere strategie en nog eens express moet crashen???? En het dan vreemd vinden dat zo'n jongen gaat praten! Ik vraag me af of de rechtzaak, die Briatore heeft aangespannen tegen de familie Piquet, nog doorgaat....
Geeft idd wel iets aan over Briatore...
Citaat van: Stefan op 17 september 2009, 21:11:53
Ik ben trouwens benieuwd waar Alonso het volgende seizoen rijd.... o-) Y
Ik denk Ferrari. Santander is denk ik niet zonder reden naar Ferrari gegaan en ook de huidige situatie bij Renault maakt Alonso ook niet erg gelukkig volgens mij. En wie er naast hem rijd is denk ik afhankelijk van het herstel van Massa. Mocht Massa volgend jaar nog niet kunnen rijden blijft Raikonen en anders is dit denk ik het laatste jaar voor Raikonen en zien we hem ergens in de rally sport terug. Wat ik trouwens wel jammer zou vinden, ik vond hem altijd een goeie coureur die niet van praatjes houd maar gewoon doet wat ie moet doen, planken!
En dat wil dus helemaal niets zeggen dat Santander naar Ferrari is gegaan, want ze hebben zojuist ook hun contract met McLaren verlengd. Daarbij heeft Martin Whitmarsh aangegeven dat hij graag Alonso terug wil hebben. Tel daarbij op dat Raikkonen nog een contract heeft voor een jaar, en het dus veel geld kost om daar onderuit te komen, dat Kimi Raikkonen toch een ontzettend goeie coureur is gezien het feit dat hij dit jaar alleen ervoor moet zorgen dat ze de 3e plek vasthouden (en dat ook ontzettend goed doet!), en dat Ferrari ook nog Marc Gene, Luca Badoer en Giancarlo Fisichella als coureur in dienst heeft, en dat ze ook nog heel graag Michael Schumacher terug in de auto willen hebben. Dan weet ik het nog niet zo heel erg zeker dat Alonso volgend jaar bij Ferrari rijd.
Ik denk dat Alonso niet staat te trappelen om terug naar mcLaren te gaan na het seizoen 2007. De verlenging van het contract is volgens mij een minder grote deal dan dat het tot op heden met mcLaren heeft, nu staat de naam nog groot op de achtervleugels o.a. Volgens dit bericht http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/14/santander-verlengt-sponsordeal-mclaren/ staat het volgend jaar op de kleding van het team en is het dus minder prominent aanwezig en zal er waarschijnlijk ook minder geld mee gemoeid zijn. Dit in tegenstelling tot de deal met Ferrari waar de naam ook op de auto's te zien zal zijn. Luca Badoer en Marc Gene zijn testrijders en zullen dat waarschijnlijk ook blijven. Fisichella is vanaf volgend jaar officieel reserve coureur en racet mogelijk bij een ander team in 2010. En een comeback van Schumacher hoef je volgens mij niet meer op te rekenen :neen:.
Ik hoop persoonlijk eigenlijk dat we Raikkonen volgend jaar nog lekker in de Ferrari zien rijden.
Ik vind hem namelijk gewoon de beste coureur van het veld en ik blijf Ferrari fan, dus dat is mijn ideale combi.
Wat dacht je van volgend jaar Raikkonen en Alonso bij Ferrrari en Massa bij..... (ergens anders...)...???
Is er nog een team dat volgend jaar met Ferrari klantenmotoren rijd eigenlijk? Zou idd ook nog kunnen dat ze Massa ergens anders een jaartje onderbrengen als soort van revalidatie programma :D.
Ik sluit niks uit... :neen:
Ik heb trouwens lekker weer mijn team gewijzigt... Y Y o-)
Zit ook nog te twijfelen of ik wat zal wijzigen. Heb nu Rosberg en Hammilton als 1e en 2e rijder. Misschien een idee om Rosberg in te ruilen voor Raikonen? Al ga ik er eigenlijk ook weer van uit dat Rosberg in singapore weer gewoon goed mee doet. Maar we hebben nog een halve week om te kunnen wijzigen ;).
Ik had Rosberg er (gelukkig) al enige tijd uitgehaald en daarvoor Raikkonen genomen.
Maar nu heb ik het inmiddels dus alweer anders gezet.
Wie niet waagt, wie niet wint.. :neen:
eigenlijk zou je maar 2x je team moeten mogen wisselen ofzo :D ;)
(heb geloof pas 1x mn team gewisseld...meestal te laat als ik het doorheb is kan je niets meer wijzigen hm..)
Niet zo slim van je......... :neen: :D
Dat doe je niet goed Michel. :D
jaja wrijf het er maar in ;)
eigenlijk nog best knap dat ik 3e sta in rmc klassement...
Da's dan idd nog best knap Y
En weer slecht van mij dat ik nog steeds 4e sta dan overigens..
Vorig jaar was ik 2e, ik wil dat eigenlijk wel evenaren dit jaar, maar het zal niet meevallen.. :neen:
Overigens zit het allemaal dichter op elkaar dan vorig jaar met de punten !-!
Ja niet alleen het echte F1 kampioenschap heeft een spannend einde ;). Ik heb trouwens nog niets gelezen over eventuele prijzen :?. Niet dat ik er nu nog op reken trouwens :x. Maar aan de andere kant, zo snel als die anderen aan de top zijn gekomen en ik terug gevallen ben kan ik of iemand anders natuurlijk ook zo weer omhoog schieten in het klassement >:D.
Met nog 4 races te gaan kan er nog van alles gebeuren ja Y
1 Dennis P 6350
2 Tim Racing 6322 = -28
3 MVRF1 6110 = -240
4 Stefan 6031 = -319
5 Reinier 5939 = -411
6 Meganefreak 5837 = -513
7 Dirkus 5643 = -707
8 Benn79 5565 = -785
9 Remko Da Silva 5534 = -816
Ik zal alles in het werk stellen om te voorkomen dat de heer Bras er weer met een prijs van door gaat >:D ;).
Afgelopen GP ben ik lekker ingelopen, maar dat kan bij de volgende race ook zo weer ongedaan gemaakt zijn :)
Ik hoop het >:D 8)7 ;)
Renault moest vandaag voor komen. De uitkomst is even kort gezegd dat Renault het geintje wat ze in Singapore vorig jaar uithaalden door Piquet expres te laten craschen niet nog een keer moeten uithalen t/m 2012. Doen ze dit wel word Renault voor altijd uitgesloten van deelname aan de F1. Briatore is voorgoed verbannen bij alle FIA evenementen. Het is zelfs zo dat de superlicenties van Mark Webber en Heiki Kovalainen niet verlengd worden zodat ze opzoek moeten naar een nieuwe manager aangezien Briatore dus hun manager is/was.
Wat mij betreft een goeie uitspraak. Figuren als Briatore horen niet thuis in deze sport die zo mooi kan zijn.
Toch weer iets ingelopen, dat allemaal dankzij het feit dat Rosberg iets te enthousiast de pit uitstuurde (Dennis, jij hebt toch Rosberg?). Voor de rest een lange race die ik wel de moeite van het kijken waard vond :)
Komend weekend staat Suzuka weer op het menu :)
Klopt Tim, ik heb Rosberg. Jij hebt daar voor in de plaats Raikonen toch?
Klopt, vandaar dat het mij wel goed uit kwam dat Rosberg een drive-through penalty kreeg. Wel balen voor hem want hij had een goed weekend.
Yep idd. Heb de race op de laatste 6 rondes na moeten missen door zeer verzachtende omstandigheden ;). Ik hoop toch van harte dat Rosberg dit jaar nog een kans krijgt om op het podium te komen. En ik hoop dat ie volgend jaar toch naar mcLaren gaat (al lijkt de kans steeds groter dat Raikonen weer terug keert) of naar Brawn GP en daar Barrichello op zal volgen. Rosberg heeft wat mij betreft echt wel laten zien wat ie in z'n mars heeft en dat ie toe is aan een beter team.
ja, dar ben ik het wat Rosberg idd wel mee eens.
Hij heeft bewezen een goede en competatieve rijder te zijn.
Ik had mijn team eens over een andere boeg gegooid (ander soort combinatie van de bekende juiste en goede namen dit seizoen)
Ik ben er (weer) niet veel mee opgeschoten, maar heb alsnog niet echt slecht gescoord :neen:
Helaas ging het met Raikkonen niet zo goed deze race, anders was het wel een lekkere score geweest.
Wie verwacht er nu ook weer opeens Glock op het podium en Alonso ook eigenlijk wel...???
Bovendien had ik zoals gebruikelijk maar pitspoes weer eens op de verkeerde gezet.... 8)7 ;(
Voor de volgende race toch maar weer eens een beetje husselen
Nu het is dan eindelijk officieel: Alonso gaat vanaf 2010 voor Ferrari rijden, nu gaat dus het hele rijder circus op gang komen :)
Eigenlijk geen verassing meer. Maar jongens wat ongelovelijk dom dat ze hem naast Massa laten rijden ten koste van Raikonen :x. Hoe snel Massa nog is moet nog maar blijken :?. Hopelijk blijft Raikonen wel in de F1, hij is een kanshebber om Kovalainen te vervangen bij mcLaren wat natuurlijk weer goed nieuws is. Maar nu is natuurlijk de vraag wie er voor Renault gaat rijden, Kubica misschien? ;)
Gok dat heel snel Kubica wel gepresenteerd wordt bij Renault nu Alonso weggaat..
Barrichello of Heidfeld voornaamste kandidaat bij Williams, waar Rosberg naar Brawn gaat..
Raikonnen naar McLaren en zo vallen langzamerhand de puzzelstukjes op de plekken ;) (mn voorspelling iig)
klapper van het jaar....de return van J.Villeneuve :? :D
Wie weet Michel, dat zal dan wel bij USF1 zijn of een van de andere nieuwe teams die wel zitten te wachten op een ervaren rijder. Ook denk ik dat dit het laatste jaar is voor Trulli. Persoonlijk denk ik dat de bezetting er volgend jaar als volgt uit ziet.
Ferrari: Alonso-Massa
mcLaren: Hammilton-Raikonen
Renault: Kubica-Grosjean/di Grassi?
Brawn: Button-Rosberg
Williams: Heidveld-Hulkenberg
Force India: Liuzi-Sutil
Red Bull: Vettel-Webber
Torro Rosso: Buemi-Algesuari
USF1: Villeneuve?-???????????
De overige nieuwe teams heb ik totaal geen flauw idee wie daar zullen gaan rijden. :?
Je hebt al wel een voorschot genomen op het feit dat Toyota volgend jaar niet meer meedoet? ;) (die kans is nog steeds aanzienlijk, ze hebben van de algemene Toyota directie nog geen goedkeuring voor hun begroting gehad).
Citaat van: Dennis Postma op 30 september 2009, 16:47:50
Hopelijk blijft Raikonen wel in de F1, hij is een kanshebber om Kovalainen te vervangen bij mcLaren wat natuurlijk weer goed nieuws is. Maar nu is natuurlijk de vraag wie er voor Renault gaat rijden, Kubica misschien? ;)
Renault kan me gestolen worden, sinds vorige week...
Ik hoop idd ook dat Raikonen actief blijft in de F1, Kovalainen heeft me nooit echt kunnen boeien.
Citaat van: Tim op 30 september 2009, 17:36:18
Je hebt al wel een voorschot genomen op het feit dat Toyota volgend jaar niet meer meedoet? ;) (die kans is nog steeds aanzienlijk, ze hebben van de algemene Toyota directie nog geen goedkeuring voor hun begroting gehad).
Dat had ik eigenlijk onbewust gedaan maar je hebt gelijk dat hun deelname ondanks het ondertekenen van de concorde overeenkomst hoogst onzeker is. Mochten ze wel gewoon mee doen dan zal het volgens mij met Glock en Nakajima zijn.
Nou, als Balkenende en zijn vrienden nou eens een beetje meewerken en de nodige centen beschikbaar stellen kunnen we over een aantal jaartjes gewoon dicht bij huis naar de F1 !-!:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/01/plannen-voor-grand-prix-circuit-in-flevoland/
Maar eerlijk gezegd ben ik er bang voor dat het er nooit van zal komen :neen:. Zou voor mij trouwens wel lekker dicht bj huis zijn ;).
Zag het ook op autoweek staan, leuk idee, uitvoering verwacht ik weinig van (helaas).
Zou zeker leuk zijn ja Y
Maar ik zie het er niet van komen eigenlijk... :neen:
Mocht het er wel van komen denk ik dat het een circuit is wat te vergelijken valt met Magny cours. Een vlak circuit dus met zeer weinig tot geen hoogte verschil, de flevo polder is namelijk niet het het meest heuvelachtige gebied in dit land. Ik ben trouwens ook bang dat er wel weer ergens een paar van die millieufreaks rondlopen die er weer tegen protesteren of dat we het gezeur over geluidsdagen weer gaan krijgen. :x
ja, hier in nederland valt er altijd wel wat te mekkeren he... ;(
Tim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:(
\o/ 9 puntjes voorsprong gepakt!! ;) kan nog alle kanten op met nog 2 races te gaan :)
Mijn gok wb team heeft wederom niet heel erg gunstig uitgepakt... :neen:
Maar ben nu wel 3e inmiddels, dat dan weer wel.. Y !-!
We zullen het zien Tim. ;)
Het is wel lekker spannend, niet alleen om p1 maar ook om p3 gaat de strijd nog tussen Stefan, Reinier en Michel.
Yep, het zit dicht op elkaar allemaal Y
Ik ga gewoon lekker weer mijn team veranderen... Y Y --
alweer??? ;)
hmm ben gewoon van P3 naar P5 gezakt met de manager ;(
misschien toch eens teamchange doorvoeren.. :?
Citaat van: Tim op 6 oktober 2009, 06:11:27
alweer??? ;)
ikkuh wel... Y
Mijn vorige wijziging was niet echt super..
Dus ik moet weer terug wijzigen eigenlijk.
Maar ik wil niet meer de ge-eikte opstelling nemen, want dan loop ik zowiezo niet meer in.. :neen:
Misschien dat ik alleen de pitspoes omgooi, maar ga daar nog ff over nadenken :)
Heb ook een kleine aanpassing gedaan. Als ik het bij het oude houd is de kans dat ik mijn 1e plaats weer terug pak even iets te klein. ;)
Citaat van: Tim op 8 oktober 2009, 07:42:13
Misschien dat ik alleen de pitspoes omgooi, maar ga daar nog ff over nadenken :)
De pitspoes kan ik het hele seizoen al geen pijl op trekken... :neen: ;(
Staat nu nog op Red Bull, maar Brazilië zou wel eens warm kunnen zijn en dat is(was) in het voordeel van de Brawns. Maar scoren de Bulls de 2e seizoenshelft ook beter, dus denk dat ie gewoon blijft staan.
Brawn - Red Bull - Raikkonen - Hamilton
Die combi heb ik idd ook een tijdje gehad.
Moet mijn team nog aanpassen, maar ik had de laatste race:
Brawn - Red Bull - Hamilton - Alonso
Pitspoes Brawn
Ik ga nu weer een andere gok wagen.. Y
Vanaf volgend jaar nog meer kijkgenot? Zou wel prachtig zijn zeg. :9~
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/09/grand-prix-van-abu-dhabi-uitgezonden-in-hd/
wordt pas leuk bij 40inch of grotere full hd tv's...denk dat we op onze 32inchjes er niet veel meer detail uit zullen halen ;)
desalniettemin goede ontwikkeling Y
Ook op een 32 Inch Full HD zie je zeer duidelijk verschil, als je maar een Full HD ondersteunende leverancier / digitenne kastje hebt.. ;)
Niet Full HD of wel is een verschil tussen de tv's van een maat en mij en bij sommige PS3 games is dat het verschil tussen een goed geschoten foto of teletekst kijken, echt absurd..!
hoe dan ook..weer een klein stapje dichterbij het ''echte'' gevoel dat je straks meeraced (bij de onboard beelden) !-!
Nou, ik heb m'n wijziging weer doorgevoerd hoor.. Y
En weer lijkt er een puzzelstukje geplaatst te zijn in de grote rijderscarousel.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/12/barrichello-heeft-getekend-bij-williams/
Nou, da's geen verkeerde deal voor Barrichello (op zijn leeftijd..)
Die gaat dus zwaar over de 300 GP's heen het volgende seizoen Y
Yep, en ook een goeie stap voor Rosberg lijkt mij. Wat betreft die 300 GP´s is toch ook weer een mooi Record voor in de boeken. Zo hebben we toch de afgelopen jaren wat records bewust mee mogen maken. !-!
Dat record had ie al overigens Y
Een "klein"lijstje met statistieken...... -- o-)
# drivers points c races won poles fl pod entr qual % class % CP (-)
1 Michael Schumacher 1301.0 (1369.0) 7 91 67 76 154 250 250 (100.0%) 197 (78.8%) +499
2 Alain Prost 768.5 (798.5) 4 51 32 40 106 202 201 (99.5%) 143 (70.8%) +223
3 Ayrton Senna 610.0 (614.0) 3 41 65 20 80 162 160 (98.8%) 108 (66.7%) +263
4 Rubens Barrichello 601.0 11 13 15 68 286 285 (99.7%) 194 (67.8%) -97
5 Fernando Alonso 577.0 (359.0) 2 21 19 11 53 138 138 (100.0%) 110 (79.7%) +224
6 Kimi Räikkonen 576.0 1 18 17 34 62 155 154 (99.4%) 112 (72.3%) +96
7 David Coulthard 535.0 13 12 18 62 247 247 (100.0%) 169 (68.4%) -198
8 Nélson Piquet 481.5 (485.5) 3 23 24 22 60 207 203 (98.1%) 124 (59.9%) +275
9 Nigel Mansell 480.0 (482.0) 1 31 32 30 59 191 186 (97.4%) 98 (51.3%) -11
10 Mika Häkkinen 424.0 2 20 26 25 51 165 160 (97.0%) 102 (61.8%) +154
11 Niki Lauda 420.5 3 25 24 24 54 177 170 (96.0%) 90 (50.8%) +9
12 Gerhard Berger 384.0 (385.0) 10 12 21 48 210 209 (99.5%) 124 (59.0%) -1
13 Damon Hill 360.0 1 22 20 19 42 122 116 (95.1%) 77 (63.1%) +38
14 Jackie Stewart 359.0 (360.0) 3 27 15 15 43 100 89 (89.0%) 63 (63.0%) +111
15 Ralf Schumacher 329.0 6 6 8 27 181 180 (99.4%) 121 (66.9%) 0
16 Felipe Massa 320.0 11 15 12 28 116 116 (100.0%) 93 (80.2%) -60
17 Jenson Button 317.0 7 7 0 23 170 169 (99.4%) 125 (73.5%) +89
18 Juan Pablo Montoya 307.0 7 12 12 30 95 94 (98.9%) 62 (65.3%) -17
19 Carlos Reutemann 298.0 (310.0) 12 6 6 45 146 146 (100.0%) 97 (66.4%) +32
20 Emerson Fittipaldi 281.0 2 14 6 6 35 149 141 (94.6%) 96 (64.4%) +110
Riccardo Patrese 281.0 6 8 13 37 257 256 (99.6%) 126 (49.0%) -3
22 Giancarlo Fisichella 275.0 3 4 2 18 229 228 (99.6%) 159 (69.4%) +42
23 Graham Hill 270.0 (289.0) 2 14 13 10 36 179 171 (95.5%) 102 (57.0%) +98
24 Jim Clark 255.0 (274.0) 2 25 29 28 32 73 67 (91.8%) 49 (67.1%) +125
25 Jack Brabham 253.0 (261.0) 3 14 11 11 31 128 122 (95.3%) 73 (57.0%) +15
26 Lewis Hamilton 250.0 (32.0) 1 11 15 3 26 50 50 (100.0%) 44 (88.0%) +37
27 Denny Hulme 248.0 1 8 1 8 33 112 110 (98.2%) 78 (69.6%) +26
28 Jody Scheckter 246.0 (255.0) 1 10 3 5 33 113 106 (93.8%) 77 (68.1%) -11
29 Juan Manuel Fangio 244.5 (277.1) 5 24 25 22 35 51 51 (100.0%) 41 (80.4%) +118
30 Jarno Trulli 241.5 1 4 0 11 217 217 (100.0%) 142 (65.4%) +69
31 Jean Alesi 241.0 1 2 4 32 202 201 (99.5%) 119 (58.9%) +142
32 Jacques Villeneuve 234.0 1 11 13 9 23 165 165 (100.0%) 108 (65.5%) +19
33 Jacques Laffite 228.0 6 7 6 32 180 176 (97.8%) 94 (52.2%) -5
34 Nick Heidfeld 215.0 0 1 2 12 167 166 (99.4%) 125 (74.9%) +83
35 Clay Regazzoni 209.0 (212.0) 5 5 14 28 139 130 (93.5%) 83 (59.7%) -74
36 Ronnie Peterson 206.0 10 14 9 26 123 119 (96.7%) 71 (57.7%) +88
37 Alan Jones 199.0 (206.0) 1 12 6 13 24 117 116 (99.1%) 68 (58.1%) +67
38 Eddie Irvine 191.0 4 0 1 26 148 147 (99.3%) 86 (58.1%) -104
39 Bruce McLaren 188.5 (196.5) 4 0 2 27 104 101 (97.1%) 63 (60.6%) +37
40 Michele Alboreto 186.5 5 2 5 23 215 191 (88.8%) 102 (47.4%) -3
41 Stirling Moss 185.7 (186.7) 16 13 16 23 67 59 (88.1%) 36 (53.7%) +41
42 Jacky Ickx 181.0 8 13 14 25 122 113 (92.6%) 66 (54.1%) +5
René Arnoux 181.0 7 18 12 22 165 149 (90.3%) 82 (49.7%) +8
44 John Surtees 180.0 1 6 8 10 24 113 108 (95.6%) 55 (48.7%) +79
Mario Andretti 180.0 1 12 18 10 19 131 127 (96.9%) 62 (47.3%) +41
46 James Hunt 179.0 1 10 14 8 23 93 89 (95.7%) 46 (49.5%) +74
47 Heinz-Harald Frentzen 173.0 3 2 6 18 161 157 (97.5%) 96 (59.6%) +143
48 John Watson 169.0 5 2 5 20 154 151 (98.1%) 89 (57.8%) +43
49 Keke Rosberg 159.5 1 5 5 3 17 128 110 (85.9%) 59 (46.1%) +72
50 Mark Webber 151.5 1 1 0 8 138 137 (99.3%) 89 (64.5%) +183
51 Patrick Depailler 139.0 (141.0) 2 1 4 19 95 94 (98.9%) 54 (56.8%) -9
52 Dan Gurney 133.0 4 3 6 19 87 85 (97.7%) 45 (51.7%) +63
53 Thierry Boutsen 132.0 3 1 1 15 164 161 (98.2%) 97 (59.1%) +62
54 Robert Kubica 131.0 1 1 0 8 55 55 (100.0%) 46 (83.6%) -7
55 Elio de Angelis 122.0 2 3 0 9 109 104 (95.4%) 59 (54.1%) +53
56 Nino Farina 115.3 (127.3) 1 5 5 5 19 35 32 (91.4%) 26 (74.3%) +13
57 Mike Hawthorn 112.7 (127.7) 1 3 4 5 18 47 44 (93.6%) 33 (70.2%) +33
58 Sebastian Vettel 110.0 4 5 0 8 41 41 (100.0%) 28 (68.3%) +27
59 Alberto Ascari 107.7 (140.7) 2 13 14 11 17 34 32 (94.1%) 23 (67.6%) +55
60 Jochen Rindt 107.0 (109.0) 1 6 10 3 13 62 55 (88.7%) 25 (40.3%) +34
61 Heikki Kovalainen 105.0 1 1 2 4 50 50 (100.0%) 41 (82.0%) -25
62 Patrick Tambay 103.0 2 5 2 11 123 115 (93.5%) 57 (46.3%) -57
63 Richie Ginther 102.0 (107.0) 1 0 3 14 54 51 (94.4%) 39 (72.2%) -43
64 Gilles Villeneuve 101.0 (107.0) 6 2 8 13 68 67 (98.5%) 40 (58.8%) +28
Didier Pironi 101.0 3 4 5 13 72 71 (98.6%) 44 (61.1%) -7
66 Martin Brundle 98.0 0 0 0 9 165 158 (95.8%) 83 (50.3%) +2
67 Johnny Herbert 97.0 3 0 0 7 165 162 (98.2%) 90 (54.5%) -83
68 Phil Hill 94.0 (98.0) 1 3 6 5 16 52 47 (90.4%) 33 (63.5%) +19
69 François Cévert 89.0 1 0 2 13 48 44 (91.7%) 29 (60.4%) -60
70 Stefan Johansson 88.0 0 0 0 12 103 79 (76.7%) 44 (42.7%) -64
71 Chris Amon 83.0 0 5 3 11 108 96 (88.9%) 51 (47.2%) +48
72 Jean Pierre Beltoise 77.0 1 0 4 8 88 85 (96.6%) 50 (56.8%) +14
73 Olivier Panis 76.0 1 0 0 5 158 158 (100.0%) 98 (62.0%) +91
74 Nico Rosberg 75.5 0 0 1 2 68 68 (100.0%) 54 (79.4%) +84
75 Tony Brooks 75.0 6 3 3 10 39 38 (97.4%) 22 (56.4%) +24
76 Maurice Trintignant 72.3 2 0 1 9 85 77 (90.6%) 43 (50.6%) +22
77 Oscar Gonzalez 72.2 (77.7) 2 3 4 15 26 26 (100.0%) 20 (76.9%) +21
78 Pedro Rodriguez 71.0 2 0 1 7 55 52 (94.5%) 29 (52.7%) +48
Jochen Mass 71.0 1 0 2 8 114 104 (91.2%) 64 (56.1%) -59
Derek Warwick 71.0 0 0 2 4 162 148 (91.4%) 67 (41.4%) +81
81 Eddie Cheever 70.0 0 0 0 9 143 132 (92.3%) 55 (38.5%) -43
82 Jo Siffert 68.0 2 2 4 6 100 95 (95.0%) 52 (52.0%) -5
83 Alessandro Nannini 65.0 1 0 2 9 78 76 (97.4%) 31 (39.7%) +32
84 Peter Revson 61.0 2 1 0 8 33 30 (90.9%) 21 (63.6%) -14
85 Andrea de Cesaris 59.0 0 1 1 5 214 208 (97.2%) 69 (32.2%) +42
86 Lorenzo Bandini 58.0 1 1 2 8 42 40 (95.2%) 28 (66.7%) -6
Carlos Pace 58.0 1 1 5 6 73 72 (98.6%) 37 (50.7%) +39
88 Wolfgang von Trips 56.0 2 1 0 6 29 27 (93.1%) 20 (69.0%) +6
89 Jean Behra 53.1 0 0 0 9 54 53 (98.1%) 25 (46.3%) +15
90 Timo Glock 51.0 0 0 0 3 37 37 (100.0%) 31 (83.8%) -29
Citaat van: Stefan op 12 oktober 2009, 23:42:01
Dat record had ie al overigens Y
Klopt maar 300 is toch wel weer een mijlpaal.
Dat zeker Y
nou...
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/14/barrichello-ik-heb-nog-niets-getekend/
Het nieuwe team van Lotus heeft de 1e foto's getoond van de auto voor 2010, het is dan wel een schaalmodel bedoeld voor de windtunnel, maar toch.
(http://data.rtl.nl/_internal/gridimage_v3!0/rpitewc19chjo2kub607zn9ssy4h4mu.jpeg)
Tevens las ik dat het mogelijk is dat Jarno Trulli een van de rijders zal worden. Ik hoop toch van harte van niet. :x
met naar verwachting/wens een 2e/3e rijder uit Maleisie....kan me vergissen maar veel talenten ken ik er niet uit dat land :?
Ben jij dat top talent uit 2001 en 2002 dan vergeten? Alex Young. :D
Ik denk dat ze bij Lotus wat zien in Trulli omdat ie toch 1 van de meest ervaren coureurs is en dat kunnen ze wel gebruiken bij hun 1e jaar in de F1 (na al die jaren vroeger dan...)
Het enige wat dit team gemeen heeft met het vroegere Lotus is de naam Lotus, voor de rest heeft het niet tot nauwlijks iets met elkaar te maken.
Nee, dat is zo
Maar "de naam" Lotus geeft banden met het verleden
Klopt, voor de naam bekendheid is dit in ieder geval een goeie zet. Y
Lotus was vroeger (naast Ferrari / McLaren / Williams) toch 1 van de grotere teams met een hoop aanzien Y
Kijk eens...
Ik heb nog meer statistieken gevonden... :D
# company points c races won poles fl pod entr qual % class %
1 Ferrari 4782.3 (4938.8) 22 210 199 216 630 1725 1697 (98.4%) 1173 (68.0%)
2 McLaren 3513.5 (3109.5) 9 157 142 132 415 1300 1272 (97.8%) 847 (65.2%)
3 Williams 2611.0 (2633.0) 9 113 124 130 298 1186 1156 (97.5%) 750 (63.2%)
4 Lotus 1386.0 (1410.0) 3 73 98 65 164 1029 965 (93.8%) 529 (51.4%)
5 Renault 1082.0 1 35 51 27 94 508 503 (99.0%) 309 (60.8%)
6 Benetton 870.5 (871.5) 1 27 14 36 103 584 582 (99.7%) 357 (61.1%)
7 Tyrrell 739.0 2 24 15 20 81 896 848 (94.6%) 463 (51.7%)
8 Brabham 583.0 (588.0) 2 24 19 25 77 320 308 (96.3%) 162 (50.6%)
9 Ligier 387.0 (389.0) 9 9 9 50 626 587 (93.8%) 316 (50.5%)
10 Arthur Owen 386.0 (411.0) 3 13 9 12 53 266 247 (92.9%) 135 (50.8%)
11 Cooper Car Co 348.5 (361.5) 1 12 5 9 46 237 226 (95.4%) 139 (58.6%)
12 BMW 298.0 1 1 2 16 141 138 (97.9%) 118 (83.7%)
13 Jordan 288.0 4 2 2 19 501 492 (98.2%) 275 (54.9%)
14 Toyota 273.5 0 3 1 13 276 276 (100.0%) 197 (71.4%)
15 Maserati 250.3 (259.8) 1 9 9 11 37 166 160 (96.4%) 95 (57.2%)
16 MRD 241.0 9 17 12 29 403 369 (91.6%) 170 (42.2%)
17 BAR 227.0 0 2 0 15 236 234 (99.2%) 140 (59.3%)
18 Red Bull 223.5 4 5 0 16 174 174 (100.0%) 123 (70.7%)
19 Sauber 194.0 0 0 0 6 434 429 (98.8%) 264 (60.8%)
20 Alfa Romeo 190.0 (203.0) 1 11 11 14 27 174 171 (98.3%) 78 (44.8%)
21 Matra 184.0 1 9 4 12 21 117 112 (95.7%) 78 (66.7%)
22 Walker 158.0 9 8 7 16 154 137 (89.0%) 77 (50.0%)
23 Brawn 156.0 8 4 0 14 30 30 (100.0%) 28 (93.3%)
24 Honda 154.0 3 2 2 9 151 151 (100.0%) 101 (66.9%)
25 Arrows 142.0 0 1 0 8 595 550 (92.4%) 279 (46.9%)
26 Marlboro Team Texaco 140.0 7 2 3 19 58 56 (96.6%) 41 (70.7%)
27 March 131.0 2 2 4 14 411 352 (85.6%) 159 (38.7%)
28 Mercedes 123.0 (139.2) 1 9 8 8 17 40 39 (97.5%) 27 (67.5%)
29 G A Vandervell 111.0 10 6 6 14 69 67 (97.1%) 29 (42.0%)
30 BRM 106.0 4 2 2 8 234 209 (89.3%) 102 (43.6%)
31 Martini Racing 100.0 2 2 3 13 118 108 (91.5%) 51 (43.2%)
32 Walter Wolf Racing 79.0 3 1 2 13 71 52 (73.2%) 29 (40.8%)
33 Shadow 68.5 1 3 2 7 226 199 (88.1%) 99 (43.8%)
34 Hesketh Racing 62.0 1 0 3 9 86 63 (73.3%) 36 (41.9%)
35 Team Surtees 55.0 0 0 3 2 248 217 (87.5%) 116 (46.8%)
36 Toro Rosso 54.0 1 1 0 1 139 139 (100.0%) 90 (64.7%)
Maareh...
Wie wordt er dit jaar nou wereldkampioen van de 3 kanshebbers...??
Ik reken gewoon op Button. Die maakt de meeste kans. Ondanks dat hij de laatste races niet zo sterk vooraan rijd als in het begin van het seizoen spronkkeld hij de laatste races wel belangrijke puntjes bij elkaar. Vettel kan het eigenlijk alleen maar worden als hij de komende 2 races wint en Button niets scoord. En voor Rubens geld eigenlijk het zelfde. Al zou ik het een super stunt vinden als het Rubens lukt en dan zegt, ik hang m´n helm aan de wilgen. !-!
Mmm, de wijziging van mijn team heeft in de 2e vrije traing nog niet echt gebracht wat ik gehoopt had :x.
nee, bij mij al helemaal niet.. ;(
Ben 2 plekken gezakt.
Maar we zullen zien wat de rest van het weekend brengt Y
en zoals gebruikelijk ben ik weer te laat met aanpassen ....
Zo wat een kwalificatie zeg..... 2 titelkandidaten die redelijk verzuipen, Barrichello die wel doet wat er van 'm verlangt wordt en z'n bolide op pole zet. Hopelijk krijgen we vanavond een knappe race te zien (en niet zo'n drama als in Maleisië)
Heb er niet alles van gezien aangezien ik moest werken. Maar heb Q1 wel even kunnen kijken, wat een vochtige bedoeling daar zeg.
Barrichello heeft zich trouwens wel licht gekwalificeerd. Als het weer zo nat is dan denk ik niet dat hij daar heel veel voordeel van zal hebben.
De start gewichten:
01. Rubens Barrichello - 650,5 kg
02. Mark Webber - 656,0 kg
03. Adrian Sutil 656,5 kg
04. Jarno Trulli 658,5 kg
05. Kimi Raikkonen - 651,5 kg
06. Sebastien Buemi - 659,0 kg
07. Nico Rosberg - 657,0 kg
08. Robert Kubica - 656,0 kg
09. Kazuki Nakajima - 664,0 kg
10. Fernando Alonso - 652.0 kg
11. Kamui Kobayashi - 671,6 kg
12. Jaime Alguersuari - 671,5 kg
13. Romain Grosjean - 677,2 kg
14. Jenson Button - 672,0 kg
15. Vitantonio Liuzzi - 680,0 kg
16. Sebastian Vettel - 683,5 kg
17. Heikki Kovalainen - 656,5 kg
18. Lewis Hamilton - 661,0 kg
19. Nick Heidfeld - 650,5 kg
20. Giancarlo Fisichella - 683,5 kg
Ik heb ook niet alles gezien (wie gaat er nou vanuit dat zo'n kwalificatie langer duurt dan de race (volgens mij gingen ze richting de 2,5 uur oid).
Wat mij bij de gewichten opvalt is dat ook de wagen buiten de top10 ook niet compleet vol zitten (we hebben wel eens startgewichten gehad van boven de 700kg volgens mij). Heidfeld is net zo licht als Barrichello.... verwachten ze een droge race?
Liuzi heeft btw een gridstraf gekregen en word 5 plaatsen terug gezet. Dit omdat het noodzakelijk was om z'n versnellingsbak te vervangen als gevolg van de crash die hij gisteren beleefde.
Wat dan wel weer leuk is is dat Vettel en Burron naast elkaar zullen starten. !-!
zo wat een kwali gisteren...bijna 3u...gaat het niet :D
iig is de opstelling dermate leuk inclusief weersvooruitzicht dat ik er straks eens even lekker voor ga zitten met een bakje eten !-!
Gentleman, start you're engines !-!
Nou, Button dus toch al kampioen.
Is de volgende race niet meer zo spannend iig
Sterke race van Webber en ook van Hamilton. Y Y
Grand Prix van Brazilië - 18 oktober 2009
Race
Pos. Rijder Team Banden Tijd
1 M. Webber Red Bull 1:32:23.081
2 R. Kubica BMW + 7.626
3 L. Hamilton McLaren + 18.944
4 S. Vettel Red Bull + 19.652
5 J. Button Brawn GP + 29.005
6 K. Räikkönen Ferrari + 33.340
7 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 35.991
8 R. Barrichello Brawn GP + 45.454
9 H. Kovalainen McLaren + 48.499
10 K. Kobayashi Toyota + 1:03.321
11 G. Fisichella Ferrari + 1:10.665
12 V. Liuzzi Force India F1 + 1:11.388
13 R. Grosjean Renault + 1 ronde(n)
14 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso + 1 ronde(n)
Niet gefinisht
15 K. Nakajima Williams + 41 ronde(n)
16 N. Rosberg Williams + 44 ronde(n)
17 N. Heidfeld BMW + 50 ronde(n)
18 A. Sutil Force India F1 + 71 ronde(n)
19 J. Trulli Toyota + 71 ronde(n)
20 F. Alonso Renault + 71 ronde(n)
Ik heb niet alles kunnen zien, was weer aan het werk. Maar de mooie momenten heb ik wel gezien, zoniet live dan wel even in de herhaling. Wat een gaaf gezicht in de pits met kovalainen en de Ferrari die over de brandstof heen reed. Voor de rest ook geen saaie race, mooie inhaalakties. Kort weg, gewoon weer even lekker zitten genieten inde pauze. !-!
Was zeker een heerlijke race om te kijken!! Een heel spectaculair begin. Goede race van Hamilton, Vettel en Button die toch ver van achteren moesten komen.
En ik heb weer lekker gescoord met het management spelletje ;)
het was zeker een mooie race.
Nakajima ging er trouwens ook hard af :x
ag, is goed voor de show zeggen we dan maar 8)7
Jij hebt het idd lekker gedaan Tim Y !-!
Ja, Tim die lijkt het ´m toch weer te flikken. ;( ;)
Kom op Dennis...even een kleine eindsprint a la Button ;)
Die tim die rol je toch zo op :D ;) ....
Heb m´n team onlangs wel even drastisch gewijzigd. Als ik het zo had gelaten wist ik zeker dat ik ´m niet in zou halen aangezien we bijna het zelfde team hadden en het punten verschil te klein zou zijn om ´m in te kunnen halen. Maar goed het blijft een gok. Dus even zien, misschien pakt het de laatste GP toch nog goed uit. ;)
Zo probeer ik de laatste 6 races al een ander team om wat in te lopen geloof ik... l-
Ik had namelijk hetzelfde team als Tim Y
Het enige verschil tussen jullie en mijn team was dat jullie Raikonen hadden en ik Rosberg.
Klopt Y
Wat zullen ze trouwens in Japan bij Honda aan het balen zijn zeg:
Voormailig eigenaar van BrawnGP, Honda, heeft door uit te stappen aan het eind van 2008 veel geld misgelopen nu BrawnGP zowel de rijders als constucteurstitel heeft binnengehaald. Een Engels mediaburo heeft berekend dat ze aan merkexposure alleen al ruim 255 mijoen dollar zijn misgelopen. Ze hebben de tv-exposure en advertentiemogeljkheden onderzocht in 18 landen gedurende de eerste 15 races van 2009. De racewagens van Brawn hadden 8,5 urr tv exposure tijdens die races, meer dan Ferrari, en bijna drie keer zoveel dan wat Honda had in 2008. Honda besloot de F1 te verlaten om jaarlijks 221 miljoen dollar te besparen vanwege de credietcrisis.
vast een paar die hariki doen (in gedachten) ;)
''duur'' foutje van Honda iig..
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze bij Brawn mede door de Mercedes motor zo'n giga stap voorwaarts hadden gemaakt. Als Honda was gebleven had Button zeker geen kampioen geworden.....
De verkiezingen zijn achter de rug en de opvolger van Mosley is bekend.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/23/jean-todt-wint-presidentsverkiezingen-van-de-fia/
Ik kan nou niet niet zeggen dat ik hier erg gelukkig van word. Dit wordt dus gewoon een verlenging van de corrupte werkwijze van Mosley. En ik denk dat de FIA z´n bij naam meer eer aan gaat doen, Ferrari International Assistance. Ik geloof niet dat Todt geheel onpartijdig is. :x
Zo de laatste GP van 2009 staat voor dit weekend op het menu, Abu Dhabi, nieuw baantje (Tilke?) ben benieuwd of het een interessante race gaat worden. Er is nog strijd om de eerste verliezers plek in het kampioenschap (P2, Vettel/Barrichello).
Eerste race die van start gaat als het licht is en finished als het donker is (alhowel maleisië dit jaar was ook behoorlijk donker) ;) Zal zelf de race maandag pas zien denk ik.
De race zal rond 17:45 eindigen dus dan is het compleet donker :)
Ben erg benieuwd naar de baan.
Ben ook erg benieuwd naar de baan. De foto's her en der op het internet laten al wel zien dat alles rondom de baan zelf toch wel iets bijzonders is.Vooral in het donker ziet het er erg bijzonder uit. De pitlane uitgang gaat door een tunnel. Straks eens even de kwalificatie kijken. !-!
(http://images.gpupdate.net/large/141810.jpg)
kan het helaas niet zien maar van de fotos en reacties van de rijders lijkt het toch een interessante baan te zijn Y
Overigens Senna ook bevestigd als rijder bij het nieuwe team Campos !-!
mooi om de naam Senna terug te zien op de grid volgend jaar!
En Pedro de la Rosa waarschijnlijk als driver #2. Erg sympathieke man en nog snel ook.
Helaas, het zit er weer op. Ik vond de laatste race niet bijzonder spectaculair. Al was er nog wel even ene leuk gevecht in het slot tussen Webber en Button. Maar jongens, we zijn toch wel weer een schitterend circuit rijker. !-! _o_
Oh ja, we hadden ook nog een managerspel.
1 0 Tim Racing 8347 404 449 341 416 499 490 534 502
2 0 Dennis P 8330 458 449 341 326 492 460 463 565
3 0 Reinier 8018 440 434 375 418 541 510 498 530
4 1 MVRF1 7968 404 452 459 379 428 449 463 518
5 -1 Stefan 7956 404 449 410 416 499 463 473 490
6 0 Meganefreak 7646 467 392 452 438 433 435 452 489
7 0 Dirkus 7598 401 362 342 446 531 471 424 529
8 0 Remko Da Silva 7477 427 446 301 420 527 506 479 431
9 0 Benn79 7456 406 332 217 495 476 463 478 474
Gefeliciteerd Tim. !-! Ik kwam net even 18 puntjes te kort. ;)
Tim, gefeliciteerd, je hebt het net kunnen volhouden zie ik idd Y !-!
Gefeliciteerd.
Helaas ik heb ik de laatste plek. Dan kan het volgend jaar wat beter.
Ik heb de race niet gezien (ben net terug van een oktoberfest) maar Dennis is toch nog heel dicht bij gekomen (voor de race (na kwalificatie) was het verschil 90 punten...
lol was cker gezellig het oktoberfest :D
Wel mooie afsluiting van RMC kampioenschap, mooie sprintrace tot winst Tim Y
Oktoberfest was heel gezellig :D
Het is ook officieel dat Barrichello en Hulkenberg in 2010 voor Williams F1 uit zullen komen. Ben benieuwd of dat wat gaat worden, 2 nieuwe coureurs en een andere motor (Cosworth). Er zijn nog behoorlijk wat lege stoeltjes dus op dat front zullen we de komende tijd nog wel de nodige nieuwsberichten gaan krijgen.
Inderdaad:
Brawn GP
Jenson Button (waarschijnlijk)
Nico Rosberg (kanshebber)
Kimi Raikkonen (kanshebber)
Red Bull Racing
Mark Webber (bevestigd)
Sebastian Vettel (bevestigd)
Vodafone McLaren Mercedes
Lewis Hamilton (bevestigd)
Kimi Raikkonen (kanshebber)
Nico Rosberg (kanshebber)
Heikki Kovalainen (kanshebber)
Nick Heidfeld (kanshebber)
Scuderia Ferrari
Fernando Alonso (bevestigd)
Felipe Massa (bevestigd)
Panasonic Toyota Racing
Kamui Kobayashi (kanshebber)
Jarno Trulli (kanshebber)
Timo Glock (kanshebber)
Kazuki Nakajima (kanshebber)
AT&T Williams F1 Team
Rubens Barrichello (bevestigd)
Nico Hülkenberg (bevestigd)
Renault F1
Robert Kubica (bevestigd)
Romain Grosjean (kanshebber)
Lucas di Grassi (kanshebber)
Heikki Kovalainen (kanshebber)
Timo Glock (kanshebber)
Nick Heidfeld (kanshebber)
Force India F1
Adrian Sutil (waarschijnlijk)
Vitantonio Liuzzi (waarschijnlijk)
Giancarlo Fisichella (kanshebber)
Scuderia Toro Rosso
Jaime Alguersuari (waarschijnlijk)
Sebastien Buemi (waarschijnlijk)
Campos Meta 1
Bruno Senna (bevestigd)
Nelson Piquet Jr. (kanshebber)
Pedro de la Rosa (kanshebber)
Andy Soucek (kanshebber)
Lotus F1 Team
Fairuz Fauzy (waarschijnlijk)
Jarno Trulli (kanshebber)
Manor Grand Prix
Anthony Davidson (kanshebber)
Takuma Sato (kanshebber)
Christian Klien (kanshebber)
Team US F1
Alexander Wurz (kanshebber)
Christian Klien (kanshebber)
Graham Rahal (kanshebber)
ook verrassend dat Bridgestone na 2010 de pijp aan Maarten geeft..benieuwd wie dat plekje gaat invullen tzt
Toyota is (zo goed als zeker) exit.
Kan niet zeggen dat ik dat nou zo heel erg zou vinden. Wat een saai team :)
Maar als het zo doorgaat moeten we blij zijn als we volgend jaar 9 of 10 teams hebben.
hmm liever toyota dan een overgenomen bmw...geen idee wat ik daarvan moet denken :?
en idd Toyota exit per direct
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80003 (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80003)
Jammer dat ook Toyota er mee stopt. Ook ik vond het een nogal kleurloos team, vaak rijders aangesteld die het allemaal net niet hadden, al was Kobajashi wel lekker bezig de 2 races die hij reed. Wel moet ik zeggen dat ik de auto´s altijd wel erg mooi vond om te zien. Maar goed nu word het plekje opgevuld met het overgenomen BMW team. Eens zien wat dat gaat worden.
Kobayashi zou ik graag terug willen zien. Wat een lef heeft die gozert :)
BMW was trouwens ook behoorlijk kleurloos dus het kan alleen maar beter worden.
Glock heeft toch wel voor wat spektakel (=crashes) gezorgd de afgelopen jaren. Die heeft toch regelmatig een wedstrijdje aan de kant gezeten volgens mij ;)
Heb nog geen flauw idee wat ik van kattenbak (Qadbak) (oude BMW) moet gaan vinden, wellicht dat ze Verstappen als coureur kunnen nemen ;) past mooi in de grindbakken :)
Van Glock kunnen we met een beetje geluk gewoon blijven genieten, hij wordt ten slotte als voornaamste kandidaat genoemd om naast Kubica bij Renault te gaan rijden. ;)
Als Renault tenminste door gaat:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/04/renault-heroverweegt-toekomst-in-formule-1/
;(
Hmm straks houden we alleen nog maar B-teams zoals force India over...
Ik heb zo het vermoeden dat er van de nieuwe teams maar een echt aan de start zal staan. Vind hoe dan ook dat F1 compleet de verkeerde weg in is geslagen. Ik vind GP2 er op dit moment professioneler uitzien.
Kwam nog een mooie serie pics tegen van de laatste GP in Abu Dabi !-!
http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=16710
idd !-! zou ze wel in high-res willen als wallpapertje...
CiteerZo win je nog eens wat. Sebastian Vettel kreeg na zijn zege in Abu Dhabi de sleutels overhandigd van een Mercedes SL65 AMG Black. Een voordeeltje als je wint in de achtertuin van een oliesjeik.
_o_ 8)7
gok dat ie ook zelf wel kan betalen zonder er slapeloze nachten van te hebben...
Maar het zijn idd leuke cadeautjes...weer eens wat anders dan een kadobon bij de FreeRecordShop oid :D
Inderdaad. Wij krijgen een schouderklopje of een boekenbon als we ons werk goed doen ;)
geld zat in die landen, maar een beetje hippe kleding kennen ze daar nog niet (zeg net filmpje ervan.) ;)
Dat is een dishdasha (of thawb) met shimagh (hoofd) die worden gedragen in de golf-regio door mannen met veel aanzien.
Koninklijke families, geestelijk leiders en sheikhs.
Ik heb er menig keer zo bijgestaan op bruiloften. Zal je de foto's besparen ;)
Doe mij dan maar gewoon mijn eigen werkkleding. :D
Zo´n kado zou ik ook wel waarderen als ik ´m kreeg van de baas, helaas valt er bij ons hoog uit een boekenbon te verdienen. l-
Te koop aangeboden. Altijd binnen gestaan en van een oud mannetje geweest. Altijd rustig mee gereden. 8)7
http://cgi.ebay.nl/1994-Benetton-Formel-1-Rennwagen-B194_W0QQitemZ150386832229QQcmdZViewItemQQptZAutomobile?hash=item2303c0f365
kan die ook in de lease? :D
Citaat van: Michel Veltman op 11 november 2009, 10:09:14
kan die ook in de lease? :D
In diesel uitvoering zeker? Of hybride.
CiteerBriatore eist miljoen euro smartengeld van FIA
Flavio Briatore, de voormalig teambaas van Renault, eist meer dan een miljoen euro schadevergoeding van de internationale autosportbond FIA. Zo blijkt uit documenten waarin de Britse krant The Guardian inzage heeft gehad.
Hij vindt dat de FIA hem in een kwaad daglicht heeft gezet..... Nee sorry oude vieze man, dat heb je ZELF gedaan!
Hij mag blij zijn dat hij zelf geen miljoenen boete heeft gekregen.....
Bij de FIA sporen ze niet, want ze meten daar met heel veel maten. In de F1 zijn teamorders uit den boze. Terwijl in andere FIA kampioenschappen het heel normaal is (zie WTCC waar een Tarquini tot 3 rondjes voor het eind op p10 rond rijd en toch nog 6e wordt omdat bijna alle seats (die van Yvan Muller niet) die voor hem rijden op de rem gaan staan......
Wat ze hadden bedacht (is nog steeds niet duidelijk wie dat had bedacht) bij Renault was slim, alleen toen alles boven tafel kwam bleef Flavio maar beweren dat het niet zo was, dat is wel stom, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten zo ook Flavio (en Pat).
En laat de nieuwe grote baas van de FIA nou zelf een van de grote aanstichters zijn van dat hele teamorder geneuzel toen ie nog bij Ferrari werkte. ;)
idd, daar had ik nog niet eens aan gedacht :)
Verschil is dat er toen nog geen regels voor waren en het dus gewoon mocht! Pas na de 'schande van oostenrijk' zijn er regels voor gekomen....
Die blijkbaar alleen voor de F1 gelden en niet voor bv het WTCC (zie eerdere post van mij)...
Opzich is er niets mis met teamorders, maar met name Ferrari heeft het des tijds wel heel erg opvallend gedaan, dat had ook best wat taktischer gekunt. ;)
Teamorders worden toch gegeven alleen worden ze nu iets subtieler uitgevoerd.
Er was vorig jaar natuurlijk al lang van tevoren bepaald dat Hamilton de races moest winnen en niet zijn Finse teamgenoot.
Klopt, en zo gebeurd het wel vaker als het toevallig goed uit komt. Maar ben al lang blij dat het niet meer zo opzichtig gebeurd als des tijds in Oostenrijk.
Het is dan officieel Brawn GP = vanaf nu Mercedes GP geruchten gingen al een tijdje rond, ben benieuwd wie daar gaan rijden, denk dat Rosberg wel een aardige kans maakt :)
De naam van Heidveld word genoemd. Maar ben eigenlijk benieuwd of dit nu niet toch een goeie optie voor Raikonen is mocht Button inderdaad vertrekken naar mcLaren.
Inderdaad! Ik zou Raikkonen daar graag zien.
En Heidfeld wil ik niet meer terugzien :) Die kerel is on-track veel te vriendelijk.
Heb Heidveld altijd al een kleurloos figuur gevonden. Ik zal 'm niet missen in de F1. :x
Glock is er volgend jaar ook bij:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/17/manor-grand-prix-strikt-glock-voor-2010/
En als we de geruchten mogen geloven button ook:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/17/button-heeft-overeenstemming-bereikt-met-mclaren/
De deal tussen Button en McLaren zal idd rond zijn. De manager van Kimi heeft gezegd dat Kimi in 2010 in ieder geval geen F1 zal rijden en dat ze alleen met McLaren in gesprek zijn geweest.
Toch wel erg jammer, vond het met name in zijn mcLaren tijd een prachtige coureur om in actie te zien. Laten we hopen dat ie in 2011 daad werkelijk terug keert en niet zoals Hakkinen met de stille trom vertrekt. :neen:
spijtig...buiten de baan geen ''wonder'' maar op de baan kon hij toch leuke dingen doen Y
Hij is wel een van de 3 echte racers in F1.
Ik zie alleen maar echt race acties van hem, hamilton en alonso. De rest is veel en veel te veel te voorzichtig. Mietjes :) 't zijn af en toe net 'top' voetballers....
en Button dus idd naar McLaren
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80197 (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80197)
Dan verwachten we deze week tehoren dat Rosberg 1e rijder bij Brawn/Mercedes GP wordt...met naar alle verwachting Heidfeld als nr 2 erbij
En kimi zie ik dan wel in de WRC ergens plekje vinden ;)
Kimi gaat gewoon op z'n jacht in de haven van Monaco in de zon liggen :)
op kosten van Ferrari voor 17mln voor 1 jaar... :D
Geef hem eens ongelijk :)
Er bestaat nog een kansje dat ie toch nog rijd volgend jaar. Z´n manager heeft laten weten dat Mercedes nog een optie is mits ze een winnende auto weten neer te zetten. ;) Laten we het hopen, lijkt me een mooi team dan met Rosberg en Raikonen als teamgenoten. Mocht Raikonen niet rijden zal zeer waarschijnlijk Heidveld naar Mercedes gaan. :x
Bizar eigenlijk:
As things stand, Räikkönen is looking to earn more by not racing next year - as Ferrari is obliged to pay off the remaining year of contract - than if a deal had been struck with the likes of McLaren. "Pretty much so, although you could never say 100 percent," Manager Robertson told Autosport when asked if a sabbatical is absolutely decided upon.
Een jaartje vrij man zijn en toch miljoenen betaald krijgen :D
zal eens kijken of ik dat in januari bij mn functioneringsgesprek voor elkaar kan krijgen ;)
(geloof dat er weinig kans op succes is.. :D)
Niet geschoten is altijd mis Michel, succes. !-! 8)7
'Raikkonen denkt aan stoeltje bij Mercedes'
Uitgegeven: 19 november 2009 11:05
Laatst gewijzigd: 19 november 2009 11:05
AMSTERDAM - Kimi Raikkkonen is volgend jaar misschien toch actief in de Formule 1. De Finse coureur neemt mogelijk een stoeltje in bij Mercedes GP als hij het gevoel heeft dat het team kan meestrijden om de prijzen.
op formula1.com staat toch heel wat anders ;)
Hij zegt zelf duidelijk dat hij wil racen als hij bij een team terecht kan dat kampioenschap winnende auto's kan maken. Mercedes (brawn) heeft bewezen dat ze dat kunnen.
Dus tja waarom niet. Naar geld hoeft hij allang niet meer te kijken.
In de 2e helft van het seizoen waren ze lang niet zo dominant als de 1e helft. Ze hebben nu dan wel Mercedes achter zich staan maar ik betwijfel of ze volgend jaar weer voor overwinningen kunnen meedoen.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/23/mercedes-gp-presenteert-eerste-rijder-vandaag/
Ik zeg Rosberg. !-!
En Willi Weber heeft bevestigd dat er gesprekken gevoerd worden tussen Mercedes en M. Schumacher.
Het is inmiddels officieel. Rosberg rijd komend jaar voor Mercedes GP. !-!
Zouden we dan ook de prachtige oude Sauber kleurstelling terug krijgen?:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/27/bmw-verkoopt-team-terug-aan-peter-sauber/
En nog een mooi nieuwtje is dat VW overweegt motoren te gaan leveren aan de F1. Het scheelt dat de coureurs op de paddock ook vaak met petjes lopen. 8)7 ;)
Maar even serieus, het zou goed zijn voor de sport, weer een fabrikant er bij na dat BMW en Toyota vertrokken zijn. !-!
wat mij betreft mag Sauber idd weer met de bekende kleuren aan de start komen !-!
Het goede nieuws kan niet op vandaag.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/27/renault-nodigt-tung-uit-voor-formule-1-test/
Als ik eerlijk ben had ik Tung al een beetje afgedankt qua F1.
Tja dat was te verwachten.
Eén of andere vage partij koopt BMW een dag voordat de FIA het startrecht intrekt...dat ging ook nergens over. Zal wel een administratief trucje zijn geweest.
Zal Sauber nu het plekje van Toyota innemen of kan de FIA dat niet maken gezien ze een berg nieuwe teams hebben afgewezen en Sauber achteraan aan zal moeten sluiten?
Sauber was boven aan de reserve lijst gezet en is dus de eerste die in aanmerking komt na het vertrekken van Toyota.
Business as usual bij de FIA :)
Maar in dit geval vind ik dat niet zo heel erg :x
2010 gaat volgens mij een heel mooi jaar worden.
Yep, ben ook erg benieuwd wat het gaat brengen. Eerst maar eens zien wie de 2e rijder bij mercedes word. De naam van M. Schumacher word genoemd maar verder lijkt Heidveld de meeste kans te maken als voormalig mercedes protege.
Ben nooit een grote fan van Schumacher geweest maar ik zou hem toch graag in gevecht zien met Hamilton/Alonso/Rosberg.
4 echte racers bij 3 verschillende top teams. Dat zou lachen zijn.
Zou toch wel de stunt v/h jaar zijn als Schumacher terugkeert bij Mercedes...kan het me haast niet voorstellen :?
weet wel dat ik als het uitkomt ik een aantal zondag toch echt ga vastzetten in de agenda :D (en raceje bezoeken?)
Dat laatste lijkt mij een goed plan Michel.
Lijkt mij ook wel een mooi gevecht tussen die 4. Alonso/Schumi hebben in het verleden al eens mogen beleven maar was erg mooi om te zien. Herriner me nog erg goed hoe Alonso Schumi voor bij ging in de 130 op Suzuka. Of buitenom op een natte hungaroring. :9~
Dan kunnen we er een mooi clubweekend van maken... ;)
Schumacher terug in de F1 zou mooi zijn voor de sport na afgelopen affaires. Maar ik dacht altijd dat Michael alleen voor Ferrari wilde rijden.
Hij heeft ook nog een vaag mercedes verleden bij Sauber in de GT racerij.
(http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Rod09/retrospective/Schumacher%20Mercedes/718590_1301820_5136_3382_wolfgang_wilhelm_a0052Wilhelm.jpg)
Raikkonen rijd komend jaar WRC:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/12/04/officieel-raikkonen-rijdt-volgend-jaar-in-wrc/
Jammer. Dan ben ik bang dat we hem nooooit meer terugzien in de F1.
Helaas..
Erg jammer om Raikkonen te zien vertrekken uit de F1 ;(
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
BMW Sauber allowed to enter F1 in 2010
03 December 2009
The BMW Sauber Formula 1 team will remain in Formula 1 the FIA confirmed on Thursday evening. The team, when owned by BMW, did not enter the 2010 Formula 1 season at first but BMW came to an agreement with former owner Peter Sauber to continue the team.
BMW Sauber was awarded the 13th entry in the Formula One championship, taking the place of the departing Toyota F1 team. The Japanese car manufacturer also decided to pull the plug at the end of the 2009 season.
Goeie zaak. !-! Hopelijk komen ze weer terug met de echte Sauber kleurstelling. :9~
(http://images.paultan.org/sauber2005.02.jpg)
Wat ik begrepen had is dat de nieuwe auto weer net zoals vroeger aangedreven word door een Ferrari motor. ;)
klinkt (en kijkt) lekker die Sauber !-!
Sauber klinkt stukken beter dan dat Qadbak (oid). Mooi dat we die naam weer terug hebben, al was het voor de sport denk ik beter geweest als BMW en Toyota waren gebleven. Wat meer diversiteit bij de motoren kan geen kwaad.
13 teams:
5x Cosworth
3x Mercedes
3x Ferrari
2x Renault
Ik hoop dat ze bij Cosworth hun zaakjes goed op orde hebben.....
Wat moest een investeringsmaatschappij nou met een F1 team....Qadbak was gewoon een fiscale truc. Het zal nodig zijn geweest om de overname van Sauber rond te kunnen krijgen.
Zou trouwens wel uitermate lachen zijn als de eerste race alle 10 de Cosworth's ploffen ;) o-) (ik bedoel dan als uithaal naar het FIA regime)
Investeringsmaatschappijen doen wel meer vreemde dingen. Men wilde niet zeggen wie er achter zaten, rijke olietypes? In ieder geval zijn we daar van af :)
Niets mis met rijke olietypes. Die durven tenminste geld uit te geven :)
haha..
Het zal in ieder geval iets of iemand zijn met TE veel geld, die er nog meer van wil maken... Y
Of juist iemand die uiteindelijk toch geen geld bleek te hebben :D
Ja, uiteindelijk achteraf gebleken (ofzoiets.. 8)7) :D
Zo'n type hebben we al (die figuur van Force India). Mensen als Frank Williams en Peter Sauber moeten we ook in de F1 hebben. Vind het toch mooi als zo'n klein privé team al zo lang meedraaid en zo nu en dan lekker kan verrassen. Doet Force India afgelopen jaar ook wel maar op de 1 of andere manier heb ik weinig met dat team.
Nee het team heeft absoluut geen charmes. Maar ik vind dat torro rosso, bmw en toyota in hetzelfde straatje passen.
Klopt, maar 2 van de 3 zijn al weg. En hoewel ze weinig uitstraling hadden (mede door coureurs als Trulli, ze hadden die japaner die de laatste 2 races Glcok verving veel eerder in moeten zetten, die ging er tenminste voor) is het wel jammer dat ze weg zijn.
Overigens is het van Renault toch ook nog niet zeker of ze door gaan met een volledig team, alleen motorenleverancier of helemaal stoppen?
Eén voordeel als Renault zich terugtrekt. Geen Kubica meer! :D
Wat is er mis met Kubica...???
Geen interessante racer vind ik. Veel te clean en laat zich te makkelijk inhalen.
Kobayashi vond ik trouwens wel briljant!
Nou, dat vind ik bij Kubica dan nog wel meevallen.
Tis geen spectaculaire rijder, maar ik vind hem wel goed opzich
Verder met de F1 in deel 19 btw Y !-!